Μπότσια Boccia.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η δημοφιλέστερη γλώσσα Hardware
Advertisements

Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 3 ο (Μυκηναϊκός Πολιτισμός – Γεωμετρική.
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016.
Τα γενεσιουργά αίτια των ψυχικών διαταραχών Αθανάσιος Κανάκης Υπαστυνόμος Α΄ (ΥΓ) Ψυχολόγος Κ.Ι.Θ.
Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό.
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Παρουσίαση πεπραγμένων Β’ Εξαμήνου Β’ Παιδικός Σταθμός Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης Τσιριμιάγκου Χριστιάνα (Α.Μ: 20935)
Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Η αρχική ιδέα του να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή εκ μέρους.
1 Σχέσεις με τους Καταναλωτές. 2 Σχέσεις με τους καταναλωτές Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να αγνοήσει την ανάγκη για ένα πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων προσανατολισμένο.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
Ἡ ἀ γορ ά, ἀ γορ ᾶ ς market place. ὁ ἀ δελφ ό ς, ἀ δελφο ῦ brother.
Ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Άθλημα Πετοσφαίρισης Βογιατζή Ίριδα-Βοϊλα Έφη.
Γίνε ο "ειδικός" στη χρήση ΟΒΑΣΕ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ Ο ΣΙΤΑΡΟΥΛΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων παίρνει διαζύγιο…..
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Προτασιακή λογική.
Βάσεις Δεδομένων Εισαγωγή για το Εργαστήριο Δρ. Τιάκας Ελευθέριος
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 14/10/2015.
Εργασία Projekt της μαθήτριας Ιωάννα Αλεξίου
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
Χιροσίμα και Ναγκασάκι
ΣΠΗΛΑΙΟΓΡΑΦΙΕΣ GRAFITI
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Περιοχές απόφασης
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2: Χρήση της σύνθετης δομής επιλογής
Εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Κολοκάσι Σωτήρας Κολοκάσι-Πούλλες Σωτήρας
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τρίτη διάλεξη
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Γεώργιος Βιζυηνός Γέννηση Θάνατος Υπηκοότητα Ιδιότητα
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
Presenttion Title My name My position, contact information or project description.
Σκιαγραφώ το μέλλον μου: πού, πώς, πότε και γιατί
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
Математичка логика Основни појмови, дефиниција исказа, основне логичке операције над исказима.
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
النسبة الذهبية العدد الإلهي
Croy 8 - Exercises ὁ θεὸς ἀποστέλλει τοῦτον τὸν προφήτην εἰς τὸν λαόν.
«Επιχειρώ για το Κλίμα και την Ενεργειακή Απόδοση»
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
EU in My Region 2018 Χίος, Ανάδειξη του έργου ανάπλασης της Απλωταριάς
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Τα άστρα και οι μύθοι τους.
Αναπηρία και Παραολυμπιακοί Αγώνες
Το Ψηφιακό ΡΟΤΑΡΥ District Assemby District Assembly
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΡΟΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ
TRAFFICKING-ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
Κράτος και Έδαφος στο Διεθνές Δίκαιο
EU in My Region 2018 Χίος, Ανάδειξη του έργου ανάπλασης της Απλωταριάς
Ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ τι είναι, πως λειτουργούν, ποιος είναι ο σκοπός τους Αύγουστος 2019.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΓΛΩΣΣΩΝ
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Σύστημα Αξιολόγησης Μαθημάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μπότσια Boccia

