Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
1 ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 η.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ερευνητικές Εργασίες Project
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δημιουργία σεναρίου.
Στρατηγικές ενσωμάτωσης Διαδικτυακών δραστηριοτήτων
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer)
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, email: efialex@ppp.uoa.gr Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Εποικοδομιστική (εποικοδομιστές) Μάθηση είναι η κατασκευασμένη γνώση. Διδασκαλία: μαθητές: συμμετοχή σε δραστηριότητες για δημιουργία γνώσης Η καθοδηγητική είναι άκαμπτη και επικεντρωμένη στον εκπαιδευτικό. Καθοδηγητική (αντικειμενιστές) Μάθηση είναι η μεταδιδόμενη γνώση. Διδασκαλία: καθοδήγηση από εκπαιδευτικό, συστηματική, δομημένη Η εποικοδομιστικές προσεγγίσεις είναι αναποτελεσματικές. Η μάθηση είναι αδόμητη και μη συστηματική.

Μοντέλα διδασκαλίας/μάθησης Εποικοδομιστικά Εστίαση στη διατύπωση προβλημάτων Σφαιρικοί στόχοι όπως επίλυση προβλημάτων Ομαδική εργασία Εναλλακτικές μέθοδοι μάθησης Καθοδηγητικά Εστίαση στη διδασκαλία ακολουθιών δεξιοτήτων Ξεκάθαροι στόχοι και μέσα εξέτασης Ατομική εργασία Παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας

Θεωρητικές βάσεις καθοδηγητικής διδασκαλίας Θεωρίες συμπεριφορισμού (Skinner) σύνδεση ερεθίσματος αντίδρασης Θετική ενίσχυση, αρνητική ενίσχυση, τιμωρία Θεωρίες επεξεργασίας πληροφορίας Το ανθρώπινο μυαλό ως υπολογιστής

Θεωρητικές βάσεις Εποικοδομισμού Dewey (ενδιαφέροντα μαθητών, σύνδεση με καθημερινή ζωή, πρακτική/εμπειρική μάθηση) Vygotsky (πλαίσιο στήριξης, ζώνης επικείμενης ανάπτυξης) Piaget (γνωστική ανάπτυξη, στάδια) Bruner (στάδια, μάθηση ως ανακάλυψη) Papert (διανοητικές δομές παιδιών, ανακάλυψη, εκπαιδευτική τεχνολογία)

Στρατηγικές ενσωμάτωσης τεχνολογίας Καθοδηγητικά Μοντέλα Αποκατάσταση αναγνωρισμένων αδυναμιών Προώθηση προαπαιτούμενων δεξιοτήτων Η συστηματική μάθηση για τους μαθητές με κίνητρα Εποικοδομιστικά Μοντέλα Καλλιέργεια δημιουργικότητας Διευκόλυνηνση αυτοανάλυσης και μετάγνωσης Αύξηση μεταφοράς γνώσης σε επίλυση προβλημάτων Καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικότητας

Στρατηγικές ενσωμάτωσης τεχνολογίας (χρήσιμες και με τα δύο μοντέλα) Στρατηγικές ενσωμάτωσης τεχνολογίας (χρήσιμες και με τα δύο μοντέλα) Δημιουργία κινήτρων των μαθητών Βέλτιστη αξιοποίηση μικρού αριθμού προσωπικού και υλικών πόρων Ανάπτυξη πληροφοριακού και οπτικού αλφαβητισμού