33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Η ομάδα:Βία στα σχολεία…
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
2 ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ 3 Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να μετρήσουμε την έκταση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στην τάξη ή στο σχολείο.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Σύνολο μαθητών: 63 Άκυρα: 02 Έγκυρα: 61.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις τους για τη σχολική βία

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΔΟΣ: Απογραφική (διερευνά απόψεις όλων των μονάδων πληθυσμού) ΘΕΜΑ: Το φαινόμενο της βίας στο 33ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΙ: Οι γονείς των μαθητών της σχολικής μονάδας ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΕΜΗΘΗΚΑΝ: 140 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΛΛΕΧΘΗΚΑΝ: 134 (95,7% των διανεμηθέντων) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ (δείγμα/πληθυσμός): 129 (92,1%των διανεμηθέντων)

Ν=129 (Αριθμός γονέων που απάντησαν)

Τάξεις που φοιτούν τα παιδιά των γονέων του σχολείου Ν=129 (Αριθμός γονέων)

Ν=129 (Αριθμός γονέων)

Ν=21 (Αριθμός γονέων που απάντησαν «Ναι»)

Ν=26 (Αριθμός αναφορών)

Πώς ενημερωθήκατε για τα περιστατικά; Ν=25 (Αριθμός αναφορών)

Ν=33 (Αριθμός αναφορών)

Απευθυνθήκατε στον/στην εκπαιδευτικό του τμήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος; Ν=21 (Αριθμός γονέων) Ένας στους τρεις γονείς δεν απευθύνθηκε στον/στην εκπαιδευτικό του τμήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Για ποιους λόγους δεν απευθυνθήκατε στον/στην εκπαιδευτικό; Ν=7 (Αριθμός γονέων που δεν απευθύνθηκαν στον/στην εκπαιδευτικό)

Μείνατε ευχαριστημένος από τη συνεργασία σας με τον/την εκπαιδευτικό ; Μείνατε ευχαριστημένος από τη συνεργασία σας με τον/την εκπαιδευτικό ; Ναι 9 Όχι 5 Ν= 14 (αριθμός γονέων που απευθύνθηκαν στον/στην εκπαιδευτικό)

Ν=9 (Αριθμός αναφορών)

Ν= 125 (Αριθμός γονέων) όπου 4 γονείς δεν απάντησαν Ισοδιαστημική κλίμακα από 1 έως 5, όπου 1 καθόλου σημαντικό και 5 πάρα πολύ σημαντικό Ν= 125 (Αριθμός γονέων) όπου 4 γονείς δεν απάντησαν

Ν=125 (Αριθμός γονέων όπου 4 δεν απάντησαν) Ισοδιαστημική κλίμακα από 1 έως 5, όπου 1 καθόλου ενημερωμένος-η και 5 πάρα πολύ ενημερωμένος-η Ν=125 (Αριθμός γονέων όπου 4 δεν απάντησαν)

Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι κάποιοι μαθητές/τριες παρουσιάζουν επιθετική συμπεριφορά και εκφοβίζουν άλλους μαθητές/τριες; Ν=368 (Αριθμός αναφορών)

Ν=128 (Αριθμός γονέων όπου 1 δεν απάντησε)

Ν=155 (Αριθμός αναφορών)

Με ποιον ακριβώς τρόπο θεωρείτε ότι πρέπει να συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ώστε να προλαμβάνεται και να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά το πρόβλημα της σχολικής βίας (bullying); Ν=129 (Αριθμός γονέων)

Οι γονείς μιλούν: «Συζήτηση πρώτα απ’ όλα με το παιδί γιατί πάνω από όλα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ γονιού και παιδιού. Και αν τυχόν υπάρχει πρόβλημα ενημερώνουμε τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και από εκεί και πέρα πρέπει να αναλαμβάνουν και οι κατάλληλοι γι’ αυτό το πρόβλημα όπως: ψυχολόγοι και κοιν. λειτ.» (Γ.77) «Οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν υπόψη τους οποιοδήποτε παράπονο εκφράζουν οι γονείς … και να μην το προσπερνούν με τη φράση «Παιδιά είναι» γιατί έστω και κάτι μικρής αξίας, μπορεί να δράσει αρνητικά στην ψυχολογία του παιδιού, με αποτέλεσμα να συμπεριφέρεται με βία προς τους συμμαθητές του και να θεωρείται κακό, επειδή κάποιοι δεν άσκησαν σωστά το διαπαιδαγωγικό τους καθήκον στο χώρο του σχολείου.» (χφ. 122) «Πρέπει να συνεργάζονται σε όλα τα επίπεδα. Να υπάρχει εμπιστοσύνη, εχεμύθεια και συνεννόηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς, χωρίς να διαρρέει το πρόβλημα προς τα έξω.»(Α.43) «Να αγωνιστούν για να σταματήσουν να υπάρχουν οι κοινωνικοί λόγοι που γεννούν τη βία» (Α.54)

«Να μην φοβόμαστε κι εμείς και τα παιδιά μας να μιλάμε στους δασκάλους «Να μην φοβόμαστε κι εμείς και τα παιδιά μας να μιλάμε στους δασκάλους.» (Γ.85) «Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών- γονέων, να είναι διαρκής, ειλικρινής και να τυγχάνει της απολύτου εμπιστοσύνης όλων των εμπλεκόμενων. Συνεργασία του σχολείου με εξειδικευμένες υπηρεσίες ώστε να μπορούν να καταφεύγουν – καθοδηγούνται οι γονείς. Να σπάσουν οι γονείς το ταμπού και τέλος να προωθούνται από το σχολείο- σπίτι δραστηριότητες που ενισχύουν την ομαδικότητα-σεβασμό.»(Γ.40) «Θα πρότεινα γονείς και προπάντων εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν για το πρόγραμμα Olweus Bullying Prevention Program…. Πιστεύω ότι καθοριστικό ρόλο έχουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι πρέπει να δώσουν περισσότερη σημασία όσον αφορά την ενημέρωση, βελτίωση και επίλυση του προβλήματος. Πάντα βέβαια σε συνεργασία με τους γονείς. Θα βοηθούσε ακόμα να δημιουργηθεί ένα παρόμοιο ερωτηματολόγιο για όλους τους μαθητές του Δημοτικού μας. Έτσι θα επικοινωνήσετε με τη ρίζα του προβλήματος….» (Γ.95)

« Ένας σωστά επιμορφωμένος εκπαιδευτικός σε παρόμοια θέματα είναι ικανός -και πρέπει- να εμπλέκεται ενεργά στην αποτίμηση των αναγκών των μαθητών του, βασιζόμενος στις δικές του γνώσεις και δεξιότητες και δε βασίζεται σε διαγνώσεις “αφανών ειδικών”, είναι από πριν ενημερωμένος για τους τύπους και τις μορφές σχολικής βίας και δεν τους ανακαλύπτει όταν προκύψουν στην καθημερινότητά του. Επιπλέον, γνωρίζει ο ίδιος πολλές τεχνικές για την αντιμετώπιση του φαινομένου και δεν αισθάνεται την ανάγκη για “εξειδικευμένες υπηρεσίες”.» (Royer, 2003) Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας!