Βασικές έννοιες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟΣ MARIE ET GEORGES.
Advertisements

ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ στο ART COMICS. Ο σχολιασμός της εικόνας αποτελεί σύνηθες εργαλείο στη διδακτική των ξένων γλωσσών. Ο μαθητής την αναγνωρίζει.
Έρρικα και Χριστίνα Sites importants de France Errika et Christine.
Osez en Français – Τολμήστε στα Γαλλικά Με άξονα τον κύριο στόχο του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία και ο διαπολιτισμικός διάλογος και με.
Τι είναι το e-book; Ηλεκτρονικό βιβλίο ή e-book είναι ένα ψηφιακό αρχείο ανάγνωσης, το οποίο μπορεί κανείς να δει στον επιτραπέζιο υπολογιστή του ή σε.
26 Σεπτεμβρίου ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ Journée Européenne des Langues.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Ο όρος ιστορία Η πολυσημία του όρου «ιστορία», οι διαφορετικές σημασιοδοτήσεις που πήρε μέσα στο χρόνο. Οι εννοιολογήσεις του παρελθόντος συνδέονται.
Αχειροποίητος: η εκκλησία της Θεοτόκου
Η ΓΕΩΦΥΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ;.
Les expressions idiomatiques Alexia Grigoropoulou A.M:
Expressions Idiomatiques. Μαρία Πεστλίκη
STAVROPOULOU KONSTANTINA Α.Μ: Les expressions idiomatiques.
Les expressions idiomatiques Sujet: Parties du corps.
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ LES JEUX OLYMPIQUES DE LA GRECE ANTIQUE.
Plutarco e historia (Nicia) 1.1 Nicia 1.5: κα ὶ τελέως ἀ ναίσθητον. ἃ ς γο ῦ ν Θουκυδίδης ἐ ξήνεγκε πράξεις κα ὶ Φίλιστος, ἐ πε ὶ παρελθε ῖ ν ο ὐ κ ἔ στι,
Le Petit Prince Antoine de Saint-Exupéry. Le voyage du Petit Prince.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Η ζωγραφική ανήκει στις καλές τέχνες και είναι η τέχνη της παραγωγής ή αναπαράστασης μίας πραγματικής ή φανταστικής εικόνας, μέσω προσωπικής εργασίας,
ΟΣΤΑ-ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος C.D.A. College Limassol 2014/2015.
ΧΗΜΕΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.4: 4.1 (α) ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜ. ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 1Είναι σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) οι διατυπώσεις των προτάσεων που.
Λογισμός πιθανοτήτων Η μαθηματική τυποποίηση για τη διαχείριση του μέτρου πιθανότητας.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Grigóris Lambrákis. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ Quelques mots sur lui  Ο Γρηγόριος Λαμπράκης γεννήθηκε στην Κερασίτσα Αρκαδίας στις.
ΟΣΤΑ-ΑΡΘΡΩΣΕΙΣ Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος C.D.A. College Limassol 10/12/2015/2016.
Τέχνη είναι η αδιάκοπη προσπάθεια να συναγωνιστούμε την ομορφιά των λουλουδιών, χωρίς ποτέ να το κατορθώνουμε. Μ. Σαγκάλ Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας.
ΗΗ α νάπτυξη τ ου ε μπορίου μ ετασχηματίζει τη γ αλλική κ οινωνία. ΗΗ α στική τ άξη κ αθίσταται ρ υθμιστικός παράγοντας ε ξελίξεων. ΗΗ γ αλλική.
2 ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ/ΩΝ.
OPPENHEIM MERET ΑΛΙΚΗ ΜΕΝΤΖΕΛΟΥ. ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ “Μανιφέστο του Σουρεαλισμού”, του Andre Breton (1924) Καλλιτεχνικό κίνημα που απομακρύνεται από την εξωτερική.
PMU ΚΟΙΝΟΣ ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ. Ήρθε ο κοινός κουμπαράς με το Γαλλικό ιπποδρομιακό στοίχημα Τώρα και οι Έλληνες παίκτες μπορούν να συμμετάσχουν στον μεγαλύτερο.
Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου ( μ.Χ.). Μία διευκρίνιση… Το μεσαιωνικό τμήμα της εθνικής μας ιστορίας συμπίπτει με την ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ;.
Η ιστορία της φωτογραφίας
Νεώτερη Ελληνική Ιστορία Β´ (ΙΙ 31)
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Πραγματολογία.
Ρομαντισμός και Ρεαλισμός
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
LE MASCHERE ITALIANE Ελευθερία Παπακώστα-Pigro καθηγήτρια ιταλικών
Όνομα: Στέφανος Πίπης Τάξη: Ε’
Ηλιοπούλου Κωνσταντίνα, ΠΠΣΠΘ
Μαθηματικά στην καθημερινή ζωή
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Ενότητα # 6: ΓΑΛΛΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ) δημιουργοσ: ΙΩΑΝΝΑ ΟΡΦΑΝΟΥΔΑΚΗ
Πρώιμη Νεοελληνική περίοδος
Transition : automatique à 6’ ou manuelle.
Αύριο γίνομαι είκοσι χρονών Αλαίν Μαμπανκού
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
ΕΛΛΆΔΑ VOYAGE GRECE /10/ /10/2017
Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Π.Δ.Σ.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Στ
Χημική Ισορροπία.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
Έλεγχοι για την Διαχείριση Κινδύνων στις Εκδηλώσεις
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Το Μπαρόκ στην Ευρώπη.
3°) Fonctions cos et sin :
Partageons nos valeurs dans l'effort
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές έννοιες

