Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η φωνολογική επίγνωση.
Advertisements

Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) είναι η ανεξάρτητη αρχή που συντονίζει τις δραστηριότητες του Ελληνικού Στατιστικού.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρία Μάθησης Εποικοδομητισμού
Σενάριο.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Διδακτικά σενάρια.
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ (FOCUS GROUPS)
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Ερμηνευτική προσέγγιση
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Α) Κριτική Θεωρία.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση λόγου Discourse Analysis

Για πολλούς δεν είναι σαφής η έννοια αυτή Ασάφεια μια και γίνεται με διαφορετικούς τρόπους από διαφορετικούς επιστήμονες

Η ανάλυση λόγου ασχολείται με τους τρόπους χρήσης της γλώσσας και με τους τρόπους εκφοράς του λόγου και απαντά σε ερωτήματα πως χρησιμοποιείται ο λόγος από ποιους και για ποιους λόγους

Στενή σχέση μεταξύ του περιεχομένου και του τρόπου εκφοράς δηλαδή περιεχομένου και τρόπου εκφοράς

Σημαντικοί οι γενικοί και ειδικοί στόχοι του λόγου που εκφέρεται από τα κοινωνικά υποκείμενα, τα ΜΜΕ

Παράδειγμα Στρατός- διαφορετική χρήση του λόγου ανάμεσα σε υψηλόβαθμους και χαμηλόβαθμους και ανάμεσα σε ίδια βαθμίδα Γραπτή προφορική Επίσημη ανεπίσημη

Διαφορετική η χρήση των λέξεων άλλο μετανάστης και άλλο λαθρομετανάστης

Conversation Analysis Ανάλυση Ομιλίας Conversation Analysis

Μελέτη κοινωνικής οργάνωσης του διαλόγου, των συζητήσεων και της αλληλεπίδρασης μέσω του λόγου Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται είναι ο φυσικός λόγος δηλαδή οι διάλογοι που λαμβάνουν χώρο σε φυσικό χώρο

Δηλαδή ένα παράδειγμα μπορεί να είναι ηχογραφημένοι διάλογοι

Βασικοί στόχοι 1. Η ανάλυση συνομιλίας προϋποθέτει ότι ο λόγος θα πρέπει να κατανοηθεί ως μέσο ανθρώπινης δράσης η οποία έγκειται σε κάποιους κανόνες

2. Η ανάλυση στοχεύει στη διερεύνηση του σχηματισμού του νοήματος μέσα από τις καθημερινές πρακτικές συνομιλίας

3. Στόχος η μελέτη της αλληλουχίας του λόγου στο πλαίσιο μιας συνομιλίας- οργάνωση ανταλλαγή λόγων

4. Ενδιαφέρεται για τους τρόπους κοινωνικής οργάνωσης μιας συνομιλίας- έναρξη και λήξη μιας συνομιλίας για παράδειγμα

5. Η ανάλυση συνομιλίας στοχεύει στη διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι συνομιλητές εξασφαλίζουν κοινό νόημα

6. Η ανάλυση συνομιλίας ενδιαφέρεται και για τη μελέτη του περιεχομένου του λόγου και των νοηματικών πλαισίων που το συνοδεύουν ταυτόχρονα με τους τρόπους οργάνωσης και δόμησης. Παράδειγμα η μελέτη θεσμικών συνομιλιών (δικαστικές αίθουσες)