Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λέξεις-σημεια κλειδιά της παρουσίασης για τη Διαδικτυακή πύλη Συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού των εφήβων του ΕΟΠΠΕΠ.
Advertisements

Σύντομη αρχική παρουσίαση ομάδας. Η ομάδα μας  Εμμανουήλ Μεγαλοοικονόμος  Σχεδιαστής  Κωνσταντινος Φρυδάς  Σχεδιαστής  Ιωάννης- Μάριος Φλωράς  Υπεύθυνος.
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΑΝΩΤΑΤΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  GUILFORD (1950): «Η δημιουργικότητα καλύπτει τις πιο χαρακτηριστικές ικανότητες των δημιουργικών ατόμων,
Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
1 Κεφάλαιο 8 Αξιολόγηση & Επιλογή Στρατηγικής Θα ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας της «Στρατηγικής Διοίκησης», στην «Επιλογή.
Portfolio εκπαιδευτικών- τα ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΤΙ Οι αλλαγές στην εκπαίδευση προτείνουν ανάμεσα στα άλλα και τη διαμόρφωση του επαγγελματικού portfolio του.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ.
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
Εργασία στο μάθημα Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα με τίτλο: Εκπαιδευτικό Σενάριο στο μάθημα «Τροχαία ατυχήματα, κυκλοφοριακή αγωγή» Καθηγητής: Γιαννούλας.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ) ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα (Ε) YΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Τριάρχη Ειρήνη
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Ρουμπρικες αξιολογησης
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Συμβουλευτική Ψυχολογία & Προσανατολισμός
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Εισαγωγή στη διαχείριση χαρτοφυλακίου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Το Περιβάλλον Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη
Πώς να φτιάξω το δικό μου
Ατομικός Φάκελος Δεξιοτήτων
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
ως παράγοντας επιτυχημένης μετάβασης Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Μαρία-Άννα Τανάγια.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου,
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Web 2 Τεχνολογίες και η χρήση τους στη μαθησιακή διαδικασία
Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
مکاتب تئوری های مالی و حسابداری کانال بایگانی فایل های حسابداری
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Πρώϊμες μεταβάσεις στην εκπαίδευση
Αξιολογώντας παιδιά από διαφορετικά κοινωνικο- πολιτιστικά και γλωσσικά περιβάλλοντα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο.
Εκπαιδευτική αξιοποίηση του Google Drive
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ετήσιο αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (%)
Εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα ΣΕΠ-Περιβάλλον εργασίας
Marketing για εκπαιδευτικούς
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Λογισμικό Mahara e-portfolio
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φάκελος Υλικού (ΦΥ) του εκπαιδευομένου και όχι μόνο...

Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο Απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων Αποτύπωσης της μαθησιακής πορείας του εκπαιδευόμενου Ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευόμενου Αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

Τι μπορεί να περιέχει; Φύλλα αυτοαξιολόγησης Φύλλα εργασίας Υποστηρικτικό υλικό (π.χ, πλάνα εργασίας, εκθέσεις δραστηριοτήτων, σχεδιασμούς, άρθρα εφημερίδων, κείμενα λογοτεχνικά, φυλλάδια σημειώσεις, γελοιογραφίες, χάρτες) Εργασίες εκπαιδευομένου (ατομικές, ομαδικές) Φύλλα αυτοαξιολόγησης Φύλλα αξιολόγησης- προόδου Ιδέες, ερωτήματα κτλ.

