Οφέλη της αξιολόγησης Πετρος ρουσσοσ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
Advertisements

ΟΡΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΤΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Ανάμειξη και Μάθηση καταναλωτή (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Μαίρη Κουτσελίνη Πανεπιστήμιο Κύπρου. - Τέσσερα χρόνια μετά …  Δεν είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε τα Αναλυτικά Προγράμματα που θα μας λύσουν προβλήματα 
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Δίκαιο Ανταγωνισμού και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ ( άρθρο 1 ν.3959/2011) Ιωάννης Κόκκορης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου – Queen Mary Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος.
Ανάπτυξη μεθόδου ανάλυσης ιστοπαθολογικής εικόνας για την ποσοτική εκτίμηση των Οιστρογονικών Υποδοχέων σε καρκινώματα μαστού Κωστόπουλος Σ. 1, Καλατζής.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Test.
Test.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 6 Σχεδιασμός και υλοποίηση οργανωμένων σχολικών επισκέψεων σε τεχνοεπιστημονικά.
ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΟΙ ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΦΩΛΙΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ; Η περίπτωση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Οξέως και χρονίως πάσχοντες
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ Ομάδα: High-five
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Παράδειγμα 4.12 Πότε λαμβάνουμε υπόψη τα φαινόμενα γραμμής μετάδοσης Όνομα:Τσιμπούκας Κων/νος ΑΜ:6118 Από το βιβλίο: Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκλώματα Μία.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΧΡΗΣΗ ΣΚΙΑΓΡΑΦΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΗ ΝΕΦΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΤΕΙ Σερρών Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
به نام خدا فصل پانزدهم خازن در جریان مستقیم.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
ΑΝΑΣΤΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΕΝΖΥΜΟΥ ΤΗΣ ΑΓΓΕΙΟΤΕΝΣΙΝΗΣ (α-μεα)
Steven E. Williams et al. JACEP 2017;j.jacep
Effectiveness of an integrated diabetes care package at primary healthcare facilities: a cluster randomised trial in Pakistan by Muhammad Amir Khan, John.
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οφέλη της αξιολόγησης Πετρος ρουσσοσ

Τι εξυπηρετεί η αξιολόγηση; Βαθμολόγηση… Άμεσα και έμμεσα οφέλη της αξιολόγησης: Η εξέταση ενός αντικειμένου ενισχύει την πιθανότητα ανάσυρσης της συγκεκριμένης πληροφορίας στο μέλλον… Όσο συχνότερα εξετάζονται οι μαθητές, τόσο περισσότερο μελετούν…

Η ανάκληση υποβοηθά τη διατήρηση Επίδραση της αξιολόγησης (Testing effect) Πλήθος πειραμάτων επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο φαινόμενο Wheeler & Roediger, 1992: Οι συμμετέχοντες είδαν 60 εικόνες όσο άκουγαν μια ιστορία. Τους είχε ειπωθεί ότι θα τους ζητηθούν στη συνέχεια τα ονόματα από τις εικόνες. Η ομάδα ελέγχου έφυγε μετά την παρουσίαση και επέστρεψε μία εβδομάδα αργότερα για αξιολόγηση. Η πρώτη πειραματική ομάδα έδωσε ένα τεστ διάρκειας 7 λεπτών και έφυγε για να επιστρέψει μία εβδομάδα αργότερα για αξιολόγηση. Η δεύτερη πειραματική ομάδα έδωσε τρία τεστ διάρκειας 7 λεπτών και επέστρεψε μία εβδομάδα αργότερα για αξιολόγηση. Στην επόμενη διαφάνεια είναι τα αποτελέσματά τους από αυτή την τελική αξιολόγηση!

