Η στροφή στον αναγνώστη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Ορεστιάδα 20/6/2013 Διδάσκοντας λογοτεχνία… τρόποι για την προσέγγιση του κειμένου και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Θεωρία Μάθησης Εποικοδομητισμού
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
Τα Ιστορικοφιλολογικά Δεδομένα Ως Ερμηνευτικά Εργαλεία Φρυδάκη Ευαγγελία.
Φιλόλογος- Δρ Παιδαγωγικής
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Λογοτεχνία Μάθημα Λογοτεχνίας Που βρίσκεται το πρόβλημα;
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Αναγνωστικές Θεωρίες Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Η στροφή στον αναγνώστη.
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Αφορά σε: λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικές πηγές κ κάθε κειμενικό δείγμα που χαρακτηρίζεται.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Θεωρίες της ανάγνωσης και διδασκαλία της λογοτεχνίας
H ανάγνωση της λογοτεχνίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου Η στροφή στον αναγνώστη
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Θεματική ανάλυση των αφηγήσεων
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Στο πλαίσιο του μεταμοντέρνου παραδείγματος:
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η στροφή στον αναγνώστη Αναγνωστικές Θεωρίες Η στροφή στον αναγνώστη

Από το κείμενο στον αναγνώστη Βασικές μετατοπίσεις Από το τι σημαίνουν τα κείμενα καθαυτά στο πώς τα κείμενα αλληλενεργούν με τους αποδέκτες τους. Από την πάγια στην επικοινωνιακή δομή της λογοτεχνίας.

Αισθητική της πρόσληψης (Jauss) Πώς η κατανόηση ενός λογοτεχνικού έργου από τον πρώτο αναγνώστη του διατηρείται, εμπλουτίζεται ή μεταβάλλεται από γενιά σε γενιά. Εστιάζει σε ιστορικού τύπου ερωτήματα  κατακυρώνεται ως εκδοχή της ερμηνευτικής Δεν προτείνει πρωτόκολλα ανάγνωσης

2. Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser) Πώς ο κάθε αναγνώστης παράγει το νόημα του κειμένου μέσα από τις προβολές της ατομικής του συνείδησης. Όχι τι λέει ένα κείμενο αλλά πώς το διαβάζουμε  η ίδια η πράξη της ανάγνωσης

Αισθητική της πρόσληψης (Jauss 2. Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser) 1. Ερμηνεία: Εστιάζει στην ιστορία των διαδοχικών προσλήψεων του έργου και στη σχέση της με τα μεταβαλλόμενα αισθητικά πρότυπα και σύνολα προσδοκιών, που του επιτρέπουν να διαβάζεται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Παράγοντες που ρυθμίζουν τις αντιδράσεις του αναγνώστη: Ιστορικοί 2. Ανάγνωση: Περιγράφει την πορεία του αναγνώστη διαμέσου του κειμένου, με ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι αναγνώστες παράγουν νόημα, συνδέοντας και συμπληρώνοντας τα «ανείπωτα». Παράγοντες που ρυθμίζουν τις αντιδράσεις του αναγνώστη: Ατομικοί

Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser) Το κείμενο διαθέτει: 1. Ρεπερτόριο: οργάνωση των περιεχομένων ανάλογα με το σύστημα των συμβάσεων κάθε εποχής. 2. Στρατηγικές: Συνδυασμοί στοιχείων του ρεπερτορίου (προσκήνιο – παρασκήνιο). 3. Κενά, χάσματα ή σημεία απροσδιοριστίας.

Τα 4 επίπεδα της πράξης της ανάγνωσης 1ο : Ο αναγνώστης αποκτά μια πιθανόν ασαφή αντίληψη του κειμένου. 2ο: Συμπληρώνει ορισμένα σημεία απροσδι-οριστίας σύμφωνα με τις προσδοκίες του  διαφορετικές ανταποκρίσεις. 3ο : Εισχωρεί στο ρεπερτόριο  ανακαλύπτει τις συμβάσεις του κειμένου. 4ο: Κρατά στη συνείδησή του ό,τι πήρε από το κείμενο και προσανατολίζει τη δράση του.

Κείμενα κατάλληλα για αναγνωστική προσέγγιση Αφηγηματικά κείμενα .. που δημιουργούν προσδοκίες, έχουν αρκετά σημεία απροσδιοριστίας αλλά και ικανό αριθμό στρατηγικών που θα προσανατολίσουν σταδιακά τους μαθητές σε μια πιο επαρκή ανάγνωση.

Ορίζοντες που ανοίγουν οι Θεωρίες Αναγνωστικής Ανταπόκρισης Διερεύνηση των αναγνωστικών κλίσεων των μαθητών. Μαθαίνουν στους μαθητές – αναγνώστες να μπαίνουν στον κόσμο της ανάγνωσης με τις αξίες και τις εμπειρίες τους, με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο  να συνδέουν τη λογοτεχνική εμπειρία με όλα τα προηγούμενα  να κερδίζουν σε αυτοσυνείδηση και αυτογνωσία.