Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5),410-417. «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Συνέντευξη με νήπια.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΑΚΗΣ 25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ1.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Δέσποινα Μαγαλιού Σεπτέμβρης 2015 Ε1’.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ψηφιακη διαφημιση Παρουσιαση μαθηματοσ
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Επιστημονική υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5),410-417. «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα νέα παιδιά»

Η αξία και η διαφορετικότητα των πληροφοριακών κειμένων Καταλυτικής σημασίας η πρώιμη χρήση των πληροφοριακών κειμένων σε μικρές ηλικίες. Η από νωρίς εξοικείωση οδηγεί στην ευκολότερη χρήση πιο απαιτητικών κειμένων αργότερα στο δημοτικό . Διαφορετική η δομή τους, η χρήση των ρημάτων, των χρόνων, το λεξιλόγιο, η εισαγωγή τους, το τέλος και γενικότερα οι απαιτήσει τους.

Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν τα κείμενα αυτά ή δεν τους αρέσουν. Αντίθετη γνώμη έχουν ο/η Pappas και οι (Duke & Kays 1998) και οι( Kamil & Lane 1997)

Στην παρούσα έρευνα οι ερευνητές έχουν σημειώσει λίστα ερωτήσεων δύο παιδιών (του Danny(6 ετών) και της Εrica(5 ετών). Οι ερωτήσεις αφορούν τόσο τον φυσικό όσο και τον κοινωνικό κόσμο. Δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια από ενήλικες να εξοικειώσουν τα παιδιά με τα πληροφοριακά κείμενα. Αρκετές ερωτήσεις απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις και έρευνα.

Πως είναι μία κουκουβάγια; Υπάρχουν άνθρωποι σε άλλους πλανήτες; Η μέρα κρατάει περισσότερο ή η νύχτα; Πως βγαίνει η φωτογραφία από τη μηχανή; Πως μπορείς να κολλήσεις ανεμοβλογιά; πως κόλλησε ο πρώτος άνθρωπος; Γιατί τα αντικείμενα από μακριά φαίνονται μικρά; Ο Θεός κάνει κάθε λεπτό μωρά; Οι μικροί μετεωρίτες μπορούν να προκαλέσουν σεισμό; Μπορεί να τελειώσει αυτός ο κόσμος;

Λόγοι για να χρησιμοποιούνται πληροφοριακά βιβλία σε μικρές τάξεις Έκθεση των παιδιών σε ποικίλες δομές και χαρακτηριστικά πληροφοριακών κειμένων. Έκθεση σε εξειδικευμένο λεξιλόγιο. Έκθεση σε νέα περιεχόμενα και να χτίσουν την προϋπάρχουσα γνώση. Συζήτηση και δραστηριότητες γύρω από το σκοπό και τη διαδικασία του διαβάσματος. Καταλυτική επίδραση στο γραμματισμό.

Είδη πληροφοριακών κειμένων Είδη πληροφοριακών κειμένων Τα αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία (informational alphabet books). Βιβλία εμπορίου (τα έντομα). Αφηγηματικά κείμενα. Περιοδικά. Εφημερίδες.

Τρόποι για να εισαχθούν τα πληροφοριακά βιβλία σε γλωσσικά προγράμματα Τεχνική της «φωναχτής ανάγνωσης». Συνδυασμός με αφηγηματική δομή. Συνδυασμός με αντίστοιχου περιεχομένου βιβλία χωρισμένα σε ομάδες (π.χ. δελτίο καιρού). Χρήση της λογοτεχνίας ως δομή της ανάγνωσης. Διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη της τάξης.

Τα αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία επιτρέπουν στους μαθητές να ελέγχουν: Το λεξιλόγιο Τις πρότυπες λέξεις Τα θέματα Την εικονογράφηση Τα γράμματα, την ονομασία τους και τον ήχο των γραμμάτων Την εκτύπωση των γραμμάτων Αποκτούν φωνολογική επίγνωση

“Δουλεύοντας” με αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία “Δουλεύοντας” με αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία. Τεχνικές πριν-κατά-μετά την ανάγνωση Πριν την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός βοηθάει να έχουν πρόσβαση στα βιβλία. Εντείνει την περιέργειά τους και τα παρακινεί να διαβάζουν. Τα ενθαρρύνει να θέτουν σκοπούς για το διάβασμα. Να οικοδομούν την πρόσφατη γνώση. Να κατασκευάζουν σημασιολογικούς χάρτες μέσα από τον καταιγισμό ιδεών. Παράδειγμα: Things that Go, A traveling Alphabet (air, land, water).

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί δραστηριότητες, για να χτίζουν την κατανόηση. Να ενεργοποιεί την προσοχή των παιδιών στο δεδομένο κείμενο. Να τα ενθαρρύνει να απαντούν. Χρήση πινάκων αντίθεσης (contrast charts) Παράδειγμα: Amazon Alphabet (ζώα που γνωρίζουμε και ζώα άγνωστα). Οι πίνακες μπορούν να τοποθετηθούν στην τάξη και τα παιδιά να ανατρέχουν, όταν να ξαναδούν πληροφορίες.

Διάγραμμα Venn για σύγκριση και αντιπαράθεση Μετά την ανάγνωση , ο εκπαιδευτικός, μπορεί να εμψυχώσει τα παιδιά να φτιάξουν ένα πληροφοριακό βιβλίο για κάποιο θέμα. Παράδειγμα: Ένα νήπιο φτιάχνει ένα αλφαβητικό βιβλίο με τα αγαπημένα του φαγητά.Eating the Alphabet: Fruits and Vegetables from A to Z. Συνεργασία με γονείς Διάγραμμα Venn για σύγκριση και αντιπαράθεση ύ