ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Ο κίονας με της χορεύτριες
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Απόλλωνα
Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
Μυκήνες-Αγαμέμνονας Μυκηναϊκά χρόνια Ελένη - Κωνσταντίνος.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ο αυτοστεφανούμενος νέος
Ένας ακόμη ήρωας της ελληνικής μυθολογίας. Πατέρας του Θησέα ήταν ο Αιγέας, βασιλιάς της Αθήνας. Μητέρα του Θησέα ήταν η Αίθρα, κόρη του βασιλιά της Τροιζίνας.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Στηθείτε μπροστά από ένα καθρέπτη με τα χέρια στη μέση χαλαρά, χωρίς να τα σφίγγετε στον κορμό σας.
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η Αρχαϊκή Εποχή.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period,
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Το ανάγλυφο των Ελευσίνιων Μυστηρίων! Ιφιγένεια Ηλιαδου! ΣΤ΄2.
Οι Ολύμπιοι Θεοί στην τέχνη….
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
«Δευτερα Παρουσια» Μεταξύ των δύο μεγάλων νωπογραφιών της Καπέλλα Σιξτίνα, του θόλου και της «Δευτέρας Παρουσίας», υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα.
Διαθεματική δραστηριότητα 1 σελίδα 45
Η φιλοξενία του Αβραάμ Λίγα χρόνια αργότερα ο Κύριος παρουσιάστηκε και πάλι στον Αβραάμ, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του .Ο Αβραάμ είδε τρεις.
ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Λευκανική κεραμική.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Αρχαϊκή Τέχνη.
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ενότητα 6a : ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α ’ Αισχύλος (68 Θ 200) O ρέστεια Χοηφόροι : Ο νόστος του διαδόχου και η μητροκτονία Αικατερίνη ( Καίτη ) Διαμαντάκου.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
Ενότητα 6β: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α΄ Αισχύλος (68Θ200) Ευμενίδες: Η σύνθεση των αντιθέτων Αικατερίνη (Καίτη) Διαμαντάκου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Θεατρικών.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ερέχθειον.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ

Ορέστη αναγνώριση Δημιουργός:  Ζωγράφος του Ορέστη της Βοστόνης Περίοδος:  Κλασική (ύστερη) Χρονολογία:  4ος αι. π.Χ. (335 π.Χ. -320 π.Χ. περίπου) Είδος: Αμφορέας Μουσείο-Αριθμός:  BOSTON Museum of Fine Arts 99.540

Η διαμάχη Αίαντα και Οδυσσέα Περίπου 520 π.Χ. Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο Β 327 Στο κέντρο της σύνθεσης απεικονίζεται ο Αγαμέμνονας, γυμνός με χλαμύδα στους ώμους, που προσπαθεί να χωρίσει τους δύο ήρωες. Αριστερά ο γενειοφόρος Αίαντας κρατά στο αριστερό του χέρι σπαθί το οποίο στρέφει εναντίον του Οδυσσέα, ενώ στο δεξιό του χέρι έχει τη θήκη. Ο Οδυσσέας, αγένειος, κρατά το σπαθί του με το αριστερό χέρι και τη θήκη με το δεξί. Και τους δύο ήρωες τους συγκρατούν δύο άντρες. Τον Αίαντα τον συγκρατεί κάποιος από πίσω, ενώ τον Οδυσσέα τον ωθεί κάποιος άλλος από μπροστά. Στο αριστερό άκρο της σύνθεσης αγένειος άντρας και στο δεξιό γενειοφόρος.