Θεωρούμε ότι        Η οργάνωση ενός τέτοιου φακέλου ασκεί τον εκπαιδευόμενο σε δεξιότητες όπως η μεθοδικότητα, η οργανωτικότητα, η συνέπεια (πολύ σημαντικά στο συγκεκριμένο πληθυσμό των ΣΔΕ), η κριτική σκέψη, η αυτογνωσία, η ικανότητα λήψης αποφάσεων κ.ά.         Τα περιεχόμενα του ΦΥ (εργασίες, υποστηρικτικό υλικό, φυλλάδια κ.ά.) βοηθούν τον εκπαιδευόμενο στην εμπέδωση των γνώσεών του, εφόσον μπορεί να ανατρέχει σε αυτόν ανά πάσα στιγμή

  Με τα φύλλα αυτοαξιολόγησης (που προτείνουμε να συμπεριληφθούν στο ΦΥ) ο εκπαιδευόμενος αποκτά μεγαλύτερη αυτογνωσία, εντοπίζει τα αδύνατα σημεία του, θέτει ευκρινέστερους και υλοποιήσιμους στόχους για τον εαυτό του    Ο ΦΥ του εκπαιδευόμενου τέλος βοηθά και τον εκπαιδευτικό τόσο στην αξιολόγηση του εκπαιδευόμενου όσο και στην αξιολόγηση του έργου που επιτελέστηκε, επομένως τον βοηθά να προγραμματίσει καλύτερα τα επόμενα βήματα.

Τί μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να φτιάξουν το ΦΥ τους Να δείξει κάποιους έτοιμους ΦΥ Να εξηγήσει γιατί χρειάζεται ο ΦΥ και να συζητήσει πώς θα χρησιμοποιηθεί (γνώσεις, δεξιότητες, αυτοαξιολόγηση,αξιολόγηση) Να ξεκαθαρίσει τι θα πρέπει να περιέχει για μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα Να υπενθυμίζει στους εκπαιδευόμενους να γράφουν και να τοποθετούν τα υλικά

Και αν δεν τα καταφέρει; Να κάνει ένα μικρό σχέδιο δράσης για συγκέντρωση, ανταλλαγή υλικών και ταξινόμησης τους Να οργανώσει συζήτηση για κάτι συγκεκριμένο που θα συμπεριληφθεί στο ΦΥ Να τους κάνει να αισθανθούν ότι είναι κάτι δικό τους, που θα τους μείνει

Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ΦΥ για την αξιολόγηση του εκπαιδευομένου;        Η πληρότητα του ΦΥ πληροφορεί τον εκπαιδευτικό για την παρουσία, τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου         Η σωστή ταξινόμηση του περιεχομένου αποτυπώνει τη μεθοδικότητα και την οργανωτικότητα του εκπαιδευόμενου         Η συμπλήρωση του ΦΥ με υλικό από τον ίδιο τον εκπαιδευόμενο δείχνει την πρωτοβουλία και το ενδιαφέρον του   

    Ο αριθμός των συμπληρωμένων φύλλων εργασίας, η ποιότητα των απαντήσεων καθώς και οι εργασίες δείχνουν το κατά πόσο ο εκπαιδευόμενος ανταποκρίθηκε στους στόχους του κάθε Γραμματισμού      Τα φύλλα αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευόμενου βοηθούν τον εκπαιδευτικό σε δύο κατευθύνσεις: αφενός στη διαμόρφωση της δικής του αξιολόγησης για τον εκπαιδευόμενο και αφετέρου στη χαρτογράφηση των αδυναμιών, προβλημάτων και αποριών.

ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ Κλείνοντας τα του ΦΥ του εκπαιδευόμενου προτείνουμε να συμπεριληφθούν στα περιεχόμενά του φύλλα αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευόμενου Στο τέλος μιας ενότητας (δείγμα). Απαραίτητη και βασική συνθήκη: τα κριτήρια να είναι σε πλήρη συνάφεια με τους στόχους της διδακτικής ενότητας, οι οποίοι γίνονται σαφείς στους εκπαιδευόμενους Στο τέλος του τετραμήνου (δείγμα)

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (portfolio)    Σ’ αυτόν μπορεί να τοποθετήσει επίσης αυτοαξιολογικά σχόλια στα οποία εξηγεί τα κριτήρια με τα οποία επέλεξε τις συγκεκριμένες εργασίες, κ.ά.

ΦΥ Εκπαιδευτικού γιατί; ΦΥ Εκπαιδευτικού γιατί; γιατί έτσι οργανώνουμε καλύτερα τη δουλειά μας γιατί κερδίζουμε κόπο και χρόνο γιατί μπορούμε να ξέρουμε κάθε στιγμή πού βρισκόμαστε γιατί μπορούμε να βαδίζουμε πιο σωστά στο «παρακάτω» Η καλή οργάνωση δίνει πάντα τη δυνατότητα να κερδίζουμε και κόπο και χρόνο. Η τσαπατσουλιά το αντίθετο. Είναι και θέμα συνήθειας και γι αυτό στην αρχή, αν χρειαστεί να διευθετήσουμε παλιούς φακέλους θα μας φανεί κάπως χρονοβόρο. Στη συνέχεια όμως θα αποζημιωθούμε για τον κόπο μας. Τα χαρτιά ριγμένα σε ένα φάκελο είναι πολύ δύσχρηστα και για να βρεις κάτι σου «τρώει» περισσότερο χρόνο από το να το ξαναφτιάξεις από την αρχή και με αυτόν τον τρόπο αναπαράγουμε το ίδιο χάος, εκνευριζόμαστε και τα παρατάμε.

ΦΥ Εκπαιδευτικού -γενικά- ΦΥ Εκπαιδευτικού -γενικά- Σημειώνω ιδέες, προτάσεις, προβληματισμούς, θέματα που προκύπτουν... Κόβω, φωτοτυπώ, αντιγράφω κείμενα από περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία... Και τα ταξινομώ θεματικά

ΦΥ Εκπαιδευτικού -ειδικότερα- ΦΥ Εκπαιδευτικού -ειδικότερα- Σχεδιάζω τη διδακτική ενότητα (στόχοι, πορεία, μέσα, φύλλο αυτοαξιολόγησης εκπαιδευομένων κτλ) Καταγράφω τις αλλαγές, τις δραστηριότητες αλλά Και ιδέες, σκέψεις, παρατηρήσεις, προβληματισμούς...

Φ Υ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ Φ Υ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ Τι μπορεί να περιέχει:      Αρχικό σχεδιασμό (θέμα, σκοποί, εμπλεκόμενοι γραμματισμοί, δραστηριότητες-άξονες εργασίας, πρόταση για τελικό προϊόν)        Προτάσεις, ιδέες, τροποποιήσεις αρχικού σχεδιασμού      Ημερολόγιο δραστηριοτήτων

    Υλικό που χρησιμοποιήθηκε (φωτοτυπίες, συνεντεύξεις, σελίδες από Ιντερνετ, ερωτηματολόγια, φωτογραφικό υλικό κ.ά.)      Αξιολόγηση

Φάκελος Επιλεγμένων εργασιών (Portfolio)

Τι περιέχει: Επιλεγμένες εργασίες από τον ίδιο τον εκπαιδευόμενο Επιλεγμένες εργασίες από τον ίδιο τον εκπαιδευόμενο Αυτοαξιολογικό σχόλιο αιτιολόγησης της συγκεκριμένης επιλογής

Τα βήματα που ακολουθήσαμε: Καθορισμός κριτηρίων ποιότητας μιας εργασίας (για όλους τους γραμματισμούς) Καθορισμός κριτηρίων ποιότητας μιας εργασίας (για κάθε γραμματισμό) Εκτέλεση εργασιών & αυτοαξιολόγηση με βάση τα καθορισμένα από τους ίδιους κριτήρια ποιότητας Περιγραφικό σχόλιο και Ερμηνεία Ατομικές συνεντεύξεις (καταγραφή σχολίων από εκπαιδευτικό & εκπαιδευόμενο)

Ποια από τα παρακάτω κριτήρια νομίζετε ότι έχει η εργασία σας;

