ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των μαθηματικών ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Λεμονίδης Χαράλαμπος ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Σενάριο.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Δημιουργία σεναρίου.
  ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τίτλος: Η Λογοτεχνία « συναντά» το μάθημα της Γλώσσας μέσα από τους μύθους του Αισώπου. Π.Π.Σ.Π.Π ΤΑΞΗ: Δ1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των μαθηματικών ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Λεμονίδης Χαράλαμπος ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: Xατζοπούλου Ζωή ( α.ε.μ: 3928), Βογιατζή Βαΐα (α.ε.μ :4374 ) ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: «Κατ’ εκτίμηση υπολογισμοί», βασισμένο σε θέμα πτυχιακής εργασίας με τίτλο : «αξιολόγηση παραμυθιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία των μαθηματικών»

ΙΔΕΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Στο χώρο της διδακτικής των μαθηματικών είναι αντικείμενο έρευνας αυτή η σύνδεση και εξετάζει: Ποια κριτήρια θα πρέπει να τηρούνται; Ποιο θα είναι το θεωρητικό πλαίσιο αυτής της ιδέας; Ποιες θα είναι οι προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2 πνευματικές δραστηριότητες , διαμετρικά αντίθετες Καταγραφές ουδέτερης γνώσης Αποτέλεσμα λογικών διεργασιών Επιστημονικά κείμενα «επιστημονική κουλτούρα» ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Προσωπικές εμπειρίες (υποκειμενικές) Πραγματικότητα και φαντασία Αφηγηματικά κείμενα Στοχεύουν στην αισθητική απόλαυση «λογοτεχνική κουλτούρα»

Snow (1959): Bruner: Κολέζα : - εντόπισε το χάσμα μεταξύ του λογοτεχνικού και του επιστημονικού κόσμου Bruner: για την κατανόηση του κόσμου ο άνθρωπος χρησιμοποιεί δύο τρόπους: τον παραδειγματικό και τον αφηγηματικό Κολέζα : -τα βασικά χαρακτηριστικά των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας : η αναζήτηση και η επιδίωξη του ωραίου , η δημιουργικότητα και η ανάπτυξη της σκέψης και της φαντασίας.

πρωταγωνιστές σενάριο δομή εικόνες Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ βελτιώνει τις ικανότητες των μαθητών στο γραπτό και προφορικό λόγο ενισχύει τις δεξιότητες της κριτικής σκέψης Οι αρχές κατά τον Books (2011) : πρωταγωνιστές σενάριο δομή εικόνες

Σύμφωνα με τον Μιχαηλίδη τα βιβλία μαθηματικής λογοτεχνίας μπορούν να ταξινομηθούν σε 3 κατηγορίες: Βιωματική μαθηματική λογοτεχνία Δομική μαθηματική λογοτεχνία: ( μυθιστόρημα του Κάρλο Φραμπέτι «το βιβλίο κόλαση» ) Προσχηματική μυθοπλασία : (το έργο του Denis Gued «μυθιστόρημα του παπαγάλου» )

Τρόποι χρήσης των αφηγηματικών κειμένων στη διδασκαλία των Μαθηματικών Η ιστορία παρουσιάζεται : -πριν ή μετά τη διδασκαλία της νέας μαθηματικής έννοιας -οι μαθητές μπορούν να δώσουν τη συνέχεια και το τέλος μιας ιστορίας -οι μαθητές καλούνται να γράψουν δικές τους ιστορίες αξιοποιώντας τις μαθηματικές τους γνώσεις

Κριτήρια που αφορούν το περιεχόμενο και τη μορφή του βιβλίου: απαλλαγμένο από προκαταλήψεις ( φύλο, εθνικότητα, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, κ.α) αποφυγή έντονων εκπλήξεων και ανατροπών Άρτιο γλωσσικά , προσεγμένο από λογοτεχνική άποψη

«Πανικός στη χώρα της γεωμετρίας» Τριβιζάς Ε. , Αθήνα : Μεταίχμιο Περίληψη: Το βιβλίο αναφέρεται στην περιπέτεια ενός μαθητή που απεχθανόταν τη γεωμετρία και μισούσε τα μαθηματικά. Όταν είχε μαθηματικά στο πρόγραμμα του σχολείου , αυτός έκανε τον άρρωστο ενώ συνήθιζε να παίζει τελίτσες στα περιθώρια του βιβλίου και να ζωγραφίζει καρδούλες , αντί να μελετά. Ένα βράδυ τον περικύκλωσαν κάποια απειλητικά σχήματα και τον μετέφεραν στη χώρα της γεωμετρίας και της αριθμητικής . Στο τέλος του βιβλίου αποκαλύπτεται ότι όλη η περιπέτεια ήταν όνειρο.

