Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Advertisements

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Ομάδα Β: Επεξεργασία πειραματικών δεδομένων
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ Η ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΤΟΥ 10 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
Τα βασικά χαρακτηριστικά του αρχείου: Όνομα:
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό Λέξεις Κλειδιά: Λογισμικό (Software), Πρόγραμμα (Program), Προγραμματιστής (programmer), Λειτουργικό Σύστημα.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Μεγάλες Δραστηριότητες Γ΄ Τάξη Γ΄ Τρίμηνο Φακίνος Αποστόλης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
Γνωρίζω τον υπολογιστή
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Γραφήματα και Παρουσιάσεις Λέξεις Κλειδιά: Γραφήματα, Λογισμικό Παρουσίασης Β΄ τάξη Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο Εικόνα.
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΡΑΣΤΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Στατιστικές Υποθέσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Πολλαπλασιασμός κλασμάτων ( Ενότητα 5 )
ΠΟΣΟΣΤΑ.
Αλεξάνδρα-Μαρία Στελίνα Ολίνα Δέσποινα
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Google docs Google docs forms
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
Επιστήμη των Υπολογιστών
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Τα βασικά χαρακτηριστικά του αρχείου: Όνομα:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής σελ. 12 Λέξεις Κλειδιά: Δεδομένα (Data), Πληροφορία (Information), Επεξεργασία (Processing), Υπολογιστής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία…………………. ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία…………………. Κωστής: Χρύσα, πόσα χρήματα είπε ο κύριος Πέτρος ότι θα κοστίσει συνολικά η εκδρομή; Χρύσα: 200 € είναι το κόστος ενοικίασης του λεωφορείου. Νομίζω, όμως, ότι πρέπει να ρωτήσουμε τους συμμαθητές μας για να μάθουμε πόσοι θα έρθουν. Ναι, βέβαια, όταν μάθουμε κι αυτό θα έχουμε όλα τα στοιχεία, για να βρούμε πόσα χρήματα πρέπει να ζητήσουμε από τον καθένα. Πάμε να τους ρωτήσουμε και στο διάλειμμα το ξανασυζητάμε. Οι δύο μαθητές στο παράδειγμά μας έκαναν τις παρακάτω ενέργειες: Στην αρχή συνέλεξαν τα κατάλληλα στοιχεία που χρειάστηκαν μέσα από ένα πλήθος άλλων δεδομένων (ο αριθμός των μαθητών και το κόστος ενοικίασης του λεωφορείου). Στη συνέχεια έκαναν τους απαραίτητους υπολογισμούς. Αποθήκευσαν την πληροφορία που ήθελαν καταγράφοντάς την σε ένα χαρτί. Διένειμαν την πληροφορία αυτή στους συμμαθητές τους, ώστε να συγκεντρώσουν τα χρήματα για την εκδρομή (π.χ. κολλήσανε μια ανακοίνωση στον πίνακα των ανακοινώσεων του σχολείου). Σε ποια από τις παραπάνω ενέργειες θα μπορούσε να βοηθήσει τη Χρύσα και τον Κωστή ο υπολογιστής;

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Ερωτηματολόγιο Όνομα: …………………………………… Φύλο: Αγόρι  Κορίτσι  Ερωτήσεις: Α) Ποιο είναι το αγαπημένο σας μάθημα:…………………………………………. Β) Τι προτιμάτε να διαβάζετε στον ελεύθερο χρόνο σας; Λογοτεχνία , Αθλητικά Περιοδικά , Περιοδικά Μόδας , Κόμικς , Εφημερίδες , Εγκυκλοπαιδικά Βιβλία και Περιοδικά , κάτι άλλο ………….……….. Γ) Πόσες ώρες την εβδομάδα διαβάζετε το αγαπημένο σας ανάγνωσμα: ……….……. Δ) Ποιο είναι το αγαπημένο σας χόμπι:………………………………………………..…… Όνομα Φύλο Αγαπημένο Μάθημα Αγαπημένο Ανάγνωσμα Ώρες Ανάγνωσης Άλλα Χόμπι Αγγελίνα Κορίτσι Χημεία Λογοτεχνία 5 Αγγειοπλαστική Βασίλης Αγόρι Μαθηματικά Κόμικς 2 Ποδήλατο Εύη Ιστορία Περιοδικά Μόδας 1 Χορός Γιώργος Γυμναστική Αθλητικά Μπάσκετ Πέτρος Βόλεϊ Χρύσα 7 Κιθάρα Ιωακείμ Εφημερίδες Υπολογιστές Αργυρώ Καλλιτεχνικά 4 Ζωγραφική ..… …..

