ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας Εργαλείο για τις παρεμβάσεις προαγωγής της υγείας Βάση για την σχέση επαγγελματία νοσηλευτή - ασθενή Ανταλλαγή πληροφοριών Επικοινωνία με επίκεντρο τον ασθενή
Διαδικασία επικοινωνίας Διαδικασία (Rush and Bateson, 1987) Λήψη και αποστολή μηνυμάτων Χρήση πληροφορίας Χρήση τρίτων προσώπων και γεγονότων Αξιολόγηση
Τύποι Επικοινωνίας Λεκτική Μη λεκτική Συνεχόμενη επικοινωνία Προφορική Γραπτή Νοηματική Braille Μη λεκτική Ισχυρή επικοινωνία μέσω των 5 αισθήσεων Προσοχή: Κίνδυνος για παρερμηνείες Συνεχόμενη επικοινωνία Ανάπτυξη σχέσης Κατανόηση και επεξήγηση του μηνύματος
Στάδια επιτυχημένης επικοινωνίας Σταθερή παρουσία Κατανόηση του μηνύματος Αξιολόγηση Επαναπροσδιορισμός προσέγγισης
Παραγοντες επιτυχημένης επικοινωνίας Ακούμε τον ασθενή Ευελιξία Επικοινωνία της σιωπής Χιούμορ Άγγιγμα Απόσταση μεταξύ των συνομιλητών
Χαρακτηριστικά Θεραπευτικής Επικοινωνίας Θέτει στόχο Ανάπτυξη εμπιστοσύνης Αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα χωρίς να ταυτίζεται Ακολουθεί την δεοντολογία του επαγγέλματος.
Θεραπευτικές Τεχνικές Επικέντρωση στον ασθενή Κατεύθυνση του ασθενή να κατανοήσει το πρόβλημά του Εποικοδομητική αντιμετώπιση Σωστή άρθρωση Σιωπή Αποδοχή
Εμπόδια επιτυχημένης επικοινωνίας Άγχος Άρνηση Διαφορετικότητα Αμυντικοί μηχανισμοί Αισθητικά προβλήματα Εξωτερικοί παράγοντες
Στάδια σχέσης Εισαγωγική φάση Θεραπευτική φάση Λήξη σχέσης Mosby items and derived items © 2010, 2006, 2002 by Mosby, Inc., an affiliate of Elsevier Inc.