Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός
Advertisements

ΦΕ 5 : Η ΤΡΙΒΗ - ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
Αρχή διατήρησης της μάζας – Εξίσωση συνέχειας
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
4.6 ΠΛΕΥΣΗ.
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
ocument/file.php/DSGYM- B200/ExperimentsBGYM/bG/bG.html.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Test PEYSTA.
Κεφάλαιο 3 ον Πίεση.
8.2 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
ΤΟ ΦΩΣ.
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πίεση.
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
Ευτυχώς που υπαρχει και η ανωση
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Πίεση.
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Didaskw.blogspot.com Φυσική – Γ’ Γυμνασίου Το φως.
Πτυχιακή εργασία Σπουδαστής: ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΕΝΗ (1771) Επιβλέπων: Δρ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Όταν το φως περνά από τον αέρα σε ένα άλλο διαφανές υλικό ή από ένα διαφανές υλικό στον αέρα, αλλάζει πορεία. Διάθλαση ονομάζουμε.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
Φυσική Γυμνασίου Εξορθολογισμός ύλης Σχολ. έτος
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Διδακτικές Προτάσεις στη βιολογία
Θερμότητα.
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Το φαινόμενο ΔΙΑΣΤΟΛΗ.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
Πυκνότητα Προσοχή στις μονάδες έκφρασης της πυκνότητας
THN EΡΓΑΣΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΜΑΝΔΥΛΗ ΓΩΓΩ ΓΚΕΤΑ ΡΙΝΕΒΑ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΑΝΩΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Θέματα Το περιεχόμενο των ΦΕ Διδακτική Πορεία Αξιολόγηση Πως γράφω μια εξήγηση Πως γράφω ένα πείραμα Οργάνωση του μαθήματος σε δραστηριότητες Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Δομικοί Λίθοι Οι δομικοί λίθοι των Φυσικών Επιστημών Έννοιες , φ. Μεγέθη, Γενικεύσεις, Διαδικασίες Ανάκλαση, Ταχύτητα, Διαστολή Ε. Μεθοδολογία με θέρμανση, Πείραμα Τα υγρά, αέρια Μικροσκόπιο ασκούν δυνάμεις Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Οι φάσεις της Διερευνητικής και έννοιες Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Ανάκλαση, Διάθλαση Τι θα συμβεί σε μια ακτίνα φωτός αν συναντήσει τη διαχωριστική επιφάνεια…. Παρατήρηση: αλλάζει πορεία στο ίδιο υλικό Συμπ:Ορισμός: Ανάκλαση ονομάζεται……… Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Ανάκλαση (Φαινόμενα) Να περιγράψετε.. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Οι φάσεις της Διερευνητικής και τα φυσικά μεγέθη Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Δύναμη Τι παρατηρείτε; Ορισμός από αναγκαιότητα για περιγραφή Εφαρμογή σε άλλα φαινόμενα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Δύναμη Δραστηριότητα 1 Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Παραμόρφωση, Αλλαγή στην κινητική κατάσταση = Δύναμη Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Δύναμη (Σύνταξη) Δραστηριότητα 2 Ποιο σώμα ασκεί δύναμη; Ποιο σώμα δέχεται τη δύναμη ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το …… ασκεί δύναμη στο …… Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Άνωση Ατμοσφαιρική - Υδροστατική Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Υπάρχει δύναμη προς τα πάνω, από ...στο...

Οι φάσεις της Διερευνητικής και οι γενικεύσεις (νόμοι) Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Άνωση Ποια η σχέση Άνωσης –υγρού – όγκος σώματος στο υγρό Εξαρτάται από το υγρό, ... Υλικά, έλεγχος μεταβλητών, μετρήσεις, οργάνωση, επεξεργασία Η άνωση στο νερό εξαρτάται από ... Η άνωση στα υγρά… Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Επέκταση - Άνωση Οι δύτες δέχονται μεγαλύτερη άνωση σε μικρό ή σε μεγάλο βάθος; Ποιος από τους δύο δύτες δέχεται μεγαλύτερη άνωση; Α. ο λιγότερο ογκώδης Β. ο περισσότερο ογκώδης