Ονοματεπώνυμο:…………..    ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΛΙΓΟ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΆΡΑ ΠΟΛΥ Να είναι κατανοητό   Να περιέχει όλα τα στοιχεία Να είναι ωραία διατυπωμένο Να έχει πλούσιο λεξιλόγιο Να συνδέονται σωστά οι ιδέες Να αξιοποιείτε το ερέθισμα Να είναι μέσα στο θέμα  Να δημιουργεί προβληματισμούς & προεκτάσεις

Σε ποιο από τα παραπάνω κριτήρια έχετε πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα;Ποια σημεία της εργασίας σας το αποδεικνύουν; Περιέχονται στην εργασία όλα τα στοιχεία, είναι σωστά διατυπωμένη και το κείμενο είναι κατανοητό.Το αποδεικνύει,η εισαγωγή & το κυρίως κείμενο. Σχόλια εκπαιδευτικού:Έχεις κριτική στάση απέναντι στα γεγονότα,παραθέτεις ιδέες, έννοιες,αξίες και έχεις προσωπική συμμετοχή,το κείμενο ωστόσο να είναι πιο κατανοητό.

Ποιο από τα κριτήρια στα οποία δεν είχατε επιτυχία βάζετε προσωπικό στόχο να διορθώσετε στο μέλλον; Δυσκολεύομαι στην ταξινόμηση του κειμένου και δεν συνδέω σωστά τις ιδέες, ώστε να είναι κατανοητό. Θα προσπαθήσω να τα διορθώσω για να αισθανθώ την προσωπική ικανοποίηση που θέλω.

Σχόλια εκπαιδευόμενου Γραμματισμός:……….. Ονοματεπώνυμο:……… Σχόλια εκπαιδευτικού Σχόλια εκπαιδευόμενου Στόχοι Η τήρηση φακέλου σε βοήθησε να ολοκληρώνεις και να παραδίδεις τις εργασίες σου,οι οποίες είναι περισσότερο αναπτυγμένες. Τι έχω πετύχει; Ανταποκρίνομαι στην περίσταση επικοινωνίας κατανοώ το θέμα Κατανοώ τι ζητάει η εργασία Εκφράζω την άποψή μου Τι θέλω να πετύχω; Καλύτερη δομή&ταξινό- μιση της εργασίας Να είναι περιεκτική Να περιέχει όλα τα στοιχεία που ζητούνται

Τα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους Τα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους Βελτίωση της αυτογνωσίας τους Βελτίωση της ικανότητάς τους για αυτοαξιολόγηση Καλλιέργεια μεταγνωστικής ικανότητας Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους

Τα οφέλη για τους εκπαιδευτικούς Η διαδικασία λειτούργησε ως: Εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων από τους εκπαιδευτικούς Εργαλείο αυτοαξιολόγησης των ίδιων των εκπαιδευομένων Εργαλείο ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών

Φάκελος Διδακτικού Υλικού Ο Φ.Δ.Υ που τηρήσαμε παράλληλα με το portfolio των εκπαιδευομένων βοήθησε: Να ακολουθήσουμε παράλληλη πορεία με αυτή των εκπαιδευομένων Να οργανώσουμε το διδακτικό υλικό μας, ώστε να είναι αναγνώσιμο από τρίτους Να συζητήσουμε στην ομάδα των εκπαιδευτικών την αποτελεσματικότητα του διδακτικού μας έργου

Συμπεράσματα Ο Φ.Υ λειτούργησε ως: Μη καταπιεστικό εργαλείο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων Εργαλείο οργάνωσης της διδαχθείσας ύλης από εκπαιδευτικούς & εκπαιδευόμενους Εργαλείο αποσαφήνισης δυσκολιών και αποριών των εκπαιδευομένων Βοήθησε ώστε οι εκπαιδευόμενοι να είναι υπεύθυνοι και αποτελεσματικοί