Statistics in Mathematics Education

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Στατιστικής.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Γίνε ειδικός στις ΟΒΕΑ.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Γίνε ειδικός στις ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Εργασία 2η Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Στατιστικές Υποθέσεις
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Statistics in Mathematics Education Μια εισαγωγή στην έρευνα για τη Διδακτική της Στατιστικής Διονυσία Μπακογιάννη

«Statistical thinking will one day be as necessary for efficient citizenship as the ability to read and write.», (Herbert George Wells, 1903) Γνωρίζω κάτι με μια εύλογη πιθανότητα (Χρήση στατιστικών εργαλείων) (Ντετερμινιστικό πλαίσιο) Γνωρίζω με βεβαιότητα (Πηγές αβεβαιότητας – Στοχαστικό πλαίσιο) Δεν μπορώ να γνωρίζω

Ο στατιστικός εγγραματισμός “Η ικανότητα που έχει κάποιος να ερμηνεύει και να αξιολογεί κριτικά τη στατιστική πληροφορία καθώς και τους βασιζόμενους-σε-δεδομένα ισχυρισμούς που εμφανίζονται στα μέσα ενημέρωσης, επιπλέον η ικανότητα να τοποθετείται σε σχέση με στατιστικές πληροφορίες” (Gal 2000); “Η κατανόηση της στατιστικής γλώσσας: λέξεις, σύμβολα και όρους. Η ικανότητα να ερμηνεύει διαγράμματα και πίνακες. Η ικανότητα να διαβάζει και να δίνει νόημα σε στατιστικές που υπάρχουν στις ειδήσεις, το internet, τις δημοσκοπήσεις κ.α. (Garfield 1999); “... να κατανοεί ένα κείμενο και τη σημασία και τις επιπτώσεις των στατιστικών πληροφοριών σε αυτό, μέσα στο πλαίσιο αναφοράς αυτού ” (Watson 1997).

Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών A National Statement on Mathematics for Australian Schools, Curriculum Corporation (Australian Education Council, 1990) Australia Principles and Standards for School Mathematics (NCTM, 2000) USA Guidelines for Assessment and Instruction in Statistics Education (GAISE) PreK-12 Report (Franklin, et.al., 2005) USA The Ontario Curriculum (Ontario, 2005-2007) Canada The New Zealand Curriculum (MoE, 2007) New Zealand

Η υλοποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων Φορμαλιστική προσέγγιση και γραμμική δομή του περιεχομένου της στατιστικής (Meletiou-Mavrotheris, 2007) Έλλειψη εξοικείωσης με το στοχαστικό τρόπο σκέψης (Steinbring, 1986) Έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης Δυσκολία στην αναγνώριση των δυσκολιών και των παρανοήσεων των μαθητών Έλλειψη κατάλληλων παραδειγμάτων και εμπειριών (Russel, 1990) Η διδασκαλία της στατιστικής αφήνεται για το τέλος της χρονιάς ή δε διδάσκεται καθόλου (Gattuso, 2008)

Στατιστικό Πλαίσιο Μαθηματικά Vs Καταστάσεις Αβεβαιότητας - Ύπαρξη μεταβλητότητας Διαρκής σύνδεση με το πλαίσιο του προβλήματος Αποδοχή πολλών λύσεων-απαντήσεων σε ένα πρόβλημα Δεν μπορώ να επαληθεύσω το αποτέλεσμα αλλά να ελέγξω τη μέθοδο που με οδήγησε σε αυτό Πλήρης έλεγχος των παραμέτρων του προβλήματος Αποστασιοποίηση από το πλαίσιο Προσδοκία μοναδικού αποτελέσματος / Κάθε απάντηση είναι είτε λάθος είτε σωστή Επαλήθευση του αποτελέσματος

Το πρόβλημα με τις γεννήσεις Tα μισά νεογέννητα είναι αγόρια και τα μισά κορίτσια. Στο Νοσοκομείο Α καταγράφονται κατά μέσο όρο 50 γεννήσεις την ημέρα. Στο Νοσοκομείο Β καταγράφονται κατά μέσο όρο 10 γεννήσεις την ημέρα. Σε μια συνηθισμένη ημέρα, ποιο νοσοκομείο είναι πιο πιθανό να καταγράψει 65% ή περισσότερες γεννήσεις κοριτσιών? (α) Το Νοσοκομείο Α (β) Το Νοσοκομείο Β (γ) Τα δύο νοσοκομεία έχουν ίση πιθανότητα να καταγράψουν ένα τέτοιο συμβάν

Το πρόβλημα με τις καραμέλες Έχουμε 200 πράσινες και 100 κόκκινες καραμέλες και γεμίζουμε ένα σακουλάκι με 6 καραμέλες. Ερωτήματα: Πόσες πράσινες πράσινες καραμέλες θα έχει το σακουλάκι; Αν γεμίσουμε 100 σακουλάκια, ο αριθμός θα είναι ο ίδιος? Ποιος αριθμός πράσινων καραμελών θα σας εξέπληττε μέσα στο σακουλάκι?

Συγκρίνοντας διαγράμματα Να συγκρίνεται τα ακόλουθα ζευγάρια κατανομών ως προς την κεντρική τάση και τη διασπορά, χωρίς να κάνετε υπολογισμούς.

Λαμβάνοντας αποφάσεις Στα επείγοντα περιστατικά τεσσάρων νοσοκομείων συγκεντρώθηκαν δεδομένα για τον χρόνο αναμονής των ασθενών μια συνηθισμένη ημέρα.. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν περιγράφονται στα ακόλουθα ιστογράμματα: α) Να περιγράψετε το σχήμα κάθε ιστογράμματος. β) Να κατατάξετε το κάθε νοσοκομείο με βάση την εκτίμηση του μέσου χρόνου αναμονής και της διακύμανσης , χωρίς να κάνετε υπολογισμούς, αιτιολογώντας την κατάταξη που κάνατε. γ) Σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού σε ποιο νοσοκομείο θα θέλατε να πάτε, αν θεωρήσουμε ότι τα δεδομένα είναι αντιπροσωπευτικά για τον χρόνο αναμονής σ’ αυτά τα νοσοκομεία; Να εξηγήσετε το σκεπτικό σας.

Ο σύγχρονος προσανατολισμός της στατιστικής εκπαίδευσης – Ανάπτυξη στοχαστικής σκέψης Περισσότερη στατιστική στο σχολείο Έμφαση στο πλαίσιο του προβλήματος (βλέπω τους αριθμούς μέσα σε ένα πλαίσιο από το οποίο αποκτούν νόημα) Δημιουργία συνδέσεων ανάμεσα στις στατιστικές ιδέες και τις έννοιες των πιθανοτήτων Συμπληρωματικότητα θεωρίας και εμπειρίας Χρήση πραγματικών δεδομένων – διενέργεια πειραμάτων – διενέργεια προσομοιώσεων Οι μαθητές: παρατηρούν, επεξεργάζονται, διατυπώνουν ερωτήματα, αναπτύσσουν στρατηγικές, ερμηνεύουν αποτελέσματα, αναγνωρίζουν περιορισμούς, λαμβάνουν αποφάσεις, βγάζουν συμπεράσματα, επικοινωνούν – παρουσιάζουν - τεκμηριώνουν

Η στατιστική εκπαίδευση ως αυτόνομο πεδίο έρευνας Επιστημονικές κοινότητες American Statistical Association (ASA) –Section on Statistical Education [1974] International Statistical Institute (ISI)- Education Committee [1948] International Association for Statistical Education (IASE) [1993] Διεθνή περιοδικά Teaching Statistics [1978] Journal of Statistics Education (JSE) [1993] Statistics Education Research Journal (SERJ) [2002] International Conference on the Teaching of Statistics (ICOTS) [1982] Doctoral dissertations in Statistical Education – IASE

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Καλή Χρονιά!!!

Σχολικό Βιβλίο Β’ Γυμνασίου