Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
24 November 2014Γεωργία Μουάγκι1. Δομή της παρουσίασης Έμβληματα του Ερυθρού Σταυρού Χρήση του εμβλήματος Τι είναι ο Ερυθρός Σταυρός Τι είναι οι στοχοί.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ Η ΕΝΤΑΞΗ; ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 12: Η Εποχή μετά το 1973 Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Τι είναι η κινητικότητα;
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Η φύση των αξιών Οι αξίες συχνά αναδύονται από τις ανάγκες ή τις επιθυμίες και εκβάλουν από πολλές πηγές όπως η κουλτούρα του ατόμου, η οικογένεια, οι.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΒΑΡΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΑΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ KRASHING TOLOLYAN.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
Οργανισμός για τους πρόσφυγες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά Κωνσταντίνα Κουτρουμάνη 1029286 Γ΄ έτος ΤΕΕΑΠΗ Νίκος Κανελλόπουλος 1021095 Γ΄ έτος ΤΕΕΑΠΗ

Rogers Brubaker Γεννήθηκε το 1956 Αμερικανός Κοινωνιολόγος και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο California στο Los Angeles Έχει γράψει ακαδημαϊκά έργα πάνω στην εθνότητα,εθνικισμό, ιθαγένεια και διασπορά

Ορισμός της Διασποράς Προτρέπει να αντιμετωπίζεται ο όρος «διασπορά» όχι ως οριοθετημένη οντότητα αλλά ως στάση, ιδίωμα και αξίωμα. Η διασπορά ως ιδίωμα, στάση και αξίωμα αποτελεί ένα τρόπο να σχηματίσουμε τις ταυτότητες και τις πίστεις ενός πληθυσμού. Τα άτομα που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι είτε μέλη υποτιθέμενου πληθυσμού είτε αντιπρόσωποι υποτιθέμενης πατρίδας. Και στις δύο περιπτώσεις τα άτομα αυτά που θεωρούνται μέλη της μπορεί να μην υιοθετούν μια «διασπορική» στάση.

Τα συστατικά στοιχεία της διασποράς Θέτει τρία κριτήρια για τη διασπορά:1)τη μετακίνηση,2)τον προσανατολισμό σε μια υπαρκτή ή φανταστική πατρίδα και 3)τη διατήρηση των συνόρων. Μετακίνηση:Eυρέως αποδεικτό κριτήριο,το οποίο μπορεί να γίνει εξαιτίας πολέμου και μπορεί να είναι οποιαδήποτε μετακίνηση αρκεί να ξεπερνά τα σύνορα προέλευσης των μεταναστών. Προσανατολισμός σε μια υπαρκτή ή φανταστική πατρίδα:Λειτουργεί ως μια αυθεντική πηγή αξιών, ταυτότητας και πίστης. Διατήρηση των συνόρων:σημαίνει διατήρηση μιας διακριτής ταυτότητας μέσα στην κοινωνία-οικοδεσπότη, δηλαδή οι ομάδες μεταναστών να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους γηγενείς κατοίκους. Έχει σημασία μόνο όταν έχει και διάρκεια στο χρόνο, όταν οι δεύτερες και τρίτες γενιές μεταναστών συνεχίζουν να την επιδιώκουν.

Εξέλιξη του όρου «διασπορά» Στα τέλη της δεκαετίας του 80΄ σημειώθηκε πραγματική έκρηξη του όρου και όχι περιορισμός σε ακαδημαϊκά έργα. Σήμερα, όσο αυξάνεται η χρήση του τόσο διευρύνεται η σημασία του αφού περιλαμβάνει ποικιλία ερμηνειών, σημασιολογικών, εννοιολογικών και πειθαρχικών ορισμών. Επίσης, ο όρος περιλαμβάνει και οικονομικούς μετανάστες που διατηρούν συναισθηματικούς και κοινωνικούς δεσμούς με τις πατρίδες τους.

Ορισμός του έθνους-κράτους Ο όρος χρησιμοποιείται για ορισμό πολιτειών που η μια αναγνωρίζει την ανεξαρτησία της άλλης. Όταν δεν γίνεται χρήση του όρου, αναλύεται σε δύο ιδανικά πρότυπα: ǀ)Το αναλυτικό πρότυπο (μοντέλο αποτελούμενο από πολιτική, κοινωνική και πολιτισμική οργάνωση) και ǁ) Το κανονιστικό πρότυπο (μοντέλο για πολιτική, κοινωνική και πολιτισμική οργάνωση. Οι πρακτικές πολιτικές επικλήσεις βασίζονται σε αυτό το εξιδανικευμένο εννοιολογικό μοντέλο το οποίο προϋποθέτει ένα σύνολο αντιστοιχήσεων: α)Τα σύνορα του κράτους θα πρέπει να συμπίπτουν με του έθνους ως μια φανταστική κοινότητα, β)Το κράτος και ο πολιτισμός να συμφωνούν, η κουλτούρα να σταματά στα όρια του κράτους, γ) Η επικράτεια του κράτους και οι πολίτες να συμφωνούν,όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι να είναι πολίτες και οι πολίτες να είναι να είναι μόνιμοι κάτοικοι, δ) Η πολιτισμική εθνικότητα και η νόμιμη υπηκοότητα να είναι συνεκτεινόμενες, όλοι οι εθνοπολιτισμικοί υπήκοοι πρέπει να είναι πολίτες και όλοι οι πολίτες εθνοπολιτισμικοί υπήκοοι.

Πλαίσιο αναφοράς μελετητή Ο Brubaker δεν μελετά τη διασπορά οριοθετώντας την σε πλαίσιο αλλά τη μελετά και αναλύει ως ένα συνολικό πανανθρώπινο φαινόμενο όπως η διασπορά των Εβραίων, στη συνέχεια των Ελλήνων και των Αρμενίων. Ο ίδιος δεν έχει υπάρξει μέλος διασποράς όπως άλλοι μελετητές του φαινομένου και δεν έχει προσωπικά βιώματα. Για τη μελέτη και διαμόρφωση του έργου έχει προσπαθήσει να καλύψει το φαινόμενο με αντικειμενικότητα καταγράφοντας την εξέλιξη του και αντλώντας σύγχρονα στοιχεία για τη διασπορά από την Ευρώπη και την Αμερική.

Ιθαγένεια Για να αποκτήσει κανείς ιδιότητα μετανάστη υπάρχουν δύο τρόποι:1)Nα την αποκτήσει στο εξωτερικό και να εισέλθει στη χώρα ως μετανάστης,2) Να εισέλθει σε μία χώρα όχι ως μετανάστης, να προχωρήσει στο επίπεδο του μετανάστη. Ωστόσο, έχει απήχηση στην Ευρώπη. Η ελευθερία της πρόσβασης των πολιτών στην αγορά εργασίας, την απολαμβάνει μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, αυτή των υπηκόων του έθνους-κράτους ενώ οι μη-υπήκοοι συναντούν εμπόδια και απολαμβάνουν μερική πρόσβαση. Κάθε μοντέρνο κράτος δεσμεύεται να προστατεύσει την εθνική του αγορά εργασίας.

Συμπέρασμα της θεωρίας του Brubaker Η διασπορά πάντα θα είναι ένα φαινόμενο που θα απασχολεί έντονα τους μελετητές και φυσικά τα ίδια τα μέλη της αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο. Αναμφίβολα, πρέπει να κατοχυρωθούν προνόμια και δικαιώματα στους μετανάστες έτσι ώστε να απολαμβάνουν παροχές τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο τα μέλη της διασποράς. Ο όρος διασπορά, έχει διευρυνθεί σε μεγάλο βαθμό αλλά δεν είναι φαινόμενο που εμφανίστηκε τώρα και δεν συνιστά αλλαγή εποχής, δηλαδή μεταβίβαση από την εποχή του έθνους-κράτους στην εποχή της διασποράς. Η διασπορά δεν περιγράφει τον κόσμο αλλά επιζητεί να τον αλλάξει!

ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