ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου Αθηνών
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Οικογενειακή Εκπαίδευση (éducation familiale) Διευκρίνιση εννοιών: γονείς – οικογένεια σχέση με το σχολείο – σχέση με τον εκπαιδευτικό – σχέση με τη σχολική γνώση – σχέση με το σχολικό θεσμό εμπλοκή - συμμετοχή
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Μακρο-κοινωνιολογική προσέγγιση: η σημασία της κοινωνικής ομάδας Μίκρο-κοινωνιολογική προσέγγιση: η σημασία των οικογενειακών λογικών Οι αναπαραστάσεις και οι πρακτικές που χαρακτηρίζονται από μία συνοχή και χαρακτηρίζουν τις σχέσεις της κάθε οικογένειας με το σχολείο. Ποιοι παράγοντες θεωρείτε ότι επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν τις οικογενειακές λογικές;
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Παράγοντες που διαμορφώνουν τις οικογενειακές λογικές: Γονεϊκές προσδοκίες Επίδοση του μαθητή Η διάσταση του φύλου Προσωπικές εμπειρίες των γονέων Δυσκολίες κατά τη συνεργασία γονέων-εκπαιδευτικών: Διαφορετικές αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών για το ρόλο τους Αποστασιοποίηση ορισμένων γονέων από το σχολείο και άρνηση συνεργασίας Ιεραρχία των δύο θεσμών στις συνειδήσεις των ανθρώπων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Βιβλιογραφία μαθήματος: Glasman, D. 1992. « Parents » ou « familles »: critique d’un vocabulaire générique. Revue française de pédagogie. 100, p. 23 Migeot-Alvarado. 2000. La relation école-familles: « peut mieux faire ». Issy-les-Moulineaux: ESF éditeur Νόβα-Καλτσούνη, Χ. 2010. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg Papakonstantinou, A. 2013. Les parents et l’école. Bruxelles: Peter Lang