Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Δημιουργία σεναρίου.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Διδασκαλία και αξιολόγηση Εφαρμογή και στόχοι της Περιγραφικής Αξιολόγησης

Με την εισαγωγή της περιγραφικής αξιολόγησης επιδιώκουμε πολλαπλούς στόχους: Να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αντιληφθούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, να αναπτύξουν τα πρώτα και να αντιμετωπίσουν τα δεύτερα. Να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στην αυτοαξιολόγηση των μαθητών μας.

Συνέχεια... Να αποτυπώσουμε και να προσδιορίσουμε επακριβώς τους διδακτικούς τους στόχους και να συσχετίσουμε τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών με αυτούς. Να διευκολύνουμε τη διαμόρφωση ενιαίας εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής της σχολικής μονάδας, αφού τα γενικά και τα ειδικά κριτήρια που αποτυπώνονται στα φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης κάθε μαθήματος, θα χρησιμοποιούνται από όλους τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα.

Συνέχεια... Να δώσουμε ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών. Να αντιμετωπίσουμε την πίεση που υφίστανται τόσο οι καθηγητές όσο και μαθητές από την κοινωνική απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε κόστος Να απελευθερώσουμε το εκπαιδευτικό έργο και κατ’ επέκταση το σχολείο από το ρόλο του μηχανισμού επιλογή

Η ανάπτυξη των φύλλων Περιγραφικής Αξιολόγησης Ο στόχος είναι να διαμορφώσουμε φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης που να είναι λειτουργικά για τους μαθητές και τους διδάσκοντες. Επίσης, για διευκόλυνση της διαδικασίας, καλό είναι οι διατυπώσεις των γενικών και των ειδικών κριτηρίων να καλύπτουν και τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, του ΓΕ.Λ.και του ΕΠΑ.Λ..

Συνέχεια... Έτσι δεν θα επικεντρωθούμε καθόλου στο ποια κεφάλαια διδάσκονται σε κάθε τάξη και στα συγκεκριμένα ειδικά θέματα που περιλαμβάνουν αυτά, αλλά θα διατυπώσουμε τα κριτήρια και τους χαρακτηρισμούς επικεντρωνόμενοι στις δεξιότητες και στις θεμελειακές γνώσεις, τις οποίες συναντάμε σε όλα τα χρόνια του ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

Συνέχεια... Ο επόμενος στόχος μας είναι η πολύ ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών μέσω της αυτοαξιολόγησής τους ώστε να αποκτήσουν και αυτoί ξεκάθαρη εικόνα πάνω στο τι διδάσκουμε και πώς το διδάσκουμε, καθώς και η κατοχύρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας στη συνείδηση των καθηγητών, ώστε να συνδεθεί και με τη βαθμολογία που θα συνεχίσουν να δίνουν.

Συνέχεια... Η εφαρμογή αυτού του είδους αξιολόγησης πάντως έχει δείξει ότι, παρά τον σημαντικό κόπο που χρειάζεται να καταβάλουμε για να ξεκινήσει η συγκεκριμένη προσπάθεια, πρόκειται για μία καλή επιλογή και ότι τελικά ο κόπος αυτός αποσβέννυται.

Ι. Πρόσληψη (Μαθητής) 1. Περιεχόμενο Κατανοεί πλήρως το περιεχόμενο. Διακρίνει τα κύρια από τα δευτερεύοντα σημεία και αναγνωρίζει τον τρόπο οργάνωσης του λόγου και τις προθέσεις του πομπού. Προσεγγίζει με σχετική ακρίβεια το περιεχόμενο. Συλλαμβάνει σε γενικές γραμμές τα κύρια και δευτερεύοντα σημεία, τον τρόπο οργάνωσης του λόγου και τις προθέσεις του πομπού. Κατανοεί με καθοδήγηση το περιεχόμενο. Εντοπίζει μόνο την κεντρική ιδέα του κειμένου.

Συνέχεια... Συλλαμβάνει αποσπασματικά τον τρόπο οργάνωσης του λόγου και τις προθέσεις του πομπού. Αναγνωρίζει μόνο τα προφανή και βασικά νοήματα. Δυσκολεύεται να διακρίνει τον τρόπο οργάνωσης του λόγου και τις προθέσεις του πομπού.

2. Ύφος Αντιλαμβάνεται το ύφος και τα εκφραστικά μέσα (κυριολεξία και μεταφορά, χιούμορ, ειρωνεία, υπαινιγμός κ.λπ.) Αντιλαμβάνεται ικανοποιητικά το ύφος και τα εκφραστικά μέσα (κυριολεξία … υπαινιγμός κ.λπ.) Αντιλαμβάνεται με καθοδήγηση το ύφος και τα εκφραστικά μέσα του λόγου (κυριολεξία ... υπαινιγμός κ.λπ. ) Αναγνωρίζει πολύ λίγα εκφραστικά μέσα

3. Κριτική Αξιολογεί πλήρως τις πληροφορίες και θέτει σε κριτικό έλεγχο τα επιχειρήματα. Αξιολογεί επαρκώς τις πληροφορίες και θέτει σε κριτικό έλεγχο τα επιχειρήματα Αντιμετωπίζει προβλήματα στην αξιολόγηση των πληροφοριών και στον κριτικό έλεγχο των επιχειρημάτων. Διατυπώνει απλώς τη συμφωνία/διαφωνία με τις απόψεις του πομπού, χωρίς να αξιολογεί τις πληροφορίες και να θέτει σε κριτικό έλεγχο τα επιχειρήματα

ΙΙ. Παραγωγή Λόγου 1. Περιεχόμενο (κειμ. είδος-πειθώ-περ.-προφ.λ.) Συντάσσει με ευχέρεια κείμενα διαφορετικού είδους. Αναπτύσσει τα θέματα σφαιρικά με εύστοχα και τεκμηριωμένα επιχειρήματα. Συντάσσει επιτυχώς την περίληψη ενός κειμένου. Στον προφορικό λόγο προβάλλει την προσωπική του θέση σε σχέση με ένα θέμα και την αντιπαραβάλλει με αντίθετες απόψεις.

Συντάσσει ικανοποιητικά την περίληψη ενός κειμένου. 1. Συνέχεια... Τα κείμενά του είναι εντός θέματος, αναπτύσσει τις σημαντικότερες πτυχές των θεμάτων με αρκετά τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία. Συντάσσει ικανοποιητικά την περίληψη ενός κειμένου. Στον προφορικό λόγο προβάλλει με σχετική άνεση την προσωπική του θέση σε σχέση με ένα θέμα και την αντιπαραβάλλει με αντίθετες απόψεις.

1. Συνέχεια... Αναπτύσσει μόνο ορισμένες πτυχές του θέματος, ενώ η επιχειρηματολογία είναι περιορισμένη. Συντάσσει την περίληψη ενός κειμένου χωρίς να διακρίνει τα κύρια από τα δευτερεύοντα σημεία. Δυσκολεύεται να εκφράσει την προσωπική του θέση και να την αντιπαραβάλει με αντίθετες απόψεις.

Αντιμετωπίζει δυσκολίες στη σύνταξη περιλήψεων. 1. Συνέχεια... Τα κείμενά του συχνά βρίσκονται εκτός θέματος, ενώ η επιχειρηματολογία είναι ανεπαρκής. Αντιμετωπίζει δυσκολίες στη σύνταξη περιλήψεων. Στον προφορικό λόγο αδυνατεί να εκφράσει την προσωπική του θέση και να την αντιπαραβάλει με αντίθετες απόψεις.

Εμπλουτίζει τον λόγο του με τα κατάλληλα εκφραστικά μέσα. 2. Έκφραση - Ορθογραφία Εκφράζεται γραπτά και προφορικά με σαφήνεια και ακρίβεια χρησιμοποιώντας πλούσιο λεξιλόγιο. Εμπλουτίζει τον λόγο του με τα κατάλληλα εκφραστικά μέσα. Εφαρμόζει σωστά τους γραμματικούς κανόνες Εκφράζεται ικανοποιητικά στον γραπτό και προφορικό λόγο χρησιμοποιώντας επαρκές λεξιλόγιο και εκφραστικά μέσα. Εφαρμόζει σε γενικές γραμμές τους γραμματικούς κανόνες

Αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εφαρμογή των γραμματικών κανόνων 2. Συνέχεια... Εκφράζεται με δυσκολία στον γραπτό και προφορικό λόγο χρησιμοποιώντας περιορισμένο λεξιλόγιο και εκφραστικά μέσα. Αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εφαρμογή των γραμματικών κανόνων Η διατύπωσή του είναι ασαφής και απλοϊκή, ενώ το λεξιλόγιο φτωχό. Χρησιμοποιεί ελάχιστα τους γραμματικούς κανόνες (κλίση, σύνταξη, ορθογραφία, σημεία στίξης).

