Ο χώρος εργασίας (XE) και ο ρόλος του στο MASCIL

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ο χώρος εργασίας (XE) και ο ρόλος του στο MASCIL Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
2η ενότητα: Αναλυτικά προγράμματα σπουδών (ΙΙ)
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις
1η ενότητα: Εισαγωγικές έννοιες
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο χώρος εργασίας (XE) και ο ρόλος του στο MASCIL

Δομή της παρουσίασης Mascil & χώρος εργασίας (ΧΕ) Εμπειρικές μελέτες στον χώρο εργασίας και τα κύρια ευρήματα Πώς θα εντάξουμε τον χώρο εργασίας στις δραστηριότητες του Mascil;

Στόχοι του Mascil & Χώρος εργασίας (ΧΕ) Βέβαια το πώς θα συνδεθεί η δραστηριότητα που προορίζεται για μαθητές με τον χώρο εργασίας αποτελεί ένα ανοικτό ερευνητικό ερώτημα.

Είδη ερευνών στον ΧΕ Οι έρευνες στον χώρο εργασίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με το σκοπό που υπηρετούν Στις εθνογραφικής φύσης με στόχο να αναδείξουν μαθηματικές δραστηριότητες σε διαφόρους χώρους εργασίας και στις παρεμβατικής φύσης με στόχο είτε να συγκρίνουν αντιλήψεις ατόμων που συμμετείχαν στην ακαδημαϊκή και εργασιακή κοινότητα Είτε να διερευνήσουν θέματα μεταφοράς της γνώσης από τη σχολική τάξη στον χώρο εργασίας

Έρευνες διερευνητικής φύσης Ένα πρωτοπόρο παράδειγμα είναι η εθνογραφική έρευνα της Millroy (1992) σε ομάδα ξυλουργών χωρίς μαθηματική παιδεία κατέγραψε τις μαθηματικές τους πρακτικές όταν αντιμετώπιζαν και έλυναν προβλήματα της δουλειάς τους στα οποία απαιτούνταν γνώσεις συμμετρίας, αναλογιών και ομοιότητας.

Η Wedege (2000) κατέγραψε τις διαφορές μεθόδων επίλυσης προβλημάτων σε χώρους εργασίας και στην σχολική τάξη

Η ομάδα των Noss και Hoyles (Noss, 2002; Pozzi, Noss & Hoyles, 1998) κατέγραψε ορατές (π.χ. υπολογισμούς) αλλά και μη ορατές (πχ. πρακτικές αντιμετώπισης επεισοδίων κρίσης) πρακτικές εργαζομένων σε διαφορετικούς εργασιακούς χώρους Οι ερευνητές καταλήγουν ότι οι εργαζόμενοι χρειάζεται να ερμηνεύσουν και να αιτιολογήσουν τα μαθηματικά μοντέλα τα οποία χρησιμοποιούνται σαν εργαλεία της δουλειάς τους όταν πρέπει να πάρουν αποφάσεις πάνω σε θέματα τα οποία είναι αμφίρροπα και κρίσιμα. Γενικά, η σχολική γνώση υπόκειται μια ποιοτική, επιστημονική και γνωστική διαφοροποίηση μέσα στους διαφόρους χώρους εργασίας.

Ευρήματα από παρεμβατικής φύσης έρευνες Οι Jurdac & Sahin (2001) συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τεχνικές επίλυσης προβλημάτων από μια ομάδα υδραυλικών και από μια μονάδα μαθητών όταν οι δυο ομάδες αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν ένα στερεό ορισμένου όγκου. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι ενώ οι μαθητές ακολουθούν μια τυπική σχολική διαδικασία η οποία όμως επιδέχεται γενίκευσης, η ομάδα των υδραυλικών αναπτύσσει τρόπους που είναι πολύ πιο σύνθετοι και μεστοί νοήματος αλλά πλήρως ενταγμένοι στο πλαίσιο αναφοράς, συνεπώς μη γενικεύσιμοι.

Στην έρευνα των Williams και Wake (2007α, 2007β) ερευνητές, μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέπτονται χώρους εργασίας και προσπαθούν να κατανοήσουν μαθηματικής φύσης θέματα τα οποία παρουσιάζονται από τους εργαζόμενους. Οι ερευνητές δείχνουν πώς εργασιακά μοντέλα που κρύβουν το μαθηματικό τους νόημα μπορούν να αποτελέσουν παιδαγωγικά μέσα επικοινωνίας και γνώσης. Αυτό επιτυγχάνεται με παιδαγωγικές διαλόγου ανάμεσα στο σπουδαστή τον εργαζόμενο και τον ερευνητή. Σε αυτή τη διαδικασία αναζήτησης συνδέσεων και επικοινωνίας η γλώσσα και τα μαθηματικά σύμβολα παίζουν καθοριστικό ρόλο. Οι επισκέπτες του χώρου εργασίας (ερευνητές και σπουδαστές) θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη γλωσσική ιδιομορφία (τεχνικούς όρους, γνώσεις, όργανα και εργαλεία) του χώρου ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία των εκπροσώπων των δύο κοινοτήτων (σχολικής και εργασιακής).

