Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα Το θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Φιλόλογοι Ιστορικοί Αξιολόγηση Πηγές Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα Iστοεξερευνητική προσέγγιση για τους μαθητές της Γ΄ γυμνασίου Σελίδα καθηγητή Καλλιόπη Στυλιανή Κοντιζά Email: k.kontiza@yahoo.gr
Το θέμα Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές Με το τέλος του Μικρασιατικού πολέμου και μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λωζάννης πάνω από 1.250.000 χιλ. Έλληνες της Μικράς Ασίας και του Πόντου αναγκάστηκαν να πάρουν τον πικρό δρόμο της προσφυγιάς. Οι άνθρωποι αυτοί έφεραν μαζί τους τις μνήμες από τις χαμένες πατρίδες τους και τον ιδιαίτερο πολιτισμό τους. Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Εισαγωγή Λειτουργήστε λοιπόν ως ερευνητές και αναζητήστε μαρτυρίες, τεκμήρια και ντοκουμέντα που να αναφέρονται στην ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα και την προσπάθεια τους να ριζώσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη μνήμη της Μικράς Ασίας και του Πόντου. Το θέμα Στόχοι Εισαγωγή Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Στόχος Στόχος σας είναι αφού συγκεντρώσετε το υλικό να δημιουργήσετε ένα power-point που να παρουσιάζει στοιχεία της ζωής, του πολιτισμού και της καθημερινότητας των προσφύγων. Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Η διαδικασία Πρώτα θα χωριστείτε σε δυο ομάδες (4 – 5 άτομα) Οι φιλόλογοι: Είστε ερευνητές του λόγου , οπότε σας ενδιαφέρει να εντοπίσετε λογοτεχνικά κείμενα και συγγραφείς που να αναφέρονται στην Μικρά Ασία και το βίωμα της προσφυγιάς. Οι ιστορικοί: Είστε αυτοί που αναζητούν τεκμήρια, μαρτυρίες εικόνες και βίντεο από τη ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα και την προσπάθειά τους να ριζώσουν σε μια νέα πατρίδα Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Η διαδικασία (οι ομάδες) φύλλο εργασίας_1 Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Η διαδικασία (οι ομάδες) φύλλο εργασίας_2 Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα Αξιολόγηση Κάθε ομάδα θα αξιολογηθεί με τα παρακάτω κριτήρια αξιολόγησης: Συγκέντρωση, οργάνωση και σύνθεση πληροφοριών Επικοινωνιακές δεξιότητες γραπτόύ και προφορικού λόγου (λεξιλόγιο, σύνταξη, συνοχή κειμένου) Δημιουργικότητα (πρωτότυπη παρουσίαση) Συνεργασία των μελών κάθε ομάδας Αξιοποίηση χρόνου Η βαθμολόγηση των εργασιών θα γίνει με τη χρήση της παρακάτω αξιολογικής κλίμακας: ελλιπης , μέτρια , καλή , πολύ καλή , άριστη Επίσης θα δοθεί στους μαθητές φύλλο αξιολόγησης για να διατυπώσουν και αυτοί την γνώμη τους για την διαδικασία Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Πηγές http://asiaminor.ehw.gr/Forms/fLemmaBody.aspx?lemmaid=5352 http://diastixo.gr/arthra/357-i-mikrasiatiki-katastrofi-sti-logotexnia http://fk-thess.blogspot.gr/2011/12/asia-minor- http://logotexnikesmikrografies.blogspot.gr/2012/11/blog-post_5.htmlrs.html https://www.youtube.com/watch?v=Y8Yj80nUxMw http://prosfygikes-martyries.blogspot.gr/ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C102/79/647,2409 Εισαγωγή Το θέμα Στόχοι Διαδικασία Ομάδες Αξιολόγηση Πηγές
Σελίδα του καθηγητή Το «Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα» είναι μια απόπειρα διδακτικής προσέγγισης στην νεώτερη Ιστορία και απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου Προαπαιτούμενα: Γνώσεις των λογισμικών Ppt ή Word και πλοήγησης στο Διαδίκτυο Συμβατότητα με το ΑΠ: Υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με το σχολικό εγχειρίδιο και του στόχους του ΑΠ της Γ΄ Γυμνασίου (2008) Μέθοδος Διερευνητική – ομαδοσυνεργατική
Σελίδα του καθηγητή Στόχοι Γνωστικοί Να έρθουν σε επαφή και να καταγράψουν στοιχεία γύρω από τη ζωή και την καθημερινότητα των προσφύγων μετά τον ερχομό τους στην Ελλάδα. Να έρθουν έστω και σε μικρή επαφή με τους λογοτέχνες που κουβαλούν το βίωμα της Μικρασιατικής καταστροφής. Παιδαγωγικοί Να αναπτύξουν στρατηγικές άντλησης και διαχείρισης πληροφοριών από πηγές. Να καλλιεργήσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες Τεχνολογικοί Να ασκηθούν στη αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους στο λογισμικό MS-PPT