Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδική αγωγή και εκπαίδευση Θεσμικό πλαίσιο-εκπαιδευτική παρέμβαση
Advertisements

Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
4η Διημερίδα Πληροφορικής στη Δυτική Μακεδονία Πτολεμαΐδα, 22 & 23 Σεπτ 2006 Η Καινούργια Νομοθεσία για τα Εργαστήρια Πληροφορικής και τα Κέντρα ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2013
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
« Βασική νομοθεσία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης »
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Αρχές διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης: Θεσμικό πλαίσιο, εκπαιδευτική δομή και ιεραρχία Κουμπούρη Ειρήνη Εκπαιδευτικός ΠΕ70 M.Ed, Υπ.Δρ. Παν/μίου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
 Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΕΛΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ ΜΑΓΔΑ  ΤΣΟΥΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ  ΚΑΤΣΑΜΠΙΡΗ ΣΤΕΛΑ ΠΑΤΡΙΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Γιάννης Δ. Καραντζής τ. Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ Μάιος 2016.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. 11 Οκτωβρίου 2008 Επιμέλεια: Φωτεινή Βενέτη
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή –
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Διεθνείς Συμβάσεις και Ψηφίσματα για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Θεσμικό Πλαίσιο Ειδικής Αγωγής- Δομές Ειδικής Αγωγής
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας Δια-ιδρυματικό – Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ακαδημαϊκού Έτους 2016 - 2017 Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Παναγιώτης Ν. Μαντάς, δρ., Σύμβουλος A ΥΠΠΕΘ

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Συγκριτικά στοιχεία Ελληνικής και Διεθνούς Νομοθεσίας για την Ειδική Αγωγή ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Παναγιώτης Ν. Μαντάς, δρ., Σύμβουλος A ΥΠΠΕΘ

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης I.Καταγραφή και παράθεση θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή Α. ΝΟΜΟΙ  1. Ν.Δ. 1222/72, (ΦΕΚ 153/31.08.1972, τ. Α΄), «Περί Εκπαιδεύσεως του εκπαιδευτικού Προσωπικού Δημοτικής Εκπαιδεύσεως και αναδιοργανώσεως του Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως» 2. Ν. 227/1975, (ΦΕΚ 273/04.12.1975, τ. Α΄),«Περί της παρά τω Μαρασλείω Διδασκαλείω Δημοτικής Εκπαιδεύσεως μετεκπαιδεύσεως στην Ειδική Αγωγή» 3. Ν.963/1981, (ΦΕΚ 80/31.03.1981, τ. Α΄), «Περί επαγγελματικής αποκαταστάσεως αναπήρων και εν γένια τόμων μειωμένων ικανοτήτων»

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 4. Ν. 1143/1981, (ΦΕΚ 80/31.03.1981, τ. Α΄), « Περί Ειδικής Αγωγής, ειδικής επαγγελματικής εκπαιδεύσεως, απασχολήσεως και κοινωνικής μερίμνης, των αποκλινόντων εκ του φυσιολογικού ατόμων και άλλων τινών εκπαιδευτικών διατάξεων» , άρθρα 17, 20, 22. 5. Ν. 1304/1982 (ΦΕΚ 144/07.12.1982, τ. Α΄), «Για τη επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στην γενική και μέση Τεχνική – Επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». 6. Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167, τ.Α ́/30-9-1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 7. Ν. 1771/1988 (ΦΕΚ 71/19.04.1988, τ.Α ́), «Τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος εισαγωγής σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και άλλες διάταξης». 8. Ν. 1824/1988, (ΦΕΚ 296/30.12.1988, τ. Α ́),«Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων», άρθρα 14 και 18. 9. Ν. 1894/1990, (ΦΕΚ 210/27.08.1990, τ. Α ́), άρθρο 8, « Θέματα Ειδικής Αγωγής : θέσπιση του Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου Ειδικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής ( ΥΠΣΕΠΕΑ)

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 10. Ν. 1943/1991, (ΦΕΚ 50 /11.04.1991 , τ. Α΄) « Περί εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης κλπ.» , άρθρο 66 : παράταση – μετατροπή συμβάσεων εργασίας ατόμων με ειδικές ανάγκες. 11. Ν. 1946/1991, (ΦΕΚ 69/14.05.1991, τ.Α΄) « Γενικά αρχεία του Κράτους και άλλες διατάξεις» άρθρο 46 : εισαγωγή σπουδαστών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση περίπτωση VII. 12. Ν. 2009/1992, (ΦΕΚ 18/1992, τ.Α΄), άρθρο 9 « Χαρακτηρισμός του προσωπικού ειδικών κλάδων ως εκπαιδευτικού»

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 13. Νόμος 2817/2000: (ΦΕΚ 78 Τεύχος Α, 14 Μαρτίου 1985), «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις». 14. Νόμος 3699/2008: (ΦΕΚ199, Τεύχος Α΄,2-10-2008 ), «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 15. Νόμος 4186/2013: (ΦΕΚ 193, Τεύχος Α΄,17-09-2013), Άρθρο 28, θέματα ειδικής αγωγής

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης Β. ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ   1. ΠΔ 147/1976,( ΦΕΚ 56/15. 03.1976, τ. Α΄) « Ίδρυση Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής στο ΥΠΕΠΘ». 2. ΠΔ 603/1982,( ΦΕΚ 117/21. 09.1982, τ. Α΄) « Οργάνωση και λειτουργία των μονάδων ειδικής αγωγής» 3. ΠΔ 605 /1982,( ΦΕΚ 118 /.21.09.1982, τ. Α΄) « Κατανομή των θέσεων κατά κλάδους και υπουργεία αρμόδια για τα εκπαιδευτήρια και λοιπές μονάδες ειδικής αγωγής και τους σχολικούς ψυχολογικούς σταθμούς

