Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Advertisements

ΣΤ΄ Τάξη 42ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «…Από το σποράκι στο …..ψωμί!!!» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-ΤΡΙ-βίζουν τα Στρουμπειάκια σαν ΕΥ-γενικά χελιδονάκια.» Σχολικό Έτος: Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αγγελογιαννοπούλου Δήμητρα.
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο: Δαρμένης Εκπαιδευτική ομάδα: Βάρναλη Σοφία & Χουσείν Χατζή Χαλήλ Αριθμός μαθητών:15 κορίτσια:10 αγόρια:
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ σχολική χρονιά
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2 Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΡΙ-ΤΡΙΒΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΠΕΙΑΚΙΑ ΣΑΝ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΧΕΛΙΔΟΝΑΚΙΑ.» Σχ. έτος 2016-2017. Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2

Ποιοι είμαστε… Είμαστε τα νήπια και τα προνήπια του Α2 τμήματος του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Μας αρέσουν τα παραμύθια και πιο πολύ αυτά του Ευγένιου Τριβιζά! Όλοι μαζί τρι-τριβίσαμε τα παραμύθια του Ευγένιου στην παρεούλα αλλά κάποιες φορές χωριστήκαμε και σε ομάδες για περισσότερη επεξεργασία τους. Σε κάθε ομάδα συμμετείχαν νήπια, προνήπια, αγόρια και κορίτσια μαζί.

Πώς ξεκίνησαν όλα… Λίγο πριν τα Χριστούγεννα η βιβλιοθήκη της τάξης μας εμπλουτίστηκε με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια. Μεταξύ άλλων και «Η ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ». Από την πρώτη μέρα τράβηξε την προσοχή των παιδιών και θέλησαν να το διαβάσουμε και να το παίξουμε. Στην ιδέα να είναι το θέμα για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, ο ενθουσιασμός καταγράφηκε στα πρόσωπά τους. Έτσι η Φρικαντέλα αποτέλεσε το έναυσμα για το ταξίδι μας με τον Ευγένιο….

Ποιους στόχους βάλαμε; Βασικός στόχος μας : Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Επιμέρους στόχοι: Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Να σέβονται τα βιβλία και να κατανοήσουν την αξία τους. Να κατανοήσουν τα μέρη ενός παραμυθιού (αρχή-μέση-τέλος). Να ακολουθούν κανόνες χρήσης ενός βιβλίου αλλά και της δανειστικής βιβλιοθήκης. Μέσα από τους ήρωες των παραμυθιών να μάθουν να διαχειρίζονται συναισθήματα και να επινοούν τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Να διδάσκονται από τα μηνύματα των παραμυθιών. Να διασκεδάσουν. Να μπορούν να συνεργάζονται. Να γνωρίσουν άλλα είδη γραφής, όπως η μέθοδος Βraille. Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Τριβιζά. Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την έκδοση ενός βιβλίου.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Μέθοδος Project Καταιγισμός ιδεών Ομαδοσυνεργατική Διαθεματική προσέγγιση Παιγνιώδης τρόπος διδασκαλίας Παιχνίδι ρόλων

Το ταξίδι μας… Στην αρχή του ταξιδιού μας ενημερώθηκαν οι γονείς για το πρόγραμμά μας και με τη βοήθειά τους καταφέραμε να συγκεντρώσουμε ένα σεβαστό αριθμό παραμυθιών του Τριβιζά. Στο ιστόγραμμα που φτιάξαμε με θέμα το βιβλίο κάναμε μια ανίχνευση συναισθημάτων γι’ αυτό και καταγράψαμε τι γνωρίζουμε και τι θα θέλαμε να μάθουμε γι’ αυτό.

Φτιάξαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης

Εξηγήσαμε τι σημαίνει η λέξη «ΠΑΡΑΜΥΘΙ» και βρήκαμε την ετυμολογία της λέξης.

Αναζητήσαμε τις ρίζες του παραμυθιού καθώς επίσης και τους τρόπους μετάδοσής του από τα παλαιότερα χρόνια ως σήμερα. Βρήκαμε τις διαφορές ανάμεσα στο μύθο και το παραμύθι.

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Γύζη ‘ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ’

Γνωρίσαμε τη ζωή και το έργο γνωστών παραμυθάδων όπως: Τριβιζάς, Αδελφοί Γκριμ, Άντερσεν, Αίσωπος.

Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά: Ποιο είναι το αγαπημένο σας παραμύθι; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήρωες; Ποιος σας διαβάζει παραμύθι στο σπίτι;

Συζητήσαμε για τα μέρη ενός αναγνώστη. Γνωρίσαμε δηλαδή τα όργανα και τις αισθήσεις που συμμετέχουν κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και αφήγησης ενός παραμυθιού.

