ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
“Πρόταση σχεδιασμού ενός συνεργατικού έργου από την ομάδα των μεταπτυχιακών φοιτητών του μαθήματος για την παραγωγή ενός προϊόντος με επίκεντρο τα εκπαιδευτικά.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Βιολογία Γυμνασίου.
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Slideshare.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ Κάτοχος Χάρτη Κινητικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση- Παλαιγεωργίου Γεώργιος Παρουσίαση 1ης Δραστηριότητας - Κατασκευή Ηλεκτρονικού Προϊόντος Ομάδα : Γιόκα Ελισσάβετ, Γώγου Αλκμήνη & Χρυσοχοΐδου Ιωάννα

Ηλεκτρονικού βιβλίου μέσω wiki Τι προτείνουμε : Την δημιουργία ενός : εκπαιδευτικά άρθρα Ηλεκτρονικού βιβλίου μέσω wiki ηλεκτρονικές παρουσιάσεις μαθημάτων Με προϊόντα : βίντεο κόμικς λίστες με χρήσιμους συνδέσμους

Το πλαίσιο Το υλικό θα αποσκοπεί στην πληροφόρηση τους για τους τρόπους διδασκαλίας και την παιδαγωγική ταυτότητα των σχολείων της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες χωρισμένοι σε ομάδες θα συγκεντρώνουν υλικό για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο. Επί 7 εβδομάδες

Οργάνωση των ομάδων Οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε 10 ομάδες των 3 ατόμων, αναλυτικότερα : ομάδα συντονισμού, ομάδα σύνταξης-περιεχομένου, ομάδα συνδέσμων, ομάδα παρουσιάσεων, ομάδα κόμικς, ομάδα screen cast, ομάδα συγκέντρωσης βίντεο, ομάδα έκδοσης του παραγόμενου έργου, ομάδα ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και ομάδα αξιολόγησης του εκπονούμενου έργου .

Οργάνωση της κοινότητας wiki 1η εβδομάδα Χωρισμός σε ομάδες . Δημιουργία συμβολαίου - δέσμευση των ομάδων για τήρηση των κανόνων. Διατύπωση των στόχων. Ορισμός κριτηρίων για τα ιστολόγια. 2η εβδομάδα Αναζήτηση ιστολογίων από όλες τις ομάδες. Η ομάδα σύνταξης συγκεντρώνει άρθρα και κειμενικό υλικό. 3η -5η εβδομάδα Όλες οι ομάδες εργάζονται πάνω στο έργο που έχουν αναλάβει. Η εξέλιξη του έργου ελέγχεται κάθε εβδομάδα μέσω wiki, όπου εκεί το έργο των ομάδων γίνεται διαθέσιμο στις υπόλοιπες ομάδες για συζήτηση και πιθανή διόρθωση. 6η εβδομάδα Ολοκληρωμένη παρουσίαση του έργου των ομάδων. Τελικές διορθώσεις του κειμένου Εμπλοκή όλων των ομάδων στη διόρθωση και την ολοκλήρωση των κεφαλαίων. 7η εβδομάδα Διαμοιρασμός (στην αρχή της εβδομάδας) προς όλες τις ομάδες ερωτηματολογίων σχετικών με την έως τώρα εμπειρία τους. Στο τέλος της εβδομάδας , οι ομάδες παρουσιάζουν το έργο τους.

Πως χρησιμοποιούνται οι αρχές των wikis (1) Η αρχή της ανάπτυξης της κοινότητας : οι ομάδες θα δουλεύουν κομμάτια του έργου και θα τα διαθέτουν και στις υπόλοιπες ομάδες για επέκταση των γνώσεων, συμφωνία ή και διαφωνία ως προς το περιεχόμενο. Η αρχή των αναδυόμενων στόχων : οι ομάδες μέσω των δράσεων αναστοχασμού και αξιολόγησης των ερωτηματολογίων, αναδιαμορφώνουν του μαθησιακούς στόχους που έχουν θέσει εξαρχής. Η αρχή διατύπωσης των στόχων : έχοντας ορίσει σαφείς στόχους, η κάθε ομάδα οφείλει να θυμάται τι πρέπει να κάνει και τι ακριβώς καλείται να υλοποιήσει. Η στοχοθεσία του έργου και η πολλαπλή επαναδιατύπωσή του ενεργοποιεί όλα τα μέλη.

Πως χρησιμοποιούνται οι αρχές των wikis (2) Η μεταγνωστική αρχή : οι ομάδες πρέπει να γνωρίζουν τι γνωρίζουν, να γνωρίζουν την διαδικασία με την οποία έμαθαν και να μπορούν να αξιολογήσουν την γνώση. Η αρχή της υπέρβασης των ορίων : οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν κάτι που δεν θα αρκεστεί σε ένα απλό λογισμικό, αλλά σε ένα λογισμικό στο οποίο θα συμμετέχουν ενεργά και θα διαμοιράζονται τις ιδέες τους. Η αρχή του σεβασμού προς τους άλλους : για να παραχθεί ένα ποιοτικό έργο οι ομάδες οφείλουν να ενημερώνονται για το έργο των υπολοίπων, να συνδράμουν στις διορθώσεις, που ίσως χρειάζονται, με σεβασμό για τον κόπο και τις ιδέες των υπόλοιπων συμμετεχόντων.

Οργάνωση της κοινότητας- πως χρησιμοποιούνται οι αρχές των wikis (3) Η αρχή της ασφαλούς αποτυχίας : ο τελικός στόχος του έργου είναι η υλοποίησή του, ωστόσο τα λάθη είναι μέσα στο πρόγραμμα και αναμένεται και η αποτυχία. Σε περίπτωση αποτυχίας, οι ομάδες οφείλουν να συνδράμουν στην ομαλή επίτευξη του έργου, ώστε αυτό να ολοκληρωθεί. Η αρχή της δομικής εξάρτησης : οι ομάδες αναλαμβάνουν κομμάτια του έργου, τα οποία καλούνται να παραδώσουν σε περιορισμένο χρονικό διάστημα, διότι το έργο έχει συνοχή και περνάει από όλες τις ομάδες. Αν ένα κομμάτι δεν υλοποιηθεί και δεν παραδοθεί, όλο το έργο υστερεί και δεν προχωρά. Η αρχή του βάθους αντί πλάτους : όλες οι πληροφορίες και το υλικό που θα συγκεντρωθούν είναι απαραίτητα για το έργο και την υλοποίηση του. Είναι σημαντικό να διατηρείται η ποιότητά του καθώς οι πληροφορίες συγκεντρώνονται από διάφορες και διαφορετικές πηγές.

Οργάνωση της κοινότητας- πως χρησιμοποιούνται οι αρχές των wikis (4) Η αρχή της ποικιλία της εμπειρογνωμοσύνης : οι συμμετέχοντες προσφέρουν στις ομάδες ανάλογα με το γνωστικό τους υπόβαθρο και διατηρούν την ταυτότητά τους. Ο καθένας ατομικά εμπλέκεται στις δραστηριότητες βάζοντας το δικό του λιθαράκι γνώσης και μ' αυτόν τον τρόπο αναμειγνύονται οι γνώσεις όλων των μελών όλων των ομάδων. Η αρχή των πολλαπλών τρόπων συμμετοχής: υπάρχει εύρος δραστηριοτήτων, στις οποίες μπορούν οι συμμετέχοντες να εμπλακούν και έτσι έχουν την δυνατότητα να συνεισφέρουν ποικιλοτρόπως στην ομάδα. Η αρχή του διαμοιρασμού : κάθε ομάδα επεξεργαζόμενη ή ολοκληρώνοντας το έργο της είναι υπεύθυνη να το ανακοινώνει και να το μοιράζεται με τις υπόλοιπες ομάδες. Είναι βασική προϋπόθεση τα μέλη της κοινότητας να μοιράζονται τις δραστηριότητες που ολοκληρώνουν.

Οργάνωση της κοινότητας- πως χρησιμοποιούνται οι αρχές των wikis (5) Η αρχή της διαπραγμάτευσης : καθώς το υλικό διατίθεται στην κρίση των υπόλοιπων ομάδων, συντελείται μεταξύ τους διάλογος και διασφαλίζεται το ότι οι αποφάσεις που θα παρθούν για το έργο είναι προϊόν διαπραγμάτευσης , ώστε αυτό να έχει νόημα για όλους. Η αρχή της ποιότητας των προϊόντων : οι ομάδες οφείλουν να τηρούν όλες τις αρχές και κυρίως της ποιότητας του προϊόντος που καλούνται να κατασκευάσουν. Η δράση τους θα είναι σφαιρική, στοχευμένη και θα γίνεται σε βάθος και όχι σε πλάτος.

Αρχές της παιδαγωγικής 2.0 (1) Η εξατομίκευση υπάρχει σ' όλο το έργο μέσω της προσωπικής εμπλοκής των μελών των ομάδων σε δραστηριότητες που αρχικά σχεδιάζονται ως κάθετες και έπειτα ως οριζόντιες. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα διαχείρισης των μελών της κοινότητας με τέτοιον τρόπο, ώστε το έργο που θα παραχθεί να χαρακτηρίζει τον κάθε ένα ξεχωριστά. Personalization

Αρχές της παιδαγωγικής 2.0 (2) Κάθε μέλος καλείται να συμμετάσχει σε ένα έργο, που χαρακτηρίζεται από επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας προκειμένου να είναι ολοκληρωμένο. Απαιτείται συνεργασία μεταξύ των μελών, καθώς είναι τέτοια η δομή των εργασιών που για να ολοκληρωθούν χρειάζεται συνεργατικό κλίμα. Επίσης, οι ομάδες και τα μέλη αλληλοβοηθούνται για να βελτιωθεί το προϊόν. Participation

