Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.) Θέμα: Η αρχιτεκτονική της Αρχαϊκής
ΛΥΚΕΙΟ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.)
Τα μνημεία μας μιλούν για το παρελθόν το παρόν το μέλλον
1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Αρχαιολογοι.
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
Aρχαίος Nεώς Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Xρυσοστομίδη Αρχίζει η παράσταση.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Αξιοθέατα Αττικής και νησιά
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ναός του Ηφαίστου Θησείο.
Ο ναός χτίστηκε μεταξύ 425και406ΠΧ Οι Αθηναίοι θέλοντας να συμβιβάσουν δύο αντίπαλους θεούς,τον Ποσειδωνα και την Αθηνά,τούς αφιέρωσαν από ένα ιερό κάτω.
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
Σύγχρονα κτίρια που έχουν επηρεαστεί
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της 1.Το Ερεχθείο2.Τα Προπύλαια 3.Ο Ναός της Αθηνάς Νίκης 5.Η Ακρόπολη στη διάρκεια των αιώνων 4. Άλλα κτίσματα Συγκέντρωση υλικού-
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Ερέχθειον.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Aκρόπολη.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΝΑΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΑΓΑΛΜΑ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης

ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ Η πολυτελής είσοδος στην Ακρόπολη Τα Προπύλαια είναι η πολυτελής πύλη της Ακρόπολης χτισμένα σε δωρικό ρυθμό στη δυτική πλευρά του βράχου. Αποτελούνται από τρία κλίτη, την κυρίως Στοά και τις δυο πτέρυγες και σχηματίζουν τρεις πύλες.

Αρχιτεκτονική των Προπυλαίων Το πρώτο πρόπυλο χτίστηκε τον 6ο αιώνα π. Χ. Η δίοδος προς την Ακρόπολη γινόταν από την κεντρική θύρα. Το κεντρικό οικοδόμημα ακολουθούσε την ανωφέρεια του εδάφους και η ανατολική στοά βρισκόταν ψηλότερα από τη δυτική, το ίδιο και η αετωματική στέγη ενώ τα δύο πλευρικά οικοδομήματα ήταν χαμηλότερα.

Ναός Απτέρου Νίκης Ο ναός της Αθηνάς Νίκης είναι ναός ιωνικού ρυθμού στον οποίο λατρευόταν η θεά Αθηνά Νίκη ως άπτερος. Ο ναός άρχισε να κτίζεται το 421 π. Χ. με αρχιτέκτονα τον Καλλικράτη. Ο ναός, κατασκευασμένος από πεντελικό μάρμαρο, έχει τέσσερις κίονες στην πρόσοψη και άλλους τέσσερις στην πίσω πλευρά. Ο σηκός είναι απλός , μονόχωρος ,μικρών διαστάσεων, στον οποίο έχει ενσωματωθεί και ο πρόναος. Η ανατολική πλευρά του σηκού ήταν ανοιχτή. Η ζωοφόρος της δυτικής πλευράς απεικονίζει σκηνές μάχης ανάμεσα σε Έλληνες και έφιππους ανατολίτες ή άλλους Έλληνες. Στη ζωοφόρο της ανατολικής πλευράς απεικονίζεται συνέλευση των θεών με τον Δία και την Αθηνά στο μέσο.

ΕΡΕΧΘΕΙΟ Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο μαρμάρινο κτήριο, λαμπρό δείγμα του ώριμου ιωνικού ρυθμού. Το ανατολικό τμήμα του ναού ήταν αφιερωμένο στη λατρεία της Αθηνάς Πολιάδος, της προστάτιδας θεάς της πόλεως, ενώ το δυτικό ήταν αφιερωμένο στον Ποσειδώνα-Ερεχθέα, στον τοπικό ήρωα Βούτη, στον Ήφαιστο και σε άλλους θεούς και ήρωες. Εκεί, φυλάσσονταν τα Ιερά Μαρτύρια, τα ίχνη της τρίαινας του Ποσειδώνος και η ελιά.

