Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Advertisements

Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Πρόλογος 1 ης Έ. Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (90 λ.)
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Γνώρισε και ανταποκρίσου στις ανάγκες των μαθητών
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ

Θέματα: ΠΡΟΛΟΓΟΣ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΝΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟ ΕΠΙΛΟΓΟΣ Ονόματα: Κουτσιουρούμπα Ελένη Κωστούρου Άλκηστις Λάντα Μαρίνα Μπιρζαμάνη Θεοδώρα Νικολετοπούλου Μαριάννα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Οι αντιλήψεις της χριστιανικής θρησκείας για τις γυναίκες καθορίστηκαν από τις συνθήκες της εμφάνισης και της συγκρότησης του χριστιανισμού, που περιλαμβάνει οικονομικές, κοινωνικές και ιδεολογικές συνθήκες. Ο Χριστιανισμός, εξύψωσε πραγματικά και ουσιαστικά την γυναίκα μέσα από την ύπαρξη Του Ιησού Χριστού. Ανατρέποντας τα δεδομένα της εβραϊκής κοινωνίας, ο Χριστός πρόβαλε τη γυναικεία αξιοπρέπεια και ισοτιμία προς τον άντρα και καταξίωσε την θέση της γυναίκας στα εκκλησιαστικά δρώμενα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Η γυναίκα κατέχει σημαντική θέση μέσα στην Ορθόδοξη εκκλησία, καθώς παρουσιάζεται ισότιμα με τον άντρα και κατέχει το κέντρο της εκκλησιαστικής ζωής .Θα πρέπει από την αρχή να επισημανθεί ότι ο χριστιανισμός δεν υποβάθμισε τη γυναικεία υπόσταση. Αντίθετα προς τον αρχαίο Ελληνικό κόσμο ,στον οποίο η γυναίκα δεν είχε το δικαίωμα να αποκτήσει μια ευρεία μόρφωση και να συμμετέχει στις κοινωνικές εκδηλώσεις της πόλης, στο χριστιανικό κόσμο η γυναίκα προσφέρει και διακονεί. Επίσης στη χριστιανική διδασκαλία στηρίζονται τα αναγνωρισθέντα ανθρώπινα δικαιώματα, που οδηγούν και στην ισοτιμία των δυο φύλων.

Ειδικότερα, με τη σάρκωση του Θεού από τη Θεοτόκο Μαρία, η γυναίκα καταξιώνεται.. Η θέση της γυναίκας αναβαθμίζεται καθώς με τη θεία γέννηση Του από την Παναγία, τίμησε, δόξασε και αποκατέστησε πλήρως τη γυναίκα. Με αποτέλεσμα να προβάλει τη γυναικεία αξιοπρέπεια και ισοτιμία προς τον άντρα με πολλούς τρόπους ,που σπάζουν τους φραγμούς των διακρίσεων άντρα και γυναίκας για εκείνη την εποχή. Τέλος, για την σύγχρονη Ορθόδοξη εκκλησία η γυναίκα δεν είναι κατώτερη από τον άντρα ,ενώ η ετερότητα και ιδιαιτερότητα των δύο φύλων, ούτε διαιρεί, ούτε χωρίζει τον άντρα και τη γυναίκα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΝΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟ

Η χειροτονία των γυναικών στον Προτεσταντικό χώρο, ως φαινόμενο εμφανίστηκε και εξελίχθηκε με διαφορετική ένταση σε κάθε τόπο, εποχή και ομολογία. Με αποτέλεσμα, σε ορισμένες εκκλησίες οι γυναίκες να χειροτονούνται από το 19ο αιώνα, ενώ σε άλλες το ζήτημα να μην έχει καν ανοίξει ακόμα και σήμερα. Το ζήτημα αυτό, γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο όταν εισέρχεται και ο γεωγραφικός παράγοντας, αφού είναι σύνηθες φαινόμενο εκκλησίες εντός της ίδιας ομολογίας να έχουν τελείως διαφορετική άποψη επί του θέματος σε διαφορετικές χώρες. Τα παραπάνω αναδεικνύουν, όχι μόνο την πολυπλοκότητα του ζητήματος, αλλά και τη δυσκολία κατηγοριοποίησης των εκκλησιών που τίθενται υπέρ και κατά της χειροτονίας των γυναικών με βάση ομολογιακά ή γεωγραφικά κριτήρια.

