Μελέτες «κοινής γνώμης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Τατουαζ και body-piercings
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
1 Πανελλαδική πολιτική έρευνα γνώμης Ιανουάριος 2015.
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Παιδαγωγική θεωρία και χριστιανική θεολογία ΕΡΩΤΗΜΑ: Υφίστανται σχέσεις μεταξύ παιδαγωγικών αρχών και χριστιανικών πεποιθήσεων;
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Βασικές αρχές και είδη Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Msc Περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος Διεύθυνσης Οργάνωσης και Πληροφορικής της Ε. Ε. Τ. Α. Α.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Κομματικός Φανατισμός
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Δρ. Λεμπέση Γεωργία Ελένη
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Infra-demos Commonsfest 2018.
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Στατιστικές Υποθέσεις III
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μελέτες «κοινής γνώμης» Ή ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκοπήσεις Έρευνες γνώμης που διενεργούνται από Ινστιτούτα Δημοσκοπήσεων με την ευθύνη ειδικών («πολιτολόγων στην περίπτωση της Γαλλίας)

Δημοσκοπήσεις Κατέχουν σημαντική θέση στην πολιτική ζωή Αποτελούν δημοσιογραφικό πρόϊόν Παρατηρούνται σε όλες τις δημοκρατικές χώρες (στην Γαλλία έχουν εξέχοντα ρόλο)

Δημοσκοπήσεις Βοήθησαν να γνωρίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια ορισμένες αντικειμενικές ιδιότητες που συνδέονται με την πολιτική ψήφο, κυρίως κάποια κοινωνικά χαρακτηριστικά διαφορετικών ομάδων ψηφοφόρων. Ωστόσο την δεκαετία του 70 αμφισβητήθηκαν

Προεκλογικές έρευνες και έρευνες γνώμης; Προεκλογικές έρευνες οργανώνουν σε μειωμένη κλίμακα μια «πρόωρη» ψήφο. Προηγούνται μιας προεκλογικής αναμέτρησης ή την προοικονομούν. Έρευνες γνώμης που διεξάγουν τα Ινστιτούτα Δημοσκοπήσεων δημιουργούν καταστάσεις που στην πολιτική πραγματικότητα δεν υφίστανται ως τέτοιες. Συνεπώς δεν είναι δυνατό να συγκριθούν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων με εκείνα που θα έδιναν οι πραγματικές εκλογικές αναμετρήσεις.

«Πολιτολόγος» Λέξη που δημιουργήθηκε το 60 από τα ΜΜΕ για να δηλώσει τους νέους ειδήμονες της πολιτικής επιστήμης που σχολίαζαν στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση τις δημοσκοπήσεις που είχαν διενεργήσει με αφορμή τις εκλογές.

«Πολιτολόγοι» Υποβάλλονται ολοένα και περισσότερο στο διπλό εξαναγκασμό του πολιτικού και οικονομικού πεδίου. Υπηρετούν την «επιστήμη για τη δράση» που δεν αφήνει χώρο για βαθυστόχαστη και κριτική ανάλυση Χρέος τους να υπακούνε στις διαταγές της δημοσιογραφίας ή της πολιτικής: να διενεργούν έρευνες όσο γίνεται πιο γρήγορα

Οι δημοσκοπήσεις των «πολιτολόγων» Αποτελούν μέρος του πολιτικού παιχνιδιού Προορίζονται για διάφορους παράγοντες του πολιτικού πεδίου και σχολιάζονται από αυτούς Παραμένουν στη σύλληψη και στην ανάλυσή τους συγκυριακά προϊόντα, έντονα σημαδεμένα από την εκάστοτε πολιτική προβληματική της στιγμής.

Δημοσκόποι Έχουν την τάση να αντιλαμβάνονται τις έρευνες τους σε συνάρτηση με την άμεση πολιτική επικαιρότητα και δεν επιδιώκουν να καταλάβουν τις πολιτικές συζητήσεις, όσο να τις διεκπεραιώσουν με φαινομενικά αναμφισβήτητο και αντικειμενικό τρόπο. Ο οικονομικός ανταγωνισμός ανάμεσα στα διάφορα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων τους δεσμεύει σε ένα είδος μόνιμου «μιντιακού» πλειστηριασμού. Προωθούν τον πολλαπλασιασμό των ερευνών.

Νόμος περί δημοσκοπήσεων 1977 Απαγόρευε κάθε δημοσίευση και σχολιασμό δημοσκοπήσεων αλλά μόνο την εβδομάδα που προηγούνταν κάθε γύρου των εκλογών.

Κριτική για τις δημοσκοπήσεις Στερούνται σοβαρότητας και αξιοπιστίας Επικίνδυνες πολιτικές επιδράσεις των δημοσκοπήσεων στο πολιτικό παιχνίδι Ερωτήσεις παράλογες ή πολιτικά χρωματισμένες Ψεύτικες ή ατελείς τεχνικά δημοσκοπήσεις Έλκουν την προσοχή στην λεπτομέρεια και απομακρύνονται από την ουσία Αβέβαια αποτελέσματα και δύσκολες στην διενέργεια τους

Τα πιο ορατά κοινωνικά φαινόμενα δεν είναι κατ’ ανάγκην τα σημαντικότερα

Οι δυσκολίες της έρευνας μέσω ερωτηματολογίου Οι κοινωνικοί δρώντες δε λένε πάντα αυτό που κάνουν και δεν κάνουν πάντα αυτό που λένε. Οι απαντήσεις που προκύπτουν από αυτές τις έρευνες είναι ακατέργαστα υλικά που θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο κριτικής ανάλυσης. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο θα πρέπει να συνοδεύεται και από άλλες ερευνητικές μεθόδους (εθνογραφική παρατήρηση, εκτενείς συζητήσεις κλπ) «Σωστά» ερωτήματα είναι τα ουδέτερα ερωτήματα; Η υπερβολική αστάθεια των «γνωμών» αυτών μπορούν το ίδιο εύκολα να μεταβληθούν ανάλογα με τη σύνταξη της ερώτησης ή τη θέση της στο ερωτηματολόγιο. Ανάγει την επιστημονική έρευνα σε μια απλή στατιστική τυπολογία απαντήσεων που φαίνονται επαρκείς από μόνες τους.

Το φαινόμενο επιβολής των ερωτήσεων Υπερβολικά δύσκολο να θέτουμε το ίδιο ερώτημα σε έναν ετερόκλητο κοινωνικά και πολιτισμικά πληθυσμό και να διασφαλιστεί πως το ερώτημα θα το κατανοήσουν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Η τεχνική των κλειστών ερωτήσεων αυξάνει τους κινδύνους παρανοήσεων (π.χ. τυχαίες απαντήσεις) Η καθαρά γλωσσική κατανόηση ενός ερωτήματος δεν συνεπάγεται την πρακτική κατανόηση του προβλήματος, ούτε την αναγνώριση του προβλήματος ως τέτοιου, ούτε και τη γνώση των πολιτικών διακυβευμάτων που μπορεί αυτή να εμπεριέχει.

Το φαινόμενο επιβολής των ερωτήσεων Οι δημοσκόποι θα έπρεπε να παίρνουν περισσότερο στα σοβαρά τις απαντήσεις που λαμβάνουν στις σπάνια ανοιχτές ερωτήσεις καθώς και σε αυτές που απλούστατα ελέγχουν γνώσεις. Τα Ινστιτούτα Δημοσκοπήσεων απέχουν πολύ από το να καταγράφουν τις «καταστάσεις γνώμης». Συμβάλλουν στο να πιστεύουμε πως για όλα τα πράγματα υπάρχει μια «κοινή γνώμη» που είναι διαρκώς μετακινούμενη και ρευστή.

Συμπερασματικά Σύμφωνα με τον Pierre Bourdieu «η κοινή γνώμη δεν υπάρχει» Διαφορά μεταξύ δημοσκόπων και κοινωνιολόγων. Οι μεν πιστεύουν στην ύπαρξη «κοινής γνώμης» καθ’αυτής ενώ οι δε πιστεύουν πως είναι μια συλλογική πεποίθηση που η λειτουργία της είναι να εξασφαλίσει στα δημοκρατικά καθεστώτα ένα είδος ρύθμισης της πολιτικής πάλης.

Συμπερασματικά Δεν υπάρχει «αληθινή κοινή γνώμη» παρά μόνο πεποιθήσεις γύρω από τον σωστό τρόπο να την αντιλαμβανόμαστε και να τη μετρούμε. Το μόνο που μπορεί να υπάρχει είναι ένας κοινωνικός ορισμός της που είναι εκ φύσεως ιστορικά μεταβλητός και ουσιαστικά παραπέμπει στο κοινωνικό πεδίο των δρώντων που έχουν συμφέρον να την επικαλούνται, να τη χειραγωγούν ή να επενεργούν σε αυτό που ονομάζεται έτσι κοινωνικά.