«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Σχεδιασμός διδασκαλίας
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
5.4 ΜΟΡΦΕΣ & ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 5.5 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ο/η εκπαιδευτικός κάτοχος & φορέας της γνώσης «το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει ακροώμαι-επαναλαμβάνω»

ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης γίνεται σύνδεση του μαθήματος με τις προηγούμενες γνώσεις σύντομη ενημέρωση των μαθ. για τα θέματα του νέου περιεχομένου Παρουσίαση της νέας γνώσης χρήση διδακτικών υλικών για την ανάπτυξη της επιστημονικής άποψης Εφαρμογή της νέας γνώσης ανακεφαλαίωση των βασικότερων σημείων του περιεχομένου

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Στρατηγική 1: O εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες Περιλαμβάνει δραστηριότητες οι οποίες κινητοποιούν κυρίως γνωστικές δεξιότητες συλλογής δεδομένων, όπως ανάκληση, παρατήρηση, αναγνώριση: «Πώς λέγεται η ενέργεια που μας δίνει ο ήλιος;», «Τι παρατηρείτε στα πανιά του ιστιοπλοϊκού;», «Ποιες πηγές ενέργειας αναγνωρίζετε στην εικόνα που βλέπετε;». Οι μαθητές καλούνται να αναφέρουν παραδείγματα, έννοιες, επιστημονικούς όρους, κανόνες: «Πείτε μου ένα παράδειγμα μετατροπής ενέργειας από ηλεκτρική σε φωτεινή», «Πώς ονομάζεται η ενέργεια που έχει ένα τεντωμένο ελατήριο;», «Ποιος θα διατυπώσει την αρχή διατήρησης της ενέργειας;». Δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές κάνουν απλούς υπολογισμούς: «Στο 1m το σώμα έχει δυναμική ενέργεια 20joule, στα 2m πόση θα είναι η δυναμική του ενέργεια;». Ακόμη ανήκουν ερωτήσεις του εκπαιδευτικού στις οποίες η απάντηση διατυπώνεται ουσιαστικά μέσα την ίδια την ερώτηση: «Δηλαδή, δεν θα έχουμε την απαραίτητη δύναμη για να ζήσουμε, σωστά;».

ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Ο/Η ε. επιβραβεύει άμεσα/έμμεσα τις σωστές απαντήσεις Ο/Η ε. διορθώνει άμεσα τις λανθασμένες απαντήσεις Ο/Η ε. παραβλέπει τις απαντήσεις των μ. Ο/Η ε. δίνει εξηγήσεις όταν οι μ. έχουν απορίες ή δεν απαντούν στις ερωτήσεις του/της

Επιθυμητά Μαθησιακά Αποτελέσματα Εκμάθηση: όρων, τύπων, κανόνων, απλών εννοιών & σχέσεων

Γνωστικά Περιεχόμενα των ΦΕ «Έμβια»: τους ζωντανούς οργανισμούς γύρω μας……. Θεωρία των λιθοσφαιρικών πλακών Μορφές ενέργειας: Τα διάφορα «πρόσωπα» της εν. τα ονομάζουμε μορφές ενέργειας….. Ήχος: μια επαναλαμβανόμενη κίνηση…. Αρχή της ζωής: ανδρικά όργανα αναπαραγωγής είναι οι όρχεις, η εκφορητική οδός, το πέος. Σιδηρομαγνητικά υλικά είναι τα υλικά στα οποία οι μαγνήτες ασκούν δύναμη Δύναμη: είναι η αιτία παραμόρφωσης ……

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ 1. Ενέργεια 2. Πηγές 3. Ανανεώσιμες 4. Μορφές Α. ανάπτυξη προβληματισμού & Εξοικείωσης Β. Παρουσίαση Γ. Αξιολόγηση -Ο ε. καλεί τους/τις μ. να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες -Να αντιληφτούν την επιστημονική άποψη ΑΑ1 ΑΑ2 ΑΑ4 ΑΑ5

Ποια Σύνταξη των Φάσεων? Ποιοι στόχοι? Σχετίζεται με τη διαπραγμάτευση του περιεχομένου που διδάσκεται? Σχετίζεται με τη διαπραγμάτευση των απόψεων των μαθητών/τριών ? Σχετίζεται με την εκμάθηση των διαδικασιών ?