Το λογισμικό των Υπολογιστικών Φύλλων ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Το λογισμικό των Υπολογιστικών Φύλλων Εικόνα 8.1: Τα δεδομένα που συνέλεξαν οι μαθητές του Β1 κατηγοριοποιημένα σε ένα υπολογιστικό φύλλο.

Ταξινόμηση Δεδομένων Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Ταξινόμηση Δεδομένων ΔεδομέναΤαξινόμηση Εικόνα 8.2: Επιλέγουμε τη στήλη, με βάση την οποία θα γίνει η ταξινόμηση. Εικόνα 8.3: Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση το «Όνομα» του κάθε μαθητή.

Εικόνα 8.4: Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση τις «Ώρες Ανάγνωσης». ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Εικόνα 8.4: Ο πίνακάς μας ταξινομημένος με βάση τις «Ώρες Ανάγνωσης».

+ για πρόσθεση * για πολλαπλασιασμό - για αφαίρεση / για διαίρεση ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Υπολογισμοί στο λογισμικό Υπολογιστικά Φύλλα + για πρόσθεση * για πολλαπλασιασμό - για αφαίρεση / για διαίρεση Εικόνα 8.5: Με την επιλογή «fx» στη γραμμή τύπων εμφανίζονται οι διαθέσιμες συναρτήσεις με αλφαβητική σειρά ή χωρισμένες κατά κατηγορία. Μπορούμε να δούμε τη σύνταξη των συναρτήσεων στο κάτω μέρος του παραθύρου ή, με την επιλογή της Βοήθειας, μπορούμε να δούμε παραδείγματα χρήσης μιας συνάρτησης.

Χρήση συναρτήσεων στο λογισμικό Υπολογιστικά Φύλλα ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Χρήση συναρτήσεων στο λογισμικό Υπολογιστικά Φύλλα Πόσες ώρες διαβάζουν όλοι οι μαθητές; = SUM(E3:E16) Αθροίζει τα κελιά Ε3, E4, E5,…, έως και Ε16. Ποιος είναι ο μέσος όρος διαβάσματος; = AVERAGE(E3:E16) Δίνει τη μέση τιμή των κελιών Ε3 έως και Ε16. Πόσοι μαθητές ασχολούνται με το μπάσκετ; =COUNTIF(F3:F16;"Μπάσκετ") Μετράει πόσες φορές εμφανίζεται η λέξη “Μπάσκετ” στα κελιά F3 έως και F16. Για πόσους μαθητές είναι τα Καλλιτεχνικά το αγαπημένο τους μάθημα; =COUNTIF(C3:C16;"Καλλιτεχνικά") Μετράει πόσες φορές εμφανίζεται η λέξη «Καλλιτεχνικά» στα κελιά C3 έως και C16.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Εικόνα 8.6: Τα αποτελέσματα των υπολογισμών μας με τη χρήση συναρτήσεων.

Τα Δεδομένα οι Πληροφορίες και ο Υπολογιστής ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 8: Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Γραμμή, Δεδομένα, Επεξεργασία, Κατηγοριοποίηση, Κελί, Περιοχή Κελιών, Πληροφορία, Στήλη, Συναρτήσεις, Ταξινόμηση, Υπολογιστικά Φύλλα. Τα Δεδομένα οι Πληροφορίες και ο Υπολογιστής Ας αναλογιστούμε σε ποια βήματα μας βοήθησε ο υπολογιστής να πάρουμε πληροφορίες από τα δεδομένα μας. Συλλογή: μας βοήθησε να συλλέξουμε τα δεδομένα, καταγράφοντάς τα σε ηλεκτρονική μορφή. Κατηγοριοποίηση: καταγράψαμε τα δεδομένα σε κατηγορίες. Υπολογισμός: με τη βοήθεια του υπολογιστή κάναμε τους υπολογισμούς που θέλαμε. Αποθήκευση: αποθηκεύσαμε τα δεδομένα μας στον υπολογιστή. Ανάκτηση: μπορούμε να έχουμε πάλι πρόσβαση στα δεδομένα μας, αν διαβάσουμε το αρχείο στο οποίο υπάρχουν. Διανομή-Μετάδοση: Μπορούμε να μεταδώσουμε τα δεδομένα μας στέλνοντάς τα με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και σε άλλα σχολεία ή να ανακοινώσουμε την εργασία μας στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.