Πρωτότυπη ιστορία με ευρηματικό τρόπο Ενδιαφέρουσα εικονογράφηση Το βιβλίο απευθύνεται : στη πρώτη & Δευτέρα Δημοτικού Γενική βαθμολογία : 4,1 (βάση κριτηρίων) ΒΑΣΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ : Γεωμετρία ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ : Πρωτότυπη ιστορία με ευρηματικό τρόπο Ενδιαφέρουσα εικονογράφηση Παρουσιάζει τους αριθμούς των σελίδων ως αθροίσματα ή διαφορές αριθμών Ιστορία γραμμένη σε ρίμες ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΤΑΞΗ : Ως αφόρμηση για τη γεωμετρία ( επίπεδα σχήματα) Ενισχυτικά , όχι ως κύριο διδακτικό εργαλείο

«Μαθηματικά στην κουζίνα» Χασάπης, Δ. Ελλάδα:Μεταίχμιο (2011) Περίληψη: Σε αυτό το βιβλίο ο χώρος της κουζίνας μετατρέπεται σε μαθηματικό εργαστήριο. Ο συγγραφέας προτείνει αρκετές μαθηματικές δραστηριότητες που συνδέονται με την εκτέλεση των βημάτων μιας συνταγής. Η προετοιμασία του φαγητού εκτός από την κοινωνική δεξιότητα , μετατρέπεται σε ευκαιρία για ενασχόληση του μαθητή με βασικές μαθηματικές έννοιες (μαθαίνει να ταξινομεί , να καταγράφει υλικά, τον όγκο το χρόνο, τη θερμοκρασία , να υπολογίζει το κόστος αλλά και τις θερμίδες μιας συνταγής). Διαβάζοντας το βιβλίο ο μαθητής συναντά διάφορα μαθηματικά σύμβολα και αντλεί πολλές γνώσεις για πλήθος μαθηματικών εννοιών.

*Επίλυση προβλήματος

με δραστηριότητες και συνταγές πολλές βασικές μαθηματικές έννοιες ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ :όλες τις τάξεις του δημοτικού ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: ταξινόμηση ,απαρίθμηση, μετρήσεις, επίλυση προβλήματος, κλάσματα, αναλογίες ΓΕΝΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 4,83(βάσει κριτηρίων εκτός 9+14 γιατί δεν έχει αφηγηματικό περιεχόμενο) ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ : πρωτότυπη βιβλίο με δραστηριότητες και συνταγές πολλές βασικές μαθηματικές έννοιες γραμμένο από καθηγητή διδακτικής μαθηματικών , οπότε έχει έγκυρο περιεχόμενο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΤΑΞΗ: Τόσο στη σχολική τάξη , όσο και στο σπίτι Οι δραστηριότητες έχουν βιωματικό χαρακτήρα Προσφέρεται για διαθεματική γνώση

«Το πειραχτήρι των Αριθμών» Χάνς Μάγκνους Εντσενσμπέργκερ, Ψυχογιός Περίληψη : Ο Ρόμπερτ είναι ένα αγόρι που, όπως τα περισσότερα αγόρια του κόσμου απεχθάνονται οτιδήποτε έχει σχέση με αριθμούς, σύμβολα και πράξεις. Και μόνο που ακούει τη λέξη Μαθηματικά τον πιάνει τρέλα. Ένα βράδυ όμως βλέπει ένα παράξενο όνειρο. Για την ακρίβεια, βλέπει έναν αινιγματικό , διασκεδαστικό και πανέξυπνο ανθρωπάκο που κάνει ταχυδακτυλουργικά κόλπα με τους αριθμούς. Για δώδεκα νύχτες , το Πειραχτήρι των Αριθμών , θα επισκέπτεται τον Ρόμπερτ στον ύπνο του και θα τον διασκεδάζει με τα παιχνίδια του. Κύβοι, πυραμίδες , σύμβολα και χρώματα στήνουν ένα τρελό πανηγύρι , για μυήσουν τον Ρόμπερτ στον κόσμο των αριθμών.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ: Πέμπτη και Έκτη τάξη δημοτικού ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ:θεσιακή αξία αριθμών, Πρώτοι αριθμοί-κόσκινο του Ερατοσθένη, κλάσματα, τριγωνικοί αριθμοί ,ακολουθία του Fibonacci, πλατωνικά στερεά , τρίγωνο του Pascal ΓΕΝΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 4,24

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: Γνωστό μοτίβο Χωρίς καθοδήγηση , τότε μπορεί να περάσει λάθος μήνυμα Ο συγγραφέας έρχεται σε σύγκρουση με τις απόψεις του Όμορφες , ζωντανές εικόνες Απουσία στοιχειοθετημένης εξήγησης Προκαλεί τον αναγνώστη να κάνει τη δική του έρευνα ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: Μπορεί να προσεγγιστεί με 2 τρόπους: *Η αποκωδικοποίηση βασικών μαθηματικών εννοιών μέσα από τις δραστηριότητες *Η συνειρμική οδός Διαδικασίες δραματοποίησης ( είναι γραμμένο σε διαλογική μορφή

Τέλος παρουσίασης ευχαριστούμε !!