«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία Ιστολόγιου στο Blogger
Advertisements

Λύση SCADA WWLESS Χαμηλού κόστους σύστημα τηλεματικού ελέγχου σημάτων, τηλεχειρισμών, συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων. Ιδανικό για πολυδιασπασμένες.
TAΞH Ε’. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΑΝΘΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΝΤΑΣ ΑΕΙΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» Έρευνα για την καταγραφή.
Τ.Π.Ε. το λενε τωρα… Αχιλλεας Καρετσος ΠΕ 19 - Η πληροφορικη στο Δημοτικο.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG) ΣΤΟ BLOGGER Τα διαδοχικά βήματα.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Παρουσίαση των τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα της Ιστορίας Ενότητα 2.1,
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Template 1.5 comparison page
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ.
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 9: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Weebly
Προτάσεις για τη δημιουργία προϊόντων προώθησης εκπαιδευτικών ιστολογίων στα πλαίσια της μαθησιακής κοινότητας ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Κατεύθυνση Παιδαγωγική.
Το φαινόμενο της έκλειψης Σελήνης
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Διδάσκοντας και Αξιολογώντας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Βασιλική Δεμερτζή Περιστέρι, 5 Μαρτίου 2013.
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
11ο Συνέδριο ΚΕ.Δ.ΕΚ.-Πάτρα Ιουλίου - Συνεδριακό κέντρο Πανεπιστημίου ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … η διαπολιτισμική διάσταση του μαθήματος «Τεχνολογία.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Γιορτάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ.
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
γράψτε το Θέμα Εργασίας
Ινδιάνοι.
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΧΑΜΣΤΕΡ.
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΤΡΑΤΟΣ.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Προφίλ Facebook.
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
τμημα Τεχνολογιασ αλιειασ & υδατοκαλλιεργειων
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG Στις διαφάνειες περιγράφονται τα διαδοχικά βήματα για τη δημιουργία blog στον blogger, τη μια από τις δωρεάν υπηρεσίες σχετικού λογισμικού,
Εθιμα διαφορετικΑ στηΣ ΕυρΩπηΣ τα στενΑ.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την 01 WINTER «Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την Α΄ Γυμνασίου με ομαδοσυνεργατικές πρακτικές και τη βοήθεια της Τεχνολογίας» Template Παπαχρήστου Μαίρη Γιργωλά Όλγα

«ο Μινωικός πολιτισμός» Διδακτικές ώρες : 2 ( δύο ) 02 Διδακτική ενότητα : «ο Μινωικός πολιτισμός» κεφ. 2ο σελ. 23 – 25 Διδακτικές ώρες : 2 ( δύο )

Τρόπος μαθησιακής προσέγγισης 03 Τρόπος μαθησιακής προσέγγισης διαλεκτική διδασκαλία διερευνητική διδασκαλία ερωταποκρίσεις επαγωγικο-διαλογική διδασκαλία ομαδοκεντρική διδασκαλία

04 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι : Οι μαθητές Να γνωρίσουν το ιστορικό περίγραμμα του μινωικού πολιτισμού Να μάθουν τα κύρια χαρακτηριστικά του μινωικού πολιτισμού Να κατανοήσουν τους λόγους ανάπτυξης και εξάπλωσης του μινωικού πολιτισμού

05 Στόχος του καθηγητή : να μεταφέρει τις πληροφορίες του βιβλίου και των ιστορικών πηγών με τρόπο κατανοητό για τους μαθητές να αξιοποιήσει το υλικό των ιστορικών πηγών να ασκήσει την κριτική ικανότητα των μαθητών μέσα από τη διαχρονική οπτική της ιστορίας να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να πλουτίσει τις παραστάσεις τους για την εξεταζόμενη ιστορική περίοδο

WINTER 06 Template Εμπειρικές παρατηρήσεις : οι μαθητές αδυνατούν να κατανοήσουν ορισμένους ιστορικούς όρους. π.χ. Το πολιτικό, διοικητικό και οικονομικό σύστημα της μινωικής Κρήτης ήταν δηλαδή συγκεντρωτικό, με κέντρο τα ανάκτορα. έχουν αρκετές άγνωστες λέξεις παρουσιάζουν συχνά δυσκολία στην αφομοίωση και αναδιήγηση του ιστορικού κειμένου !

Ο καθηγητής παραδίδει το μάθημα και μάλιστα ……..

….. με πάθος και με κάθε δυνατή λεπτομέρεια !

Οι μαθητές παρακολουθούν αμέτοχοι τις περισσότερες φορές Οι μαθητές παρακολουθούν αμέτοχοι τις περισσότερες φορές

τι συμβαίνει όμως μόλις τελειώνει το μάθημα ;

Ο μαθητής που κατάλαβε

Οι μαθητές που « χάθηκαν» κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Μαθητές που βαρέθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Όλοι όμως κατάλαβαν το μάθημα !

Το ιδανικό σχολείο

συμμετοχή στη διδακτική πράξη

07 Διδακτικά « υλικά» Αισθητηριακές τεχνικές εικόνες χάρτες σχήματα Αισθητηριακές τεχνικές εικόνες χάρτες σχήματα χρήση του πίνακα ( διαδραστικός ; ) Χρήση διλληματικών ερωτήσεων «θεωρείτε πιο εξελιγμένο κοινωνικά τον οικισμό της κυκλαδικής εποχής ή το ανακτορικό κέντρο της μινωικής ;

08 κοινωνική οργάνωση ανάκτορα θαλασσοκρατία γραφή Εστιάζουμε, χρησιμοποιώντας τα διδακτικά «υλικά», στον προσδιορισμό και την ανάλυση των βασικών χαρακτηριστικών της μινωικής εποχής κοινωνική οργάνωση ανάκτορα θαλασσοκρατία γραφή

09 Πώς ξεκινάμε το μάθημα ; Ζητάμε από τους μαθητές να ξαναθυμηθούν όσα διδάχτηκαν για τον κυκλαδικό πολιτισμό για τις σχέσεις των Κυκλάδων με την Κρήτη Στη 2η χιλιετία π.Χ. οι Κυκλάδες έχουν επαφές με την ηπειρωτική Ελλάδα αρχικά και στη συνέχεια με την Κρήτη. Περίπου το 1600 π.Χ., όταν μεγάλοι κυκλαδικοί οικισμοί καταστρέφονται από σεισμό, οι Κυκλάδες περνούν στη σφαίρα επιρροής της μινωικής Κρήτης, που γνωρίζει τότε τη μεγαλύτερη ακμή της.

Καταγράφουμε τις παρατηρήσεις των μαθητών στον πίνακα 10 Συγκεκριμένα Χάρτης ( γεωφυσικός / πολιτικός ) : οι μαθητές αντιλαμβάνονται μέσω της εικόνας τη σημαντική θέση της Κρήτης στην περιοχή του Αιγαίου κατανοούν και συμπεραίνουν πολλές από τις οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων ( και επομένως στοιχεία της κοινωνικής δομής) Καταγράφουμε τις παρατηρήσεις των μαθητών στον πίνακα

WINTER 11 Template εικόνες του σχολικού βιβλίου. Ζητάμε από τους μαθητές να παρατηρήσουν την εικόνα και να την περιγράψουν .

Καταγράφουμε στον πίνακα τις περιγραφές των μαθητών

κατ’ επέκταση την κοινωνική οργάνωση των Κρητών. 12 Παράλληλα, προσπαθούμε να συνδέσουμε τη λειτουργία των κτιρίων με τις οικονομικές δραστηριότητες και κατ’ επέκταση την κοινωνική οργάνωση των Κρητών. 11

13 Αξιοποιούμε τις πηγές του σχολικού βιβλίου Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΩΝ ΚΡΗΤΩΝ Ο Μίνως είναι το αρχαιότερο από την παράδοση πρόσωπο που απέκτησε στόλο και κατόρθωσε να γίνει κύριος του μεγαλύτερου μέρους της ελληνικής θάλασσας. Επέβαλε την κυριαρχία του στις Κυκλάδες και εγκατέστησε στις περισσότερες τις πρώτες αποικίες. Θουκυδίδης Α, 4

το αρχαιότερο μινωικό κείμενο ιερογλυφικά χρησιμοποιείται 14 Δίσκος της Φαιστού το αρχαιότερο μινωικό κείμενο παράλληλα με τα ιερογλυφικά χρησιμοποιείται η Γραμμική Α’ γραφή

15 Μετά την ολοκλήρωση της παράδοσης ζητάμε από τους μαθητές να συνθέσουν (προφορικά) ένα κείμενο που να αφορά τα θέματα που θίχτηκαν στην τάξη . Παράλληλα, βάζουμε τους μαθητές να σημειώσουν λέξεις- κλειδιά στο κείμενο του σχολικού βιβλίου, που αποτελούν και το σχεδιάγραμμα του μαθήματος . Γλωσσική εξομάλυνση ( αν υπάρχει πρόβλημα)

Χρησιμοποιούμε την αίθουσα με τους υπολογιστές του σχολείου

WINTER 16 1. Αξιοποίηση του διαδικτύου Template 1. Αξιοποίηση του διαδικτύου Template google earth αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου youtube ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ Εκπαιδευτική Πύλη Υπ.Ε.Π.Θ.

17 Φύλλα εργασίας για επανάληψη του μαθήματος και εμπέδωση των πληροφοριών

18 Βάζουμε τους μαθητές να δημιουργήσουν ομαδικά κατασκευή ιστολογίου weebly

19 Υποθέστε πως ζείτε στην ακμή του μινωικού πολιτισμού . Αφηγηθείτε στις σελίδες του ημερολογίου σας τη ζωή σας ως βασιλιάς / βασίλισσα / τεχνίτης …

« μία γιορτή στα μινωικά ανάκτορα» 20 Δραματοποίηση « μία γιορτή στα μινωικά ανάκτορα»

21 Ευχαριστούμε πολύ !