« Ανεξιθρησκία: από το 313μ.Χ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Παραβίαση Ατομικών Δικαιωμάτων Συμμετέχοντες: • • Κουκιώτης Γεώργιος • • Ευαγγελοπούλου Ευαγγελία • • Δημητράκης Ιωάννης.
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Στο σχολείο όπως και στην κοινωνία οφείλουμε να καλλιεργούμε σχέσεις αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Η χρήση σωματικής ή λεκτικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
Eρευνητική εργασία Β΄ Λυκείου Στατιστική μελέτη των μαθητών της Α΄και της Β΄Λυκείου σχετικά με τις εξωσχολικές ενασχολήσεις τους.
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ Π. Π. Γ. Ε. Σ Γ 1 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ. Ε.:3 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Β. ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ (1844 – 1880) ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1844
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΙΤΛΟΣ: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ»
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
Ελευθερία Θρησκευτικής Συνείδησης
«ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ»
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΣΥΣΤΑΣΗ 1720 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Δ.Ε.21: ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Ανεξιθρησκία: από το 313μ.Χ. στο σήμερα» 1ο ΓΕΛ Αιγίου Σχολικό έτος: 2014-2015 Τάξη Β’ Α’ Τετράμηνο

2) Κουτσόπουλος Αργύριος Ερευνητικές Ομάδες: Α) 1) Ανδρικόπουλος Αθανάσιος 2) Αρβανίτη Αγγέλα 3) Κουφού Βασιλική 4) Παπαντωνοπούλου Μαρία-Ναυσικά 5) Τσανά Χρηστίνα Β) 1) Ζώη Μαρία 2) Κίτα Αλεξάνδρα 3) Λουζιώτη Κωνσταντίνα 4) Μαυρόγιαννη Μαριαλένα   Γ) 1) Αντύπας Άγγελος 2) Κουτσόπουλος Αργύριος 3) Λουκόπουλος Γεώργιος 4) Ρηγόπουλος Ιωάννης 5) Τσαμολιάς Αλέξανδρος Δ) 1) Βαλαούρας Παναγιώτης 2) Βλασσοπούλου Αργυρή 3) Μακρυγιάννη Βασιλική 4) Πετρούτσου Χριστίνα 5) Σιρινιάν Σταμάτης-Αρτέμιος   Υπεύθυνος Καθηγητής: Κουνάβης Ανδρέας (Θεολόγος)

Ορισμός: Ως ανεξιθρησκία ορίζεται η αναγνώριση και ανοχή του δικαιώματος του κάθε ανθρώπου είτε να πιστεύει σε όποια θρησκεία επιθυμεί και να θρησκεύεται ελεύθερα, κατά το δόγμα του, χωρίς περιορισμούς, είτε ακόμα και να μη πιστεύει σε καμία (αθεΐα). Ετυμολογία: Ο όρος εισήχθη από τον Ευγένιο Βούλγαρη ως απόδοση της «θρησκευτικής ανοχής», από τον μέλλοντα "ανέξομαι" του ρήματος ανέχομαι + θρήσκος.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟ: Ο Κωνσταντίνος, κατά την βασιλεία του επί των Ρωμαίων συμφωνεί με τον Λικίνιο να εκδοθεί το διάταγμα της ανεξιθρησκίας (Μιλάνο 313 μ.Χ.-Διάταγμα του Μεδιολάνου). Οι διάδοχοί του, ωστόσο, με προκήρυξη καταδικάζουν τα λατρευτικά έθιμα της αρχαίας θρησκείας (341) και με αυστηρούς νόμους απαγορεύουν τη λειτουργία των ναών (356). Πρόκειται για μια περίοδο που είναι αδύνατον να ανιχνεύσει κανείς οποιοδήποτε στοιχείο θρησκευτικής ελευθερίας. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ: Ακόμη και στα χρόνια της Αναγέννησης, οι θρησκευτικοί διωγμοί της Εκκλησίας απέναντι σ' αυτούς που αμφισβητούν τα δόγματά της είναι ιδιαίτερα έντονοι. Η Ιερά Εξέταση δρα ανενόχλητη και καταδικάζει σε θάνατο επιστήμονες και όσους θεωρεί μάγους. Ο Γαλιλαίος, μπροστά στην απειλή της Ιεράς Εξέτασης αναγκάζεται να απαρνηθεί τις ιδέες του. Μυστικιστές και επιστήμονες που τολμούν να μελετήσουν το σύμπαν και να διατυπώσουν τους νόμους της Φυσικής διώκονται με φανατισμό. ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ: Η Γαλλική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη του 1789 αναγνωρίζει τελικά την ανεξιθρησκία στο άρθρο 10 : «Κανείς δεν πρέπει να ενοχλείται για τις γνώμες του, ακόμη και για τις θρησκευτικές, αρκεί να μη διαταράσσει τη δημόσια τάξη που καθιερώνει ο νόμος».

ΣΗΜΕΡΑ: Σήμερα μετά την πανηγυρική εξαγγελία από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του 1948 (άρθρο 18), η θρησκευτική ελευθερία προστατεύεται από το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το οποίο έχει υπέρτερη ισχύ σε σχέση με τους κοινούς νόμους του κράτους, καθώς και από το άρθρο 18 του Διεθνούς Συμφώνου του Ο.Η.Ε. (1966) για τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα.