Wheeler & Roediger, 1992

Roediger & Karpicke, 2006 Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε για να απαντήσει στην κριτική ότι με το ένα ή τα τρία τεστ στην προηγούμενη έρευνα, οι συμμετέχοντες επαναλάμβαναν κάποιο τμήμα του υλικού (εικόνες). Έτσι σχεδίασαν τρεις διαφορετικές συνθήκες ως εξής (Μ=Μελέτη και Α=Αξιολόγηση): Συνθήκη ελέγχου: ΜΜΜΜ Πειραματική 1: ΜΜΜΑ Πειραματική 2: ΜΑΑΑ

Η αξιολόγηση εντοπίζει κενά στη γνώση Η αξιολόγηση βοηθά τους μαθητές να μάθουν, γιατί τους βοηθά να κατανοήσουν τι ακριβώς δεν γνωρίζουν. Έτσι, μπορούν να προσαρμόσουν τη μελλοντική τους μελέτη αναλόγως… Οι Amlund, Kardash & Kulhavy (1986), σε μια έρευνά τους έδειξαν ότι οι μαθητές διόρθωσαν τα λάθη τους σε ένα δεύτερο τεστ όταν τους δόθηκε η ευκαιρία μιας ενδιάμεσης φάσης μελέτης μεταξύ πρώτου και δεύτερου τεστ… Επίσης, οι Son & Kornell (2008) έδειξαν ότι όταν οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν ξανά το υλικό στο οποίο εξετάστηκαν, δαπανούν περισσότερο χρόνο στο να μελετήσουν το υλικό στο οποίο απέτυχαν… Πρόκειται για έμμεσο όφελος!

Η αξιολόγηση βοηθά τους μαθητές να μάθουν περισσότερα στην επόμενη μελέτη Test-potentiation effect H Izawa (1966, 1968, 1970) σε μια σειρά πειραμάτων έδειξε ότι κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης δεν συμβαίνει ούτε μάθηση ούτε λήθη… Ωστόσο, η αξιολόγηση αύξανε την ποσότητα του υλικού που ο μαθητής μάθαινε σε μια επόμενη μαθησιακή δραστηριότητα… Αυτό το εύρημα φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με το πρώτο όφελος που αναφέραμε προηγουμένως… Πώς επηρεάζεται η μάθηση μετά την αξιολόγηση; Karpicke, 2009 Περαιτέρω έρευνα απαιτείται σχετικά με το συγκεκριμένο όφελος

Η αξιολόγηση φέρνει καλύτερη οργάνωση της γνώσης Zaromb & Roediger (2010) Σε ένα πείραμα, οι συμμετέχοντες μελέτησαν λίστες κατηγοριοποιημένων λέξεων σε δύο συνθήκες: Η πρώτη συνθήκη πρόβλεπε μια δραστηριότητα μελέτης κατά την οποία έπρεπε να αξιολογήσουν την ευχαρίστηση που προκαλούσαν οι λέξεις και μια δεύτερη στη οποία δίνονταν συγκεκριμένες οδηγίες εκμάθησης. Η δεύτερη συνθήκη πρόβλεπε μια δραστηριότητα μελέτης κατά την οποία έπρεπε να αξιολογήσουν την ευχαρίστηση που προκαλούσαν οι λέξεις και αμέσως μετά ένα τεστ ελεύθερης ανάκλησης. 24 ώρες μετά επέστρεψαν και πήραν μέρος σε δύο τεστ: ένα ελεύθερης ανάκλησης και ένα cued- recall test (ανάκλησης με ένδειξη) Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην επόμενη διαφάνεια…

SpSi  Subjects with Pleasantness ratings on trial 1 and Intentional learning instructions on 2 Αριθμός κατηγοριών που ανακλήθηκαν (Rc) Αριθμός ανακληθέντων λέξεων ανά κατηγορία (Rw/c) Προσαρμοσμένο Πηλίκο Ομαδοποίησης - Adjusted Ratio of Clustering (ARC)

Η αξιολόγηση βελτιώνει τη μεταφορά της γνώσης σε νέα πλαίσια Πρόκειται για μια πρόσφατη θεωρία… Η μεταφορά γνώσης ωστόσο είναι παλαιά έννοια (π.χ., Ebbinghaus, 1885) Butler, 2010 Οι μαθητές διάβαζαν κείμενα πάνω σε διάφορα θέματα (ή διάβαζαν και εξετάζονταν) και μία εβδομάδα μετά έδωσαν όλοι το ίδιο τεστ μεταφοράς γνώσης…

