Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Καλώς ήρθατε στην ενίσχυση της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας μέσω Διεπαγγελματικής εκπαίδευσης.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων.
Το άγχος για τον οδοντίατρο
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ Ο εθελοντισμός αποτελεί εξαιρετική μορφή κοινωνικής δράσης για την εξυπηρέτηση ανώτερων σκοπών, είτε για την ενίσχυση κοινωνικών ομάδων, είτε.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Υπουργείο Υγείας Αθήνα Δεκέμβριος 2013 Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η Αξιολόγηση απόδοσης Στόχοι Πρότυπα απόδοσης
1.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Πρακτική στην Κοινότητα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Ελάτε να συναποφασίσουμε
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΧΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ Κρέπια Βασιλική1, Κατσαραγάκης Στυλιανός2, Καϊτελίδου Δάφνη3, Πρεζεράκος.
Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member, Faculty of Nursing, University of Alberta, Canada E-mail: anastasia.mallidou@ualberta.net Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Αθηνών, 6ο Εξάμηνο, Φεβρουάριος - Μάιος 2008

Δυναμική Αλληλεπίδραση Επαγγελματιών Υγείας (Kinston, 1983)

Γιατροί Ανεξάρτητοι? Επαγγελματίας-προλετάριος, που υπηρετεί τους ασθενείς και την πολιτεία Ελεύθερη επαγγελματική οντότητα, πέρα από άμεσο συντονισμό και ρυθμίσεις Έλλειψη οργάνωσης αλληλεπιδράσεων  διακοπές χωρίς νόημα, αυξημένος αριθμός συγκρούσεων, κατάχρηση πόρων Donabedian (1974): συντονισμός ιατρικής υπηρεσίας  ευεργετικό σε ασθενείς & αποδοτικός οικονομικά.

Νοσηλευτές Επαγγελματική ομάδα-κλειδί για την κάλυψη των αναγκών των ασθενών Μείωση ποιότητας φροντίδας υγείας: Κακός σχεδιασμός, ανεπαρκής δομή & στελέχωση ακατάλληλος ορισμός της νοσηλευτικής Π.χ., εισαγωγή ασθενούς: ποιός?

Ασθενείς Ασθενείς: το κέντρο της διεπαγγελματικής συνεργασίας, ώστε η συμμετοχή του να: Διευκολύνει την επιλογή λύσεων Επιδρά στις σχέσεις μεταξύ Ασθενούς-επαγγελματιών (γιατρός, νοσηλευτής) Γιατρού-νοσηλευτή

Σχέσεις Νοσηλευτών – Γιατρών (Kramer & Schmalenberg, 2003) Συναδελφική (Collegial): διαφορετική αλλά ίση δύναμη & γνώση, εξαιρετική, η προϊσταμένη απαιτεί συνεισφορά στο σχεδιασμό & υλοποίηση της φροντίδας των ασθενών (ενεργό συμμετοχή) - 75% in magnet hospitals Συνεργατική (Collaborative) Μαθητή-δασκάλου (Student-teacher) Ουδέτερη (Neutral) Αρνητικά (Negative)

Συναδελφικότητα Εξαιρετική σχέση βάσει «διαφορετικής, αλλά ίσης εξουσίας & γνώσης»: θεμέλιο ισότητας …«having an equal power base» …παρεμπιπτόντως, μαθαίνει ο ένας από τον άλλον Προϊστάμενος Ν: κλειδί δημιουργίας συναδελφικών σχέσεων (αναμένει και καλλιεργεί συμπεριφορά) Π.χ.: Χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια  αναγνώριση προσφοράς & συμβολής Ν στη διάσωση του ασθενή

Συνεργασία Πολύ καλή σχέση, το προσωπικό εργάζεται πολύ καλά μαζί, αμοιβαίος σεβασμός & εμπιστοσύνη Περιγράφεται με βάση την αμοιβαιότητα, αλλά όχι την ισότητα …παρεμπιπτόντως, μαθαίνει ο ένας από τον άλλον Π.χ. «..ο γιατρός είναι στην κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας. Η γνώση του είναι πιο σημαντική από τη δική μου»

Ομαδική Εργασία Μαθητή-δασκάλου Καλή, φιλική, ευγενική σχέση Η συζήτηση μεταξύ ομάδας είναι επιθυμητή που οδηγεί σε επεξήγηση & διδασκαλία. Δάσκαλος: γιατρός ή νοσηλευτής Εξουσία / δύναμη είναι άνιση, αλλά τα αποτελέσματα των ασθενών είναι ενθαρρυντικά

Συναδελφικότητα, Συνεργασία, Ομαδική Εργασία Ομοιότητες Παρεμπιπτόντως μαθαίνει ο ένας από τον άλλο Καλή επαγγελματική σχέση Αμοιβαιότητα σεβασμού & εμπιστοσύνης Διαφορές Υπεύθυνος της φροντίδας Ανισότητα εξουσίας / δύναμης Έλλειψη αναγνώρισης προσφοράς

Από την εμπειρία σας..... Ανακαλέστε ένα παράδειγμα από την πρακτική σας άσκηση που να σχετίζεται με όσα συζητήσαμε σήμερα.

Παράδειγμα Ηλικιωμένος που νοσηλεύεται σε παθολογικό τμήμα γενικού νοσοκομείου, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της νοσηλείας του. Παρ’ όλο όμως που είναι έτοιμος να εξέλθει, δεν είναι ακόμη ικανός να αυτοεξυπηρετηθεί πλήρως. Οι συγγενείς του θα μπορούσαν να αναλάβουν τη νοσηλεία & εξυπηρέτησή του στο σπίτι μετά από νοσηλευτική ενημέρωση και εκπαίδευση. Ο νοσηλευτής που έχει την ευθύνη της φροντίδας του διαπιστώνει από το φάκελο του ότι δεν έχει συγγενείς για να τον παραλάβουν & φροντίσουν μετά την έξοδό του από το νοσοκομείο. Πως πρέπει να ενεργήσει ο νοσηλευτής για να φύγει ο ασθενής με ασφάλεια από το νοσοκομείο; Ποιους άλλους επαγγελματίες μέσα από το νοσοκομείο πρέπει να προσεγγίσει για να βοηθήσουν στην εξεύρεση λύσης; Τι πληροφορίες πρέπει να τους δώσει ώστε να βρεθεί η καταλληλότερη λύση;