ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
Ασκήσεις.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
Παράδειγμα 2:Υπολογισμός μέγιστης και ελάχιστης θερμοκρασίας Αλγόριθμος Ελάχιστη_Μέγιστη !Αρχή αλγορίθμου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Αλγόριθμοι 2.1.1,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Χρήση του ελεύθερου λογισμικού "Γλωσσομάθεια" για την διδασκαλία εννοιών αλγοριθμικής - προγραμματισμού στη Γ' Γυμνασίου Φουστέρης Νικόλαος Μηχανικός.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Αλγόριθμος όνομα_αλγορίθμου Εντολές Τέλος όνομα_αλγορίθμου
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
Πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γ΄ τάξη Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ενιαίου Λυκείου ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΜΑ 3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ Διδάσκων: ΔΟΥΡΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμος ο οποίος διαβάζει έναν θετικό αριθμό Χ και εκτυπώνει την τιμή της συνάρτησης: F(X) = (x-4)/(x+1)3

ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΣυνάτησηF ! Εισαγωγή δεδομένων ΔΙΑΒΑΣΕ Χ ! Θεωρούμε πως Χ>0 !Επεξεργασία δεδομένων Fx <- (x-4)/(x+1)^3 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Η τιμή της συνάρτησης είναι: “, Fx ΤΕΛΟΣ ΣυνάρτησηF

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΡΟΜΒΟΣ ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΕΛΟΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Από την εταιρία ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ζητείται να αναπτυχθεί αλγόριθμος για το μηχάνημα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων. Ο αλγόριθμος θα δέχεται τον αριθμό των εισιτηρίων (κόστους 0,5 € το καθένα) και το ποσό πληρωμής. Θα εκτυπώνει τον αριθμό των κερμάτων που δίνονται ως ρέστα. Σημειώνεται ότι ως ρέστα δίνονται μόνο κέρματα των 50 λεπτών.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Αστικά_λεωφορεία ! είσοδος δεδομένων ΔΙΑΒΑΣΕ εισιτήρια, ποσό_πληρωμής τιμή_εισιτηρίου <- 0,50 ! Επεξεργασία δεδομένων κόστος <- τιμή_εισιτηρίου * εισιτήρια ρέστα <- ποσό_πληρωμής – κόστος κέρματα <- ρέστα/0,50 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Το κόστος των εισιτηρίων ειναι: “, κόστος, “ και ο αριθμός των κερμάτων (0,50) είναι “, κέρματα ΤΕΛΟΣ Αστικά_λεωφορεία

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να γραφεί αλγόριθμος που αντιμεταθέτει το περιεχόμενο δυο μεταβλητών.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Αντιμετάθεση ! είσοδος δεδομένων ΔΕΔΟΜΕΝΑ // α, β// ! Επεξεργασία δεδομένων Βοηθητική <- α Α <- β Β <- βοηθητική ! Έξοδος δεδομένων ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ //α, β// ΤΕΛΟΣ Αντιμετάθεση

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που θα διαβάζει έναν τριψήφιο αριθμό και θα επιστρέφει το άθροισμα των ψηφίων του (π.χ για τον 654 => 6 + 5 +4 = 15)

ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Ηλικία ! είσοδος δεδομένων ΔΙΑΒΑΣΕ αριθμός ! Επεξεργασία δεδομένων εκατοντάδες <- αριθμός div 100 βοηθητική <- αριθμός mod 100 δεκάδες <- βοηθητική div 10 μονάδες <- βοηθητική mod 10 άθροισμα <- εκατοντάδες + δεκάδες + μονάδες ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Το άθροισμα είναι: “ άθροισμα ΤΕΛΟΣ Ηλικία

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που δέχεται ως είσοδο την ημερομηνία γέννησης ενός ατόμου και επιστρέφει την ηλικία του σήμερα με ακρίβεια ημέρας.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Ηλικία ! είσοδος δεδομένων ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ετος_γεν, μήνας_γεν, ημέρα_γεν, τρέχων_έτος, τρέχων_μήνας, τρέχων_ημέρα// ! Επεξεργασία δεδομένων ημέρες_τρέχων_έτους <- τρέχων_έτος * 365 + (τρέχων_μήνας -1) *30 + τρέχων_ημέρα ημέρες_έτους_γεν <- έτος_γεν*365 + (μήνας_γεν -1)*30 + ημέρα_γεν σύνολο_ημερων_ηλικίας <- ημέρες_τρέχων_έτους – ημέρες_έτους_γεν έτη_ηλικίας <- σύνολο_ημερών_ηλικίας div 365 Βοηθητική <- σύνολο_ημερών_ηλικίας mod 365 μήνες_ηλικίας <- Βοηθητική div 30 Ημέρες_ηλικίας <- Βοηθητική mod 30 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Η ηλικία σας ειναι: “, έτη_ηλικίας, “ έτη “, μήνες_ηλικίας, “ μήνες ”, ημέρες_ηλικίας, “ ημέρες ΤΕΛΟΣ Ηλικία

Γενικά συμπεράσματα από τις παραπάνω ασκήσεις Χρησιμοποιούμε πολύ συχνά βοηθητικές μεταβλητές για να αποθηκεύσουμε προσωρινά αποτελέσματα τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε σε μετέπειτα πράξεις. Οι πράξεις div και mod συνήθως με πολλαπλάσια του 10 (100, 1000 .. ) χρησιμοποιούνται πολύ συχνά για να διαχειριστούμε τμήματα αριθμών. Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε πράξεις με ημερομηνίες καλό είναι να μετατρέψουμε τις ημερομηνίες σε μέρες και να κάνουμε τότε τις πράξεις.