Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Προσωπικές δεξιότητες
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία Μαθήτρια: Ευγενία Νικολέτου.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία Ενότητα 11Β Η σχέση του παιδιού με τη φύση Καφένια Μπότσογλου Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΧΗΜΟΣ ΚΑΙΡΟΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΡΟΥΧΑ
ΤΟ ΠΑΙΧΝΊΔΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ Ενότητα 11 Α Η μάθηση έξω από την τάξη Καφένια Μπότσογλου Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Αθλητικός Τουρισμός: Υπαίθρια Αθλήματα - Δραστηριότητες Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
Project:Η ζωή κοντά στη Φύση Δραστηριότητες στη Φύση.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Στέλιος Μητρόπουλος Α2 Εργασία για τον όμιλο φυσικής αγωγής
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ‘Διαχείριση Πιθανών Κινδύνων’
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet) Υπαίθριες Φυσικές Δραστηριότητες Αδαμαντία Φατσέα Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδ/σου adamantiafatsea@gmail.com http://fatsea-manta.gr Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)

Ποια είναι η σχέση του παιδιού με τη φύση σήμερα;

Υπάρχει αρμονία και ισορροπία;

20.000 ώρες ετησίως βλέπουν διαφημίσεις 34% ζαχαρώδη δημητριακά Τα δεδομένα σήμερα δεν είναι ευοίωνα. Τα παιδιά έχουν αποκοπεί από τη φύση και μεγαλώνουν σε ένα αφιλόξενο αστικό περιβάλλον. Αντί να νοιώθουν όμορφα και να ενισχύεται η περιέργειά τους (σημαντικό κίνητρο για τη δια βίου εκπαίδευση), βομβαρδίζονται με εικόνες που προκαλούν φόβο και τρόμο. 53% αισθάνονται φόβο απέναντι σε καιρικά φαινόμενα όπως η βροχή, ο αέρας, το χιόνι

Επαφή με τη φύση μειώνει 28% τα επίπεδα στρες στα παιδιά Ακόμη και 20΄περπάτημα στη φύση βοηθάει παιδιά με ΔΕΠΥ να συγκεντρώνονται καλύτερα Γονείς φίλοι οικογένεια επηρεάζουν τους νέους να συμμετέχουν σε δραστηριό-τητες στη φύση Συνιστάται τα παιδιά να έχουν τουλάχιστον 60΄ φυσικής δραστηριότητας την ημέρα και ανώτατο χρονικό όριο 2h ενασχόλησης με ηλεκτρονικά μέσα (AAP) Μέσα στις τελευταίες 10ετίες τα παιδιά έχασαν 25% χρόνο παιχνιδιού και 50% από φυσικές δραστηριότητες Τα παιδιά ασχολούνται με ηλεκτρονικά μέσα 7h/ημέρα Η ενασχόληση με δραστηριότητες στη φύση βελτιώνει την πνευματική και φυσική κατάσταση, περισσότερο από τις εσωτερικές δραστηριότητες Παιδιά που παίζουν έξω έχουν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα κατά 27-41% Περισσότερα από 1 στα 3 παιδιά στις ΗΠΑ είναι υπέρβαρα και παχύσαρκα 3600 νέοι το χρόνο διαγιγνώσκονται με διαβήτη τύπου 2 και 7εκατομμύρια έχουν άσθμα Nature deficit disorder (R Louv) ΠΗΓΗ http://www.neefusa.org/resource/children-and-nature-infographic

150% αύξηση κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων 4 στα 10 παιδιά = υπέρβαρα 45% παίζει εκτός σπιτιού 90% βλέπει τηλεόραση κάθε μέρα 150% αύξηση κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων Αύξηση 50% σε παχυσαρκία και μείωση 5% σε αερόβια ικανότητα

Χαρακτηριστικά της φύσης

Η φύση προσφέρει μερικά από τα καλύτερα υλικά που μπορεί να βρει εύκολα ένα παιδί ή ένας ενήλικας, για να παίξει.

Η φύση είναι το τέλειο σκηνικό, που αλλάζει ανάλογα με τις εποχές. Χρώματα, αρώματα, ήχοι, εικόνες παίρνουν, συνέχεια, άλλη μορφή και ανανεώνουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Ακόμη και στη διάρκεια της ημέρας το τοπίο μεταμορφώνεται διαρκώς.

Οφέλη της άσκησης στη φύση

Αύξηση της αυτοεκτίμησης και της ανεξαρτησίας, (Moore & Wong 1997; Taylor, et al. 1998; Fjortoft 2000). Μείωση του άγχους, της κατάθλιψης και διαταραχών της συμπεριφοράς, (Wells & Evans 2003, Kahn, 1999). Μείωση της επιθετικής συμπεριφοράς και των ατυχημάτων, (Malone & Tranter, 2003). Βελτίωση της συγκέντρωσης, της μάθησης, της δημιουργικότητας, της γνωστικής ανάπτυξης, της ψυχοκινητικής ανάπτυξης, της συνεργασίας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της αυτογνωσίας, (Fjortoft & Sageie, 2000; Grahn et al., 1997). Ανάπτυξη της περιέργειας, (Cobb 1977; Louv 1991), (κίνητρο στη δια βίου εκπαίδευση, (Wilson 1997)). Ανάπτυξη βιοφιλίας και υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, (http://sourcedb.cas.cn/) Μείωση της διάσπασης προσοχής, (Bohling-Phillippi, 2006; Louv, 2006; Wells, 2000; Grahn, et al., 1997; Taylor et al., 2002). Ενθάρρυνση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, (Moore 1986; Bixler et al. 2002) και ανάπτυξη θετικών συναισθημάτων για τους άλλους, (Moore 1996). Ανάπτυξη καλύτερης φυσικής κατάστασης, (Grahn, et al.1997; Fjortoft & Sageie, 2001). Βελτίωση της όρασης, παροχή βιταμίνης D, (ΑΑΟ, 2011). Βελτίωση συντονισμού, ισορροπίας και ευελιξίας, (http://www.doc.govt.nz/). Πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, (http://www.doc.govt.nz/).

Πρέπει να αναλάβουμε Δράση…

Φύση και Άσκηση – Ταυτότητα Οι μαθητές ασκούνται, επικοινωνούν, συνεργάζονται, ανακαλύπτουν τρόπους να κινηθούν μέσα στη φύση, να έρθουν σε επαφή με αυτήν, να την γνωρίσουν, να προβληματιστούν, να μάθουν και να αποκτήσουν εμπειρίες σε πραγματικές συνθήκες, τις οποίες θα ανακαλέσουν, θα προσαρμόσουν και θα χρησιμοποιήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Σχετίζεται με την Αγωγή Υπαίθρου (outdoor education). Συνδέει τους μαθητές με το περιβάλλον, την κοινότητα, την κοινωνία και τους εαυτούς τους. Στηρίζεται στη φιλοσοφία της Βιωματικής Εκπαίδευσης, (Ενεργητική συμμετοχή – κάνω και μαθαίνω). Τα προγράμματα Αγωγής Υπαίθρου επιδιώκουν την παραμονή, τη δραστηριοποίηση και τελικά τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών σε υπαίθριο ανοικτό χώρο, με στόχο την κινητική τους ενεργοποίηση και την ανάπτυξη ενδιαφέροντος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, (Κουθούρης, 2009).

Ενδεικτική Θεματολογία Φυσικών Δραστηριοτήτων Πεζοπορία στη Φύση Τρέξιμο στη Φύση Παιχνίδια Αγωγής Υπαίθρου Παιχνίδια στην άμμο Αναρρίχηση Ελεύθερη Κατασκήνωση Τοξοβολία Ορειβασία Διαβίωση στη Φύση Ιππασία Ποδηλασία Προσανατολισμός στη Φύση Ιστιοπλοΐα Ιστιοσανίδα Κανόε στη θάλασσα Κολύμπι στη θάλασσα Ελεύθερες Καταδύσεις Χιονοδρομία Rafting Ανεμοπτερισμός

Υποστηρικτικό Ηλεκτρονικό Εκπαιδευτικό Υλικό Υπάρχει ποικιλία παιδαγωγικών και αθλητικών δραστηριοτήτων: Ολυμπιακή Παιδεία Καλλιπάτειρα Βιβλίο Εκπαιδευτικού Καλλιπάτειρα Τετράδιο Μαθητή/τριας Γυμνασίου Βιωματικές Δράσεις Γυμνασίου Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ στην Ελλάδα

τὴ φωνὴ τῶν παιδιῶν τὴν αὐγὴ πάνω σὲ πράσινες πλαγιὲς ροβολώντας «…Γνώρισα τὴ φωνὴ τῶν παιδιῶν τὴν αὐγὴ πάνω σὲ πράσινες πλαγιὲς ροβολώντας χαρούμενα σὰ μέλισσες καὶ σὰν τὶς πεταλοῦδες μὲ τόσα χρώματα.…» Γιῶργος Σεφέρης

συνεχίζεται…

Βιβλιογραφικές Πηγές Higgins, P., Loynes, C. & Crowther, N. (1997). A Guide for Outdoor Educators in Scotland. SNH: Perth. Higgins, P., Ross, H., Lynch, J. & Newman, M. (2004). Building the Scottish Outdoor Access Code and responsible behavior into formal education and other learning contexts. Final Report. Outdoor and Environmental Education University of Edinburgh Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής. Ακραία Αθλήματα. Εκδ. Χριστοδουλίδη. Κουθούρης, Χ. Άσκηση σε φυσικό περιβάλλον/υγεία/ποιότητα ζωής/ περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. «ΑΓΩΓΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ», http://repository.edulll.gr/ Outdoor Education, Authentic Learning In The Context Of Landscapes, Vol.2. Comenius Action 2.1 European In-service Training Courses. http://www.docs.hss.ed.ac.uk/. Taking learning outdoors partnerships for excellence, (2007) Learning and Teaching Scotland. http://www.neefusa.org/resource/children-and-nature-infographic