ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ECTS Νέος Οδηγός για τους Χρήστες για τους Χρήστες.
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» « Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ECTS ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ »
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
EQF European Qualifications Framework: Διαφάνεια και νέοι κανόνες
Ελπίδα Κεραυνού-Παπαηλιού
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 ΠΑΤΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Πτυχιακή Εργασία Σεμινάριο για τελειόφοιτους φοιτητές τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Επίκ. Καθ. Γιώργος Χ. Χριστοφορίδης.
Μαίρη Κουτσελίνη Πανεπιστήμιο Κύπρου. - Τέσσερα χρόνια μετά …  Δεν είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε τα Αναλυτικά Προγράμματα που θα μας λύσουν προβλήματα 
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
ERASMUS+ το Ευρω π αϊκό Πρόγραμμα για την Εκ π αίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό ( ) Λευκωσία, 09 Δεκεμβρίου
ERASMUS INTENSIVE PROGRAM SYNAPS Σύνθεση και ρετροσύνθεση στη χημεία των φυσικών προϊόντων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα χημείας, σχολή θετικών επιστημών University.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #2.2: Η πολιτική των μεταφορών στην Ευρώπη. European framework. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών.
“Κινητικότητα Erasmus & ECTS/DS Labels” Αθήνα, 6 Απριλίου 2012 National Teams of Bologna Experts Άσπα Καράμπελα Υπεύθυνη Erasmus/Bologna Experts.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Περιεχόμενα Παρουσίασης
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Τμήμα Διεθνών & Δημοσίων Σχέσεων Πανεπιστημίου Πειραιώς
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2017
Επιμέλεια-παρουσίαση
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
YEREVAN COMMUNIQUÉ 18η Διημερίδα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναπαραγωγικό σύστημα και υγεία
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ Κ. ΚΑΝΕΛΛΑΚΗ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Ινδιάνοι.
UNICA Network of Universities from the Capitals of Europe
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Φυσική του στερεού σώματος
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και Εθνική Αρχή Προσόντων
ERASMUS+ για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση,
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Από 26 Φεβρουαρίου ως 28 Μαΐου 4 Μαρτίου 24 Φεβρουαρίου –
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd
ECVET Permit Tι είναι το έργο « Ecvet Permit» Tαυτότητα του έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (Learning Outcomes)

LLProgramme ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (European Qualifications Framework) ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (National Qualifications Framework) ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (Sectoral Qualifications Framework)

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών(1) Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών (ΕΠΤΣ) – European Qualifications Framework (EQF)- υιοθετήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στις 23 Απριλίου 2008.

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών(2) Το ΕΠΤΣ αποτελεί ένα πλαίσιο συγκρίσιμων και συμβατών τίτλων σπουδών που περιγράφει αυτούς τους τίτλους όσον αφορά στο επίπεδο, στα μαθησιακά αποτελέσματα, στις δεξιότητες, στο προφίλ και στο φόρτο εργασίας (ECTS πιστωτικές μονάδες).

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών(3) Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο του ΕΠΤΣ, ενθαρρύνονται οι χώρες να το επεξεργασθούν και να το εφαρμόσουν μέχρι το 2010 και παράλληλα να διαβεβαιώσουν ότι όλοι οι νέοι τίτλοι σπουδών που θα απονέμονται από το 2012 θα κάνουν αναφορά στο κατάλληλο επίπεδο του ΕΠΤΣ.

Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών(4) Ο κορμός του ΕΠΤΣ περιλαμβάνει οκτώ επίπεδα αναφοράς που περιγράφουν τί γνωρίζει, τί καταλαβαίνει και τί είναι σε θέση να κάνει – «Μαθησιακά Αποτελέσματα» - ο διδασκόμενος.

Εθνικά Πλαίσια Τίτλων Σπουδών (1) Τα επίπεδα των Εθνικών Πλαισίων Τίτλων Σπουδών θα ενταχθούν σε ένα από τα κεντρικά επίπεδα αναφοράς αρχίζοντας από το βασικό (Επίπεδο 1) και τελειώνοντας στο προχωρημένο (Επίπεδο 8).

Εθνικά Πλαίσια Τίτλων Σπουδών (2) Με αυτόν τον τρόπο θα καταστεί εύκολη η σύγκριση μεταξύ των εθνικών τίτλων σπουδών και οι διακινούμενοι πολίτες δεν θα υποβάλλονται σε επανάληψη ήδη αποκτηθείσας μάθησης όταν μετακινούνται σε άλλη χώρα.

