ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σενάριο.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Επιστημολογική Επάρκεια
ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
KOHLBERG ( )  Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη  Η ηθική λογική (reasoning)
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: η διαδικασία λήψης απόφασης για το πώς κάποιος θα μοιράσει τα δίκαια, τους.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Δημιουργία σεναρίου.
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Καθηγητής.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Piaget Ο Piaget υπήρξε υποστηρικτής της ελευθερίας και του σεβασμού του παιδιού από τους ενήλικες, της άμεσης δημοκρατίας στο σχολείο, της ηθικής ισότητας.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής

Ηθική Σύνολο αξιών μέσω των οποίων ξεχωρίζουμε το «σωστό» από το «λάθος» το «καλό» από το «κακό».

Επίδραση του Σχολείου σε ηθικοκοινωνικές αρχές To σχολείο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά συστήματα που ασκούν πολύχρονη και καθημερινή επίδραση στους μαθητές/τριες.

Στο περιβάλλον του μαθήματος της Φ Στο περιβάλλον του μαθήματος της Φ.Α, η ηθικοκοινωνική συμπεριφορά διαμορφώνεται και ενισχύεται μέσω των αρχών και αξιών που οι μαθητές μοιράζονται στο μάθημα με το διδάσκοντα και τους συμμαθητές

Κατά τους Sields & Bredemeier: Η φυσική Αγωγή αποτελεί το ιδανικότερο περιβάλλον για: Ηθική ανάπτυξη και κοινωνικές δεξιότητες Για διαμόρφωση του χαρακτήρα

Κοινωνικές δεξιότητες Είναι τρόποι συμπεριφοράς. Διδάσκονται όπως οι αθλητικές δεξιότητες Άρα μαθαίνονται …

Αναποτελεσματικοί μέθοδοι για την ανάπτυξη του χαρακτήρα Διαλέξεις Ηθικολογία Εξουσιαστικό στιλ διδασκαλίας Εξωτερικοί κώδικες δεοντολογίας και ο καθορισμός ενός πλάνου για ηθική λειτουργία χωρίς τη συμμετοχή των μαθητών

Στρατηγικές ηθικής ανάπτυξης

ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Μάθηση ηθικού διαλογισμού ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Μάθηση ηθικού διαλογισμού Κατανόηση ηθικών ιστοριών Επίλυση προβλημάτων Δημιουργία ηθικών συγκρούσεων Δημιουργία ηθικών διλημμάτων ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Λήψη αποφάσεων Τήρηση κανόνων Αλληλεπίδραση με συνομηλίκους Δημιουργία κατάλληλου κλίματος παρακίνησης

Φ.Α. & Ηθικές αξίες που πρέπει να ενισχύονται Η φροντίδα – ενδιαφέρον για τους άλλους Η τιμιότητα Η δικαιοσύνη Η ευθύνη Η συνεργασία Ο σεβασμός του εαυτού και των ‘αλλων

Μάθηση Ηθικού διαλογισμού

Θεωρίες ηθικής ανάπτυξης 1. ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΕΤΩΝ Η ηθική ανάπτυξη σχετίζεται με τη διαπαιδαγώγηση του χαρακτήρα μέσα από την ανάπτυξη βασικών αρετών, όπως η εντιμότητα, η υπομονή, η μεγαλοψυχία κ.α. Οι αρετές μπορούν να διδαχθούν στη μικρή ηλικία με την παράθεση παραδειγμάτων, την απαίτηση εφαρμογής συμβατής συμπεριφοράς και την ανταμοιβή της συμπεριφοράς αυτής. Κριτική: δεν προσδιορίζει τους τρόπους εφαρμογής, κοινωνικός ετεροκαθορισμός αρετών

ΘΕΩΡΙΑ PIAGET To 1o στάδιο της ηθικής σκέψης του παιδιού χαρακτηρίζεται από πίστη σε κανόνες και υπακοή στην εξουσία (ενηλίκων). Στο 2ο στάδιο το παιδί αντιμετωπίζει κριτικά τους κανόνες και αρχίζει να τους εφαρμόζει επιλεκτικά πάνω στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της συνεργασίας Η θεωρία αυτή ζητά από τον εκπαιδευτικό να προωθήσει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, έτσι ώστε συλλογικά να παίρνουν αποφάσεις και να λύνουν ηθικά ζητήματα.

ΘΕΩΡΙΑ KOHLBERG Η ηθική ανάπτυξη συντελείται σε τρία επίπεδα το προσυμβατικό, το συμβατικό και το επίπεδο αρχών. Σε κάθε στάδιο ηθικής ανάπτυξης αντιστοιχεί ένας συγκεκριμένος τρόπος ηθικού συλλογισμού, με την έννοια της διαδικασίας της απόφασης για το αν μια πράξη είναι σωστή ή όχι. Σκοπός της ηθικής εκπαίδευσης είναι να περάσει στο επόμενο στάδιο ηθικού συλλογισμού

ΘΕΩΡΙΑ KOHLBERG ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Στάδιο της ηθικής υπακοής (Το παιδί υπακούει γιατί θέλει να αποφύγει την τιμωρία) Στάδιο απλής ανταλλαγής (Το παιδί καταλαβαίνει ότι το δίκαιο μπορεί να εξυπηρετήσει και δικά του συμφέροντα)

ΘΕΩΡΙΑ KOHLBERG ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Στάδιο ηθικής σύμπνοιας (Αναπτύσσουν τιμιότητα αναπτύσσοντας αμοιβαίες προσδοκίες) Στάδιο της ηθικής του νόμου και του καθήκοντος (Το άτομο γνωρίζει τι αναμένεται από αυτό λόγω του δημόσιου και θεσμοθετημένου δικαίου)

ΘΕΩΡΙΑ KOHLBERG ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΩΝ Στάδιο ηθικής της κοινωνικής συναίνεσης (Το άτομο συνειδητοποιεί ότι η ηθική μπορεί να συγκρούεται με τη νομιμότητα) Στάδιο των οικουμενικών ηθικών αρχών (Το άτομο έχει αναπτύξει ορθολογική ηθική και σεβασμό για τους άλλους και υψηλό κριτήριο δικαιοσύνης)

ΘΕΩΡΙΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Με την κατάλληλη επιλογή ερεθισμάτων ενισχύονται οι επιθυμητές αντιδράσεις και αποθαρρύνονται οι «λανθασμένες» Η ανάπτυξη της ηθικής σκέψης βασίζεται στην κοινωνική μάθηση Βασικό στοιχείο πάνω στο οποίο στηρίζεται κάθε παρέμβαση είναι το πρότυπο.

ΘΕΩΡΙΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Το άτομο παίρνει μια ηθική απόφαση μέσα από την παρακάτω διαδικασία: -Βλέπει πως συμπεριφέρονται οι άλλοι - Διαπιστώνει τις ανταμοιβές ή τις τιμωρίες που επιφέρουν οι συμπεριφορές αυτές - Υιοθετεί συμπεριφορές με σκοπό να ενταχθεί σε μια κοινωνική ομάδα

MONTEΛO HELLISON Επίπεδο 5 Κοινωνική συμπεριφορά Επίπεδο 4 Personal & social responsibility Hellison’s model (1995) Επίπεδο 5 Κοινωνική συμπεριφορά Επίπεδο 4 Αλληλοβοήθεια Επίπεδο 3 Αυτοεκτίμηση Επίπεδο 2 Συμμετοχή Επίπεδο 1 Σεβασμός Επίπεδο 0 Ανευθυνότητα