Ο Αγαμέμνονας παίρνει τη Βρισηίδα, Πρεσβεία στον Αχιλλέα 480-470 π.Χ. Paris, Louvre Στην α' όψη του αγγείου ο Αγαμέμνονας οδηγεί τη Βρισηίδα στη σκηνή του με τη συνοδεία του κήρυκα Ταλθύβιου και του Διομήδη. Ο Αγαμέμνονας φοράει σανδάλια, χιτωνίσκο, θώρακα, χλαμύδα και ταινία στα μαλλιά. Με το δεξί χέρι κρατάει το δόρυ του και με το αριστερό τη Βρισηίδα. Κάτω από το θώρακα κρέμεται το η θήκη με το σπαθί του

Η Βρισηίδα ακολουθεί έχοντα καλυμμένο το κεφάλι της με το χιτώνα, ενώ το ιμάτιό της πέφτει στους ώμους της. Με το αριστερό χέρι της κρατάει μια άκρη του χιτώνα. Πίσω της έρχεται ο Ταλθύβιος, με το κηρύκειο στο χέρι. Πάνω από το χιτωνίσκο φοράει χλαμύδα, στο κεφάλι πίλο και στα πόδια εμβάδες. Τελευταίος στη σειρά ο ξανθομάλλης Διομήδης με χιτωνίσκο, χλαμύδα, εμβάδες και πέτασο ριγμένο στον ώμο. Καθώς προχωρά έχει γυρίσει το κεφάλι πίσω του. Στην άκρη της σύνθεσης ένα δέντρο.

Στη β' όψη κυριαρχεί ο Αχιλλέας που κάθεται σε δίφρο οκλαδίας με μαξιλάρι (πτυσσόμενο σκαμνί με λεοντοπόδαρα στραμμένα προς τα μέσα), που διακοσμημένος με ιδιαίτερη φροντίδα. Είναι τυλιγμένος στο ιμάτιό του, υποφέροντας για την αρπαγή της Βρισηίδας.

Μπροστά του στέκεται ο Οδυσσέας, κρατώντας δύο δόρατα στα χέρια και με σκυμμένο κεφάλι. Πίσω από τον Οδυσσέα στηρίζεται στο ραβδί του ο Αίαντας. Στα δεξιά ο παιδαγωγός του Αχιλλέα, ο Φοίνικας.

Ο Αίγισθος σκοτώνει τον Αγαμέμνονα Ο Αίγισθος σκοτώνει τον Αγαμέμνονα 460 π.Χ. mfa Boston Στο κέντρο της β' πλευράς ο Αίγισθος έχει πιάσει τον Αγαμέμνονα από το κεφάλι και είναι έτοιμος να του καταφέρει και δεύτερο κτύπημα με το σπαθί που κρατάει στο δεξί του χέρι. Ο Αγαμέμνονας, που ήδη αιμορραγεί, γέρνει προς τα πίσω. Στη σκηνή συμμετέχουν άλλες τέσσερις γυναίκες.

Ο Αίγισθος σκοτώνει τον Αγαμέμνονα Ο Αίγισθος σκοτώνει τον Αγαμέμνονα Πίσω από τον Αίγισθο βρίσκεται η Κλυταιμνήστρα, με ανασηκωμένο το αριστερό χέρι και με διπλό πέλεκυ στο δεξί. Πίσω της, τρέχοντας προς τα αριστερά, ίσως να εικονίζεται η κόρη του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας, η Χρυσόθεμις. Πίσω από τον Αγαμέμνονα η γυναικεία μορφή που κατευθύνεται προς τα δεξιά με ανασηκωμένα τα χέρια ίσως να είναι η δεύτερη κόρη του, η Ηλέκτρα. Δεξιά της μπορεί να είναι η Κασσάνδρα.

Ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο 460 π.Χ. mfa Boston Στην α' όψη του αγγείου ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο. Η σύνθεση είναι παρόμοια με της άλλης όψης. Ο Ορέστης, έχει πιάσει από το κεφάλι τον Αίγισθο και ετοιμάζεται να τον κτυπήσει για δεύτερη φορά

Ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο Ο Αίγισθος, που ήδη αιμορραγεί, πέφτει προς τα πίσω. Στο δεξί του χέρι κρατάει βάρβιτο. Δεξιά του Αίγισθου εικονίζεται η Ηλέκτρα, ενώ αριστερά του Ορέστη, με διπλό πέλεκυ στο χέρι η Κλυταιμνήστρα. Οι δύο αιολικοί κίονες παραπέμπουν στο παλάτι του Αγαμέμνονα.

