Κεφ Συναθροιστική Προσφορά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
ΠΑΡΑΓΩΓΗ και ΚΟΣΤΟΣ.
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Ζήτηση των Αγαθών..
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Βραχυχρόνια και Μακροχρόνια περίοδος
Κεφ. 7: Χρήμα – πληθωρισμός
Κεφάλαιο 4ο Η Προσφορά των Αγαθών
Διαμεσολάβηση και πραγματική οικονομία
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
Ανεργία Φυσικό ποσοστό ανεργίας (ΦΠΑ): μέσο ποσοστό ανεργίας γύρω από το οποίο κυμαίνεται το ποσοστό ανεργίας ΦΠΑ t.
ΙΟΘΟ 251-ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΙΙ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Ζήτηση χρήματος: εξαρτάται από ονομαστικό επιτόκιo, i
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
1 Ενδογενής Μεγέθυνση Υ=ΑΚ (1) Α: μετρά την παραγωγή κάθε μονάδας κεφαλαίου Όχι φθίνουσες αποδόσεις ΔΚ = Ι-δΚ (2) Ι = sY (3) ⇒ ΔΚ= sY – δΚ (4)
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων – Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. Πάτρας Μάθημα: εκπαιδευτική τεχνολογία - πολυμέσα.
Κεφάλαιο 15 Τα Ελλείμματα του Προϋπολογισμού στη βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδο «Ευλογημένοι είναι οι νέοι, γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν το εθνικό.
Το κράτος, για να αντιμετωπίσει την ανεργία η οποία είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς ζήτησης, χρησιμοποιεί συνήθως δημοσιονομικά και νομισματικά μέτρα: Δημοσιονομικά.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Προσφορά και ζήτηση εργασίας Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Εισαγωγή στη διαχείριση χαρτοφυλακίου Ως επενδυτικό χαρτοφυλάκιο ορίζουμε Μ ια περιουσία που αποτελείται από μία ή περισσότερες κατηγορίες επενδυτικών.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 2: Ελαστικότητες Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
1 Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος Οικονομική πολιτική Βραχυχρόνιες-μακροχρόνιες επιπτώσεις.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Μακροοικονομία Διάλεξη 8. Ισορροπία στο Υπόδειγμα IS-LM Καμπύλη IS: ισορροπία στην αγορά αγαθών Υ = C(Y – T) + I(r) + G Καμπύλη LM: ισορροπία στην αγορά.
1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
ΑΓΟΡΕΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Εισαγωγή στις Οικονομικές Διακυμάνσεις
Οικονομικά Γεωργικής παραγωγής
Η καμπύλη Προσφοράς Μεθοδολογία Ασκήσεων.
Παραγωγή προϊόντος με 2 συντελεστές (2)
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3.
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 9η
ΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ Με τον όρο ολική ζήτηση αναφερόμαστε στη
To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
Διεθνής οικονομική Θεωρία και πολιτική 4η βελτιωμένη έκδοση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΜΕΤΑ-ΚΕΫΝΣΙΑΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
10ο κεφάλαιο Μακροοικονομική (Abel-Bernanke-Croushore)
To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου
Η Νεο-Κλασική Θεωρία της Ανεργίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφ. 15.1 Συναθροιστική Προσφορά N.Gregory Mankiw, Laurence M. Ball, Μακροοικονομική και το χρηματοοικονομικό σύστημα Κεφ. 15.1 Συναθροιστική Προσφορά

Προσφορά Μακροχρόνια: Βραχυχρόνια: Προσφορά –φυσικό επίπεδο παραγωγής. Προσφορά - απόκλιση από το φυσικό επίπεδο παραγωγής Συνάρτηση συνολικής προσφοράς (Υ, P)

Μακροχρόνια: συνάρτηση συνολικής προσφοράς (κάθετη) Μακροχρόνια: συνάρτηση συνολικής προσφοράς (κάθετη) P S

Βραχυχρόνια: P S Y

Θετική σχέση P και Y βραχυχρόνια Αν P ↑ και P ≠ EP EP: προσδωκόμενο επίπεδο τιμών Τότε Y ↑

α>0, δείχνει το βαθμό ανταπόκρισης της παραγωγής στις απροσδόκητες μεταβολές τιμών. Όταν P↑ απροσδόκητα, η παραγωγή μεταβάλλεται.

P Y

Βραχυχρόνια: απόκλιση από το μακροχρόνιο φυσικό επίπεδο παραγωγής Εξηγήσεις: α. υπόδειγμα: ακαμψίας β. υπόδειγμα: ατελούς πληροφόρησης

α. Υπόδειγμα Ακαμψίας τιμών Θετική συγκυρία (άνθηση) (P↑) Όταν άνθηση: οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους. Ορισμένες επιχειρήσεις δεν προσαρμόζουν τις τιμές τους ανάλογα με τις τρέχουσες εξελίξεις s: ποσοστό επιχειρήσεων με άκαμπτες τιμές (1-s): ποσοστό επιχειρήσεων με εύκαμπτες τιμές

Πώς καθορίζουν τις τιμές των προϊόντων τους οι επιχειρήσεις; (1-s): προσαρμόζουν τις τιμές τους pi= P+(α) (Y- Υ ) s: δεν προσαρμόζουν τις τιμές τους pj = EP Γενικό επίπεδο τιμών P: P=(1-s) pi + s pj

Αφαιρώ (1-s)P Διαιρώ με s

Γενικό επίπεδο τιμών εξαρτάται: Από το προσδοκώμενο επίπεδο τιμών Από την οικονομική συγκυρία (Y↓ → P ↓) Από το ποσοστό των επιχειρήσεων με άκαμπτες τιμές (s↑ → P↓)

Με αλγεβρική αναδιάταξη:

Θετική σχέση μεταξύ P και Υ: Μερικές επιχειρήσεις αυξάνουν την προσφορά τους (θετική συγκυρία) χωρίς να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους R. Lucas: η μεταβλητότητα της συνολικής ζήτησης καθορίζει την κλίση της συνολικής προσφοράς

Μεταβλητότητα ζήτησης και υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης: Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης: Τιμές κυμαίνονται έντονα Παραγωγοί μαθαίνουν για τις μεταβολές αυτές Καμπύλη προσφοράς σχεδόν κάθετη Σχετικές τιμές σταθερές (δεν υπάρχει ατελής πληροφόρηση) Προσφορά αμετάβλητη⇒ καμπύλη προσφοράς σχεδόν κάθετη

Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης P S Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης Υ

β. Υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης β. Υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης Ορισμένοι παραγωγοί έχουν ατελή ή λανθασμένη πληροφόρηση ως προς την τιμή του προϊόντος τους σε σχέση με το γενικό επίπεδο τιμών Π.χ. πιστεύουν ότι έχει αυξηθεί μόνο η τιμή του δικού τους προϊόντος (Pxi/P)↑

Aν ↑Pxi είναι μη αναμενόμενη, ο παραγωγός δεν συνειδητοποιεί ότι έχει αυξηθεί το γενικό επίπεδο τιμών. → αυξάνει την παραγωγή του για να αυξήσει τα κέρδη του. Αν όλοι οι παραγωγοί πιστεύουν το ίδιο → αυξάνεται η συνολική παραγωγή στην οικονομία ⇒ Η παραγωγή αυξάνεται στο βαθμό που P ≠ EP τότε Υ ≠ Υ (φυσικό επίπεδο παραγωγής)

Αν P-EP>0, → Y↑ α: δείχνει το μέγεθος της λανθασμένης πληροφόρησης των παραγωγών για την τιμή των προϊόντων τους σε σχέση με το γενικό επίπεδο τιμών.