Η αξιολόγηση μπορεί να διευκολύνει την ανάκληση υλικού που δεν αξιολογήθηκε Δεν μπορεί να αξιολογήσει ο δάσκαλος όλη τη γνώση… Retrieval-induced facilitation Retrieval-induced forgetting O Chan (2009) παρουσίασε προτάσεις σε δύο συνθήκες: σε τυχαία σειρά (low integration) ή σε σειρά (high) Στη συνέχεια εξέτασε όλους τους συμμετέχοντες 20 λεπτά και 24 ώρες μετά σε δύο κείμενα: το ένα ήταν το κείμενο που είχαν μελετήσει και το άλλο ένα άγνωστο αλλά σχετικό…

Η αξιολόγηση βελτιώνει τη μεταγνωστική παρακολούθηση Αυτό είναι σχετικό με το δεύτερο όφελος… Η απλή μελέτη ενδεχομένως δημιουργεί στους μαθητές την πεποίθηση ότι γνωρίζουν… Δεξιότητα της πρόβλεψης του τι γνωρίζουν και τι όχι Όταν δώσουμε στους μαθητές τη δυνατότητα να εξετάζονται, δεν την προτιμούν…

Η αξιολόγηση εμποδίζει την παρέμβαση υπάρχουσας γνώσης στη μάθηση νέου υλικού Σε ένα πείραμα των Szpunar, McDermott, and Roediger (2007), οι συμμετέχοντες μετά την εκμάθηση κάθε λίστας λέξεων εξετάζονταν. Η επίδοσή τους σε ένα τελικό τεστ ήταν καλύτερη από αυτή μαθητών που δεν εξετάζονταν κατά τη διάρκεια της μάθησης. Επιπλέον, η ομάδα που εξεταζόταν είχε καλύτερη επίδοση στην τελευταία λίστα λέξεων… Szpunar, McDermott, and Roediger (2008): Οι συμμετέχοντες μελέτησαν πέντε λίστες λέξεων που είτε σχετίζονταν μεταξύ τους (across lists) είτε όχι… Εξετάστηκαν στην 5η λίστα αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μάθησης και μετά από την παρέλευση μερικών ημερών.

Επίδοση στη λίστα 5 (συνθήκη σχετικών λέξεων)

Επίδοση στη λίστα 5 (συνθήκη άσχετων λέξεων)

Η αξιολόγηση παρέχει ανατροφοδότηση στους διδάσκοντες Τάση των εκπαιδευτικών να υπερεκτιμούν τι γνωρίζουν οι μαθητές τους… Όταν γνωρίζουμε κάτι καλά, είναι δύσκολο να μπούμε στη θέση αυτού που δεν το γνωρίζει.

Η συχνή αξιολόγηση ενθαρρύνει τους μαθητές να μελετούν Ίσως το έμμεσο όφελος με τη μεγαλύτερη επίδραση… Όλοι γνωρίζουμε την αναβλητικότητα των μαθητών… Όσο πιο σπάνια γίνεται η αξιολόγηση, τόσο πιθανότερο είναι να μετατίθεται η μελέτη για την προηγούμενη της εξέτασης - (Mawhinney, Bostow, Laws, Blumenfeld, & Hopkins, 1971)

Υπάρχουν αρνητικές συνέπειες της αξιολόγησης; Η αξιολόγηση αφαιρεί χρόνο από άλλες σημαντικές δραστηριότητες (όπως η διδασκαλία, η συζήτηση με τους μαθητές, κ.λπ.) Η ανάκληση κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης παράγει πολύ επιφανειακή μάθηση Η ανάκληση συγκεκριμένου υλικού κατά την αξιολόγηση μπορεί να προκαλέσει τη λήθη του υλικού που δεν αξιολογήθηκε Λήθη προκαλούμενη από την ανάσυρση (Anderson et al., 1994) Η κατασκευή ορισμένων τεστ μπορεί να προκαλέσει την απόκτηση εσφαλμένης γνώσης