ΦΥΛΛΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Advertisements

1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Γυναικείο Ποδόσφαιρο Ποιος είπε ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο αντρικό άθλημα; Υπάρχουν και γυναίκες που είναι εξίσου ταλαντούχες. Γενικώς τα αγόρια έχουμε.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ»
«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Εκπαιδευτικές & Επαγγελματικές Φιλοδοξίες Μαθητών Α’ Λυκείου Αμαρουσίου.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Στερεότυπα φύλου στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων του Γιώργου Π
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Άξονες Συνέντευξης.
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Μάθημα: Θέματα ισότητας φύλων Καθηγήτρια: Ζήση Βασιλική
Αντιπροσώπευση γυναικών στον αθλητισμό
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Η περίπτωση της Γερμανίας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Πυραμίδες ηλικιών 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Καθηγητής: Αυγουστίδης Παναγιώτης Σχολικό Έτος
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Η έννοια του «φύλου» Βιολογικό φύλο Κοινωνικό φύλο
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Πρέπει να υπάρχουν δύο φύλα; Η περίπτωση των μεσόφυλων
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Θέμα: Η Διαμάχη σχετικά με τις Εγκεφαλικές Διαφορές Ανδρών- Γυναικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΥΛΛΟ

Η έννοια φύλο έχει δύο διαστάσεις, την βιολογική και την κοινωνική Η έννοια φύλο έχει δύο διαστάσεις, την βιολογική και την κοινωνική. Το βιολογικό φύλο του ατόμου (sex), είναι γενετικά καθορισμένο και σχετίζεται με τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ατόμου (αρσενικό και θηλυκό). Από την άλλη, το κοινωνικό φύλο (gender) καθορίζεται από κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες (ανδρικό και γυναικείο).

ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ένας παράγοντας ο οποίος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι είναι η εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί, ιδίως όσο αφορά τις μικρές ηλικίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην διάπλαση του χαρακτήρα ενός παιδιού. Στις δυτικού τύπου κοινωνίες, τα αγόρια ενθαρρύνονται περισσότερο να έχουν ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα σε σχέση με τα κορίτσια.

Κατά την διάρκεια των σχολικών δραστηριοτήτων οι εκπαιδευτικοί χωρίζουν τα παιδιά σε ομάδες ανάλογα με το αν η δραστηριότητα κρίνεται κατάλληλη για ‘’αγόρια’’ ή κατάλληλη για ‘’κορίτσια’’. Παραδείγματος χάρη, στα πλαίσια του μαθήματος της γυμναστικής τα αγόρια πάνε να παίξουν ποδόσφαιρο ενώ τα κορίτσια κάνουν κάτι το οποίο ‘’ανταποκρίνεται καλύτερα’’ στο κοινωνικό φύλο τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χαμηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης κυριαρχούνται από γυναίκες σε αντίθεση με τις υψηλότερες βαθμίδες στις οποίες το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άνδρες. Οι καθηγητές οι οποίοι διδάσκουν θετικές επιστήμες είναι κυρίως άνδρες ενώ τα μαθήματα τα οποία έχουν να κάνουν με ανθρωπιστικές επιστήμες διδάσκονται κυρίως από γυναίκες. Το πιο πάνω σχετίζεται με τις αντιλήψεις της κοινωνίας σχετικά με τις επαγγελματικές και εκπαιδευτικές επιλογές των δύο φύλων.  

Παλαιότερες έρευνες που έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του 80 έδειξαν ότι οι καθηγητές των θετικών επιστημών έδειχναν περισσότερη προσοχή στα αγόρια διότι κυριαρχούσε το στερεότυπο ότι τα αγόρια ανταποκρίνονται καλύτερα στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων μαθημάτων.   Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να επηρεάσει τις επιλογές των εφήβων όσο αφορά μαθήματα και επαγγελματικό προσανατολισμό

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Τα τελευταία χρόνια, παρατηρήθηκε μία αύξηση του αριθμού των γυναικών στις σχολές θετικών επιστημών, ωστόσο οι άνδρες ακόμη αποτελούν πλειοψηφία στις συγκεκριμένες σχολές.   Εν κατακλείδι, η εκπαίδευση καλείται να παίξει ένα σημαντικό ρόλο ούτως ώστε να ξεπεραστούν τα στερεότυπα σχετικά με τον ρόλο των δύο φύλων στην κοινωνία.