Yopp, H., & Yopp, R.(2000). Sharing informational text with young children The reading teacher,53(5),410-417. «Μοιράζοντας τα πληροφοριακά κείμενα στα νέα παιδιά»
Η αξία και η διαφορετικότητα των πληροφοριακών κειμένων Καταλυτικής σημασίας η πρώιμη χρήση των πληροφοριακών κειμένων σε μικρές ηλικίες. Η από νωρίς εξοικείωση οδηγεί στην ευκολότερη χρήση πιο απαιτητικών κειμένων αργότερα στο δημοτικό . Διαφορετική η δομή τους, η χρήση των ρημάτων, των χρόνων, το λεξιλόγιο, η εισαγωγή τους, το τέλος και γενικότερα οι απαιτήσει τους.
Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν τα κείμενα αυτά ή δεν τους αρέσουν. Αντίθετη γνώμη έχουν ο/η Pappas και οι (Duke & Kays 1998) και οι( Kamil & Lane 1997)
Στην παρούσα έρευνα οι ερευνητές έχουν σημειώσει λίστα ερωτήσεων δύο παιδιών (του Danny(6 ετών) και της Εrica(5 ετών). Οι ερωτήσεις αφορούν τόσο τον φυσικό όσο και τον κοινωνικό κόσμο. Δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια από ενήλικες να εξοικειώσουν τα παιδιά με τα πληροφοριακά κείμενα. Αρκετές ερωτήσεις απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις και έρευνα.
Πως είναι μία κουκουβάγια; Υπάρχουν άνθρωποι σε άλλους πλανήτες; Η μέρα κρατάει περισσότερο ή η νύχτα; Πως βγαίνει η φωτογραφία από τη μηχανή; Πως μπορείς να κολλήσεις ανεμοβλογιά; πως κόλλησε ο πρώτος άνθρωπος; Γιατί τα αντικείμενα από μακριά φαίνονται μικρά; Ο Θεός κάνει κάθε λεπτό μωρά; Οι μικροί μετεωρίτες μπορούν να προκαλέσουν σεισμό; Μπορεί να τελειώσει αυτός ο κόσμος;
Λόγοι για να χρησιμοποιούνται πληροφοριακά βιβλία σε μικρές τάξεις Έκθεση των παιδιών σε ποικίλες δομές και χαρακτηριστικά πληροφοριακών κειμένων. Έκθεση σε εξειδικευμένο λεξιλόγιο. Έκθεση σε νέα περιεχόμενα και να χτίσουν την προϋπάρχουσα γνώση. Συζήτηση και δραστηριότητες γύρω από το σκοπό και τη διαδικασία του διαβάσματος. Καταλυτική επίδραση στο γραμματισμό.
Είδη πληροφοριακών κειμένων Είδη πληροφοριακών κειμένων Τα αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία (informational alphabet books). Βιβλία εμπορίου (τα έντομα). Αφηγηματικά κείμενα. Περιοδικά. Εφημερίδες.
Τρόποι για να εισαχθούν τα πληροφοριακά βιβλία σε γλωσσικά προγράμματα Τεχνική της «φωναχτής ανάγνωσης». Συνδυασμός με αφηγηματική δομή. Συνδυασμός με αντίστοιχου περιεχομένου βιβλία χωρισμένα σε ομάδες (π.χ. δελτίο καιρού). Χρήση της λογοτεχνίας ως δομή της ανάγνωσης. Διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη της τάξης.
Τα αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία επιτρέπουν στους μαθητές να ελέγχουν: Το λεξιλόγιο Τις πρότυπες λέξεις Τα θέματα Την εικονογράφηση Τα γράμματα, την ονομασία τους και τον ήχο των γραμμάτων Την εκτύπωση των γραμμάτων Αποκτούν φωνολογική επίγνωση
“Δουλεύοντας” με αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία “Δουλεύοντας” με αλφαβητικά πληροφοριακά βιβλία. Τεχνικές πριν-κατά-μετά την ανάγνωση Πριν την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός βοηθάει να έχουν πρόσβαση στα βιβλία. Εντείνει την περιέργειά τους και τα παρακινεί να διαβάζουν. Τα ενθαρρύνει να θέτουν σκοπούς για το διάβασμα. Να οικοδομούν την πρόσφατη γνώση. Να κατασκευάζουν σημασιολογικούς χάρτες μέσα από τον καταιγισμό ιδεών. Παράδειγμα: Things that Go, A traveling Alphabet (air, land, water).
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί δραστηριότητες, για να χτίζουν την κατανόηση. Να ενεργοποιεί την προσοχή των παιδιών στο δεδομένο κείμενο. Να τα ενθαρρύνει να απαντούν. Χρήση πινάκων αντίθεσης (contrast charts) Παράδειγμα: Amazon Alphabet (ζώα που γνωρίζουμε και ζώα άγνωστα). Οι πίνακες μπορούν να τοποθετηθούν στην τάξη και τα παιδιά να ανατρέχουν, όταν να ξαναδούν πληροφορίες.
Διάγραμμα Venn για σύγκριση και αντιπαράθεση Μετά την ανάγνωση , ο εκπαιδευτικός, μπορεί να εμψυχώσει τα παιδιά να φτιάξουν ένα πληροφοριακό βιβλίο για κάποιο θέμα. Παράδειγμα: Ένα νήπιο φτιάχνει ένα αλφαβητικό βιβλίο με τα αγαπημένα του φαγητά.Eating the Alphabet: Fruits and Vegetables from A to Z. Συνεργασία με γονείς Διάγραμμα Venn για σύγκριση και αντιπαράθεση ύ