Τι είναι πηγή; Πηγή με δυο λόγια, είναι οτιδήποτε ανήκει στον άνθρωπο, εξαρτάται από τον άνθρωπο, χρησιμεύει στον άνθρωπο, εκφράζει τον άνθρωπο, σηματοδοτεί την παρουσία του, τη δραστηριότητα, τις προτιμήσεις και τους τρόπους ζωής του ανθρώπου. Ένα μεγάλο κομμάτι, και αναμφίβολα το πιο συναρπαστικό της δουλειάς μας ως ιστορικών, δεν συνίσταται εξάλλου στην συνεχή προσπάθεια να κάνουμε να μιλήσουν τα βουβά πράγματα, να τα κάνουμε να πουν ό,τι δεν λένε από μόνα τους για τους ανθρώπους, για τις κοινωνίες που τα παρήγαγαν – και να συγκροτήσουν εντέλει μεταξύ τους αυτό το ευρύ δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας που αναπληρώνει την απουσία της γραπτής πηγής;» Antoine Prost, Douze leçons sur l’histoire, Παρίσι 1996.

Οι πηγές Κάθε κατάλοιπο του παρελθόντος που προσφέρει γνώσεις για αυτό ονομάζεται πηγή. α) Τα αρχεία β) Το διαμορφωμένο από τον άνθρωπο περιβάλλον και τα υπολείμματα της δράσης του (αρχαιολογικά ευρήματα, αρχιτεκτονική και πολεοδομία, διαμόρφωση της υπαίθρου) γ) Η μνήμη των ανθρώπων. Η προφορική ιστορία. δ) Οπτικοακουστικά αρχεία. Κινηματογραφικά, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά ντοκουμέντα.

Διασταύρωση των πληροφοριών Εμπιστευόμαστε μια πηγή που έστω θεωρούμε αυθεντική; Όχι πάντα. Γιατί οι συμμετέχοντες έχουν μεν άμεση γνώση, αλλά μερική γνώση. Χρειάζεται η «διασταύρωση» των πληροφοριών που προσφέρουν οι πηγές. Όταν διασταυρώνουμε πληροφορίες προσέχουμε να μην προσέρχονται από συνδεόμενες πηγές, όπου η μία βασίζεται στην άλλη, αλλά κατά το δυνατό, από ανεξάρτητες πηγές. Η «διασταύρωση» των πηγών είναι δυσκολότερη για παλαιότερες εποχές, όπου δεν έχουμε την πολυτέλεια πολλαπλών πηγών. Μελετούμε πάντοτε το ρόλο των μέσων τα οποία διασώζουν μια πληροφορία.

