ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΔΙΑΤΡΟΦΉΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κωστάκη Ειρήνη, Ψυχολόγος, MSc
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Άγχος Πανελλήνιων Εξετάσεων: Τρόποι Διαχείρισης
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Μιχάλης Καραγεωργίου MSc Φιλόλογος ΠΕ 02

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Το γενεαλογικό δέντρο των Μακεδόνων βασιλέων αποδείκνυε ότι ήταν Αργείοι, Τημενίδες από το Άργος, απόγονοι δηλαδή του Ηρακλή, Ηρακλείδες, καθώς ο Τήμενος ήταν βασιλιάς του Άργους που καταγόταν από τον Ηρακλή, γιο του Δία. Γι’ αυτό και ο Ηρακλής σε επιγραφές αναφέρεται ως Ηρακλής Πατρώος και είναι συχνή η παρουσία του σε ειδώλια, νομίσματα, πήλινα σφραγίσματα, πλακίδια και αλλού.

Θεμελιωτής του Μακεδονικού κράτους με πρωτεύουσα τις Αιγές κατά την παράδοση του Ηρόδοτου (Η’ 137 κ. επ.) ήταν ο εξ Άργους Ηρακλείδης Περδίκκας, απόγονος του Τημένου (περ. 730-678 π.Χ.)

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Οι Μακεδόνες έζησαν για πολλά χρόνια απομονωμένοι στο βόρειο τμήμα της Ελλάδας. Διατήρησαν το θεσμό της βασιλείας. Επειδή ήταν αναγκασμένοι να αποκρούουν τις επιθέσεις των Ιλλυριών και των Παιόνων απέκτησαν νωρίς πολεμική εμπειρία. Οι σχέσεις τους με τους νότιους Έλληνες, οι οποίοι από νωρίς είχαν αποικίσει τα παράλια της Μακεδονίας, έγιναν στενότερες μετά την απόκρουση του περσικού κινδύνου.

Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π. Χ Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η συμβολή του Αλέξανδρου Α΄ (495-450 π.Χ.) στην αναδιοργάνωση του κράτους ήταν σημαντική: Οργάνωσε το πεζικό και το ιππικό των Μακεδόνων Πέτυχε τη διεύρυνση των ορίων του κράτους του. Έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Έως τις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ. πρωτεύουσα του κράτους ήταν οι Αιγές…

…οπότε ο βασιλιάς Αρχέλαος (413-399 π. Χ …οπότε ο βασιλιάς Αρχέλαος (413-399 π.Χ.) μετέφερε την έδρα του στην Πέλλα. Οι Αιγές διατήρησαν τη σπουδαιότητά τους, αφού εκεί ενταφιάζονταν, κατά παράδοση, οι βασιλείς.

Στα χρόνια της βασιλείας του Αρχέλαου η Μακεδονία σημείωσε μεγάλη ανάπτυξη. Η ήττα των Αθηναίων στη Σικελία του επέτρεψε να ανακτήσει τμήματα της περιοχής που είχαν αποσπάσει παλιότερα οι Αθηναίοι. «Όταν έγινε βασιλιάς ο Αρχέλαος, έχτισε τα όσα σήμερα υπάρχουν φρούρια και χάραξε ίσιους δρόμους. Οργάνωσε και την πολεμική μηχανή του κράτους, δηλαδή ιππικό, όπλα και άλλα εφόδια, καλύτερα από τους οκτώ προκατόχους του». Θουκυδίδης Β 100, μτφ. Άγγελου Βλάχου

Το Δίον, το ιερό κέντρο των Μακεδόνων, έγινε μια δεύτερη Ολυμπία.

Στο Δίον οι Μακεδόνες συγκεντρώνονταν για να τιμήσουν τους Ολύμπιους θεούς, κυρίως το Δία, από τον οποίο έλαβε και το όνομά της η πόλη.

Στην αυλή του Αρχέλαου συγκεντρώθηκαν σπουδαίοι πνευματικοί άνθρωποι της εποχής. Ανάμεσά τους και ο τραγικός ποιητής Ευριπίδης, ο οποίος όσο ήταν στην αυλή του Αρχέλαου έγραψε τα έργα Αρχέλαος και Βάκχαι.