Θεολογία της συμπληρωματικότητας Θεολογία της ισότητας Σήμερα, ο πιο διαδεδομένος τρόπος διάκρισης των Προτεσταντικών εκκλησιών στο συγκεκριμένο θέμα γίνεται με βάση τέσσερις κύριες θεολογικές τάσεις, : Πατριαρχική θεολογία Θεολογία της συμπληρωματικότητας Θεολογία της ισότητας Φεμινιστική θεολογία Όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει ,η διαίρεση στις παραπάνω κατηγορίες γίνεται με βάση τη θεολογία της θέσης των δύο φύλων εν Χριστώ, και όχι μόνο με βάση το θέμα της χειροτονίας. Η διάκριση αυτή είναι πολύ σημαντική, αφού μέσω αυτής το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών δεν αντιμετωπίζεται σαν αυτόνομο θέμα, ούτε περιορίζεται σε μια αναζήτηση του ρόλου της γυναίκας στην εκκλησία. Αντίθετα, το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών ανάγεται στο πραγματικό του ευρύτερο θεολογικό πλαίσιο, αυτό της σχέσης και της θέσης και των δύο φύλων μέσα στην εκκλησία.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Η θέση της γυναίκας στην Καθολική Εκκλησία ήταν αντίστοιχη με εκείνη που αυτή κατείχε στην κοινωνία .Πιο συγκεκριμένα, η Καθολική Εκκλησία, ως σώμα στο οποίο η ιεραρχία λαμβανόταν μόνο από άνδρες, κατέτασσε την γυναίκα υποδεέστερη απέναντι στο θεσμό της ιεραρχίας . Ωστόσο , η ριζική αλλαγή της θέσης της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία , επέφερε πίεση αλλαγών και εντός της Καθολικής Εκκλησίας.

Σήμερα, με την άδεια του επισκόπου μια γυναίκα μπορεί να μεταδώσει τη θεία κοινωνία στους πιστούς , να κηρύξει ή να διευθύνει την προσευχή μιας ομάδας ή μιας ενορίας, όχι όμως να τελέσει τα μυστήρια. Τέλος ,αν και οι γυναίκες πλέον συμμετέχουν σε όλο και περισσότερους θεσμούς στα πλαίσια της εκκλησιαστικής ζωής ,βασικό παραμένει το ερώτημα για το αν θα μπορέσουν να συμβάλουν στην οικοδομή του σώματος της Εκκλησίας σύμφωνα με τις ικανότητές τους, χωρίς να παραγκωνίζονται και χωρίς να υποτιμώνται.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Είναι φανερό λοιπόν πως ο ρόλος της γυναικάς στην ζωή κάθε θρησκείας διαδραματίζει διαφορετικό ρόλο. Aνεξάρτητα όμως, από την σημαντική θέση που κατέχει στην ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας ,τη χειροτονία που έχει ή δεν έχει λάβει στα πλαίσια του Προτεσταντισμού και τα δικαιώματα, που σήμερα φαίνεται να έχει αποκτήσει στα διάφορα δρώμενα της Καθολικής Εκκλησιάς συμπεραίνουμε το εξής : Τόσο η αξία της γυναίκας ,όσο και του άντρα οφείλουν να αναγνωρίζονται ιδιαιτέρως από θεια καθιδρύματα όπως η εκκλησία ,και να τους παρέχονται οι προοπτικές για την εξασφάλιση της συμμετοχής τους σε αυτά.