Το κτίριο είχε δύο προστάσεις (προστεγάσματα) Το κτίριο είχε δύο προστάσεις (προστεγάσματα). Η οροφή της βόρειας πρόστασης στηριζόταν σε έξι ιωνικούς κίονες. Στη νότια πρόσταση, έξι αγάλματα κορών, οι Καρυάτιδες, στήριζαν την οροφή. Το κυρίως οικοδόμημα και τη βόρεια πρόσταση του Ερεχθείου περιέτρεχε μια συνεχής ιωνική ζωφόρος διακοσμημένη με μορφές θεών, ηρώων και θνητών σε σκηνές που συνδέονταν με τις πανάρχαιες λατρείες του Ερεχθείου.

Δομή του Παρθενώνα Οκτάστυλος Περίπτερος Σηκός ανατολικό και το δυτικό δωμάτιο Άγαλμα της Αθηνάς στο ανατολικό τμήμα Έξι δωρικοί κίονες, οι προστάσεις Οπισθόναος

Ένταση και οπτική ψευδαίσθηση Οι γραμμές του Παρθενώνα, είτε οριζόντιες είτε κάθετες, δείχνουν ευθείες. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι. Η όραση μας εξαπατάται και οι γραμμές φαίνονται σαν ευθείες χωρίς να είναι. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται οπτική ψευδαίσθηση. Οι γραμμές του Παρθενώνα, είτε οριζόντιες είτε κάθετες δείχνουν ευθείες. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι.

Προσανατολισμός του ναού Σε όλους σχεδόν τους ναούς τα αγάλματα και οι είσοδοι ήταν στραμμένα προς την ανατολή. Αυτό ήταν κανόνας γιατί ο ήλιος, αποτελώντας εικόνα του Αγαθού κατά τον Πλάτωνα και θεωρούμενος αρχή της κινήσεως, αποτύπωνε την απορροή των θείων δυνάμεων προς τον αισθητό κόσμο. Σε όλους τους ναούς, τα αγάλματα και οι είσοδοι ήταν στραμμένα προς την ανατολή.

Ζωφόρος Η ζωφόρος είχε ως θέμα τα μεγάλα Παναθήναια Σήμερα Τότε Τη λαμπρή πομπή των Παναθηναίων αναπαριστά ο Φειδίας στη ζωφόρο σε πλάκες συνολικού μήκους 160 μ. ύψους 1,02 μ. και πάχους 65 εκ. Ξεκινούν δύο πορείες από το νοτιοδυτικό σημείο. Από τα 160 μέτρα της ζωφόρου σώζονται σήμερα τα 130 και φυλάσσονται ανάμεσα στο Βρετανικό Μουσείο και το Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ ένας λίθος βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου. Σήμερα Τότε

Μετόπες Οι μετόπες του Παρθενώνα κοσμούσαν άλλοτε την δωρικού ρυθμού ζωφόρο του Παρθενώνα της Ακρόπολης. Eίναι ανάγλυφες πλάκες που ήταν τοποθετημένες ανάμεσα στα τρίγλυφα των ζωφόρων. Ήταν συνολικά 92 τεμάχια ζωγραφισμένες σε έντονα χρώματα. Κατά μια ερμηνεία το υπόβαθρο ήταν ζωγραφισμένο ερυθρό με κυανό πλαίσιο.

Οι μετόπες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: της ανατολικής, δυτικής, νότιας και βόρειας ζωοφόρου. Οι μετόπες της ανατολικής ζωφόρου είχαν θέμα την Γιγαντομαχία. Οι μετόπες της δυτικής ζωφόρου είχαν ως θέμα την εισβολή των Αμαζόνων στην Αθήνα. Οι μετώπες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: της ανατολικής, δυτικής, νότιας και βόρειας ζωοφόρου. Οι βόρειες μετόπες απεικόνιζαν τον Τρωικό πόλεμο. Οι νότιες μετόπες απεικόνιζαν την Κενταυρομαχία.

Αετώματα Αέτωμα ονομάζεται η κορυφαία αρχιτεκτονική κατασκευή στις ακραίες πλευρές των αρχαίων ελληνικών ναών. Αέτωμα ονομάζεται η κορυφαία αρχιτεκτονική κατασκευή στις ακραίες πλευρές των αρχαίων ελληνικών ναών. Στον Παρθενώνα, τα αετώματα έχουν σχήμα ισοσκελούς τριγώνου. Τα αετώματα ήταν γεμάτα αγάλματα που θεματικά ήταν άρρητα αλληλένδετα και γεμάτα καλλιτεχνική ευφυΐα.

