ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΤΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Στην ενότητα αυτή εντάσσεται η εκμάθηση της χρήσης αντιπροσωπευτικών δειγμάτων από τις μεγάλες κατηγορίες εκπαιδευτικού.
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τη διδασκαλία και μάθηση της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Αναπαράσταση του Μικρόκοσμου)
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΣΤΑ 800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΑΕΠ ΟΕΠΕΚ Οκτώβριος 2010 Ενδεικτικά σενάρια, δραστηριότητες.
ΜΙΑ ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΜΑΤΟΣ Νίκος Τερψιάδης, Μαθηματικός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
2 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
Movie Maker Windows Live Διήμερο εκπαιδευτικού 22/1/2016 Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Β’ ΓΕ.Λ.
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
Αν ταξίδευε το σεντούκι το 2016, ποιες περιοχές της γης θα επισκεπτόταν και τι θα συναντούσε εκεί; Σε αυτό το ερώτημα τα παιδιά της Δ, Ε και Στ των.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
Αγριάνη Νομού Έβρου Χουσεΐν Χατζή Χαλήλ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Αγάθη Σταθοπούλου Δρ. Ειδικής Αγωγής EKΠA
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Κέντρο Συμβουλευτικής
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ μέσα από τις ΤΠΕ
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΓΓΕΛΗΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ»
Γραμμένου Ευαγγελία.
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
Το 1ο ΓΕΛ. Χίου παρουσιάζει το πρόγραμμα COMIC και ΕΦΗΒΕΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Παρουσιάσεις PowerPoint
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαχείριση εγγράφων Microsoft Office Word.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
الشـــغل والطـــاقة الشغل
Μια άλλη εκπαίδευση για τα παιδιά της μειονότητας στη Θράκη
Γ2 Σοφία Χαντζή.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΤΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ << Ν’ ακούσουμε , ν’ ακούσουμε ωραίο παραμύθι Πως μια φορά κι έναν καιρό, κουκί και το ρεβίθι…>> …μέσα από τις νέες τεχνολογίες….. 1ο Νηπιαγωγείο Κορινού Κλασικό τμήμα Σχολ. Έτος 2011-12

Στόχοι του προγράμματος Να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες ( ψηφιακή βιντεοκάμερα, φωτογραφική μηχανή, Η/Υ, προτζέκτορας) Να αναπτύξουν δεξιότητες αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, ωσ εργαλείων για τις διερευνήσεις , τις αναζητήσεις και τις παραγωγές τους. Να προσεγγίσουν, να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το παραμύθι. Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο μέσα από την ανάγνωση την αφήγηση τη συμμετοχή τους σε συζητήσεις. Να αναπτύξουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους. Να μάθουν να συλλέγουν πληροφορίες από προφορικές και γραπτές πηγές. Να εκφράζουν τη γνώμη και τα συναισθήματά τους για τα παραμύθια που διαβάζουν. Να έρθουν σε επαφή με ενήλικα άτομα. 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την μέθοδο project, η οποία συνδέθηκε διαθεματικά με: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη περιβάλλοντος, και Δημιουργία και έκφραση.

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ Παραμύθια των λαών Είδη παραμυθιών << ν’ ακούσουμε, ν’ακούσουμε ωραίο παραμύθι, πως μια φορά κι έναν καιρό κουκί και το ρεβίθι…..>> Το παραμύθι στη ζωή μας - ωφέλειες Η τέχνη του παραμυθιού

Το παραμύθι μέσα από τις Ασύγχρονη επικοινωνία e-mail Χρήση του υπολογιστή Περιφερειακά Προγράμματα (ζωγραφική, word, moviemaker,Power point) Χρήση βιντεοκάμερας και ψηφιακής φωτ. μηχανής Το παραμύθι μέσα από τις Νέες Τεχνολογίες Σύγχρονη επικοινωνία μέσω skype ( επικοινωνία με άλλο νηπιαγωγείο του δήμου μας ) Ασύγχρονη επικοινωνία e-mail ( επικοινωνία με άλλο νηπιαγωγείο του δήμου μας ) On-line δραστηριότητες λογισμικά ( comiks , Hotpotatos, e-book, pazl) παιχνίδια youtube Μηχανές αναζήτησης για Φωτογραφίες Πληροφορίες

Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα Γλώσσα Κατασκευή ιστογράμματος. Αφηγούμαστε παραμύθια που ξέρουμε τηρώντας τη διαδοχική σειρά των γεγονότων, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως πρώτα, ύστερα, μετά από, στη συνέχεια. Περιγράφουμε τα πρόσωπα, τους τόπους, και τα αντικείμενα που αναφέρονται στο παραμύθι. Εξηγούμε τον τρόπο με τον οποίο ο ήρωας έλυσε το δύσκολο πρόβλημα που τέθηκε ή τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετώπισε. Αναγνωρίζουμε τα διαλογικά μέρη του παραμυθιού. Κάνουμε πίνακα αναφοράς με τα μαγικά αντικείμενα που συναντήσαμε στα παραμύθια. Αντιγράφουμε τον τίτλο παραμυθιού σε ομαδική εργασία που κάνουμε. Αντιγράφουμε λίστες με μαγικά αντικείμενα. Βρίσκουμε τα υποκοριστικά και τα μεγεθυντικά λέξεων από τα παραμύθια.

Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις στα παραμύθια. Παίζουμε το παιχνίδι <<σκουφωμένοι και ξεσκούφωτοι>>. Οι <<σκουφωμένοι>> έπαιρναν διάφορες λέξεις όπως κολλάω, φουρνίζω, κουμπώνω κ.λ.π. και οι <<ξεσκούφωτοι>> έπρεπε να βρουν πως γίνεται η ίδια λέξη βάζοντας μπροστά το <<ξε>>. Μετατρέπουμε ποιήματα σε παραμύθια. Κάνουμε ιστορία την παροιμία <<λείπει ο γάτος χορεύουν τα ποντίκια>>, <<ο νηστικός καρβέλια ονειρεύεται>> κ.α. Διαβάζουμε ανατροπές παραμυθιών από το βιβλίο της Θ. Χορτιάτη <<λεξοχαρές και λεξοπανηγύρια>>. Λέξεις- συλλαβές- φωνήματα. Κάνουμε σύνθετες λέξεις. Γράφουμε λέξεις στον ενικό αριθμό και τις μετατρέπουμε στη συνέχεια στον πληθυντικό αριθμό. Λαβύρινθο. Εικονόλεξο. Κρυπτόλεξο Διηγούμαστε ένα παραμύθι που μας αρέσει και δίνουμε ένα δικό μας τέλος.

Περιγράφουμε σε ένα λαϊκό παραμύθι την ενδυμασία των ηρώων. Κάνουμε μια παραμυθοσαλάτα με στοιχεία από διάφορα παραμύθια. Γράφουμε μια λίστα με τους <<κακούς>> των παραμυθιών (δράκοι, μάγισσες, γίγαντες, ξωτικά κ.λ.π.). Γράφουμε μια λίστα με τους τίτλους των αγαπημένων μας παραμυθιών. Γράφουμε μια πρόσκληση για να καλέσουμε στις 2 Απριλίου (Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου) τις γιαγιάδες και τους παππούδες στην τάξη μας και να μας πούνε παραμύθια που έμαθαν από τους δικούς τους. Εντοπίζουμε στα παραμύθια τον τίτλο, το συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο και τον εικονογράφο. Μαθαίνουμε για την χρησιμότητα της σελιδαρίθμησης και του πίνακα περιεχομένων σε έναν τόμο με παραμύθια. Διαβάζουμε την βιογραφία συγγραφέων παραμυθιών. Απομνημονεύουμε αρχές και κατακλείδες των λαϊκών παραμυθιών. Απολαμβάνουμε την αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από πολλές χώρες του κόσμου. Διαβάζουμε παραμύθια του Άντερσεν, των αδελφών Γκρίμ, του Β. Ηλιόπουλου, της Σ. Ζαραμπούκα, του Ε. Τριβιζά και άλλων και κάνουμε συγκρίσεις.  

Απολαμβάνουμε τους μύθους του Αισώπου καθώς και άλλους μύθους. Διαβάζουμε παραμύθια σε κόμικς και βρίσκουμε τις διαφορές . Παίρνουμε συνέντευξη από τον παππού που ήρθε στην τάξη μας για να μας πει τα παραμύθια (ο δράκος και ο ιππότης και ο πλούσιος ,ο φτωχός και ο καλικάντζαρος). Γράφουμε σε χαρτάκια βιβλιοαινίγματα και βρίσκουμε στη βιβλιοθήκη τα αντίστοιχα παραμύθια. Στις ρίμες παραμυθιών συμπληρώνουμε την τελευταία συλλαβή. Βρίσκουμε στα παραμύθια τις νεραϊδονονές. Διαβάζουμε έμμετρα παραμύθια. Γράφουμε το δικό μας παραμύθι <<ο Ηρακλής και σούπα>>. Καθισμένοι σε κύκλο και λέμε από μια πρόταση ο καθένας και κάνουμε ένα δικό μας παραμύθι. Διαβάζουμε το παραμύθι <<Η μητέρα φύση>> το επεξεργαζόμαστε και το ζωγραφίζουμε. Διαβάζουμε τα ίσια και τα ανάποδα παραμύθια (τρία γουρουνάκια- τρία μικρά λυκάκια). Διαβάζουμε <<τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη>>. Ακούμε το cd της Κ. Ρουγγέρη <<το παιδί και το όνειρο>> και το επεξεργαζόμαστε.    

Μελέτη περιβάλλοντος Μιλάμε για τα μέσα μεταφοράς των ηρώων των παραμυθιών και τα συγκρίνουμε με τα σημερινά (μαγικό άλογο, μαγικό χαλί, άμαξες κ.λ.π.). Αναζητούμε στο χάρτη την χώρα του Άντερσεν, των αδελφών Γκρίμ και του Αίσωπου. Διαβάζουμε παραμύθια από άλλες χώρες και τις εντοπίζουμε στο χάρτη. Διαβάζουμε λαϊκά παραμύθια από περιοχές της Ελλάδας και τις βρίσκουμε στο χάρτη. Αναγνωρίζουμε τους ήρωες της πλοκής ενός παραμυθιού και τα επακόλουθα των πράξεών τους. Κάνουμε υποθέσεις για την συνέχεια του παραμυθιού αν ο ήρωας έπραττε διαφορετικά. Καλούμε στην τάξη μας παππούδες και γιαγιάδες και μας λένε παραμύθια που τους έλεγαν όταν ήταν και αυτοί μικρά παιδιά. Γνωρίζουμε ιστορίες από την μυθολογία. Καλούμε μαμάδες για να μας πούνε παραμύθια από τις χώρες τους.

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Ν Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Ν. Γύζη <<το παραμύθι της γιαγιάς>> ,του Ν. Λύτρα <<το γαϊδουράκι>>, και της Μ. Λυμπεράκη <<τα ψάθινα καπέλα>>. Επισκεφθήκαμε την Α΄2 τάξη του Δημοτικού σχολείου και μας διάβασαν παραμύθια. Καλέσαμε στην τάξη μας την Α΄2 τάξη και διαβάσαμε μαζί ηλεκτρονικά βιβλία με παραμύθια. Επισκεφθήκαμε την Κοινοτική βιβλιοθήκη του Κορινού και δανειστήκαμε παραμύθια. Αποτυπώνουμε στο χαρτί την διαδρομή της Κοκκινοσκουφίτσας. Παίζουμε το παιχνίδι, το κυνήγι του θησαυρού με ένα παραμύθι, σε συνεργασία με το ολοήμερο τμήμα. Βρίσκουμε ποια επαγγέλματα έχουν σχέση με το παραμύθι.  

