Robert Rosenstone, History on Film/Film on History

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΤΟ ΚΥΜΑ Tο ασυνήθιστο πείραμα ενός καθηγητή λυκείου να επιδείξει στους μαθητές του πως είναι η ζωή κάτω από μια δικτατορία, η οποία βρέθηκε εκτός ελέγχου.
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Απαντήσεις Προόδου II.
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Σήμερα.
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ DEA ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΘ ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ.
Τι είναι η εικονική πραγματικότητα;  Η Εικονική Πραγματικότητα είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
 Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;
“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012) 3 η συνάντηση προβολή.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΜΑΡΙΑ ΜΕΜΕΖΑ ΧΑΡΑ ΜΑΥΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΥΡΙΚΟΥ Γ2
 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Ο Ελληνικός κινηματογράφος. Ο Ελληνικός κινηματογράφος άρχισε τις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα. Μέχρι το 1940 είχαν γυριστεί περίπου 35 ταινίες. Η.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Αφήγηση αφήγηση.
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Robert Rosenstone, History on Film/Film on History Το Ολοκαύτωμα Robert Rosenstone, History on Film/Film on History

Από το 1945 μέχρι το 1999 782 δραματικές ταινίες γυρίστηκαν, με πρώτη χώρα παραγωγής τις ΗΠΑ και δεύτερη τη Γερμανία. Ο Αντόρνο έγραψε: «Μετά το Άουσβιτς το γράψεις ένα ποίημα είναι βάρβαρο».

Α. Η πλευρά της Λίστας του Σπίλμπεργκ: η μυθοπλασία, το Χόλλυγουντ Β. Η πλευρά του Shoah του Lanzmann: το ντοκυμαντέρ, εννιάμισι ώρες συνεντεύξεων χωρίς καμιά ιστορική εικόνα. Η άποψη του Lanzmann: «Η μυθοπλασία είναι παράβαση. Πιστεύω βαθύτατα ότι κάποια πράγματα δεν μπορούν και δεν πρέπει να αναπαρασταθούν».

Thomas Elsaesser Subject positions, speaking positions: from holocaust, our hitler, and heimat to shoah and schindler’s list

Η αντίθεση Για να μπορέσεις να διατηρήσεις τη σιωπή του σεβασμού, της τιμής προς τους νεκρούς και για να καταγράψεις τη ‘μόνιμη ουλή στο πρόσωπο της ανθρωπότητας’, όλες οι μορφές μυθοπλαστικής αφήγησης, δραματοποίησης, και μεταφορικού λόγου πρέπει να θεωρηθούν διαστρεβλωτικές αναπαραστάσεις, κυρίως γιατί τέτοιες μορφές υποδηλώνουν μια παρουσία όπου μόνο απουσία μπορεί να υπάρχει. Από την άλλη πλευρά το να εμμένεις σε μια αδιάλλακτη κυριολεκτικότητα, όπου μόνο οι μαρτυρίες των επιζώντων μετράνε, μόνο ονόματα, ημερομηνίες, χρονολογίες και αριθμοί μπορούν να μιλάνε, είναι σαν να υιοθετείς μια άλλη ρητορική που περιορίζει τα γεγονότα σε ένα χρονικό σημείο που φεύγει και δεν επιτρέπει τη σύνδεσή του με άλλα γεγονότα εθνικής κάθαρσης που εξακολουθούν να συμβαίνουν.

Μια άλλη αντίθεση Οι επιδράσεις του μελοδράματος και της συναισθηματικότητας ενάντια στην αποστασιοποίηση και μοντερνιστική πρακτική.

Η ιστορία του Ναζισμού επί της οθόνης ο Γερμανικός φασισμός ήταν από τα πρώτα ιδεολογικά κινήματα που δανείστηκαν από τον κινηματογράφο τα υλικά , τις τεχνικές και τη σκηνοθεσία της αυτό-εικόνας του. Μπορείς να αναπαραστήσεις ένα θέμα τόσο θεαματικό και κραυγαλέο με τρόπο ασκητικό και μινιμαλιστικό; Πολλά ντοκιμαντέρ το έκαναν. Ωστόσο, μια μεγάλη αλλαγή έγινε το 1970 στις ταινίες από Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία. Βισκόντι, Οι Καταραμένοι(1969) Μπερτολούτσι, Ο Κομφορμίστας (1970) Μπρουκς, Οι Παραγωγοί (1968) Φόσε, Καμπαρέ (1972) Μαλ, Lacombe Lucien (1973) Μπέργκμαν, Το αυγό του φιδιού (1978) Τρυφώ, Το τελευταίο μετρό (1980)

Η εικονογραφία του Ναζισμού Οι κριτικοί όπως ο Baudrillard είδαν όλες αυτές τις ταινίες σαν ένα ρετρό-σινεμά που μετέτρεψαν το φασισμό σε φετίχ και έφτιαξαν μια εξωτική εικόνα για αυτόν. Το ζήτημα της απουσίας της Ιστορίας.

Το Τρίτο Ράιχ και το Ολοκαύτωμα: διαφορετικές θεωρίες για το φασισμό Η μαρξιστική προσέγγιση Η ψυχαναλυτική προσέγγιση: αυτή δεν ήταν δημοφιλής με τους ιστορικούς αλλά είχε μεγάλο αντίκτυπο στους σκηνοθέτες.

θεματολογία 1. το θέμα της οπτικής αποπλάνησης, της show business και της τεχνολογίας της εικόνας και ήχου.  Το τελευταίο μετρό, Λιλί Μαρλέν 2. το θέμα της σεξουαλικότητας σε σχέση με το φύλο ή τη διαστροφή  Ο Κομφορμίστας 3. η απώλεια του εαυτού, η μελαγχολία και η διαδικασία του θρήνου  Το αυγό του φιδιού, Despair (Fassbinder)

Η κάθε χώρα είχε όμως τη δική της ματιά στα γεγονότα, η οποία καθοριζόταν από τη ιστορία, τη γεωγραφία, την πολιτική της κλπ. Ο Νέος Γερμανικός κινηματογράφος άρχισε να κάνει μυθοπλαστικές ταινίες για την ιστορία αυτή με αρκετή καθυστέρηση, σχεδόν μια δεκαετία μετά τον Βισκόντι. Για τους Γερμανούς η προσέγγιση του θέματος ήταν πολύ πιο περίπλοκο θέμα απ’ ότι για τους υπόλοιπους.

Δεκαετία ’80: Ο καθημερινός φασισμός 1919-1982 11 επεισόδια

Το μεταμοντέρνο επιχείρημα: ξαναγράφοντας την ιστορία ως κινηματογραφική ιστορία Μια ακόμη πιο ακραία αποδομιστική προσπάθεια έγινε από τον Hans-Jurgen Syberberg και την 8ωρη ταινία του Hitler – A film from Germany (1977). Η ταινία επικεντρώνει την κριτική της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στη μαζική κουλτούρα και στο Χόλλυγουντ, τα οποία συνεχίζουν τις πρακτικές του φασισμού. Η αντίθεση ανάμεσα στην μοντερνιστική αισθητική και το μελόδραμα ξαναέρχεται στην επιφάνεια

Η Λίστα του Σίντλερ, 1993

Είναι τζογαδόρος, θεατρίνος και παίρνει ρίσκα συνδυάζοντας την κατάσταση του πολέμου και τις μπανάλ διαπραγματεύσεις με ένα εντυπωσιακό στυλ, ακριβό ντύσιμο και ακριβές διασκεδάσεις. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τη δεκαετία του ’90 όπου η ‘πραγματική οικονομία’ επικαλύπτεται από τη ‘συμβολική οικονομία’ της ακραίας πολιτικής, της μπλόφας και της ψευτοπαλληκαριάς.

Με τον ίδιο τρόπο η ταινία του Σπίλμπεργκ με τη βοήθεια του μελοδράματος, του θεάματος και της ταύτισης των θεατών προσεγγίζει το θέμα και προκαλεί αντιδράσεις. Ο Σπίλμπεργκ πάλι επικεντρώνει σε λίγα πρόσωπα αλλά με τη βοήθεια της ‘λίστας’ μπορεί ταυτόχρονα να αναδείξει και το ατομικό και το συλλογικό. Όλοι ένιωσαν ότι έπρεπε να διαλέξουν πλευρά. Αυτό που πρέπει να αναγνωρίσουμε στον Σπίλμπεργκ είναι ότι η δική του εικόνα για το ολοκαύτωμα έχει ενσωματώσει στοιχεία από όλες τις σημαντικές αναπαραστάσεις που προηγήθηκαν: από το Ολοκαύτωμα μέχρι το Shoah και το Heimat και τον πολωνικό κινηματογράφο του Wajda και Polanski.

Ο Σπίλμπεργκ τόσο από τη θέση του (ένας από τους Αμερικανούς σκηνοθέτες του Νέου Χόλλυγουντ και εκφραστής της μαζικής κουλτούρας του Χόλλυγουντ) όσο και από τις ταινίες του 1941(1979) και Indiana Jones and the Last Crusade (1989) εκφράζει μια μεταμοντέρνα άποψη για το σινεμά: την πίστη ότι ο κινηματογράφος μπορεί να λυτρώσει το παρελθόν, να διασώσει το πραγματικό και να διασώσει ακόμη και αυτό που δεν ήταν ποτέ πραγματικό. Η Λίστα του Σίντλερ αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι [για τον Spielberg] υπάρχει μια δύναμη στον κόσμο που είναι μεγαλύτερη από το καλό και μεγαλύτερη από το κακό, και αυτή είναι ο κινηματογράφος. Και δεν είναι καθόλου μόνος του σε αυτήν την σινεφίλ θεοδικία. Leon Wieseltier