3. Δομή Τα κείμενά του είναι ορθά δομημένα, η παραγραφοποίηση σωστή και η σύνδεση/ αλληλουχία των νοημάτων επιτυχής. Οργανώνει τα κείμενά του με ικανοποιητικό τρόπο, η δομή των παραγράφων και η σύνδεση των νοημάτων είναι επαρκής. Η οργάνωση των κειμένων του γίνεται με ανεπαρκή τρόπο, ενώ η σύνδεση των νοημάτων είναι χαλαρή. Η οργάνωση των κειμένων του γίνεται με τυχαίο τρόπο, χωρίς σύνδεση και αλληλουχία μεταξύ των νοημάτων.

ΙΙΙ. Συνολική-γενική στάση 1. Συμμετοχή στο μάθημα Συμμετέχει ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις διαδικασίες του μαθήματος. Συμμετέχει ενεργά στο μάθημα αν και περιστασιακά χαλαρώνει την προσοχή του. Εμπλέκεται περιστασιακά στις μαθησιακές διαδικασίες. Συμμετέχει στις μαθησιακές διαδικασίες μόνο αν πιεστεί από τον καθηγητή.

2. Συνεργασία κατά τη διάρκεια του μαθήματος Του αρέσει να συνεργάζεται με άλλους. Γίνεται βασικό μέλος της ομάδας, σέβεται τα άλλα μέλη και παίρνει θετικές πρωτοβουλίες. Συνεργάζεται με τους συμμαθητές, χωρίς ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Διεκπεραιώνει τη δουλειά που αναλαμβάνει, χωρίς συγκρούσεις με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.

Συνέχεια... Συνεργάζεται μετά από πίεση. Δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, δεν ολοκληρώνει πάντα τη δουλειά που έχει αναλάβει. Συνεργάζεται με συμμαθητές μόνο όταν αναγκάζεται, οπότε είτε αφήνει άλλους να κάνουν τη δουλειά του είτε δουλεύει μόνος, αγνοώντας τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.

3. Συμπεριφορά κατά τη διάρκεια του μαθήματος Έχει άψογη συμπεριφορά: Έχει ξεκάθαρη αίσθηση των ορίων μέσα στα οποία επιτρέπεται να κινηθεί. Συμπεριφέρεται με ευπρέπεια: Μερικές φορές υπερβαίνει τα επιτρεπόμενα όρια, αλλά επανέρχεται αμέσως μετά από παρατήρηση.

3. Συνέχεια... Συμπεριφέρεται αρκετές φορές με ενοχλητικό τρόπο. Υπερβαίνει τα επιτρεπόμενα όρια επηρεάζοντας αρνητικά την τάξη. Έχει την τάση να υπερβαίνει τα επιτρεπτά όρια. Συχνά υφίσταται αυστηρές παρατηρήσεις και επιπλήξεις.

4. Συνέπεια Ανταποκρίνεται με συνέπεια στις υποχρεώσεις. Πάντοτε παραδίδει τις εργασίες εγκαίρως. Είναι συνεπής στις υποχρεώσεις. Περιστασιακά, καθυστερεί την παράδοση κάποιων εργασιών. Πολλές φορές είναι ασυνεπής στις υποχρεώσεις. Συνήθως παραδίδει τις εργασίες με καθυστέρηση. Είναι ασυνεπής: παραδίδει τις εργασίες με καθυστέρηση ή δεν τις παραδίδει καθόλου.

Διατηρεί καλά οργανωμένο αρχείο σημειώσεων και εργασιών. 5. Οργάνωση δουλειάς Διατηρεί καλά οργανωμένο αρχείο σημειώσεων και εργασιών. Γνωρίζει πώς να οργανώνει τα αρχεία και το υλικό του μαθήματος, αν και δεν διαθέτει πάντα τον απαιτούμενο χρόνο για να τα τακτοποιήσει. Τα ντοσιέ και τα τετράδια είναι αρκετά ακατάστατα. Χρειάζεται καθοδήγηση για να τα βάζει σε τάξη. Δεν έχει οργανωμένα τετράδια και ντοσιέ. Χάνει τις σημειώσεις και τις εργασίες.

Πολύ καλή εμφάνιση γραπτών. 6. Εμφάνιση γραπτών Πολύ καλή εμφάνιση γραπτών. Ικανοποιητική εμφάνιση γραπτών, χωρίς όμως να είναι άψογα (δεν αποφεύγει κάποιες προχειρότητες). Υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που συχνά λείπουν από τα γραπτά. Δεν ενδιαφέρεται να έχει ευανάγνωστο κείμενο. Γράφει πολύ ακατάστατα και βιαστικά, με αποτέλεσμα συχνά τα κείμενά του να είναι ακατανόητα.

Περιγραφική αξιολόγηση Ευχαριστίες!