ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Πώς τα «άτομα» γίνονται μια « ΟΜΑΔΑ ». Πρέπει να υπάρχει διαρκής ζήλος για να θυσιάζει κανείς την προσωπική του δόξα για το καλό της ομάδας. Να σκέφτεται.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Παιδαγωγική σχέση.
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Επιστήμες της εκπαίδευσης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η εποχή των επαναστάσεων
Εισηγητής: Μιχάλης Χρυσός
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων «Σχολική Διαμεσολάβηση»:
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης stephanosv@upatras.gr, Τηλ.: 2610 969724

Ενδο-ομαδική επικοινωνία ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Αλληλεπίδραση – αλληλεξάρτηση Συνείδηση του να είσαι μέλος Παραδοχή και απόδοση ταυτότητας μέλους ομάδας από τρίτους Κοινοί θεσμοί, αξίες και στάσεις Σύστημα αλληλεξαρτώμενων ρόλων (ιεραρχία) Ταύτιση των μελών με το πρόσωπο του αρχηγού Ικανοποίηση αναγκών Κοινοί στόχοι Ομοιογενής συμπεριφορά Ενότητα, σύμπνοια, συνοχή και λειτουργικότητα

Ενδο-ομαδική επικοινωνία Ομάδα, λοιπόν, είναι ένα σύνολο αλληλεπιδρώντων ατόμων με αλληλοεξαρτώμενους ρόλους και συνείδηση της συμμετοχής στην ομάδα αυτή που έχουν δύο βασικά κίνητρα: την επίτευξη ενός κοινού στόχου/έργου και την ικανοποίηση κοινών συναισθηματικών αναγκών. Μπορεί η σχολική τάξη να θεωρηθεί de facto ως μία ομάδα;

Η ομάδα-τάξη και οι υπο-ομάδες της

Ενδο-ομαδική επικοινωνία ΤΑ ΧΑΡ/ΚΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ – ΤΑΞΗΣ (Filloux) Δημιουργείται για να προκαλέσει αλλαγές στα μέλη και όχι για να επιτύχει ό,τι αδυνατεί το άτομο. Η κυριαρχία του δασκάλου είναι θεσμικά επιβεβλημένη Άνισα και ασύμμετρα status ορίζουν τον παιδαγωγικό χώρο Ο παιδαγωγός-ηγέτης έχει αυξημένη δυνατότητα παρεμβολής Η μικρή ηλικία των μελών

Ενδο-ομαδική επικοινωνία ΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ Φάση προσανατολισμού Φάση σύγκρουσης Φάση σύνθεσης Φάση απόδοσης Στατική φάση Από ποιες φάσεις περνάει μια σχολική τάξη;

Ενδο-ομαδική επικοινωνία ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Η δομή της ομάδας Ο στόχος της ομάδας Η πίεση από το περιβάλλον Ακούσια ή εκούσια συμμετοχή Τα χαρ/κα των μελών

Ενδο-ομαδική επικοινωνία Η μετατροπή της τάξη σε ομάδα ανταποκρίνεται σε τρεις αναγκαιότητες/προοπτικές: Α) Παιδαγωγική Β) Κοινωνική Γ) Πολιτική Σε κάθε ομάδα η πλοκή των σχέσεων εξαρτάται από τη δομή της καθώς και από το επίπεδο προσαρμογής (υιοθέτησης ομαδικών κανόνων και του πολιτιστικού περιεχομένου) των μελών. Στην τάξη, σε ποιο βαθμό τα μέλη ασπάζονται το πολιτιστικό περιεχόμενο (εάν υπάρχει); Όμως, η ομάδα-τάξη διευκολύνει τη διδακτική εργασία διότι ο κάθε μαθητής αισθάνεται προσωπικά ενταγμένος στη μαθησιακή σχολική λειτουργία.

Επικοινωνία και δομή Το status του δασκάλου σημαίνει για τους μαθητές: (α) Άτομο της «διευθύνουσας γενιάς» (β) Φορέα της κοινωνικής εξουσίας (γ) φορέα μιας συγκεκριμένης ιδεολογίας (δ) Εκπρόσωπο της αντιπαθητικής (για το μαθητή) εκπαιδευτικής πραγματικότητας

Ενδο-ομαδική επικοινωνία Η τάξη-ομάδα αποτελεί ένα βασικό «μεσολαβητή» που επηρεάζει τα μηνύματα διότι: (α) επηρεάζεται από τη παρουσία της τάξης-ομάδας ο ίδιος ο πομπός-δάσκαλος (β) επηρεάζεται το ίδιο το μήνυμα που τροποποιείται από τους αναδραστικούς μηχανισμούς (feedback). (γ) επηρεάζονται οι αντιδράσεις του δέκτη γιατί η παρουσία της ομάδας-τάξης επιδρά: (1) πολλαπλασιάζοντας τη συγκινησιακή ένταση (2) αυξάνοντας την αίσθηση της συμμορφωτικής πίεσης