Η εκδίκηση του Ορέστη Ζωγράφος Βερολίνου Ο Ορέστης έχει ήδη βυθίσει το σπαθί του δυο φορές στο σώμα του Αίγισθου και τον έχει γκρεμίσει από το θρόνο. Κοιτά όμως μαζί με την αδερφή του, τη Χρυσόθεμη, προς την αντίθετη πλευρά τη μητέρα του την Κλυταιμνήστρα, που έρχεται ορμητική προσπαθώντας να αποσπάσει τον πέλεκυ από τα χέρια του Ταλθύβιου.

Απουλική οινοχόη του τελευταίου τετάρτου του 4ου αι. π. Χ Απουλική οινοχόη του τελευταίου τετάρτου του 4ου αι. π.Χ. Στο κέντρο της σύνθεσης ο Ορέστης με τον Πυλάδη προσπαθούν να σκοτώσουν τον ένθρονο Αίγισθο. Στην αριστερή πλευρά της σύνθεσης διακρίνεται μια γυναίκα με πέλεκυ στο χέρι (Κλυταιμνήστρα). Δεξιά μια άλλη γυναίκα (Ηλέκτρα) κρατά στα χέρια πόδι από καρέκλα.

Λουκανικός κωδωνόσχημος κρατήρας του 400-380 π.Χ. Στο κέντρο της σύνθεσης παριστάνεται η Ηλέκτρα με προσφορές στο αριστερό χέρι να στέκεται πίσω από ένα βωμό στον τάφο του Αγαμέμνονα. Πίσω της υπάρχει μια θύρα. Εκατέρωθέν της διακρίνονται δύο νέοι, ο Ορέστης και ο Πυλάδης.

Κατωιταλικός κωδωνόσχημος κρατήρας, του 400-380 π. Χ Κατωιταλικός κωδωνόσχημος κρατήρας, του 400-380 π.Χ. Η Ηλέκτρα πηγαίνει προσφορές στον τάφο του Αγαμέμνονα. Δεξιά της σύνθεσης υπάρχει το άγαλμα του Αγαμέμνονα, ο οποίος παριστάνεται ως πολεμιστής

: Καμπανική υδρία του 350-330 π. Χ : Καμπανική υδρία του 350-330 π.Χ. Έξω από τον τάφο του Αγαμέμνονα έχει απεικονιστεί η Ηλέκτρα πενθούσα, με κομμένα μαλλιά και σκουρόχρωμο ένδυμα. Δεξιά της βρίσκεται ο Ορέστης και αριστερά της μία από τις Χοηφόρους.

Απουλική υδρία του τέλους του 4ου αι. π. Χ Απουλική υδρία του τέλους του 4ου αι. π.Χ. Ο Ορέστης είναι καθισμένος απέναντι από την επιτύμβια στήλη του τάφου του Αγαμέμνονα, η οποία φέρει την επιγραφή «ΟΡΕΣΤΑ». Εκατέρωθέν του υπάρχουν δύο γυναίκες με προσφορές στα χέρια. Η μια κρατά ένα αγγείο και η άλλη μια ταινία. Ταυτίζονται με την Ηλέκτρα και μια υπηρέτρια.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ http://opencourses.uoa.gr/modules/document/file.php/THEATRE102/%CE%A0%CE% B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9 %CF%82%20PowerPoint/ENOTHTA_6a_CHOIFOROI.pptx http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.htm http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM- A115/461/3042,12228/extras/activities/kef27/kef27_anagnwrismoi.html

Οι ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ Παπαοικονόμου Άγγελος Σταυρούσης Άγγελος Σταυρούσης Μάριος Γιάμπαστος Δημήτρης Γκαλέτσης Νίκος Σπυριδωνίδης Αθανάσιος

Τελοσ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΙ! Τελοσ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΙ!