ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΛΟΥΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α.Μ: 260321 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΥΘΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΑΘΛΗΤΙΚHΣ ΔΙΟIΚΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014
ςκοπος της ερευνας Να αξιολογηθούν δημόσια και ιδιωτικά κολυμβητήρια από τους ασκούμενους σε αυτά. Να εκτιμηθούν παράγοντες σε κολυμβητήρια που με βάση τη βιβλιογραφία αποτελούν κλειδί για τους κατόχους αθλητικών χώρων ώστε να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Ερευνητικα ερωτηματα Είναι ικανοποιημένοι οι χρήστες από την απόφασή τους να ασκούνται σε κολυμβητήριο; Πως αξιολογούν οι χρήστες τα προγράμματα και τις υπηρεσίες του κολυμβητηρίου; Πως αξιολογούν οι χρήστες την εικόνα και τη συμπεριφορά των υπολοίπων μελών του κολυμβητηρίου; Πως αξιολογούν οι χρήστες την σχέση τους με το κολυμβητήριο; Οι χρήστες είναι αρκετά ικανοποιημένοι ώστε να συνεχίσουν να ασκούνται στο κολυμβητήριο ή και να το προτείνουν σε κάποιον υποψήφιο ασκούμενο; Υπάρχει διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών ως προς το πώς αξιολογούν τα προγράμματα και τις υπηρεσίες, την εικόνα και συμπεριφορά των υπολοίπων μελών και τη σχέση τους με το κολυμβητήριο;
μεθοδολογια Δείγμα: Ενήλικες ασκούμενοι (n=299) που βρίσκονταν κατά τη διάρκεια της έρευνας στους χώρους συλλογής των δεδομένων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τέσσερα κολυμβητήρια εκ των οποίων τα δύο βρίσκονταν στο δήμο Παλλήνης και τα υπόλοιπα δύο στο δήμο Αμαρουσίου. Από τα δύο κολυμβητήρια της κάθε περιοχής το ένα ήταν δημόσιου χαρακτήρα, όπου οι ασκούμενοι καλούνταν να πληρώσουν ένα συμβολικό αντίτιμο για τη χρήση της πισίνας και τη συμμετοχή τους στα προγράμματα, και το άλλο ιδιωτικού χαρακτήρα, όπου οι ασκούμενοι είχαν συνδρομή.
Οακα
δαϊς
ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ωκεανος
Όργανο μέτρησης: Ερωτηματολόγιο το οποίο περιλάμβανε: 10 ερωτήσεις για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και την εβδομαδιαία ρουτίνα των ασκούμενων 28 ερωτήσεις ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών στα κολυμβητήρια. Η αξιολόγηση έγινε μέσω κλίμακας Likert από το ένα έως και το εννέα (1-9) «Διαφωνώ Απόλυτα – Καθόλου – Καθόλου Πιθανό - Συμφωνώ Απόλυτα – Πάρα Πολύ – Πάρα Πολύ Πιθανό».
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων: Για τη διασφάλιση της αντιπροσωπευτικότητας του δείγματος, έγινε χρήση ερευνητικού πρωτοκόλλου όπου ορίστηκαν διαφορετικές ημέρες και ώρες των επισκέψεων για το κάθε κολυμβητήριο. Η συμμετοχή του δείγματος ήταν εθελοντική και διατηρήθηκε η ανωνυμία. Οι ερευνητές συνέλλεξαν τα δεδομένα οι ίδιοι από τους ασκούμενους. Οι ερωτώμενοι συμπλήρωναν επιτόπου το ερωτηματολόγιο στους χώρους του κολυμβητηρίου κατά την είσοδο ή την έξοδό τους από την εγκατάσταση και παρουσία των ερευνητών. Η διαδικασία διαρκούσε περίπου πέντε έως δέκα λεπτά της ώρας. Πριν τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου διευκρινίστηκε στους ερωτώμενους ο στόχος της έρευνας και ο τρόπος συμπλήρωσής του. Για τη διασφάλιση της εγκυρότητας χρησιμοποιήθηκε υπάρχον ερωτηματολόγιο των Αυθίνου, Θεοδωράκη και Νάσση (2005).
Αποτελεςματα ΦΥΛΟ
ΗΛΙΚΙΑ
ΧΡΟΝΙΑ ΑΘΛΗΣΗΣ ΣΕ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Πως αξιολογούν οι χρήστες τα προγράμματα και τις υπηρεσίες του κολυμβητηρίου;
Πως αξιολογούν οι χρήστες την εικόνα και τη συμπεριφορά των υπολοίπων μελών του κολυμβητηρίου;
Πως αξιολογούν οι χρήστες την σχέση τους με το κολυμβητήριο;
Οι χρήστες είναι αρκετά ικανοποιημένοι ώστε να συνεχίσουν να ασκούνται στο κολυμβητήριο ή και να το προτείνουν σε κάποιον υποψήφιο ασκούμενο;
Διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών ως προς το πώς αξιολογούν τα προγράμματα και τις υπηρεσίες, την εικόνα και συμπεριφορά των υπολοίπων μελών και τη σχέση τους με το κολυμβητήριο
ΣυζΗτηςη – ΣυμπερΑςματα Οι συμμετέχοντες εμφανίζονται να είναι πολύ ικανοποιημένοι από το σύνολο των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Επιβεβαιώνεται η άποψη από προηγούμενη έρευνα των Αυθίνου, Θεοδωράκη και Νάσση (2005) ότι οι ασκούμενοι σε ιδιωτικού τύπου χώρο άθλησης εμφανίζουν υψηλές προσδοκίες για τις εγκαταστάσεις, τα προγράμματα και τις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Σε σχέση με την ποιότητα εξυπηρέτησης και την ποιότητα υπηρεσιών, ανεξάρτητα με τον τύπο κολυμβητηρίου, τα δύο φύλα εμφανίζονται πολύ κοντά. Αποτέλεσμα που έρχεται σε αντίθεση με την παραπάνω έρευνα που αναφέρει πως οι γυναίκες σε ελληνικά κέντρα άσκησης εμφανίζονται πιο επιφυλακτικές στην κρίση τους.