Ανοιχτά Μαθήματα: Προσεγγίσεις και Προοπτικές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 10: MOOC1/18 20/5/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 10 MOOCs Εφαρμογές ΤΠΕ.
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Moocs - Καλές πρακτικές Ευγενία Τόκη Καθηγήτρια Εφαρμογών ΤΕΙ Ηπείρου, MSc, PhD Σπυρίδων Χρονόπουλος Επιστημονικός.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μαθησιακά Αντικείμενα – Ανοικτά Μαθήματα: Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Βασικά στοιχεία για τα Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά μαθήματα MOOCs
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Ερευνητική εργασία Α΄ και Β΄ τετραμήνου
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Δασκάλα – σύμβουλος ΣΧΤ
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Ατομική υγιεινή Ενότητα 4.1.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β1
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Daniel C. Harris, ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΤΟΜΟΣ Ι, ΠΕΚ 2009
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
<<MOOCS AND WEBINARs>>
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
8. ΚτΠ και προστασία του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος, Επ
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα (OpenDelos)
Nέο Πρόγραμμα Αθήνα, Ιούνιος 2014.
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
NATIONAL SUPPORT SERVICES EPALE CY
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανοιχτά Μαθήματα: Προσεγγίσεις και Προοπτικές Ιωάννης Φούντος, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Εισαγωγή (γενικά) Τι είναι τα ανοιχτά μαθήματα: Μάθημα με ελεύθερη προσπέλαση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στο περιβάλλον διαδραστικής μάθησης Tip: Add your own speaker notes here.

Εισαγωγή (το δικό μας έργο) Ελεύθερα (δωρεάν) προσπελάσιμα μαθήματα τόσο από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων όσο και από το ευρύ κοινό. Τα δικαιώματα παραμένουν στους δημιουργούς. Άδεια χρήσης: με αναφορά, μη εμπορική, όχι παράγωγο έργο Tip: Add your own speaker notes here.

Εισαγωγή (το δικό μας έργο) Το έργο που υλοποιείται στα πλαίσια των ανοιχτών μαθημάτων προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση (i) στο περιεχόμενο του μαθήματος μέσω διαλέξεων και διαφανειών (ii) σε εργαλεία εκμάθησης όπως βιβλιογραφία, ασκήσεις εμπέδωσης και εξάσκησης κ.α. Δεν προσφέρει υποστήριξη από διδακτικό προσωπικό, δεν δίνει πιστοποιητικά. Ενισχύει τον δημόσιο χαρακτήρα και την αποστολή του Πανεπιστημίου Tip: Add your own speaker notes here.

Ιστορική αναδρομή Mάθηση εξ’ αποστάσεως: δι’ αλληλογραφίας (60s) , κασέτες (70s), ταινίες video (80s), διαδραστικά CD (90s). Online courses: τηλεοπτικά προγράμματα με διαλέξεις (90s), διαδραστικότητα και επικοινωνία με διδάσκοντες ή/και άλλους μαθητές (00s)

Ιστορική αναδρομή MOOCs (massive open online courses): σταθερά εργαλεία ανάπτυξης (moodle), διαδικτυακό εύρος για την υποστήριξη μαζικής διαδραστικότητας, υπηρεσίες νέφους για την υποστήριξη, τεχνολογία και εύρος διαδικτύου για την υποστήριξη video με δυνατότητες αναζήτησης και διασύνδεσης με κείμενο.

Ιστορική αναδρομή Jan 12 Jul 12 Jan 13 Jul 13 Jan 14 Jul 14 Jan 15

Θέματα Εμβέλεια δράσεων Αλληλεπίδραση με διδάσκοντες και άλλους μαθητές/φοιτητές Χρηματοδότηση Πεδία και Γλώσσα Τι μπορούμε να μάθουμε Άλλα θέματα Tip: Add your own speaker notes here.

Εμβέλεια Φοιτητές Συνεχιζόμενη εκπαίδευση Τεχνικές δεξιότητες Συνεχιζόμενη εκπαίδευση Τεχνικές δεξιότητες Μάθηση από απόσταση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες Μάθηση για όλους Τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι τα ανοιχτά μαθήματα δεν δρουν ανταγωνιστικά με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας αλλά βοηθούν σε μια πιο ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.

Αλληλεπίδραση με άλλους φοιτητές και διδάσκοντες Δημιουργία πολύ μεγάλων δυναμικών κοινοτήτων Χρήση και ενσωμάτωση με κοινωνικά δίκτυα Πιο αποδοτική διαδικασία επικοινωνίας με διδάσκοντες Ένα από τα βασικά σημεία βελτίωσης του τρόπου διδασκαλίας είναι η συζήτηση της εκπόνησης των ασκήσεων μέσω forums και η ενημέρωση μέσω ανακοινώσεων στην πλατφόρμα. Τέλος η παράδοση ασκήσεων και τα εξατομικευμένα σχόλια μεγιστοποιούν την αλληλεπίδραση διδάσκοντα φοιτητών

Χρηματοδότηση Στη χώρα μας έγινε με χρηματοδότηση κεντρική για όλα τα Πανεπιστήμια Χρέωση εταιριών και οργανισμών που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν στελέχη τους Χρηματοδότηση μέσω πιστοποιητικών Πάροχοι όπως οι coursera έχουν αρχίσει να χρεώνουν για πιστοποιητικά ενώ το μοντέλο για κάθε εκπαιδευμένο στέλεχος μέσω των ανοιχτών μαθημάτων που προσλαμβάνει μια εταιρεία μα χρεώνει δεν δούλεψε.

Πεδία και Γλώσσα 13 γλώσσες, 80% σε Αγγλικά, 8,5% σε Ισπανικά 13 γλώσσες, 80% σε Αγγλικά, 8,5% σε Ισπανικά Όλα τα πεδία έχουν εκπροσώπηση με ανοιχτά μαθήματα ειδικά σε εισαγωγικά μαθήματα ή σε μαθήματα δεξιοτήτων. Είναι σημαντικό να μπουν τα μαθήματα που προσφέρονται στα Ελληνικά στον χάρτη. Επίσης οι Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες έχουν στη χώρα μας καλύτερη εκπροσώπηση

Τι μπορούμε να μάθουμε Χρειάζεται σύστημα υποστήριξης και πιστοποίησης χρηστών για αποφυγή trolling, spam κα Πρώτα συμπεράσματα: Daniel T. Seaton, Yoav Bergner, Isaac Chuang, Piotr Mitros, and David E. Pritchard. 2014. Who does what in a massive open online course?. Commun. ACM 57, 4 (April 2014), 58-65 Ποια σημεία έχουν τις περισσότερες προσπελάσεις; Σε ποιες διαδικασίες παρατηρούμε βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Προβλήματα

Προβλήματα Αυτοί και άλλοι προβληματισμοί: Moshe Y. Vardi. 2012. Will MOOCs destroy academia?.  Commun. ACM 55, 11 (November 2012), 5-5 Το κυριότερο πρόβλημα είναι η πίεση μέσω των ανοικτών μαθημάτων για φθηνή εκπαίδευση και για μετακύλιση του κόστους σε συγκεκριμένες δεξιότητες