Φυσική αγωγή Παιχνίδι «ο κρυμμένος θησαυρός>>. Με τις μαγικές μας σκούπες πετάμε!!! Χορεύουμε με τα μαγικά μας ραβδιά. Μετακινήσεις στο χώρο με βαδίσματα, πηδήματα, τρέξιμο, όσο διαρκεί το χτύπημα του ταμπουρίνου. Γινόμαστε γίγαντες και νάνοι και περπατάμε ανάλογα.  

Μαθηματικά Ομαδοποιήσεις, με τους ήρωες των παραμυθιών και της μυθολογίας, με τον αριθμό των σελίδων. Ταξινομούμε τα πρόσωπα των παραμυθιών που διαβάζουμε με κριτήριο τον τίτλο( ήρωας, υπηρέτης ,μάγος κ.λ.π.) Απαριθμούμε τα πρόσωπα στο παραμύθι που αγαπάμε. Βρίσκουμε σε ποια παραμύθια αναφέρονται οι αριθμοί:3,7,12,40,1000(τρια γουρουνάκια, εφτά κατσικάκια κ.λ.π.) Ασκήσεις εξέλιξης. Μοτίβα. Ομοιότητες- διαφορές. Ασκήσεις προσανατολισμού. Χωροχρονικές έννοιες (μπροστά από…, πίσω από…, δίπλα από…, επάνω από… ψηλότερος… μεγαλύτερος..).  

Αντιστοιχίσεις (ήρωες με τους τίτλους των παραμυθιών), (συγγραφείς με παραμύθια), (παραμύθι με τον τίτλο του )κ.λ.π. Πίνακας διπλής εισόδου με τις προτιμήσεις τους στους ήρωες των παραμυθιών. Χρονική ακολουθία του παραμυθιού <<ο βάτραχος πρίγκιπας>> Συμμετρία. Διατάξεις Αριθμοί 1-20 Πρόσθεση. Αφαίρεση. Ολόκληρο- μισό (μήλο).  

Δημιουργία και έκφραση Εικαστικά Πλάθουμε με πηλό <<μαγικά αντικείμενα>> (μαγεμένο μήλο ,μαγικός καθρέφτης, μαγικό ραβδί κ.λ.π.). Ζωγραφίζουμε σε ήρωες παραμυθιών τα ρούχα τους. Κάνουμε κολάζ παραμυθιών. Φτιάχνουμε μια κούκλα μάγισσας. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις εικόνες των μαγισσών. Κατασκευάζουμε καπέλα μάγισσας. Φτιάχνουμε τις μαγικές μας σκούπες και ραβδιά. Κατασκευάζουμε ένα παραμυθόδεντρο. Κάνουμε αφίσες γνωστών συγγραφέων παραμυθιών με τα παραμύθια τους. Ζωγραφίζουμε το παραμύθι μας <<ο Ηρακλής και η σούπα>>.

Θέατρο Κατασκευάζουμε φιγούρες από παραμύθια για το θέατρο σκιών. Ζωγραφίζουμε τα αγαπημένα μας παραμύθια και κάνουμε κολάζ. Κατασκευάζουμε την μάσκα <<βάτραχος>> (από το παραμύθι η πριγκίπισσα και ο βάτραχος). Κατασκευάζουμε αφίσα με ήρωες παραμυθιών.  Θέατρο Παίζουμε Θέατρο σκιών με ήρωες παραμυθιών. Παρακολουθούμε τις θεατρικές παραστάσεις: ο ποιητητής, Πίτερ Παν και τα κόκκινα παπούτσια του Άντερσεν. κουκλοθέατρο: παίζουμε με γαντόκουκλες ήρωες παραμυθιών (η κοκκινοσκουφίτσα). Με δακτυλόκουκλες παίζουμε τα τρία γουρουνάκια. Δραματοποίηση: δραματοποιούμε το παραμύθι <<τα τρία γουρουνάκια >> και τον <<παπουτσωμένο γάτο>>. Παντομίμα: αναπαριστούμε με κινήσεις ήρωες παραμυθιών. Θεατρικό παιχνίδι: τα ζώα του δάσους, παιχνίδια ρόλων κινητική αναπαράσταση <<το παραμύθι της γιαγιάς >>(πίνακας του Ν. Γύζη) και οι νεράιδες και τα όνειρα.  