Οι φάσεις της Διερευνητικής και τα φυσικά μεγέθη Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Πίεση Τι παρατηρείτε; Ορισμός από αναγκαιότητα για περιγραφή Εφαρμογή σε άλλα φαινόμενα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Πίεση μεταξύ επιφανειών Δραστηριότητα 1 Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ: Πίεση …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Πίεση μεταξύ επιφανειών Δραστηριότητα 2 (Σύνταξη) Η πίεση που ασκείται στο χιόνι Η πίεση που ασκείται στα πέδιλα Η πίεση που υπάρχει ανάμεσα στις επιφάνειες ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ: Πίεση …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Πίεση στα υγρά Δραστηριότητα 1 Ασκούν δυνάμεις τα υγρά; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η Πίεση στα υγρά Δραστηριότητα 2 (Σύνταξη) Η πίεση που ασκείται στα αυτιά …. Η πίεση στο νερό Η πίεση σε ένα σημείο του υγρού ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Οι φάσεις της Διερευνητικής και οι γενικεύσεις (νόμοι) Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Θέρμανση νερού Ποια η σχέση θ, t Θα αυξάνεται συνέχεια Υλικά, έλεγχος μεταβλητών, μετρήσεις, οργάνωση, επεξεργασία Το νερό …. Τα υγρά … … Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Βρασμός Περιγράψτε Τι θα συμβεί; Υποθέσεις: Πειραματισμός: Συμπέρασμα: Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολογηση Συνήθεις ερωτήσεις Τι παρατηρείτε; – Τι συμπεραίνετε; Να εξηγήσετε (γιατί;) Να προβλέψετε (Τι θα συμβεί ….) Να περιγράψετε ένα πείραμα ….. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση Συνήθεις ερωτήσεις Γιατί το καλοκαίρι τα καλώδια της ΔΕΗ εμφανίζουν κοιλότητα; Απάντηση: Γιατί το καλοκαίρι κάνει ζέστη Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση Συνήθεις ερωτήσεις Τι θα συμβεί αν θερμαίνουμε νερό σε ένα ποτήρι; Απάντηση: Το νερό θα εξατμισθεί Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση Συνήθεις ερωτήσεις Να εξηγήσετε γιατί τα φράγματα είναι παχύτερα στο βυθό. Απάντηση: Γιατί είναι πιο βαθιά και έχει περισσότερο νερό επάνω Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση Συνήθεις ερωτήσεις Γιατί στο χιόνι βυθιζόμαστε λιγότερο αν φοράμε πέδιλα; Απάντηση: Γιατί τα πέδιλα έχουν μεγαλύτερο εμβαδόν Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η δομή μιας εξήγησης Φαινόμενο (Φ) Βάση εξήγησης Ικανοποίηση συστήματος Ικανοποίηση συνθηκών Άλλοι Συλλογισμοί Νόμος   Παράδειγμα Το καλοκαίρι εμφανίζεται κοιλότητα στα καλώδια της ΔΕΗ. Τα καλώδια είναι μεταλλικά και το καλοκαίρι η θερμοκρασία αυξάνε­ται. Βάσει του νόμου που λέει ότι σε όλα τα μέταλλα, όταν αυξηθεί η θερμοκρασία τους αυξάνονται και οι διαστάσεις τους, το μήκος των καλωδίων θα αυξηθεί και κατά συνέπεια θα εμφανισ­θεί κοιλότητα. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Η δομή ενός πειράματος Σκοπός Συσκευές Διαδικασία μετρήσεων Οργάνωση Επεξεργασία Συμπέρασμα Γενίκευση Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Τι είναι η δραστηριότητα; φως Τι είναι η δραστηριότητα; φως Φαντασθείτε ένα δρόμο στον οποίο κυκλοφορεί ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο χωρίς φώτα. Όλα τα φανάρια του δρόμου είναι σβηστά. Δεν υπάρχει ούτε ανταύγεια φωτός από σπίτια ούτε φως από βιτρίνες. Ξαφνικά ένας μαύρος γάτος περνάει μπροστά από το αυτοκίνητο, όμως ο οδηγός φρενάρει έγκαιρα και δεν τον πατάει. Πως κατάφερε να τον δει; (Ομάδες, πλαίσιο) Ερώτηση Εποπτεία Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Είναι δραστηριότητα; Ερώτηση Εποπτεία Είναι δραστηριότητα; Στο πλαίσιο του μαθήματος ο εκπαιδευτικός λέει: «Χθες κατάφερα να σβήσω το φως του δωματίου μου και να χωθώ στο κρεβάτι μου πριν το δωμάτιο μείνει στο σκοτάδι. Το κρεβάτι απέχει 3 μέτρα από το διακόπτη του φωτός» Ερώτηση Εποπτεία Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

Οι φάσεις και η αλληλεπίδραση Τα φαινόμενα Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός Συμπέρασμα Γενίκευση Συζήτηση Ομάδες Ατομικά Καθοδήγηση Γενικά Αλληλεπίδραση Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

https://www.youtube.com/watch?v=- sk3fhCryiY Βρασμός https://www.youtube.com/watch?v=- sk3fhCryiY https://stefanidisk.wordpress.com/%CF%83% CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CF%81 %CE%B9%CE%B1/ Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016