Τα αρχεία Αρχεία είναι τα έγγραφα τα οποία δημιούργησε, παρέλαβε και συγκέντρωσε ένα άτομο ή ένας οργανισμός στα πλαίσια της άσκησης των δραστηριοτήτων του και τα διατήρησε λόγω της διηνεκούς τους χρησιμότητας. Δημόσια/ ιδιωτικά, εκκλησιαστικά, οπτικοακουστικά αρχεία, κ.ά. Ενεργά/ανενεργά/ ιστορικά αρχεία Πρόσβαση στα αρχεία Απόρρητο/ βαθμός προσβασιμότητας/ η αρχή της τριακονταετίας Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων

Τι είναι ιστορικό γεγονός; Για πολλά χρόνια κύριο αντικείμενο της ιστορικής μελέτης ήταν το γεγονός, αυτό που συνέβη στο παρελθόν και ποτέ δεν επαναλήφθηκε ξανά. Π.χ. η δολοφονία του Ιούλιου Καίσαρα. Σταδιακά αυτός ο ορισμός άρχισε να αμφισβητείται στο μέτρο όπου οι ιστορικοί άρχισαν να απασχολούνται με γεγονότα τα οποία μέσα στο χρόνο επαναλαμβάνονταν αλλά και «μη γεγονότα», συνήθειες, έθιμα, ήθη, τρόποι ζωής, ό,τι υπερέβαινε την αντίληψη που ήθελε η ιστορία να ασχολείται μόνο με την εξωτερική πολιτική ή τους πολέμους.

Ιστορική πληροφορία και ιστορικό πεδίο. Η ιστορία ασχολείται και με γεγονότα, και με «μη γεγονότα» και με χιλιάδες μικρές καθημερινές πράξεις και συμπεριφορές και ιδέες των ανθρώπων, στοιχεία που δεν είναι απαραίτητα μοναδικά αλλά αποτελούν και αυτά αντικείμενο ιστορικής μελέτης. Αποτέλεσμα της διεύρυνσης των οριζόντων της ιστορίας είναι η χρήση δυο νέων όρων για την περιγραφή της πρώτης ύλης του ιστορικού: Ιστορική πληροφορία και ιστορικό πεδίο.

Ιστορική πληροφορία Το παρελθόν προσφέρει έναν τεράστιο αριθμό πληροφοριών. Όλες οι πληροφορίες μπορεί εν δυνάμει να είναι ιστορικές, ανάλογα με το ερώτημα το οποίο θέτουμε. Σε αυτό το πλαίσιο η έννοια του γεγονότος διευρύνθηκε περιλαμβάνοντας οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει γνώση για το παρελθόν. Ο ιστορικός χαρακτήρας δεν ενυπάρχει στα γεγονότα αλλά συνδέεται με τον τρόπο με τον οποίο εμείς τα αντιλαμβανόμαστε.

Ιστορικό πεδίο Το τι περιλαμβάνει κάθε φορά το ιστορικό πεδίο εξαρτάται από τα ερωτήματα που τίθενται. Τα ερωτήματα αυτά εκκινούν πάντοτε από το σήμερα και αφορούν το παρελθόν. Στο επίκεντρο του ιστορικού ενδιαφέροντος, άρα και του ιστορικού πεδίου βρίσκεται η ανθρώπινη παρουσία και δράση, ότι την αφορά μέσα στο χρόνο και ότι την επηρεάζει.

Χρόνος Ο φυσικός χρόνος Ο μυθικός χρόνος Ο κυκλικός χρόνος Ο εσχατολογικός χρόνος

Η μέτρηση του χρόνου Η μέτρηση του χρόνου είναι συνδεδεμένη με την κοινωνία στην οποία αναφερόμαστε. Διαφορετικά είδη μέτρησης από κοινωνία σε κοινωνία Λ.χ. Η διαφορά της μέτρησης του χρόνου στις αγροτικές κοινωνίες από τις βιομηχανικές. Ας σκεφτούμε το τι σήμαινε η μετάβαση από το ηλιακό ρολόι στο μηχανικό, τι σήμαινε η καθιέρωση του οκτάωρου.