Αναφερθήκαμε στα δικαιώματα ενός αναγνώστη

Μάθαμε τους κανόνες της βιβλιοθήκης και αναζητήσαμε τρόπους προσοχής ενός βιβλίου.

Εξετάσαμε προσεκτικά ένα βιβλίο. Κατονομάσαμε το πρώτο και το τελευταίο φύλλο ενός βιβλίου και είδαμε τι αναγράφεται στο καθένα απ’ αυτά. Διερευνήσαμε πώς ξεκινάει ένα παραμύθι: Αναφέρονται οι ήρωες και ο τόπος που διαδραματίζεται η ιστορία. Στο κύριο μέρος της ιστορίας εντοπίζουμε το πρόβλημα της ιστορίας. Στο τέλος διαπιστώνουμε πως τη λύση του προβλήματος τη διαδέχεται ένα ευχάριστο αποτέλεσμα όπου το καλό πάντα υπερισχύει.

Διαβάσαμε αρκετά παραμύθια από όλες τις κατηγορίες παραμυθιών του Ευγένιου Τριβιζά. Τα επεξεργαστήκαμε διαθεματικά , με δραστηριότητες: ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με αρχική τη λέξη βιβλίο. Κάναμε φύλλα εργασίας που συνδέονταν με παραμύθια που είχαμε προηγουμένως διαβάσει.

Στα μαθηματικά

Παιδί δημιουργία και έκφραση Θεατρικό παιχνίδι

Εικαστικά :Ομαδικές και ατομικές κατασκευές, ζωγραφική

Διοργανώσαμε Δανειστική βιβλιοθήκη. Γράψαμε τους κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης και τους υπογράψαμε. Τα παιδιά επέλεγαν το παραμύθι που θα δανείζονταν, το διάβαζαν με τους γονείς τους στο σπίτι, ζωράφιζαν ό,τι τα εντυπωσίαζε και το παρουσίαζαν την άλλη μέρα στην παρεούλα.

Με άξονα το αρχικό γράμμα των ονομάτων τους, βρήκαμε λέξεις. Τους δόθηκε σαν εργασία στο σπίτι να φτιάξουν με τις λέξεις αυτές και σε συνεργασία με τους γονείς τους, ένα δικό τους παραμύθι, να το ζωγραφίσουν και να μας το παρουσιάσουν.

Τέλος , έγινε διάχυση του προγράμματός μας στους γονείς μέσω της καλοκαιρινής γιορτής όπου το κάθε παιδί απήγγειλε λόγια γλυκά στους γονείς του, εμπνευσμένα από τον Ευγένιο Τριβιζά.

Οι επισκέψεις μας… Επισκεφθήκαμε το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας και πήραμε συνέντευξη από τους βιβλιοπώλες.

Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Παιδείας και γνωρίσαμε το παιδαγωγικό υλικό παλαιότερων εποχών. Ενημερωθήκαμε για τον τρόπο διδασκαλίας, τα σχολικά είδη που χρησιμοποιούσαν, την ενδυμασία τους, τους σχολικούς κανόνες και το σχολικό εξοπλισμό.

Επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας όπου οι υπεύθυνοι μας ξενάγησαν στις αίθουσες του κτιρίου. Μας έδειξαν τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων, τον τρόπο ανεύρεσης και δανεισμού τους μέσω υπολογιστών. Μας πληροφόρησαν για τον τρόπο ανάγνωσης και γραφής ατόμων με προβλήματα όρασης ,ακοής και κινητικής δυσλειτουργίας.

Μεταβήκαμε στην εφημερίδα «Πελοπόννησο» και γνωρίσαμε τον παλιό και σύγχρονο τρόπο τυπογραφίας.

Επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ Επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ.Μαρίνα Τριανταφυλλίδη με πρόβλημα όρασης και μας ενημέρωσε για τον τρόπο μετακίνησης των τυφλών στο δρόμο και μας διάβασε ένα παραμύθι γραμμένο με τη μέθοδο Braille.

Τι πετύχαμε; Το πρόγραμμά μας σε όλη τη διάρκεια υλοποίησής του κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Έμαθαν να αγαπούν τα βιβλία και να τα προσέχουν πιο πολύ από πριν. Πήραν πληροφορίες για γνωστούς παραμυθάδες και ιδιαίτερα για τον Ευγένιο Τριβιζά στον οποίο έγραψαν γράμμα. Έγιναν μικροί συγγραφείς και ήταν αξιοθαύμαστο πόσο υπερήφανα αισθάνονταν όταν παρουσίαζαν στην παρεούλα το παραμύθι που έγραψαν. Διασκέδασαν και συνεργάστηκαν μεταξύ τους πολύ καλά προκειμένου το αποτελέσμα που θα παρουσίαζε η κάθε ομάδα να είναι το καλύτερο.