Ανατολικό αέτωμα Δυτικό αέτωμα

Μουσείο Ακρόπολης Το Mουσείο Ακρόπολης είναι αρχαιολογικό μουσείο επικεντρωμένο στα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών και άνοιξε για το κοινό στις 21 Ιουνίου 2009.

Αίθουσα των Κλιτυών: αίθουσα με ευρήματα από τα ιερά στις πλαγιές της Ακρόπολης. Αίθουσα των Κλιτυών: αίθουσα με κεκλιμένο γυάλινο δάπεδο στην οποία εκτίθενται ευρήματα από τα ιερά στις πλαγιές της Ακρόπολης. Το γυάλινο δάπεδο επιτρέπει την θέαση στην αρχαιολογική ανασκαφή Αίθουσα Αρχαϊκών Έργων: αίθουσα με εκθέματα από τον Εκατόμπεδο ναό, τον Αρχαίο ναό της Αθηνάς Πολιάδος και αναθήματα, Κόρες και Ιππείς. Αίθουσα Αρχαϊκών Έργων: αίθουσα με εκθέματα από τον Εκατόμπεδο ναό, τον Αρχαίο ναό της Αθηνάς Πολιάδος και αναθήματα, Κόρες και Ιππείς.

Προπύλαια, Αθηνά Νίκη, Ερεχθείο: Εδώ εκτίθενται φατνώματα της οροφής και τμήμα ιωνικού κιονόκρανου των Προπυλαίων, τα γλυπτά της ζωφόρου και του θωρακίου του Ναού της Αθηνάς Νίκης, τα γλυπτά των ζωφόρων του Ερεχθείου και βέβαια τις περίφημες Καρυάτιδες του ίδιου ναού. Αίθουσα του Παρθενώνα Στην αίθουσα αυτή, εκτίθεται ο γλυπτός διάκοσμος του ναού καθώς στον ορθογώνιο τσιμεντένιο πυρήνα του μουσείου είναι ενσωματωμένη η ζωοφόρος, έχουν τοποθετηθεί μετόπες στις κολώνες υπάρχουν δύο αετώματα από το ναό και έχουν συνενωθεί πρωτότυπα γλυπτά με αντίγραφα που βρίσκονται στο εξωτερικό. Προπύλαια, Αθηνά Νίκη, Ερεχθείο: Εδώ εκτίθενται φατνώματα της οροφής και τμήμα ιωνικού κιονόκρανου των Προπυλαίων, τα γλυπτά της ζωφόρου και του θωρακίου του Ναού της Αθηνάς Νίκης, τα γλυπτά των ζωφόρων του Ερεχθείου και βέβαια τις περίφημες Καρυάτιδες του ίδιου ναού. Αίθουσα του Παρθενώνα: Στην αίθουσα αυτή, εκτίθεται ο γλυπτός διάκοσμος του ναού καθώς στον ορθογώνιο τσιμεντένιο πυρήνα του μουσείου είναι ενσωματωμένη η ζωοφόρος, έχουν τοποθετηθεί μετόπες στις κολώνες υπάρχουν δύο αετώματα από το ναό και έχουν συνενωθεί πρωτότυπα γλυπτά με αντίγραφα που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Νεοκλασικά κτίρια Πολυτεχνείο Βουλή των Ελλήνων Τέλος, τα επιτεύγματα της αρχαίας τέχνης, όπως ο Παρθενώνας αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη ανοικοδόμηση παρόμοιων κτισμάτων στην Αθήνα πολύ αργότερα (νεοκλασικά κτίρια). Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα Ανάκτορα (σημερινή Βουλή), το Ζάππειο, το Πολυτεχνείο, κ.α. Πολυτεχνείο Βουλή των Ελλήνων

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!! Κουβάτσου Ανθή-Μαρία Παπαντζίκου Λίλιαν Τσίπη Ειρήνη Φεϊζίδου Σοφία-Δέσποινα