Διάκριση του ιστορικού χρόνου Η τριμερής διάκριση της ιστορίας σε αρχαία, μέση και νεότερη εμφανίστηκε συγκροτημένα με το έργο του Χριστόφορου Κελλάριου Historia Universalis (1688). Μετεξελίσσοντας τη χριστιανική οπτική, η οποία αντιμετώπιζε τον ιστορικό χρόνο ως διαδοχή παγκόσμιων βασιλείων προσδιορισμένων από τη θεϊκή εξουσία, η νέα αντίληψη εγκαθιστούσε τομές-ορόσημα στην εξέλιξη της παγκόσμιας ιστορίας, η οποία, όπως και η ανθρώπινη ύπαρξη, αναπτυσσόταν από τα νηπιακά χρόνια ως την ωριμότητα.

Ιστορικός χρόνος Ο ιστορικός χρόνος είναι ένας χρόνος αναδρομικός. Μελετά το παρελθόν εκκινώντας από το παρόν. Λειτουργεί πάντοτε εκ των υστέρων. Διαφορές φυσικού από τον ιστορικό χρόνο Ο τρόπος που το παρελθόν ορίζει τη ζωή μας ως κατάλοιπο και ως ερώτημα. Η επαναοργάνωση του παρελθόντος μέσα από τη σύγχρονη θέασή του.

Περιοδολόγηση Η περιοδολόγηση ως απαραίτητο στοιχείο της κατανόησης του παρελθόντος Η επινόηση των περιόδων. Ο εθνικός χρόνος. Η έννοια της συνέχειας. Η αξιολόγηση μέσω της περιοδολόγησης. Τι σημαίνει λ.χ η ανακάλυψη της Αμερικής ως τομή που διακρίνει τη σύγχρονη ιστορία;

Οι διάρκειες Ο χρόνος της Μεγάλης Διάρκειας. Ο χρόνος της Μέσης Διάρκειας (ή συγκυρίας). Ο χρόνος της Μικρής Διάρκειας (συμβεβηκότα, γεγονότα). Κάθε φαινόμενο και η δομή του χρόνου που το διέπει. Τα φαινόμενα έχουν τον ιδιαίτερο χρόνο τους. Η έννοια εισάγεται από τον γάλλο ιστορικό Φερνάρντ Μπροντέλ. Επιρροές από την κοινωνική ανθρωπολογία.

Ο χώρος Η οργάνωση της ζωής του ανθρώπου εξαρτάται από τον τόπο που κατοικεί και κινείται, από τις φυσικές συνθήκες του περιβάλλοντός του. Το φυσικό περιβάλλον αλληλεπιδρά με τις ανθρώπινες κοινωνίες. Ο χώρος λειτουργεί καθοριστικά για τις συνθήκες ζωής και κυρίως τις ασχολίες ενός πληθυσμού. Λ.χ. η αγροτική ζωή, η κτηνοτροφία, η αλιεία αναπτύχθηκαν σε αντίστοιχους χώρους.

Η επίδραση του χώρου Η διεύρυνση του χώρου εξαρτάται από την κινητικότητα των ανθρώπων. Ο χώρος εξαρτάται από τη δομή και την πυκνότητα των κοινωνικών σχέσεων. Ο ιστορικός μετασχηματισμός του χώρου. Ο χώρος μας περιέχει αλλά αντιλαμβανόμαστε το χώρο μέσα από την σημασιοδότηση. Η ονοματοδοσία του χώρου. Λ.χ. τα ονόματα των ηπείρων ή των χωρών. Η ονοματoδοσία των πόλεων. Η αλλαγή των ονομάτων των δρόμων

Οι αναπαραστάσεις του χώρου Ο χώρος αναπαρίσταται μέσω του χάρτη, του άτλαντα κλπ. Οι αναπαραστάσεις του χώρου υποκρύπτουν συγκεκριμένες επιλογές, τις οποίες ο ιστορικός πρέπει να λαμβάνει υπόψιν του. Λ.χ. και πέρα από τα προφανή όπως είναι τα ίδια τα κρατικά σύνορα, η επιλογή των τοπωνυμίων, οι χρωματισμοί των περιοχών εντός του χάρτη κ.ά. υποκρύπτουν διαφορετικές επιλογές και κάποτε επιδιώξεις. Στο τέλος του 19ου αιώνα κυκλοφορούσαν διάφοροι χάρτες των Βαλκανίων, στο πλαίσιο της διάλυσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι οποίοι υπηρετούσαν διαφορετικές αλυτρωτικές πολιτικές.