΄Ενταξη βαθμίδων εκπαίδευσης Το ΕΠΤΣ περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: Επίπεδο 1 έως επίπεδο 8 Ειδικότερα, η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα αναφέρεται στα εξής τρία επίπεδα:

6ο Επίπεδο Προπτυχιακές σπουδές – Πρώτος Κύκλος Σπουδών (Τίτλοι Σπουδών με 180 – 240 ECTS πιστωτικές μονάδες 3ετούς ή 4ετούς διάρκειας αντίστοιχα)

7ο Επίπεδο Μεταπτυχιακές σπουδές Δεύτερος Κύκλος Σπουδών (Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών με 90 – 120 ECTS πιστωτικές μονάδες)

8ο Επίπεδο Διδακτορικές σπουδές Τρίτος Κύκλος Σπουδών (διάρκειας 3-4 ετών)

Μαθησιακά Αποτελέσματα Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών, το Εθνικό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών και το Τομεακό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών στηρίζονται κατά κύριο λόγο στην περιγραφή των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων.

Τα Μαθησιακά Αποτελέσματα αναφέρονται: Α) σε τίτλους σπουδών (τί θα γνωρίζει, τί θα καταλαβαίνει και τί θα είναι σε θέση να κάνει ο κάτοχος συγκεκριμένου τίτλου σπουδών), και Β) σε επί μέρους μαθήματα που συνθέτουν το πρόγραμμα σπουδών.

Συγγραφή Μαθησιακών αποτελεσμάτων Τα Μαθησιακά Αποτελέσματα δημιουργούνται αποκλειστικά και μόνον από τους ακαδημαϊκούς γιά τα μαθήματα που διδάσκουν και απευθύνονται στους φοιτητές, οι οποίοι, τελειώνοντας επιτυχώς την αντίστοιχη εκπαιδευτική διαδικασία, λαμβάνουν τις ECTS πιστωτικές μονάδες που αναφέρονται στο φόρτο εργασίας του κάθε μαθήματος.

Κατανομή των ECTS πιστωτικών μονάδων Γίνεται επίσης αποκλειστικά και μόνον από τους ακαδημαϊκούς ανάλογα με τον φόρτο εργασίας του μαθήματός τους και σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους.

Τί προσδιορίζουν τα Μαθησιακά Αποτελέσματα; Τί προσδιορίζουν τα Μαθησιακά Αποτελέσματα; Τα Μαθησιακά Αποτελέσματα περιγράφουν τί θα γνωρίζει, τί θα καταλαβαίνει και τί δεξιότητες θα αποκτήσει ο φοιτητής/η φοιτήτρια μετά την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης γιά συγκεκριμένο μάθημα.

Τα Μαθησιακά Αποτελέσματα μπορούν να περιλαμβάνουν 6 επίπεδα μάθησης: 1.- τη γνώση 2.- την κατανόηση 3.- την εφαρμογή 4.- την ανάλυση 5.- τη σύνθεση 6.- την αξιολόγηση

Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(1) Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(1) Γιά τη συγγραφή των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ρήματα όπως: 1.- γιά τη γνώση: τα ρήματα περιγράφω, συνδυάζω, προσδιορίζω, αναγνωρίζω, επιλέγω, δηλώνω, κλπ. 2.- γιά την κατανόηση, τα ρήματα διακρίνω, εξηγώ, εκτιμώ, γενικεύω, συμπεραίνω, κλπ.

Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(2) Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(2) 3.- γιά την εφαρμογή: τα ρήματα προσθέτω, υπολογίζω, αλλάζω, ταξινομώ, ανακαλύπτω, εξετάζω, παράγω, κλπ. 4.- γιά την ανάλυση: τα ρήματα συνδυάζω, σχεδιάζω, αναπτύσσω, διαφοροποιώ, υποδιαιρώ, κλπ.

Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(3) Συγγραφή Μαθησιακών Αποτελεσμάτων(3) 5.- γιά τη σύνθεση: τα ρήματα δημιουργώ, συνθέτω, εξηγώ, οργανώνω, προτείνω, ανακατασκευάζω, αναδιοργανώνω, αναθεωρώ, κλπ. 6.- γιά την αξιολόγηση: τα ρήματα συγκρίνω, συμπεραίνω, αξιολογώ, ορίζω, κρίνω, μετρώ, υποστηρίζω, κλπ.

2.- το συνδυασμό της κατανόησης και της εφαρμογής Σημειώνεται ότι πολλοί ακαδημαϊκοί έχουν ήδη συμπτύξει τα 6 παραπάνω επίπεδα σε 3 κατηγορίες: 1.- τη γνώση 2.- το συνδυασμό της κατανόησης και της εφαρμογής 3.- την επίλυση προβλημάτων, μεταφέροντας την υπάρχουσα γνώση και τις αποκτηθείσες δεξιότητες σε νέες καταστάσεις.

Περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc44_en.htm http://madrid2008.bolognapromoters.net/files/reader%202506_0.pdf

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών – ECTS -DS Μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα του κειμένου τoυ Σεμιναρίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ιούλιος 2008, Μαδρίτη Κατερίνα Γαλανάκη Bologna Promoter ECTS/DS National Contact Point galanaki@aueb.gr Μάϊος 2008