Αρχές της παιδαγωγικής 2.0 (3) Στο πλαίσιο της παραγωγικότητας, όλα τα μέλη της κοινότητας καλούνται να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο, δημιουργικό και πρωτότυπο. Πρέπει να υπερβούν τον εαυτό τους και να συμμετάσχουν στην κατασκευή ενός προϊόντος που δεν έχει αποτελέσει αντικείμενο ενασχόλησης έως τώρα. Productivity

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών (1) Ένα μέλος της συγκεκριμένης κοινότητας μπορεί να : Συμμετέχει ενεργά στις συζητήσεις για τα περιεχόμενα του βιβλίου, διαβάζει τις προτάσεις της ομάδας συνδέσμων για το κεφάλαιό του και τις αξιοποιεί, δημιουργεί ολοκληρωμένα και συγκεντρωμένα τα δείγματα της δουλειάς του, ώστε να μπορούν να μελετηθούν ή και να διορθωθούν από τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας, παρακολουθεί την αξιολόγηση της προόδου του κεφαλαίου του από την ομάδα σύνταξης και τη συγκρίνει με την πρόοδο των υπολοίπων κεφαλαίων & Αξιολογεί την πορεία του έργου και στοχάζεται για αυτό στις συνεντεύξεις με την ομάδα αξιολόγησης του έργου, επομένως μέσω της προσφερόμενης ανάδρασης ενισχύει και τον προσωπικό του αναστοχασμό. Μελετά, ψηφίζει, συζητά και προτείνει για τη μορφή και το περιεχόμενο των υπόλοιπων προϊόντων αλληλεπιδρώντας με πολλές οριζόντιες ομάδες,

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών (2) μελετά τις προτάσεις της ομάδας σύνταξης και προσαρμόζει το κεφάλαιό του σε αυτές βελτιώνοντας τις προσωπικές του επιδόσεις, αλλά και την ποιότητα του παραγόμενου έργου, παρακολουθεί και συμμετέχει στη γενική συζήτηση της κοινότητας στην αρχική σελίδα του wiki και είναι σε θέση να προτείνει αλλαγές για τη γενική πορεία του έργου, αναλαμβάνει διαφορετικούς ρόλους και έτσι συμμετέχει στην ομάδα με πολλαπλούς τρόπους συμμετοχής κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του, βελτιώνει την κοινωνικότητα και τονώνει την αυτοπεποίθησή του μέσω των σχέσεων αλληλεξάρτησης με τους συναδέλφους του, καθώς το κάθε μέλος νιώθει ενεργό και χρήσιμο και έτσι παραμένει σε εγρήγορση, γιατί γνωρίζει ότι η πρόοδος της δικής του εργασίας συνεπικουρεί την πρόοδο όλου του έργου & αξιοποιεί την εμπειρογνωμοσύνη του, καθώς εντάσσεται, τουλάχιστον αρχικά, στην ομάδα, που άπτεται του γνωστικού του αντικειμένου προσφέροντας τα μάλα, αλλά ταυτόχρονα διευρύνει και τη δική του γνώση και εμπειρία.

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών (3) Συζητά, διαλέγεται και διαπραγματεύεται τη δημιουργία των επιμέρους έργων, έτσι ώστε το τελικό προϊόν να είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης και η μάθηση να αποκτά νόημα για όλα τα μέλη της κοινότητας, τόσο της στενότερης (συνεργαζόμενη ομάδα), όσο και της ευρύτερης (φοιτητές, εκπαιδευτικοί, εκκολαπτόμενοι και μέλλοντες εκπαιδευτικοί), γιατί η παραγόμενη μπορεί να διαχυθεί και προς τα έξω, βελτιώνεται συνεχώς αξιοποιώντας την εμπειρία της κοινότητας, αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας, αποκτά νέες δεξιότητες και τονώνει την αυτοπεποίθησή του για τη δημιουργία ανάλογων πρωτότυπων μελλοντικών καινοτόμων δράσεων, αναθεωρεί αρχικές απόψεις και πιθανούς δισταγμούς για τη δημιουργία συνεργατικών δράσεων με ενδιαφέρον κοινό στόχο και νόημα για ολόκληρη τη μαθησιακή κοινότητα & γνωρίζει ότι όλα είναι υπό διαμόρφωση και διαπραγμάτευση και συνεχώς επιστρέφει στον αρχικό σχεδιασμό πάντα με γνώμονα τις παιδαγωγικές αρχές και τις αρχές των μαθησιακών κοινοτήτων διαμορφώνοντας μια κοινότητα που «μαθαίνει πώς να μαθαίνει και να δημιουργεί».

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας !