Jerome Bruner Η συμβολή της θεωρίας μάθησης του Jerome Bruner

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Επιστημολογική Επάρκεια
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ενότητα 4: J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Jerome Bruner Η συμβολή της θεωρίας μάθησης του Jerome Bruner στην εκπαίδευση και την διδακτική μεθοδολογία.

Βιογραφικό σημείωμα Είναι Αμερικανός ψυχολόγος Σπούδασε αρχικά στο πανεπιστήμιο του Duke το 1937 Το 1941 πραγματοποιησε την διδακτορική του διατριβή στο πανεπιστήμιο του Harvard Το 1945 έγινε καθηγητής στο τμήμα ψυχολογίας στο Harvard Δίδαξε στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στη Μεγάλη Βρετανία πειραματική ψυχολογία Το 1991 επέστρεψε στην Νέα Υόρκη ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο New School for Social Research Απεβίωσε τον Ιούνιο του 2016

Θεωρία κονστρουκτιβισμού Βασική θεωρία του Bruner που πρέπει να εξετάζει τέσσερις πτυχές Προδιάθεση προς την μάθηση Τρόπους με τους οποίους μπορεί να δομηθεί η γνώση,ώστε να κατανοηθεί Αποτελεσματικές ακολουθίες στις οποίες να παρουσιάζεται το υλικό Την φύση και τον ρυθμό ανταμοιβων ή των πιθανών τιμωριών

Η Ανακαλυπτικη μάθηση Κατηγοριοποίηση ως σύστημα κωδικοποίησης Οπτική Ακουστική,λεκτική Τοπογραφική Σημασιολογική Συμβολική

Τρόποι σκέψης Ανακαλυπτικής μάθησης Διαισθητικός Αναλυτικός

Διαδικασίες επεξεργασίας πληροφοριών Ανακάλυψη γνώσεων και εννοιών Μετασχηματισμός γνώσεων Αξιολόγηση, εκτίμηση – έλεγχος γνώσεων

Τρόποι αναπαράστασης της γνώσης Πραξιακός Εικονιστικός Συμβολικός Αντιστοιχούν στα τρία στάδια εξέλιξης του παιδιού

Σπειροειδής διάταξη της ύλης Ο Bruner υπήρξε ο εμπνευστής της ιδέας του σπειροειδούς αναλυτικού προγράμματος, με βάση το οποίο έδειξε ότι η γνώση που έχει αναπτυχθεί με τον κατάλληλο τρόπο από πολύ νωρίς και αργότερα γίνεται αντικείμενο μελέτης σε πιο προχωρημένο επίπεδο,έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνει κτήμα του μαθητή.

Ερμηνεία της αλληλεπίδρασης Το εσωτερικό μας περιβάλλον είναι δομημένο με βάση τις αλληλεπιδράσεις με το εξωτερικό μας περιβάλλον. Το εξωτερικό περιβάλλον παίζει μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση του εσωτερικού μας κόσμου αλλά και ο εσωτερικός μας κόσμος παίζει ρόλο στην αντίληψη για το εξωτερικό μας περιβάλλον.

Η συμβολή της θεωρίας του Bruner στην εκπαίδευση Παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να κατασκευάσουν το δικό τους νόημα Κρατά τους μαθητές ενεργούς στην μάθηση Συμμετέχουν στην διαδικασία

Βιβλιογραφία Encyclopedia of World Biography (2010, March 15). Ανάκτηση December 4, 2016, από Web site: http:// biography.yourdictionary.com/Jerome- seymour-bruner Hannum,W. (2015) Theory Fundamentals. Ανάκτηση December 4,2016) Web site: http:// www.theoryfundamentals.com/bruner.htm Ηλίας Ματσαγγούρας, Γ.Χ. (2009). Εισαγωγή στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής. Στο Γ.Χ. Ηλίας Ματσαγγούρας, Γ.Χατζηγεωργίου (Επιμ.), Αθήνα, GUTENBERG Χριστίνα Φωτοπούλου, Η ευρετική-ανακαλυπτική θεωρία μάθησης του J. Bruner Ανάκτηση (December 4, 2016, από Web site : http://www.academia.edu Ε. Ελληνιάδου, Ζ.Κλεφτακη, Ν.Μπαλκίζας (Ιανουάριος, 2008), Η συμβολή των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στην κατανόηση του φαινομένου της μάθησης, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, Ανάκτηση (December 4, 2016) από Web site : http://www.users.sch.gr