ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Advertisements

Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Ο ΘΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ Εβραϊκά: nabhi (=μιλώ αντί για άλλον) Ελληνικά: (προ + φάναι)= μιλώ πριν το γεγονός   ﻼ.
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΔΥΣΗ. Περίοδοι της Δυτικής Φιλοσοφίας Πέντε μεγάλες ενότητες Από τον 1ο ως τον 5ο αιώνα, όπου ορίζονται η χριστιανική πίστη και.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ

Υπαινιγμοί στην Π.Διαθήκη: «Ποιήσωμεν…» χρήση α’ πληθυντικού, όταν γινόταν αναφορά στον Θεό, παρά την καθιέρωση της Μονοθεΐας από τον Μωυσή. Η τριπλή επίκληση «Άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ (παντοδύναμος) στον Ησαΐα (6,3). Στην Π.Διαθήκη προετοιμάζεται το έδαφος για την πίστη στην Αγία Τριάδα. Δίνεται όμως έμφαση στον Μονοθεϊσμό. Στην Κ.Διαθήκη: α) στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου (Πνεύμα επελεύσεται και το γεννώμενον κληθήσεται Υιός του Θεού). β) στην Βάπτιση του Χριστού (εμφάνιση Αγίας Τριάδας). γ) η εντολή του Χριστού στους Μαθητές του (Πορευθέντες… βαπτίζετε εις το όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος). δ) στον αποχαιρετιστήριο λόγο του ο Ιησούς λέει ότι ο Πατήρ θα στείλει τον Παράκλητο. ε) οι επιστολές του Απ.Παύλου

Η Εκκλησία την εντάσσει για την είσοδο κάθε Χριστιανού στο σώμα της, στην λατρεία της και στη διδασκαλία της για αντι- μετώπιση κάθε αιρετικού που είχε διαφορετική άποψη (π.χ. Άρειος, Μοναρχιανοί). Ουσία και υπόσταση. Πρώτη ουσία στον Αριστοτέλη είναι η ιδιαίτερη ατομική ύπαρξη, η οποία ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα του ίδιου τύπου όντα και δεύτερη ουσία τα κοινά στοιχεία με τα ομοειδή όντα. Αυτά τα ονόμασε ο Μ.Βασίλειος ως ουσία και υπόσταση. Έτσι υπόσταση σημαίνει το διακεκριμένο, το ιδιαίτερο και ουσία το ενιαίο και καθολικό, το κοινό. Με τον όρο Αγία Τριάδα εννοούμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας οντότητας, δηλ. του Θεού. Για καλύτερη κατανόηση τα έχουμε προσωποποιήσει.

Β. Πατήρ→αγένητο ή πατρότης αγεννησία δημιουργία Υιός→ γενητό ή υιότης γέννησις Ενανθρώπηση Αγ.Πνεύμα→αγιασμός εκπόρευσις αγιαστική χάρη

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑ Τα διάφορα φιλοσοφικά, κοινωνικά και θρησκευτικά συστήματα θεωρούν τον άνθρωπο σαν μια απλή βιολογική μονάδα. Οι Πατέρες της Εκκλησίας χρησιμοποιούν την λ. πρόσωπο για τον Τριαδικό Θεό. Στην αρχαία Ελλάδα σήμαινε το προσωπείο, την μάσκα των ηθοποιών που φορούσαν στις θεατρικές παραστάσεις, για να υποδύονται διάφορους ρόλους. Αλλάζει λοιπόν η έννοια του και από εξωτερικό επίθεμα γίνεται έννοια που κάνει το ον να είναι πραγματικά ον (Δ’ αι. και μετά). Αντιμετωπίστηκαν αιρέσεις που χρησιμοποιούσαν την λ. πρόσωπο για να δηλώσουν ότι ο Θεός είναι ένας, αλλά εμφανίζεται με άλλα πρόσωπα στην ιστορία (Πατήρ στην Π.Δ., Υιός στην Κ.Δ. και Άγιο Πνεύμα στην Εκκλησία). Έχουμε δηλ. ταύτιση ουσίας και υπόστασης. Έδιναν την αρχαιοελληνική έννοια. Μ.Βασίλειος. α)Ξεχωρίζει την ουσία από την υπόσταση. Ουσία είναι το κοινό του Τριαδικού Θεού, υπόσταση είναι ο ιδιαίτερος τρόπος ύπαρξης των Προσώπων της Αγ.Τριάδας. β) Ταυτίζει την υπόσταση με το πρόσωπο. Δεν είναι κάτι αφηρημένο.

Ιωάννης ο Δαμασκηνός (8ος αι. ) Ιωάννης ο Δαμασκηνός (8ος αι.). Ουσία: κάτι το αυθύπαρκτο και αυθυπόστατο. Είναι ό,τι υπάρχει αφ’εαυτού και δεν οφείλει την ύπαρξή του σε κάτι άλλο. Φύση: η κίνηση και η ηρεμία της ουσίας. Υπόσταση: έχει διπλή σημασία. Σημαίνει την ατομική ύπαρξη και την διαφορά του ενός ατόμου από το άλλο. Πρόσωπο: είναι ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και χαρίσματα από το σύνολο των ανθρώπων. Στην πατερική γραμματεία δεν υπάρχει η λ. πρόσωπο για να εκφράσει τον άνθρωπο, αλλά αυτή η ίδια η λέξη (άνθρωπος). Δεν τον αποκαλούν έτσι με την βιολογική μόνο υπόσταση, αλλά και με την παρουσία του Αγίου Πνεύματος μέσα του. Πρόσωπο αποκαλείται ο άνθρωπος που ενώνεται με τον Θεό. Σήμερα πρόσωπο και προσωπικότητα είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για τον άνθρωπο. Γίνεται ακόμη η διάκριση ατόμου και προσώπου. Πρόσωπο είναι ο άνθρωπος που έχει αγάπη και ελευθερία και διακρίνεται από την μάζα. Άτομο είναι ο άνθρωπος που εξαντλεί την ύπαρξή του στις βιολογικές του ανάγκες, χωρίς να έχει καμία άλλη επιδίωξη. Μια σύγχρονη εκκλησιολογική άποψη επικεντρώνει την έννοια του προσώπου στην ελευθερία, την αγάπη και το ανεπανάληπτο της υπόστασης του καθενός ανθρώπου.