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 4. ΠΔ 137/1983 ,( ΦΕΚ 60/11.05.1983, τ. Α΄) « Ίδρυση Σχολής Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ( Σ.ΕΙ.Ε.Ε.)». 5. ΠΔ 472/1983 ,( ΦΕΚ 181 /83, τ. Α΄) «Συγκρότηση ιατροπαιδαγωγικών διαγνωστικών ομάδων από τον Νομάρχη ( ερμηνευτική εγκύκλιος ΣΤ 5/69/19.12.1983) . 6. ΠΔ 172 /1986 ,( ΦΕΚ 65/10.05.1986, τ. Α΄) « Ωρολόγιο και αναλυτικό Πρόγραμμα Γυμνασίων και λυκείων ειδικής αγωγής».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 7. ΠΔ 188/1985 ,( ΦΕΚ 75/26.04.1985, τ. Α΄)( άρθρο 13) « Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων που ρυθμίζουν θέματα Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης . 8. ΠΔ 238 /1988 ,( ΦΕΚ 103 /25.05.1988, τ. Α΄) «Διενέργεια γενικών εξετάσεων , ορισμός βασικών μαθημάτων και διαδικασία επιλογής σπουδαστών για τις σχολές και τα τμήματα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» Φυσικώς αδύνατοι υποψήφιοι. 9. ΠΔ 240 /1988,(ΦΕΚ 104/24.05.1988, τ. Α΄) « Γνωμοδοτικά Συμβούλια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 10.ΠΔ 293/1988,(ΦΕΚ 136/21.08.1988, τ. Α΄) «Μετατροπή των κατωτέρω τεχνικών και επαγγελματικών σχολών του Εθνικού Ιδρύματος Αποκαταστάσεως Αναπήρων ( Ε.Ι.Α.Α.) σε Τ.Ε.Σ. Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». 11. ΠΔ 71/1989 ,( ΦΕΚ 34/07.02.1989, τ. Α΄) «Αύξηση των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής από 8 σε 16». 12. ΠΔ 115/ 1989,( ΦΕΚ 51/14.02.1989, τ. Α΄) «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», άρθρο 11: Μεταθέσεις σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής ( Σ.Μ.Α.Ε.)

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 13. ΠΔ 149/1991,(ΦΕΚ 60/30.04.199, τ. Α’) «Συγκρότηση και αρμοδιότητες του Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου Ειδικού προσωπικού Ειδικής Αγωγής Υ.Π.Σ.Ε.Π.Ε.Α». 14. ΠΔ 239/1991,(ΦΕΚ 91/21.06.1991, τ. Α΄) « Ίδρυση Τ.Ε.Σ. Ειδικής Αγωγής κωφών – βαρηκόων Θεσσαλονίκης». 15. ΠΔ 462/1991 ,(ΦΕΚ 171/1991, τ. Α΄). «Αξιολόγηση και ενισχυτική διδασκαλία μαθητών Δημοτικού Σχολείου». 16. ΠΔ 367/1993 ,(ΦΕΚ 159/15.09.1993, τ. Α΄) «Προαγωγή επανεξέταση μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης   Γ. ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ   1. Υπουργική Απόφαση, Γ3 / 103/1982, (ΦΕΚ 276/20.05.1982) « Πρόγραμμα μαθημάτων των μετεκπαιδευόμενων δάσκαλων και νηπιαγωγών στο τμήμα ειδικής αγωγής του Μαρασλείου Διδασκαλείου Εκπαίδευσης,( ΜΔΔΕ). 2. Υπουργική Απόφαση, ΙΒ/4405, (ΦΕΚ 415, τ.Β/21.06.1988) « Προϋποθέσεις και τρόπος κάλυψης των δαπανών για την δωρεά μεταφορά μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 3. Υπουργική Απόφαση Φ35411/11/Δ1/4875 (ΦΕΚ 202/20.04.1983) «Καθορισμός της έδρας και της περιφέρειας των σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και των σχολείων της δικαιοδοσίας τους». 4. Υπουργική Απόφαση Γ6/90/1984, ( ΦΕΚ 159/20.03.1984, τ. Β΄) « Κριτήρια αναγνώρισης τίτλων σπουδών ειδικής αγωγής, που έγιναν σε σχολές του εξωτερικού».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 5. Υπουργική Απόφαση Γ6/150, ( ΦΕΚ 1186/06.04.1987, τ. Β) « Βασικές αρχές διασκευής , προσαρμογής και μεταγραφής διδακτικών βιβλίων στο σύστημα BREILLE, για χρήση από τους τυφλούς μαθητές»

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 6. Υ.Α. Φ.353.1./324/105657/Δ1/8 Οκτωβρίου 2002, (ΦΕΚ 1340, Τεύχος Β΄, 16-10-2002) , «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων». 7. Υ. Α. Φ.353.1/28/126721/Δ1/11-9-2013, (ΦΕΚ 2341, Τεύχος Β, 20-9-2013 ) με θέμα: «Συμπλήρωση –τροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/8 Οκτωβρίου 2002 απόφασης « καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων».

Μάθημα: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑ-ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑ-ΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης 8.Υ.Α. Φ.27922/Γ6/08 -03 2007 ( ΦΕΚ 449/03/04/2007) με Θέμα: «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτή­των: α)του εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής( ΣΜΕΑ)της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης( ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης ) , και σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχή διδασκαλίας στο σπίτι).

ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ- ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ- ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» Εξειδίκευση στις Τ.Π.Ε. και Ειδική Αγωγή – Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης