ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Ο ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Η ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΤΟΥ CALVIN C. CLAWSON Μάθημα: Διδακτικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Τι είναι η εικονική πραγματικότητα;  Η Εικονική Πραγματικότητα είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
Το Στομάχιον Παιχνίδι της αρχαιότητας ή αρχές της συνδυαστικής ανάλυσης; Παντελής Ι. Σαλλιάρης Ιστορίες Αγνώστων Θ+Φ Νάουσα 2009.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ Ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei, 15 Φεβρουαρίου 1564 – 8 Ιανουαρίου 1642) ήταν Ιταλός αστρονόμος, φιλόσοφος και φυσικός. Γεννήθηκε στην Πίζα της.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ Ο Δαρβίνος γεννήθηκε στην Αγγλία το 1809, έτος δημοσίευσης της εργασίας του Λαμάρκ Αν και ως μαθητής ενδιαφερόταν για τη μελέτη.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 1:Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Βιολογία Γυμνασίου.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των μαθηματικών ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Λεμονίδης Χαράλαμπος ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Ερευνητική εργασία (Project)
ο χρόνος 2η εργαστηριακή άσκηση
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Πι.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο ανθρωποσ και η εξελιξη του
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
«Διγλωσσία και αφασία»
1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1η διδακτική ώρα από τις 2 ή 3 για την ολοκλήρωση του.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΕΞΙΟΥ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Ο ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Η ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΤΟΥ CALVIN C. CLAWSON Μάθημα: Διδακτικής των Μαθηματικών Καθηγητής: Λεμονίδης Χαράλαμπος Φοιτήτριες: Δημητρίου Παρασκευή (4155) Πίτσαρα Μαρία (4102) 09/05/17 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ο Calvin C. Clawson Γεννήθηκε το 1941. Είναι καθηγητής μαθηματικών στο Seattle Community College. Εκτός από τον «Ταξιδευτή των Μαθηματικών» (1994), έχουν κυκλοφορήσει οι εξής μελέτες του: Νικώντας τη Φοβία των Μαθηματικών: Ένας Ανώδυνος Οδηγός (1992) Η Μαγεία των Μαθηματικών: Αποκαλύπτοντας τα Μυστικά των Αριθμών (1996) Μαθηματικά Μυστήρια: Η Ομορφιά και η Μαγεία των Αριθμών (1996) Μια βόλτα στις πενιχρές περιοχές: Οι πρώτοι τουρίστες του Yellowstone (2003) Έχει γράψει επίσης το μυθιστόρημα «Ο λευκός ασβός», για το οποίο κέρδισε το βραβείο ένωσης συγγραφέων και δεκάδες διηγήματα. 09/05/17

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Τα Μαθηματικά είναι η επιστήμη που μελετά θέματα που αφορούν την ποσότητα (αριθμούς), τη δομή (γεωμετρικά σχήματα), το χώρο, τη μεταβολή και τις σχέσεις όλων των μετρήσιμων αντικειμένων της πραγματικότητας και της φαντασίας μας. «Ο Ταξιδευτής των Μαθηματικών» αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια του συγγραφέα να απαντήσει σε φιλοσοφικά ερωτήματα που προκύπτουν από τη χρήση των μαθηματικών όσον αφορά τη γέννηση, την εξέλιξη και τη χρήση τους ανά τους αιώνες. 09/05/17

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Αριστερό Ημισφαίριο Δεξί Ημισφαίριο Αίσθηση του Χρόνου Γλωσσικές Λειτουργίες Σχεδιασμός και εκτέλεση μιας σειράς δραστηριοτήτων Δεξί Ημισφαίριο Αίσθηση του χώρου Οπτική Αντίληψη Κινητικές Δεξιότητες 09/05/17

ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ Διατρέχοντας πίσω στην αλυσίδα της εξέλιξης, ξεκινώντας με τους homo habilis και φτάνοντας ως τον σύγχρονο homo sapiens sapiens, διαπιστώνεται ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος άλλαξε ανά τους αιώνες. Η αλλαγή αυτή συγκαταλέγεται στις διαφορετικές συνήθειες των ανθρωπίδων και στη δημιουργία νέων δραστηριοτήτων, όπως η αποθήκευση της τροφής. Όσο περιπλοκότερα γίνονταν τα προβλήματα του, τόσο περιέπλεκαν και τα μαθηματικά που χρησιμοποιούσε. 09/05/17

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Σχετίζεται το μέγεθος του εγκεφάλου με τη νοημοσύνη του κάθε οργανισμού; Ο Clawson αφιερώνει ένα κεφάλαιο για να συγκρίνει τους εγκεφάλους των ζώων με το μέγεθος τους, να αναφέρει επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει ανά τους αιώνες και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι όλα τα ζώα μπορούν να κατανοήσουν ένα μέρος των μαθηματικών, από τις σφήκες που τοποθετούν ένα σταθερό αριθμό εντόμων στις κερήθρες με τα νεογνά ανάλογα με το φύλο τους έως τα πανέξυπνα δελφίνια με την εξαιρετική τους ακουστική αίσθηση. 09/05/17

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ Η Μεσοποταμία ήταν περιοχή κατάλληλη για την ανάπτυξη της γεωργίας. Με τη γεωργία, οι άνθρωποι χρειάζονταν να υπολογίζουν τις μέρες, την ποσότητα που αποθήκευαν και τους φόρους. Έτσι, οι Σουμέριοι, οι Βαβυλώνιοι και στη συνέχεια οι Αιγύπτιοι ανέπτυξαν πολύπλοκα μαθηματικά. 09/05/17

ΑΠΟΚΟΜΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ Ο Κινέζικος πολιτισμός, όπως και οι πολιτισμοί του Νέου Κόσμου, επινόησαν ανεξάρτητα μαθηματικά. Παρατηρείτε όμως πως τα μαθηματικά τους δε διαφέρουν ριζικά με αυτά των άλλων λαών. 09/05/17

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ Το κεφάλαιο αυτό το ονομάζει «Προβλήματα στον Παράδεισο», καθώς κατηγορεί την αρχαιοελληνική αντίληψη των πυθαγορείων ότι αποτέλεσε τροχοπέδη στην πρόοδο των μαθηματικών για χίλια τουλάχιστον χρόνια. Το τελευταίο επειδή επηρέασαν τις φιλοσοφικές απόψεις στη Δύση μέχρι τα τέλη του Μεσαίωνα. Θεωρείται ότι οι πυθαγόρειοι, που επηρέασαν τη φιλοσοφική ελληνική αντίληψη, δρούσαν μυστικιστικά και άλλαζαν την εξήγηση των εμπειριών τους με βάση τις θεωρίες αυτές. 09/05/17

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Αρνητικοί Αριθμοί Άρρητοι Αριθμοί Υπερβατικοί Αριθμοί Πεπερασμένοι Αριθμοί Υπερπεπερασμένοι Αριθμοί Μιγαδικοί Άπειρο 09/05/17

ΟΙ ΙΔΙΟΦΥΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΜΝΗΜΟΝΕΣ Η ύπαρξη των μαθηματικών μπορεί στην αρχή να ήταν απρόσωπη, όμως η εξέλιξή τους είχε όνομα. Υπήρξαν πολλοί μεγάλοι μαθηματικοί που κατάφεραν να διευρύνουν τη γνώση μας για τα μαθηματικά. Όμως, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους που τους κάνει ξεχωριστούς; Ως συμπέρασμα, ο Clawson αναφέρει ότι η μόνη διαφορά τους «αρέσει να παίζουν με τους αριθμούς». 09/05/17

ΟΙ ΙΔΙΟΦΥΕΙΣ ΜΙΚΡΟΝΟΕΣ Εκτός από τους ιδιαίτερα ευφυής ανθρώπους, υπάρχουν κι άλλοι, οι οποίοι θεωρούνται άτομα με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης οι οποίοι όμως μπορούν να κάνουν νοητικές μαθηματικές πράξεις σε δευτερόλεπτα. Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι οι δίδυμοι Τζον και Μάικλ οι οποίοι έπαιζαν ένα παιχνίδι με πρώτους αριθμούς. Ένας από τους δύο έλεγε έναν πρώτο αριθμό και ο αδερφός του υπολόγιζε τον αμέσως επόμενο πρώτο αριθμό. Ο δόκτωρ Σαξ, ο υπεύθυνος γιατρός τους, παρατήρησε ότι μπορούσαν να υπολογίσουν μεγαλύτερους από εικοσαψήφιους πρώτους αριθμούς. 09/05/17

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Και καθώς το ταξίδι των μαθηματικών φτάνει στο τέλος, λογικό είναι ο ταξιδευτής να αναρωτιέται το νόημα όλων αυτών, γιατί κάνουμε μαθηματικά, είναι τα μαθηματικά πραγματικά ή ανθρώπινη επινόηση; Κι έτσι, συγκρίνοντας όλες τις πληροφορίες που μάζεψε από το ταξίδι, κάθισε σε μια γωνιά και στοχάστηκε τον κόσμο όπως ήταν, είναι και θα είναι, αν η εξέλιξη δε σταματήσει ποτέ. 09/05/17

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ 09/05/17