Η ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Στην Ελλάδα η ανεξιθρησκία διακηρύχθηκε ήδη από το 1827 στο σύνταγμα της Τροιζήνας. Στο σημερινό σύνταγμα (άρθρο 13) προβλέπεται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης και της θρησκευτικής λατρείας κάθε γνωστής θρησκείας με τον όρο να μην προσβάλλει τα χρηστά ήθη και να μην ασκεί προσηλυτισμό.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ (αρ. 13 παρ 1 του συντάγματος) 1.Το δικαίωμα του ατόμου να πρεσβεύει την θρησκεία της επιλογής του. 2.Το δικαίωμα να μεταβάλλει κανείς τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις χωρίς κανέναν κρατικό περιορισμό. 3.Το δικαίωμα το ανθρώπου να εκδηλώνει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. 4.Το δικαίωμα διαδόσεως της θρησκευτικής πίστης. 5.Το δικαίωμα του να “συνέρχεσθαι” για σκοπούς θρησκευτικούς. 6.Το δικαίωμα της προσωπικής ελευθερίας. 7.Το δικαίωμα του να “συνεταιρίζεσθαι” για θρησκευτικούς λόγους. 8.Το δικαίωμα θρησκευτικής ισότητας. 9.Το δικαίωμα θρησκευτικής εκπαίδευσης δηλαδή Α) θρησκευτικής ανατροφής των παιδιών. Β) συστάσεως και λειτουργίας εκπαιδευτηρίων 10. Το δικαίωμα να μην εξαναγκάζεται κανείς σε ενέργειες αντίθετες προς τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.

Τι δεν θεωρείται σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο αθέμιτος προσηλυτισμός; α. Η απλή διάδοση απόψεων και η απλή δωρεάν διανομή εντύπων. β. Η απλή θρησκευτική πεποίθηση κάθε ατόμου. γ. Η ανυπαρξία άλλων στοιχείων εκμεταλλεύσεις της κουφότητας, απειρίας και ανάγκης του άλλου η την ανυπαρξία κάποιας ενεργητικής συμπεριφοράς για την αλλαγή θρησκευτικών πεποιθήσεων του άλλου. δ. Η ανυπαρξία πλάνης, απάτης απειλής και δόλιων υποσχέσεων και γενικά κατάχρησης εξουσίας, κατάχρησης εμπιστοσύνης και σχέσης εξάρτησης του άλλου. ε. Η απλή διάδοση απόψεων χωρίς αθέμιτα μέσα και τρόπους. στ. Το δικαίωμα να πείσει κανείς τον γείτονα του, δια της απλής διδασκαλίας.

«Η ανεξιθρησκία στο σχολικό περιβάλλον» Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου , το οποίο συμπλήρωσαν μαθητές της δευτέρας λυκείου , θεωρούν οι περισσότεροι ότι το σχολείο επηρεάζει τις θρησκευτικές μας αντιλήψεις και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό . Υποστηρίζουν πως σε νεότερη ηλικία επηρεάζονταν κυρίως από την οικογένεια, ενώ μεγαλώνοντας και αποκτώντας περισσότερες γνώσεις από το σχολείο και συγκεκριμένα από το μάθημα των θρησκευτικών αλλά και από τους καθηγητές τους. Αυτό πιστεύουν ότι προκύπτει κυρίως από το βιβλίο των θρησκευτικών που προβάλλει μόνο μια πλευρά της θρησκείας αποφεύγοντας την διδασκαλία άλλων θρησκειών έστω και ως συμπλήρωμα στις γνώσεις τους. Συμπερασματικά φαίνεται να έχουν την πεποίθηση ότι το σχολείο είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τις θρησκευτικές αντιλήψεις καθενός από τους μαθητές.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το μοντέρνο των καιρών μας είναι η κυριαρχία της ανεξιθρησκίας επί της θρησκείας. Το αγαθό της ελευθερίας της επιλογής δεν μπορεί κανείς να το στερήσει από κανέναν, αλλά αντίστοιχα και κατά της επιλογής του δεν έχει κανένας δικαίωμα να βάλει. Στην Ελλάδα η θρησκεία και η ελληνική ιστορία είναι συνυφασμένες. Μια ζωή τα σύμβολα συνηθίζουμε να σεβόμαστε και να δεχόμαστε έστω και αν δεν τα πιστεύουμε απόλυτα. Τα σύμβολα στις σχολικές αίθουσες έχουν εκτός από θρησκευτικό ή παραδοσιακό χαρακτήρα και κατεξοχήν παιδευτικό. Ο μηδενισμός και η αθεΐα είναι θρησκείες. Το να μάχεται κανείς με φανατισμό κατά της θρησκείας προσδίδει ότι είναι ένας θρησκόληπτος άθρησκος. Συνεπώς πρέπει να κατανοήσουμε ,γενικά , πως η ανεξιθρησκία δεν αποτελεί ούτε αφορμή ούτε δικαιολογία για την αυθαίρετη περιφρόνηση κάθε θρησκευτικού δόγματος αλλά πρέπει να ερμηνεύεται σωστά και όπως προβλέπει το ελληνικό σύνταγμα.