Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ Κοινωνικής Αποτελεσματικότητας Θεωρία Μελέτης Παιδιού Θεωρία Κοινωνικής Αναδόμησης
Η κάθε θεωρία εξετάζεται: Από την άποψη του σκοπού του συντάκτη Την αντίληψη που υιοθετείται για τη γνώση Τις διαδικασίες μάθησης Το πώς γίνεται αντιληπτό το παιδί και η ψυχολογία του Τις απόψεις διδασκαλίας Την άποψη αξιολόγησης
Ακαδημαϊκή θεωρία (School Academic Ideology)
Ακαδημαϊκή θεωρία Μύηση στους κλάδους της γνώσης Μέσο για να γίνουμε τέλειοι άνθρωποι
Ακαδημαϊκή θεωρία Σκοποί συντάκτη Η μάθηση Το παιδί Άτομο του ακαδημαϊκού κλάδου Η μάθηση Δάσκαλος: μεταδότης γνώσεων, ενεργητικός φορέας, όχι εξατομικευμένη διδασκαλία Κρίση του μαθητή στην τάξη, ακαδημαική υπεροχή Το παιδί Νέο υποψήφιο μέλος της ακαδημαικής κοινότητας Παθητικός δέκτης
Ακαδημαϊκή θεωρία Η διδασκαλία Αξιολόγηση Μύηση αρχαρίου στον κόσμο της γνώσης Αξιολόγηση Με αντικειμενικές στατιστικές μεθόδους που μετρούν το βαθμό αναπαραγωγής της γνώσης από τους μαθητές Γνώμη ειδικών
Η θεωρία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας The social efficiency Ideology Κύριος αποδέκτης των προιόντων του σχολείου είναι η κοινωνία Καθήκον του ΑΠ να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και την επιβίωση της
Η θεωρία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας Σκοποί συντάκτη Καθορίζει ποιες είναι οι ανάγκες της κοινωνίας Ποιος είναι ο προσφορότερος τρόπος για να παράγει ό,τι χρειάζεται η κοινωνία Αλλαγή συμπεριφοράς : σχέση αιτιατή Η γνώση Αναπτύσσει ικανότητα για δράση Ξεκινά έξω από το άτομο Η μάθηση Διαδικασία με την οποία διαπλάσσεται ο μαθητής από την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Τεχνητή λειτουργία, αλλαγή συμπεριφοράς
Η θεωρία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας Το παιδί Ακατέργαστο υλικό, τελικό προϊόν Ενδιαφέρον για ικανότητες δράσης, εκμεταλλεύσιμες δεξιότητες (marketable skills) Η διδασκαλία Δάσκαλος Manager: εξασφαλίζει κατάλληλες συνθήκες μάθησης και εποπτεύει το μαθητή Η αξιολόγηση Της ικανότητας να εκτελούνται συγκεκριμένες δεξιότητες που χρειάζεται η κοινωνία
Η θεωρία της Μελέτης του Παιδιού The child study ideology Άμεσο ενδιαφέρον για το παιδί και τις έμφυτες ικανότητες του τις οποίες η εκπαίδευση πρέπει να δραστηριοποιήσει Σεβασμός στους νόμους της φυσικής του εξέλιξης Η εκπαίδευση: διευκολυντής της φυσικής ανάπτυξης του παιδιού
Η θεωρία της Μελέτης του Παιδιού Σκοποί του συντάκτη Να υποβοηθήσει την ανάπτυξη του παιδιού Υπηρέτης του ιδανικού της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού Η γνώση Επίγνωση και αυτοσυνειδησία Άμεση εμπειρία από τον κόσμο Όχι το κύριο ενδιαφέρον Η μάθηση Βασισμένη στην προσωπική εμπειρία Από την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον αποκτά αντίληψη με αυτοέκφραση του
Η θεωρία της Μελέτης του Παιδιού Το παιδί Ολοκληρωμένος οργανισμός Ον ικανό να προωθήσει την ανάπτυξη του Ον μοναδικό με ψυχολογικό και κοινωνικό υπόβαθρο Η διδασκαλία Δάσκαλος: Βοηθός ανάπτυξης του παιδιού, διευκολύνει με την παροχή εμπειριών, μεσολαβεί Η αξιολόγηση Προς όφελος του μαθητή Διάγνωση ικανοτήτων, να μάθει από τα ίδια του τα λάθη αυτοεκτίμηση
Η θεωρία της κοινωνικής αναδόμησης Social reconstruction Ideology Κοινωνική προοπτική των ΑΠ Όραμα για μια καλύτερη κοινωνία Εκπαίδευση πολιτών για να συλλάβουν και να δραστηριοποιηθούν
Η θεωρία της κοινωνικής αναδόμησης Σκοποί του συντάκτη Να απομακρύνει ανεπιθύμητες πτυχές της κουλτούρας Να ξαναχτίσει την κουλτούρα για ικανοποίηση των πνευματικών και υλικών αναγκών των μελών της κοινωνίας Η γνώση Είναι νοημοσύνη και ηθική Δίνει ικανότητα ερμηνείας της κοινωνίας, κατανόησης του τωρινού κόσμου και τρέφει τον πόθο για έναν μελλοντικό καλύτερο Πηγή της γνώσης το παρελθόν Η μάθηση Διαδικασία τρόπων αντιμετώπισης των γεγονότων Σε ομαδικό πλαίσιο, με διάλογο και αλληλεπίδραση
Η θεωρία της κοινωνικής αναδόμησης Το παιδί Η φύση του καθορίζεται από την κοινωνία στην οποία ζει Αντιμετωπίζεται όπως θα έπρεπε να είναι Η διδασκαλία Μύηση σε μία καλύτερη κοινωνία Γνώση και δράση Η αξιολόγηση Να μετρήσει υποκειμενικά την πρόοδο του μαθητή σχετικά με τις ικανότητες του, να τον προβληματίσει για τη σημασία των αξιών