6.1 Περιγράψτε τους 3 τύπους απαιτήσεων Λειτουργικές απαιτήσεις – functional Μη λειτουργικές απαιτήσεις – non-functional Απαιτήσεις πεδίου - Field requirements
6.3 Περιγραφή δραστηριοτήτων με φυσική δομημένη φυσική γλώσσα – ΑΤΜ Ο χρήστης εισάγει το ποσό που χρειάζεται Το σύστημα τσεκάρει το ανώτατο ημερήσιο υπόλοιπο ανάληψης Αν ο χρήστης έχει υπερβεί το ανώτατο ποσό το σύστημα στέλνει exception και ακυρώνει τη διαδικασία Το σύστημα τσεκάρει αν το υπόλοιπο του λογαριασμού καλύπτει το ποσό Αν το υπόλοιπο δεν επαρκεί το σύστημα στέλνει exception και ακυρώνει τη διαδικασία Το ποσό δίνεται στο χρήστη Ανανεώνεται το υπόλοιπο του λογαριασμού Ανανεώνεται το διαθέσιμο ημερήσιο υπόλοιπο ανάληψης
6.3 Περιγραφή δραστηριοτήτων με φυσική δομημένη φυσική γλώσσα – spell checking 7.2.1 To σύστημα θα διαθέτει λειτουργία διόρθωσης λαθών που ενεργοποιείται από το χρήστη με βάση λεξικό 7.2.2 Αν βρεθεί λέξη που δεν υπάρχει στο λεξικό το σύστημα δίνει τις επιλογές στο χρήστη 1. Να αγνοήσει τη συγκεκριμένη λέξη 2. Να αγνοήσει όλες τις επαναλήψεις της λέξης 3. Να αντικαταστήσει τη λέξη με μια προτεινόμενη από το λεξικό 4. Να αντικαταστήσει τη λέξη με κείμενο που προτείνεται από το χρήστη 5. Να αγνοήσει τη λέξη και να την προσθέσει στο λεξικό 7.2.3 Αν βρεθεί λέξη που δεν υπάρχει στο λεξικό το σύστημα πρέπει να προτείνει 10 εναλλακτικές λέξεις από το λεξικό Specification: NewWP/Tools/FS. Section 7.2
6.7 Παραδείγματα μη λειτουργικών προδιαγραφών Προδιαγραφή Περιγραφή Παράδειγμα Απόδοση – performance Όρια στην απαιτούμενη απόδοση Transactions / sec Response time 150 transactions / sec Response time 2msec Υλοποίηση – implementation Π.χ. Μέθοδος ανάπτυξης (μοντέλο) Γλώσσα Standard JAVA C++ Object oriented implementation Ασφάλεια - safety Σε σχέση με τη χρήση του συστήματος Το σύστημα ακολουθεί το Health and Safety Regulations XYZ123
7.1 Stakeholders σε ένα σύστημα γραμματείας – παρακολούθησης φοιτητών Το προσωπικό της γραμματείας Οι φοιτητές Οι καθηγητές Αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων Υπουργείο Παιδείας Πιθανοί εργοδότες – που ίσως χρειάζονται πληροφορία
7.3 Απαιτήσεις χρηστών για stakeholders LIBSYS Άποψη: Χρήστες Πρόσβαση από παντού Πρόσβαση με ελάχιστες απαιτήσεις hardware Αποθήκευση αιτημάτων για μελλοντική χρήση Δυνατότητα εκτύπωσης στον εκτυπωτή του χρήστη Άποψη: Προσωπικό βιβλιοθήκης Ελεγχόμενη πρόσβαση στην υπηρεσία Κίνηση – usage reports Εκτύπωση σε συγκεκριμένους εκτυπωτές του κτιρίου Άποψη: System managers Αν «πέσει» η βάση πρέπει να ξαναλειτουργεί σε 5 λεπτά Πρέπει να υπάρχει backup Πρέπει να λειτουργεί σε όλα τα δημοφιλή λειτουργικά
7.9 Διαδικασία αλλαγής για επείγουσες καταστάσεις Αλλαγές πριν την έγκριση τους Πρέπει να μην προκύψει ασυνέπεια ανάμεσα στις προδιαγραφές και την υλοποίηση