Φυσικές επιστήμες και χώρος εργασίας Η έρευνα στη διδακτική των φυσικών επιστημών έχει δείξει ότι η χρήση προβλημάτων που βασίζονται σε πλαίσια (contexts) συμβάλλει στη βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, αλλά και της ικανότητας των μαθητών να επιλύουν τα αντίστοιχα προβλήματα (Bennett, Lubben & Hogarth, 2007). Η ένταξη θεμάτων κοινωνικών και του εργασιακού χώρου στο πρόγραμμα σπουδών έχει διερευνηθεί μέσα από έρευνες όπως “Οι φυσικές επιστήμες στην κοινωνία”, “Τεχνολογία, φυσικές επιστήμες και κοινωνία” και “Φυσικές επιστήμες για όλους”. Σε πιο πρόσφατες έρευνες η έμφαση έχει αυξηθεί σε διεθνές επίπεδο, με ιδιαίτερη εστίαση στην ανάπτυξη επιστημονικών δεξιοτήτων, κάτι που αντανακλάται έντονα στο πλαίσιο της PISA (OECD, 2006). Το να παίρνεις αποφάσεις στην καθημερινότητά σου συχνά βασίζεται στην κατανόηση της επιστήμης και στην αξιολόγηση δεδομένων. Για παράδειγμα, γιατί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τη χρήση των αντιβιοτικών, με την υπεραλίευση, τη διάθεση χημικών ουσιών για τον κήπο ή το σπίτι; Πως θα ισχυριστούμε τη σχέση αιτίου-αιτιατού μεταξύ καπνίσματος και καρκίνου του πνεύμονα;

Χώρος εργασίας & σχολική τάξη: Μια δύσκολη συνύπαρξη Ο χώρος εργασίας προσφέρει πλαίσια που μπορεί να αξιοποιηθούν για την εισαγωγή στην τάξη αυθεντικών πρακτικών (Gilbert 2006). Παρόλα αυτά, πολλοί ερευνητές δηλώνουν την δυσκολία μεταφοράς αυθεντικών προβλημάτων στη σχολική τάξη διότι τα προβλήματα αποκόπτονται από το πλαίσιο αναφοράς τους όποτε χάνουν και το νόημά τους Οι έννοιες είναι συνήθως κρυμμένες σε ιδιόμορφους συμβολισμούς και εργασιακούς κανόνες. Απαιτούνται ειδικές γνώσεις από τους εκπαιδευτικούς γνώση αναφορικά με τον χώρο εργασίας και τις απαιτούμενες δεξιότητες, Σύνδεση της συγκεκριμένης γνώσης με τη γνώση περιεχομένου.

Ο ρόλος των μαθητών Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τους μαθητές είτε να εργαστούν με τρόπους που αντικατοπτρίζουν τα είδη των ρόλων και των ευθυνών ενός χώρου εργασίας, είτε να εργαστούν σε μια δραστηριότητα που βασίζεται σε αυθεντικές καταστάσεις από τον ΧΕ

Η δραστηριότητα που επιλέξαμε συσχετίζεται με τον ΧΕ; Η δραστηριότητα που επιλέξαμε συσχετίζεται με τον ΧΕ; Απαιτούν οι δραστηριότητες από τους μαθητές να υιοθετήσουν ρόλους που συσχετίζονται με έναν ΧΕ; Τι γνώσεις ή δεξιότητες μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές αν εμπλακούν σε αυτή; Σε ποια σημεία διαφέρει από μια παραδοσιακή σχολική δραστηριότητα;  Με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να παρακινήσουμε τους μαθητές να συμμετάσχουν σε αυτή;

Ενδεικτική βιβλιογραφία Bennett, J., Lubben, F., & Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: a synthesis of the research evidence on the effects of context-based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91 (3), 347-370. Gilbert, J. (2006). On the nature of 'context' in chemical education. International Journal of Science Education, 28(9), 957-976. Jurdak, M. & Shahin, I. (2001). Problem Solving Activity in the Workplace and the School: The case of Constructing Solids. Educational Studies in Mathematics, 47(3), 297–315. Magajna, Z. & Monaghan, J. (2003). Advanced Mathematical Thinking in a Technological Workplace. Educational Studies in Mathematics, 52(2), 101-122. Noss, R. (2002). Mathematical Epistemologies at work. For the Learning of Mathematics, 22(2), 2-13. Millroy, W. (1992). An ethnographic study of the Mathematics ideas of a Group of Carpenters. In C. Brown, et al., (Eds.). Journal for research in Mathematics Education, (Monograph no.5). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Pozzi, S., Noss, R., & Hoyles, C. (1998). Tools in practice, Mathematics in use. Educational Studies in Mathematics, 36(2), 105-122. Williams, J. S. & Wake, G. D. (2007a). Black Boxes in Workplace Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 64(3), 317–343. Williams, J. S. & Wake, G. D. (2007b). Metaphors and Models in Translation between College and Workplace Mathematics. Educational Studies in Mathematics, 64(3), 345 -371. Wedege, T. (2000). Mathematics knowledge as a vocational qualification. In A. Bessot & J. Ridgway.,(Eds.). Education for Mathematics in the Workplace. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.