Μια καινούρια μαθήτρια στο σχολείο (Μ.) Η Μ. θα φοιτήσει τη νέα σχολική χρονιά στη Β’ Γυμνασίου. Έχει εγκεφαλική παράλυση (ΕΠ), με μέτρια/υψηλή λειτουργικότητα και ελαφρά μαθησιακή δυσκολία. Πρόσφατα, σας ανακοινώθηκε ότι θα παρακολουθήσει τα μαθήματα του ‘γενικού’ σχολείου που εργάζεσθε. Πώς θα την βοηθήσετε να ενταχθεί στο μάθημα της φυσικής αγωγής;

www.bisfed.com

Κινητικές Αναπηρίες Εγκεφαλική παράλυση: Νευρολογική διαταραχή Διαταραχή των κινητικών λειτουργιών του σώματος Ελλιπής ανάπτυξη περιοχών του εγκεφάλου που ρυθμίζουν, ελέγχουν και συντονίζουν την ομαλή και συγχρονισμένη κίνηση και στάση των μελών του σώματος (κινητικό έλεγχο)

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος, που εμφανίζεται κατά την διάρκεια των πρώτων χρόνων ζωής και οφείλεται σε εγκεφαλική βλάβη με δυσμενή επίδραση στην διαμόρφωσή του κατά την διάρκεια της ανάπτυξής του (Little club, 1959) Ομάδα συνδρόμων με κύριο χαρακτηριστικό την κινητική αναπηρία που οφείλεται σε μια μη προϊούσα βλάβη ή διαταραχή στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο (Παπαβασιλείου & Παντελιάδης, 2002)

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ Είναι ακούσιες κινητικές αντιδράσεις που οφείλονται ερέθισμα και αποτελούν την βάση της κινητικής εξέλιξης Αντανακλαστικό θηλασμού 0-3 μήνες Αντανακλαστικό αναζήτησης 0-12 μήνες Αντανακλαστικό βαδίσματος 2-5 μήνες Αντανακλαστικό της κολύμβησης 0-5 μήνες Εξαρτημένες αντιδράσεις

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ

Κινητικές Αναπηρίες 1-2 σε 10.000 άτομα Αιτιολογία: Κληρονομικότητα Επίκτητους προγεννετικούς παράγοντες (ενδομήτρια ασφυξία, λοιμώξεις, κοκ) Περιγεννητικούς παράγοντες (καθυστέρηση στην αναπνοή, ενδοκρανιακή αιμορραγία, κρανιακή κάκωση) Μεταγεννητικούς παράγοντες (νεογνικός ίκτερος, ατυχήματα)(Πολυχρονοπούλου, 1995)

Κινητικές Αναπηρίες Ταξινόμηση με βάση: Ανατομική θέση Μυϊκό τόνο

Κινητικές Αναπηρίες Ανατομική θέση: Ημιπληγία Τετραπληγία Διπληγία Μονοπληγία Τριπληγία

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ Ανάλογα με την ανατομική θέση

Κινητικές Αναπηρίες Μυϊκό τόνο: Σπαστικότητα Αθέτωση Αταξία Τρόμος Δυσκαμψία Μεικτές μορφές

www.bisfed.com

Αθλητές Οι αθλητές του Μπότσια κατατάσσονται σε μία από τις παρακάτω τέσσερις κατηγορίες: BC1 - Οι παίκτες αυτής της τάξης ρίχνουν τη μπάλα με το χέρι ή το πόδι. Ένας βοηθός είναι δυνατό να μετακινεί και να σταθεροποιεί το αμαξίδιο ή να τους δίνει τη μπάλα. BC2 - Οι παίκτες αυτής της τάξης ρίχνουν τη μπάλα με το χέρι. Δεν έχουν βοηθό. BC3 - Οι παίκτες αυτής της τάξης έχουν σημαντική φυσική αναπηρία. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν μία βοηθητική συσκευή για να ρίξουν τη μπάλα. Μπορούν να έχουν βοηθό. Ο βοηθός πρέπει να έχει την πλάτη στραμμένη στο γήπεδο, ενώ απαγορεύεται η οπτική του επαφή με το παιχνίδι (Πολυχρονίδης Γρηγόρης) BC4 - Οι παίκτες αυτής της τάξης έχουν άλλες σημαντικές φυσικές αναπηρίες. Δεν έχουν βοηθό.

Σκοπός Η σειρά του παιχνιδιού καθορίζεται από τον ‘κοντινό κανόνα’. Η ομάδα ή ο αθλητής που οι μπάλες της βρίσκονται μακρύτερα από την jackball, παίζει κάθε φορά, ενώ η αντίπαλη ομάδα ή αθλητής περιμένει τη σειρά της. Η ομάδα (ή αθλητής) που ρίχνει τις δερμάτινες μπάλες που έχει στην κατοχή της, έχει στόχο αυτές να πλησιάσουν, όσο το δυνατόν, σε μικρότερη απόσταση από την jackball. Αν η απόσταση μιας ‘μπαλιάς’ είναι πλησιέστερη στην jackball, συγκριτικά με την απόσταση που διατηρούσε προηγούμενα η αντίπαλη ομάδα, τότε αλλάζει η σειρά και ξεκινά να πετάει τις δερμάτινες μπάλες της η αντίπαλη ομάδα. Ο στόχος της αντίπαλης ομάδας είναι και πάλι να βρεθούν οι δικές της μπάλες πλησιέστερα στην jackball, συγκριτικά με τους αντιπάλους της.

Σκοπός Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να ‘παιχτούν’ όλες οι μπάλες. Μόλις ‘παιχτούν’ όλες οι μπάλες, ολοκληρώνεται ένας γύρος - end (σετ). Στους ατομικούς αγώνες κάθε αθλητής έχει 6 μπάλες σε κάθε γύρο (σετ), ενώ ο αγώνας ολοκληρώνεται σε τέσσερα σετ συνολικά. Αγώνες με ζευγάρια έχουν τέσσερα σετ και έξι μπάλες ανά ζευγάρι ανά σετ (ή τρεις μπάλες ανά αθλητή). Ομαδικοί αγώνες (με τρεις αθλητές ανά ομάδα) έχουν έξι γύρους (σετ), με έξι μπάλες ανά ομάδα (ή δύο μπάλες ανά αθλητή σε κάθε σετ).

Χρονικά όρια Τα χρονικά όρια που έχουν οι αθλητές στη διάθεση τους για να ‘ρίξουν’ τις μπάλες καθορίζονται από τη σύσταση των ομάδων. Στο ατομικό οι αθλητές ανάλογα με την αγωνιστική κατηγορία τους έχουν στην διάθεση τους χρονικούς περιορισμούς για να ολοκληρώσουν την προσπάθεια τους σε κάθε γύρο (σετ). Οι αθλητές της κατηγορίας BC1 έχουν στην διάθεση τους 5 λεπτά, της BC2 4 λεπτά, της BC3 6΄ και της BC4 4 λεπτά για να ολοκληρώσουν την προσπάθεια τους σε κάθε γύρο (σετ). Στο παιχνίδι σε ζευγάρια, κάθε ζευγάρι της κατηγορίας BC1 και BC2 έχουν στην διάθεση τους 6 λεπτά, της BC3 7 λεπτά και της BC4 5 λεπτά.

1 1 1 1

1 1 1 1

Βίντεο (1-3)

Κανονισμοί - ποινές Παραβάσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα οδηγούν στην επιβράβευση της αντίπαλης ομάδας (πέναλτι). Με το πέναλτι οι διαιτητές δίνουν δύο επιπλέον μπάλες στην μια ομάδα, οι οποίες ‘ρίχνονται’ μετά την ολοκλήρωση του αντίστοιχου γύρου. Τα πέναλτι προκύπτουν συνήθως στις εξής περιπτώσεις: 1) ακατάλληλη επικοινωνία μεταξύ των αθλητών με τους βοηθούς ή τους προπονητές, 2) ο βοηθός έχει μέτωπο (κοιτάζει) προς το γήπεδο κατά τη διάρκεια του αγώνα, 3) μετακίνηση του αμαξιδίου, ράμπας ή κύλισμα της μπάλας, χωρίς να έχει προηγηθεί το σύνθημα του αθλητή και 4) αθλητής που στο χρόνο ρίψης του αντιπάλου του βγει εκτός του δικού του τετραγώνου ρίψης. 1 1 1 1

