Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Μπάκου Αλεξάνδρα Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηραακλείου
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οι εκπαιδευτικοί ως φορείς ανάπτυξης του ΑΠ: πώς μια γραφειοκρατική διαδικασία μετατρέπεται σε μια δημιουργική αναζήτηση. Η περίπτωση των ΣΔΕ. Βασίλης.
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Paulo Freire.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ρόλος Εκπαιδευτικού.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Άξονες σχολιασμού συνέντευξης
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ - ΕΚΠΑ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Τι είναι η Έρευνα-Δράση;
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός

Είδη Αναλυτικών Προγραμμάτων Κριτήριο η θέση του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη και την αναμόρφωση του ΑΠ Κλειστά ΑΠ – Ανοικτά ΑΠ

Κλειστά Αναλυτικά Προγράμματα Κεντρικός σχεδιασμός μακριά από τη σχολική τάξη (ομάδα ειδικών). ΑΠ: προϊόν προς κατανάλωση Εκπαιδευτικός: ακολουθεί μια προδιαγεγραμμένη πορεία Πλήρης ο έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας ⇒ συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα

«Πράξη: εφαρμογή της θεωρίας» Θετικιστική αντίληψη για τη σχέση θεωρίας με την πράξη: Η εκπαιδευτική θεωρία, που παρουσιάζεται με τη μορφή γενικών νόμων και αιτιακών ερμηνειών, καθοδηγεί την πρακτική, καθώς στην προοπτική της πρόβλεψης θέτει τα θεμέλια χειρισμού των εκπαιδευτικών περιστάσεων με τρόπο που θα οδηγήσει στην επίτευξη των επιδιωκομένων εκπαιδευτικών στόχων. ⇒ Η γνώση που η θεωρία παρέχει στους εκπαιδευτικούς είναι αδιαμφισβήτητη και έχει κυρίως εργαλειακή αξία.

Θέση του εκπαιδευτικού Ο εκπαιδευτικός: Ικανός διαχειριστής της τάξης Διεκπεραιωτής μιας προκαθορισμένης πορείας Ειδικός τεχνοκράτης με ικανότητα α) να μεταδώσει ένα πακέτο γνώσεων & β) να μετρήσει ποσοτικά την επίδοση του μαθητή

Ρόλος εκπαιδευτικού Ρόλος Πρακτικός Οι θεωρητικές πλευρές του ΑΠ αφήνονται στα χέρια των ειδημόνων, των ακαδημαϊκών ⇒ περιορίζεται σημαντικά η επαγγελματική αυτονομία του εκπαιδευτικού & περιστέλλεται έτσι και η επαγγελματική του κρίση

Ανοικτά Αναλυτικά Προγράμματα Ορίζεται το πλαίσιο δράσης (ανοικτό) Ο εκπαιδευτικός κινείται με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες της τάξης του Δυνατότητα αναμόρφωσης και προσαρμογής στο συγκεκριμένο περιβάλλον Εστίαση στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών

«Θεωρία ↔ Πράξη» Από τον αδιαπραγμάτευτο κόσμο των θετικιστικών βεβαιοτήτων στην αμφιβολία, στο στοχασμό και τον κριτικό έλεγχο Από την άγνοια και τη συνήθεια στη γνώση και τη σκέψη

«Θεωρία ↔ Πράξη» Σε ένα πλαίσιο ανοικτό σε επιλογές (σχεδιασμός και ανάπτυξη του ΑΠ: αλληλεπιδραστική διαδικασία): η θεωρία ούτε εφαρμόζεται στην πράξη, ούτε προέρχεται από αυτή αλλά α) εμπλουτίζει και αναμορφώνει τους τρόπους με τους οποίους βιώνεται και κατανοείται η πράξη, & β) εμπλουτίζεται και η ίδια από αυτή την αναμόρφωση.

Ανοιχτή οργάνωση του ΑΠ Ο εκπαιδευτικός Συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να στοχάζεται και να αναστοχάζεται, να συνεργάζεται, να είναι ευέλικτος, να αξιοποιεί δεδομένα στην προοπτική της αναμόρφωσης του ΑΠ και της βελτίωσης της εκπαιδευτικής πράξης ⇒ εκπαιδευτικός με διευρυμένες ικανότητες, ένας στοχαστικός εκπαιδευτικός ανοικτός σε αλλαγές.

Ρόλος του εκπαιδευτικού εκλαμβάνει κάθε γενίκευση ως πρόταση και κάθε πόρισμα-συμπέρασμα ως υπόθεση εργασίας. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο προωθείται η αναζήτηση της γνώσης και η πολυπρισματική προσέγγισή της.

(Ανα)στοχαζόμενος επαγγελματίας συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα, έχει τη δυνατότητα να (ανα)στοχάζεται να συνεργάζεται να είναι ευέλικτος να αξιοποιεί δεδομένα στην προοπτική της αναμόρφωσης του ΑΠ και της βελτίωσης της εκπαιδευτικής πράξης.

Βασικές δεξιότητες κριτική σκέψη ερευνητικό πνεύμα συμμετοχικότητα δημιουργική ορμή επαγγελματική υπευθυνότητα δυνατότητα λήψης αποφάσεων.

Επαγγελματίας με διευρυμένες ικανότητες ικανότητα να διερευνά συστηματικά τη διδασκαλία του ενδιαφέρον να ελέγχει την πρακτική του, τις ιδέες του αλλά και την ευρύτερη εκπαιδευτική θεωρία διενεργώντας έρευνα στην τάξη του. εντάσσει το έργο του μέσα στον ευρύτερο χώρο του σχολείου, της κοινότητας και της κοινωνίας, συμμετέχει σε μία ευρεία γκάμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, π.χ. επιτροπές, κέντρα εκπαιδευτικών, διαλέξεις, επιδιώκει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, δείχνει συνέπεια σε κάποια θεωρία Α.Π. και σε κάποια μέθοδο αξιολόγησης (Hoyle, 1972α).

Ανάπτυξη ΑΠ σε επίπεδο σχολικής μονάδας ανάπτυξη ΑΠ στο σχολείο ως μια παραδειγματική μετατόπιση από την έννοια της διδασκαλίας ως μιας δραστηριότητας εφαρμογής της θεωρίας προς την έννοια της διδασκαλίας ως μιας δραστηριότητας παραγωγής θεωρίας Για τους εκπαιδευτικούς η ανάπτυξη ΑΠ στο σχολείο είναι ένας στίβος, όπου μαθαίνουν να στοχάζονται σχετικά με την πρακτική τους, να πειραματίζονται με νέες ιδέες και να τις μορφοποιούν σε θεωρίες διδασκαλίας.

Freire αντιτίθεται στην εξουσία των ειδικών στη λήψη αποφάσεων για το ΑΠ. Eκπαιδευτικός σκοπός: η διαμόρφωση κριτική συνείδησης, που θα οδηγήσει στο ριζικό κοινωνικό ανασχηματισμό ⇒ εξουσία στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. αφετηριακή βάση οι τρόποι με τους οποίους οι εκπαιδευόμενοι αντιλαμβάνονται την κοινωνική πραγματικότητα. Η πρόσληψη της γνώσης είναι μια ενεργητική δύναμη που χρησιμοποιεί εκείνος που μαθαίνει για να δώσει νόημα στο δικό του βιωμένο κόσμο.

Κριτική Παιδαγωγική Για να αποκτήσει το ΑΠ έναν κριτικό προσανατολισμό δεν αρκεί οι εμπειρίες των μαθητών να αποτελούν την αφετηρία της ανάπτυξής του. Αντίθετα οι εμπειρίες πρέπει να αναγνωρισθούν ως προβληματικές, αποτέλεσμα ίσως διαστρέβλωσης και επιβολής ενός συγκεκριμένου νοήματος. Αναγνωρίζοντας δηλαδή το νόημα ως κοινωνική κατασκευή οι μαθητές ενθαρρύνονται να προσεγγίσουν κριτικά όσους τρόπους ερμηνείας της κοινωνίας και των προβλημάτων της προβάλλονται ως φυσικοί. Συνειδητοποιούν έτσι τους μηχανισμούς αναπαραγωγής της πραγματικότητας, οπότε και την καταπίεσή τους, οπότε απελευθερώνονται από την ψευδή συνείδηση, την υιοθέτηση δηλαδή τρόπων σκέψης και αξιών της κυρίαρχης τάξης και αναζητούν και τη φωνή τους, τις εναλλακτικές δηλαδή πραγματώσεις της πραγματικότητας μέσα από την κατασκευή διαφορετικών νοημάτων (Freire 1972: 60-61).

Έκθεση ΟΟΣΑ 1996 Η πολιτική για το αναλυτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα καθορίζεται κυρίως από την προσκόλληση στα σχολικά εγχειρίδια και από το γεγονός ότι το αναλυτικό πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια εκπονούνται και εκδίδονται κεντρικά. Σε ένα τέτοιο σύστημα δεν έχουν καμιά θέση η ανάπτυξη ενός προγράμματος μαθημάτων στο επίπεδο του σχολείου, η προσαρμογή του προγράμματος στις τοπικές ανάγκες ή στις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων πελατών και η πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών. Αυτή η κατάσταση λειτουργεί ως μεγάλο αντικίνητρο για καινοτομίες (ΟΑΣΑ 1996: 40).