Εργαλεία ψηφιακής αφήγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Advertisements

Ψάξε τι κρύβουν τα κουτιά
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
“... because the love of God has been poured out within our hearts through the Holy Spirit who was given to us.” Romans 5:5.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Lesson 1c: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Μάθημα 6ο Κινητοποίηση Προσωπικού
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Υδρόβια Φυτά Θεοφανώ Κούλεντρου Rippling Water (Basic)
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Χιούμορ Το γέλιο δίνει ….ζωή!!!.
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ Καραχάλιος Σπύρος.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Αντιπολεμικά Τραγούδια
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ρομαντισμός.
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Το 1ο ΓΕΛ. Χίου παρουσιάζει το πρόγραμμα COMIC και ΕΦΗΒΕΙΑ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
The story behind a company name
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Lego land Malaysia & Τόκιο
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
Μία πρακτική εισαγωγή στην χρήση του R
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
This story was written in Cyprus by Primary School children.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Children with visual disability in the digital environment
Ενημέρωση για eTwinning
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Niki Papamarkaki Olga Papadaki
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Γ2 Σοφία Χαντζή.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαλεία ψηφιακής αφήγησης Μαρία Ξέστερνου Λέκτορας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Από το μακρινό παρελθόν μας μέχρι σήμερα, η αφήγηση μιας ιστορίας σε ευρύ κοινό, αποτελεί όχημα έκφρασης της πολιτισμικής μας υπόστασης και θεραπεύει πηγαίες εσωτερικές μας ανάγκες.

Αξίζει εδώ να θυμηθούμε ένα από τα αποφθέγματα της χαρισματικής του φαντασιακού μυθιστορήματος του εικοστού αιώνα, Ursula K. Le Guin, σχετικά με το μύθο: «υπήρξαν σπουδαίες κοινωνίες που δεν χρησιμοποίησαν τον τροχό, αλλά δεν υπήρξε κοινωνία που να μην έλεγε ιστορίες». Για το απόφθεγμα «The story -from Rumplestiltskin to War and Peace- is one of the basic tools invented by the human mind, for the purpose of gaining understanding. There have been great societies that did not use the wheel, but there have been no societies that did not tell stories», βλ. βάση δεδομένων αποφθεγμάτων: http://www.qotd.org/search/search.html?aid=3705&page=4 [ημ. προσβ. 12/12/2013]

Η αξιοποίηση της αφήγησης στη εκπαίδευση είναι επίσης, μια πρακτική αρκετά παλιά και διαδεδομένη. Η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί συνδυασμό της παραδοσιακής προφορικής αφήγησης και ψηφιακού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, ήχου και βίντεο, βλ. Abrahamson 1998, 440-451

O αγγλόφωνος όρος «digital story telling» αναφέρεται σε μια μικρού μήκους ψηφιακή πολυμεσική παραγωγή που επιτρέπει σε καθημερινούς ανθρώπους να μοιραστούν θεωρήσεις της προσωπικής τους «ιστορίας ζωής», ώστε να δημιουργηθεί μία μικρού μήκους ταινία με δυνατό συγκινησιακό συστατικό».

Αρκετοί ερευνητές υποστηρίζουν πως οι καλές ιστορίες καταγράφονται στη μνήμη των μαθητών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με τα μαθήματα, τα οποία τους διαφεύγουν. Συμπεραίνουν δε, ότι η πρακτική της αφήγησης αποτελεί πλούσιο χώρο κοινωνικής δόμησης του «εαυτού μας» ως δημιουργού και ως κοινωνικού δρώντος. βλ. Rex, Murnen, Hobbs, McEachen 2002, 765- 796.

Η διαδικασία εκπόνησης μίας ψηφιακής αφήγησης ξεκινά από το Σχεδιασμό Η διαδικασία εκπόνησης μίας ψηφιακής αφήγησης ξεκινά από το Σχεδιασμό. Το δεύτερο βήμα δημιουργίας της είναι η Ανάπτυξη του υλικού, στη συνέχεια, η Εφαρμογή και το τελευταίο βήμα και πολύ σημαντικό, είναι η Διάχυση του: κοινοποιείται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δέχεται σχόλια αξιολόγησης.

Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί τις αξιοποιούν ως αφόρμηση ή για να διευκολύνουν την κατανόηση περίπλοκων εννοιών. Οι Kullo-Abbott και Polman (2008) κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα πρόγραμμα ψηφιακής αφήγησης μπορεί να ωφελήσει τους μαθητές ως συγγραφείς, επειδή χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να οργανώνουν και να φέρουν σε ακολουθία τις ιδέες τους. Πολύ ενδιαφέρουσα για την αξιοποίηση ψηφιακής αφήγησης σε μαθήματα όπως η βιολογία, είναι η ομιλία TEDx Beaconstreet 2012 και η σειρά μικρών εκπαιδευτικών βίντεο που αναρτά με ιδιαίτερη επιτυχία ένας υποψήφιος δρ. Χημείας του MIT και βιολόγος εκπαιδευτικός, ο Tyler Dewitt, βλ. http://www.ted.com/talks/tyler_dewitt_hey_science_teachers_make_it_fun.html και http://www.youtube.com/user/tdewitt451 Kullo-Abbott & Polman 2008.

Οι πολλαπλές δεξιότητες γραμματισμού που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν ικανότητες έρευνας και ανάλυσης της πληροφορίας κατά τη συλλογή του υλικού, δεξιότητες γραπτού λόγου κατά την ανάπτυξη του σεναρίου, οργανωτικές δεξιότητες για να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης της αφήγησης και χρηστικές ικανότητες χειρισμού των πολυμεσικών εργαλείων των νέων τεχνολογιών. βλ. Czarnecki 2009, 15. βλ. Ruth, Greenidge 2009, 284–295.

Οι δημιουργοί ενός ψηφιακού αφηγήματος που συνεργάζονται ομαδικά αναπτύσσουν επίσης, τη δεξιότητα να διαχειρίζονται διαπροσωπικές σχέσεις, να επιλύουν προβλήματα στην ομάδα, να συνδιαλέγονται, να δέχονται και να κάνουν εποικοδομητική κριτική για το πόνημα τους, όταν το παρουσιάσουν στην ομήγυρη.

…μετράει το ταξίδι για το ψηφιακό αφήγημα, για τη δημιουργία του κι όχι το προιόν αυτό καθεαυτό...

Storybook weaver Οδηγίες χρήσης: https://youtu.be/DHFlIHhKIEQ MECC's Storybook Weaver Deluxe provides this carefully crafted tutorial video for their software which unfortunately was not nominated for an Emmy Award in 1995.

Storybook weaver Ετοιμάστε μία μικρή ιστορία, μίνιμουμ 4 σελίδων με θέμα μία κοινωνική ιστορία (διδακτική προσέγγιση ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς) Ετοιμάστε μία ιστορία με έναν ήρωα της επιλογής σας που μας αφηγείται μία ανάμνηση από τη σχολική του ζωή

http://storybird.com/ Κάνουμε εγγραφή sign for free Επιλέγουμε stories/read/longform/ με tags kid (5-7/humor) Επιλέγουμε stories/read/Picture book/ με tags kid (5-7/humor) Επιλέγουμε poetry/read

http://storybird.com Εργασία: Εικονοποιήστε ένα στίχο ή μία φράση ή μία παροιμία σε μορφή picture book Γράψτε μία ιστορία μονοσέλιδη (σε μορφή longform) με αρχή, μέση και τέλος.

http://storybird.com Επιλέξτε menu και Publish Δώστε πληροφορίες για την ιστορία και save Δημοσιεύστε την Ζητήστε followers ή Κοινοπoιήστε το σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πχ facebook

Comic strip creator Επιλέξτε double strip και φτιάξτε μία ιστορία χρησιμοποιώντας εικόνες του η/υ σας. Θέμα: είδα στο όνειρο μου αγαπημένα πρόσωπα… Προσοχή: Φτιάξτε πρώτα φόντο (background), στη συνέχεια επιλέξτε clipart και balloons, θα εμφανίζονται πάντα στο πρώτο πλαίσιο, μπορείτε να τα σύρετε όπου θέλετε.

Lego comic builder Διεύθυνση http://biomediaproject.com/bmp/files/LEGO/gms/online/City/ComicBuilder/comicbuilder/intro.html Οδηγίες χρήσης https://www.youtube.com/watch?v=IxSVJuttmOc

Lego comic builder Επιλέγω hero factory ή lego city Φτιάχνουμε ένα κόμικ με τίτλο: ένας διάλογος σε ξένη γλώσσα.

Google earth Διαβάζουμε οδηγίες χρήσης Επιλέγουμε αναδρομή στο παρελθόν Επιλέγουμε ένα προσφερόμενο δρομολόγιο Φτιάχνουμε ένα δικό μας

Google earth Σκεφτείτε κάποιες δραστηριότητες που θα αναθέσετε στους μαθητές σας στο πλαίσιο μαθήματος, οι οποίες μπορεί να βρουν εφαρμογή σε αυτό το εργαλείο.