Μουσική Δημιουργούμε την ηχοϊστορία <<μια μέρα στο δάσος >> . Δημιουργούμε μια μουσική ιστορία βασισμένη στο παραμύθι <<ο ποντικός και η θυγατέρα του>>. Τραγουδάμε τα τραγούδια : ήταν ένας γάιδαρος… ,ο Μπίγκος…, μια γίδα μια φορά… και ήταν ένα μικρό καράβι… και στη συνέχεια τα κάνουμε παραμύθι. Μαθαίνουμε το τραγούδι, ήτανε μια φορά ….του Ν. Ξυλούρη και τον Χαραλάμπη. Πληροφορική Μπαίνουμε σε σχετικά sites και Βρίσκουμε clip-art και εικόνες παραμυθιών. Κατασκευάσαμε την ιστοσελίδα και το blog του νηπιαγωγείου μας Παίζουμε στο Ramkid διάφορα παιχνίδια. Μαθαίνουμε να ψάχνουμε πληροφορίες στο ίντερνετ για: συγγραφείς παραμυθιών, για την χώρα τους, για την ζωή τους και για το έργο τους. Ακούμε παραμύθια στον υπολογιστή. Ψάχνουμε και βρίσκουμε στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και στους εκδοτικούς οίκους τίτλους βιβλίων.

Βρίσκουμε ιστοσελίδες συγγραφέων και βλέπουμε το περιεχόμενό τους. Γράφουμε στον υπολογιστή ονόματα ηρώων παραμυθιών με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Βρίσκουμε ελληνικές και ξένες μηχανές αναζήτησης. Μαθαίνουμε τι είναι αντιγραφή, επικόλληση, γραμματοσειρά και την χρησιμοποιούμε σε φύλλα εργασίας. Με το πρόγραμμα της ζωγραφικής κάνουμε ζωγραφιές και το χρησιμοποιούμε σε φύλλα εργασίας μαθηματικών. Δημιουργούμε φύλλα εργασίας στον υπολογιστή και τα επιλύουμε. Διαβάζουμε ηλεκτρονικά βιβλία με παραμύθια. Γράφουμε τίτλους αγαπημένων παραμυθιών με την βοήθεια της νηπιαγωγού.  

Με την χρήση του προτζέκτορα βλέπουμε στο <<YouTube >>κλασικά παραμύθια, την ρίμα του Αι-Γιώργη της Μ. Κωχ, στα Ζουζούνια την Κοκκινοσκουφίτσα, την Χιονάτη κ.λ.π.. Δημιουργούμε κόμικς με το λογισμικό πρόγραμμα Comic Strip Creator. Δημιουργούμε ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book). Φτιάχνουμε ηλεκτρονικό πάζλ εικόνων παραμυθιών (χιονάτη ,εφτά κατσικάκια κ.λ.π.) με το λογισμικό πρόγραμμα Jigsaw Puzzle Creator. Δημιουργούμε ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας με το λογισμικό πρόγραμμα Hot Potatoes. Με το πρόγραμμα windows Move Maker φτιάχνουμε το δικό μας βίντεο- ταινία με φωτογραφίες (ψηφιακές) από την δραματοποίηση του παραμυθιού <<ο παπουτσωμένος γάτος>>. Με τη χρήση του προγράμματος Power Point κάνουμε παραμύθι. Επικοινωνούμε μέσω e-mail με το Νηπιαγωγείο Ν. Τραπεζούντας και αποφασίζουμε να επικοινωνήσουμε μέσω Skype για να γνωριστούμε καλύτερα..

Φύλλα αξιολόγησης

Βιβλιογραφία και πηγές Καθημερινές Διαθεματικές Δραστηριότητες για το Νηπ/γείο,Ν. Κάντζου, εκ.Δίπτυχο. Τι θέμα να διαλέξω στο χρόνο για να τρέξω, εκ. Μεταίχμιο. Της Τάξης και της Πράξης, Ν. Κάντζου, Β. Βασίλα, Κ. Παπανικολάου. Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπ/γείο. Λεξοχαρές και λεξοπανηγύρια θ. Χορτιάτη εκ. ΔΙΑ ΒΙΟΥ. Χριστούγεννα με τον Άντερσεν, Μ&Κ. Κοντολέων, εκ.Άγκυρα. Παραδοσιακά παραμύθια του Ολύμπου,Ιφ. Γιανοπούλου-Γ. Μάνος, εκ.ΩΡΙΩΝ. Φρικαντέλα Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, Ε. Τριβιζας, εκ. Άμμος. Τα καλικαντζαράκια στο φεγγάρι, Α. Κοκορέλι, εκ. Ελληνικά Γράμματα. Η αποστολή του Αί – Βασίλη, Σ. Γκάρνεϊ, εκ. ΜΙΝΩΑΣ. Ο καλικάντζαρος και το ρόδι της Πρωτοχρονιάς, Β. Ηλιόπουλος. Η αχιναλεπού Α. Φραντζή, εκ. Γνώση. Ο αχάριστος κροκόδειλος, εκ. Σαββάλας. Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι, Α. Αdeney, ek. ΜΟDΕΡΝ ΤΙΜΕΣ. Μάγοι Ξωτικά και γίγαντες, εκ. Ορφανίδη. Μαγικά νεραϊδόσπιτα, εκ. Πατάκη. Ελληνικά παραμύθια, εκ. ΡΈΚΟΣ. 28ο Νηπιαγωγείο Λαμίας. 2ο Νηπ/γείο Μύρινας

Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 55 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 49 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 85 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 50 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 74 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 68 Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 62. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 53. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 45. Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 36. Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 24. Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 53. Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 74 Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 50 Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 37 Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 67 Παράθυρο στην εκπ/ση, τεύχος 62

Ιστοσελίδες www.paidika.gr www.paramithia.gr www.vagelisiliopoulos.gr Ιστοσελίδες  www.paidika.gr www.paramithia.gr www.vagelisiliopoulos.gr www.mikrosanagnostis.gr www.denezaki.gr www.paramithi-paramithi.blogspot.com www.e-books.4greeks.gr http://blogs.sch.gr/3niparcha/category http://28nip-lamias.fth.sch.gr  

Δραστηριότητες

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση Στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου δράσης που αφορά την ανάπτυξη ιστοσελίδας και από την αρχή της σχολικής χρονιάς εντάξαμε τις νέες τεχνολογίες σε όλο το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η χρήση του υπολογιστή , της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, της κάμερας και του φορητού ράδιοcd, ήταν στην καθημερινότητα του νηπιαγωγείου. Γρήγορα τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία τους για την κατασκευή της δικής μας ιστοσελίδας και τις απόψεις για το περιεχόμενό της. Ξεκινώντας το σχέδιο εργασίας αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αρχικά το ιστολόγιό μας αφού η ανάπτυξη της ιστοσελίδας ήταν πιο περίπλοκο ζήτημα και χρειαζόμασταν την συνδρομή ειδικού. Με τα παιδιά αποφασίσαμε για το περιεχόμενο των αναρτήσεων όπως φωτογραφίες από δραστηριότητες, θα επικοινωνούμε με τους γονείς αλλά και με άλλα σχολεία. Ταυτόχρονα συγκεντρώνουμε και το υλικό της ιστοσελίδας και το οργανώνουμε σε φακέλους……

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και στις καθημερινές μας δραστηριότητες έχουμε εντάξει τις νέες τεχνολογίες δίνοντας προτεραιότητα στην πλοήγηση στο διαδίκτυο. Έτσι δημιουργήθηκε και η ιδέα της κατασκευής του blog του νηπιαγωγείου μας!

Οι ομάδες παρουσιάζουν το υλικό τους

Το θέατρο πάει στο Νηπιαγωγείο

Ψάχνοντας χώρες συγγραφέων

Φτιάχνουμε τις μαγικές μας σκούπες…

Τα μαγικά μας αντικείμενα έτοιμα!!!

…και τα μαγικά μας ραβδιά επίσης

Η ομάδα ομπρέλες ετοιμάζει την αφίσα (κολάζ)με τους αγαπημένους ήρωες

Οι μικροί παραμυθάδες σε δράση!

Νεραϊδονονές στην τάξη μας…

Η πρόσκληση για τον παππού και την γιαγιά για να μας πούνε παραμύθια στις 2 Απριλίου.

Διαβάζοντας ηλεκτρονικά βιβλία με παραμύθια με την Α2 τάξη

Παίζοντας το παιχνίδι: το κυνήγι του θησαυρού με παραμύθι.

Φτιάχνοντας κόμικς στον υπολογιστή

Κατασκευάσαμε την ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας

Μιλώντας για τον Άντερσεν (2 Απριλίου) μέσα από τον υπολογιστή

Καταγράφουμε με την κάμερα την γιαγιά Παρθένα που μας λέει παραμύθια

Κουκλοθέατρο με γαντόκουκλες

Ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας με το hot potatoes

H γιαγιά Φανή μας λέει παραδοσιακά παραμύθια

Παιχνίδι ρόλων: το παραμύθι της γιαγιάς (πίνακας τουΝ.Γύζη)

Παραμύθια με κείμενο και πάζλ

Θέατρο σκιών με φιγούρες ηρώων παραμυθιών

Στιγμές από την επίσκεψη στην κοινοτική βιβλιοθήκη Κορινού

Δραματοποιώντας τα τρία γουρουνάκια

…και τον παπουτσωμένο γάτο!

Κάνουμε πίνακα διπλής εισόδου με τον παραδοσιακό τρόπο…

…Και με την τεχνολογία!

Βλέποντας παραμύθια στο YouTube

Κουκλοθέατρο με δακτυλόκουκλες

Με την μαγική μας σκούπα πετάμε και σκουπίζουμε!

Η ομάδα μανιταρόσπιτα φτιάχνει αφίσα με τ’ αγαπημένα παραμύθια

Κάνουμε παραμύθι σε power poind

Κάνουμε την δική μας ταινία με το πρόγραμμα move maker

Κάνουμε ηλεκτρονικό πάζλ

Ο παππούς Γιώργος μας διαβάζει γερμανικό παραμύθι

Η ομάδα <<ομπρέλες >> ετοιμάζει την αφίσα των αδελφών Γκρίμ

Η ομάδα <<μπαλόνια >> ετοιμάζει την αφίσα του Άντερσεν

Συνομιλώντας μέσω skype με το Νηπιαγωγείο Ν.Τραπεζούντας

Από την θεατρική παράσταση Πίτερ Παν .

Στιγμές από την γιορτή μας: Ο ποντικός και η θυγατέρα του…. Στιγμές από την γιορτή μας: Ο ποντικός και η θυγατέρα του….

Αξιολόγηση

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σύμφωνα με τις προτάσεις των παιδιών και με βάση τις ανάγκες και τις απορίες που προέκυπταν κάθε στιγμή. Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες διαφορετικής σύνθεσης και μεγέθους και έμαθαν να μοιράζονται ευθύνες και υποχρεώσεις. Μέσα από τις δραστηριότητες που αφορούσαν τη Μελέτη Περιβάλλοντος γνώρισαν συγγραφείς παραμυθιών και όχι μόνο, τις χώρες καταγωγής τους, έμαθαν παραμύθια από πολλές περιοχές του κόσμου και βρήκαν στο χάρτη που είναι αυτές οι περιοχές (Ιταλία, Γκάνα, Γεωργία, Κίνα κ.λ.π.) γνώρισαν τα μέσα μεταφοράς των ηρώων των παραμυθιών (μαγικό άλογο, μαγικό χαλί, άμαξες κ.λ.π.). Αξιοποιήσαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους σχετικά με τις Τ.Π.Ε Γνώρισαν την έννοια του ηλεκτρονικού βιβλίου και της on-line δημιουργίας του. Αντιλήφθηκαν την έννοια της διαδραστικής φύσης του διαδικτύου Τα λογισμικά και οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιήθηκαν λειτούργησαν υποστηρικτικά στην διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης. Ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού εγγραματισμού και έμαθαν να αναζητούν πληροφορίες σε διάφορες μορφές στο διαδίκτυο, να τις οργανώνουν να τις επεξεργάζονται και να τις παρουσιάζουν. Καλλιέργησαν δεξιότητες στην χρήση Η/Υ ( χρήση προγραμμάτων όπως word, moviemaker, e-book, hot-potatos, tikatok, comic strip creator,ζωγραφική,powerpoind κλπ)

Μετέφεραν τις εμπειρίες τους από τις επισκέψεις στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Aνέλαβαν πρωτοβουλίες, απέκτησαν εμπειρίες από τον κόσμο των ενηλίκων έμαθαν να χαίρονται τη μάθηση και ενίσχυσαν την αυτοεκτίμησή τους. Οι δραστηριότητες γλώσσας που πραγματοποιήθηκαν έδωσαν τη δυνατότητα στα παιδιά να ασκηθούν τόσο στην προφορική επικοινωνία (π.χ. περιέγραψαν παραμύθια που διάβαζαν), όσο στην ανάγνωση (π.χ. ¨διάβασαν¨ παραμύθια) και την γραφή (π.χ. έγραψαν τα ονόματα αγαπημένων ηρώων τους). Έμαθαν να αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές πληροφόρησης, να τις μελετούν και να τις παρουσιάζουν. Ήρθαν σ’ επαφή με διάφορες εκδοχές του γραπτού λόγου (βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες κ.λ.π. ). Με τις δραστηριότητες Μαθηματικών που υλοποίησαν ασκήθηκαν σε: πίνακες διπλής εισόδου (αγαπημένους ήρωες), έκαναν αντιστοιχίες (συγγραφείς και παραμύθια), συγκρίσεις (σελίδες παραμυθιών, ήρωες), ταξινομήσεις (τίτλοι προσώπων), μοτίβα, συμμετρία χειρίστηκαν αριθμούς, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και βελτίωσαν τον προφορικό τους λόγο. Παρουσίασαν τις ιδέες τους με ποικίλους τρόπους, μέσω των εικαστικών, της μουσικής, της δραματοποίησης, του θεάτρου και της λογοτεχνίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος μετάβασης ήρθαν σε επαφή με τα παιδιά της Α2 τάξης του Δημοτικού σχολείου και επεξεργάστηκαν παραμύθια ηλεκτρονικά και μη.

  Αποφασίσαμε με τα παιδιά το υλικό που ετοιμάσαμε τις δραστηριότητες και το θεατρικό <<Ο ποντικός και η θυγατέρα του >>,να τα παρουσιάσουμε στους γονείς και σ’ όλους όσους μας βοήθησαν στην υλοποίηση του προγράμματος στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε καθ΄ όλη την διάρκεια του προγράμματος με διάφορα φύλλα εργασίας που συμπλήρωναν τα παιδιά, μετά από κάθε δραστηριότητα. Οι γονείς κατά την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας, αναζήτησαν μαζί με τα παιδιά τους πληροφορίες και συμμετείχαν από την αρχή με διάφορους τρόπους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος όσον αφορά εμένα πιστεύω ότι συμμετείχα ως εμψυχωτής , δημιουργούσα συνεχώς ευκαιρίες για ανακάλυψη , εφοδίαζα τα παιδιά με πλούσιο υλικό, και τα ενθάρρυνα να συμμετέχουν.