Κανονισμοί - ποινές Οι ενέργειες που περιγράφονται στη συνέχεια οδηγούν στην επιβράβευση με πέναλτι και στην ανάκληση της μπάλας: 1) απελευθέρωση της μπάλας ενώ ο αθλητής, ο βοηθός ή ο εξοπλισμός αγγίζουν τη γραμμή του τετραγώνου ρίψης, 2) απελευθέρωση της μπάλας με ακατάλληλη επαφή με το κάθισμα, 3) απελευθέρωση της μπάλας όταν αγγίζει το γήπεδο έξω από το χώρο ρίψεων, 4) μετακίνηση της ράμπας μπροστά ή πίσω (μπορεί να κινηθεί μόνο δεξιά ή αριστερά) και 5) η ράμπα προεξέχει από την μπροστινή γραμμή κατά τη διάρκεια της απελευθέρωσης. Ο βοηθός δεν επιτρέπεται να κοιτάξει το χώρο στόχου κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για βολή. 1 1 1 1

Κανονισμοί - ποινές Προειδοποιήσεις και αποκλεισμοί μπορούν να προκύψουν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όταν υπάρχει: αδικαιολόγητη καθυστέρηση, εγκατάλειψη του γηπέδου ανάμεσα σε δύο σετ και ανάρμοστη συμπεριφορά προς τον διαιτητή. Ένα τάιμ - άουτ διάρκειας δυο λεπτών επιτρέπεται σε κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια του αγώνα με ζευγάρια ή στο ομαδικό. 1 1 1 1

Δεξιότητες Ρίψη Κεφαλοδείκτης – ράμπα Βοηθοί Προσαρμογές στην επικοινωνία χρησιμοποιούνται συχνά ανάμεσα στον αθλητή και στο βοηθό (π.χ. μικρά φωνητικά σινιάλα, νεύματα του κεφαλιού, ανοιγοκλείσιμο των ματιών, ανασήκωμα των ώμων), για να αποφασιστεί που θα τοποθετηθεί η ράμπα για κάθε ρίψη 1 1 1 1

Ρίψη Ρίψη (μακριά και κοντά): Ρίψη με χρήση ράμπας Ρίψη πάνω ή κάτω από τον ώμο [η ρίψη κάτω από τον ώμο είναι μακρινή (σκληρές μπάλες), η ρίψη πάνω από τον ώμο είναι κοντινή (μαλακές μπάλες)] Λάκτισμα της μπάλας με το πόδι Η στρατηγική του ‘μπλοκ’ 1 1 1 1

1 1 1 1

1 1 1 1

Βίντεο (4-5)

Οδηγίες Φυσική καθοδήγηση Ράμπα (στρώματα) Μπαλόνια Πρότυπο ρίψης (φασουλοσάκουλα, μπάλες μικρές) Ρίψη με το πόδι Σκούτερ - πατίνι (σχοινί, ΦΚ, σταθερότητα κορμού) Προσοχή (π.χ. μετακινήσεις από και προς το αμαξίδιο, συνοσηρότητα) Εύρος τροχιάς (αλεξίπτωτα) Στρατηγική

Δραστηριότητες 1.Μέσα στη ζώνη (In the zone, p. 224) 2.DVD: Επίθεση (με ή χωρίς ράμπα) (Ramp attack, p. 225) 3.DVD: Όχι στο σπίτι μου (Not in my house, p. 227) 4.Τρίλιζα (Tic-tac-toe, p. 234) 5.Τρίλιζα με μπλοκ (Tic-tac-toe with block, p. 237) 6.Μέσα ή έξω (In or out, p. 240) 7.Βαγόνι

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