Συμπεριφορά Καταναλωτή
Συμπεριφορά Αναφέρεται στις… Πράξεις που μπορούν να παρατηρηθούν και να μελετηθούν ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΣΡΟΩΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΙΣΡΟΕΣ ΕΚΡΟΕΣ
Συμπεριφορά καταναλωτή ΟΡΙΣΜΟΣ Αφορά τις….. Αποφάσεις και τις σχετικές με αυτές δραστηριότητες των ατόμων που αναφέρονται στην αγορά και τη χρησιμοποίηση οικονομικών αγαθών και υπηρεσιών.
Συμπεριφορά καταναλωτή ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Διαδικασία Επηρεαζόμενη +/- Συνειδητή Πολυδιάστατη Υποκειμενική & μεταβαλλόμενη Προσωπική / συλλογική Πολύπλοκη
Συμπεριφορά Καταναλωτή Σύνθεση υποδειγμάτων…. Επεξεργασία ερεθισμάτων από τον άνθρωπο ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Προϊόν Προώθηση Τιμή Διανομή Μίγμα Μάρκετινγκ Περιβάλλον ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ Οικονομικό Τεχνολογικό Πολιτικό Πολιτιστικό
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ Προσωπικές μεταβλητές ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ – Επεξεργασία ερεθισμάτων Περιβαλλοντικές μεταβλητές Μίγμα Μάρκετινγκ Περιβάλλον
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Προσωπικές μεταβλητές Υποκίνηση Αντίληψη Μάθηση Στάσεις, αξίες, πεποιθήσεις Προσωπικότητα Τρόπος ζωής Περιβαλλοντικές μεταβλητές Οικογένεια Κοινωνική Τάξη Ομάδες αναφοράς Πολιτισμός Καθοδηγητές γνώμης
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ Προσωπικές μεταβλητές ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ- Επεξεργασία ερεθισμάτων Περιβαλλοντικές μεταβλητές Μarketing mix Περιβάλλον Διαδικασία λήψης αγοραστικής απόφασης
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 1. Αναγνώριση προβλήματος 2. Αναζήτηση πληροφοριών 3. Αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ 4. Αγοραστική απόφαση (αγορά ή μη αγορά) 5. Συμπεριφορά μετά την αγορά – αξιολόγηση προϊόντος Σχέση προσδοκιών & αποτελέσματος
Συμπεριφορά Καταναλωτή Συμπεριφορά Καταναλωτή επίσης εξαρτάται από: ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΙΕΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΡΙΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΟΡΑΣ / ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ Επεξεργασία ερεθισμάτων Ερεθίσματα Μarketing mix Περιβάλλον Προσωπικές μεταβλητές Περιβαλλοντικές μεταβλητές Διαδικασία λήψης αγοραστικής απόφασης Αγορά Μη αγορά Αξιολόγηση μετά την αγορά Ανταπόκριση
Συμπεριφορά Καταναλωτή Η έκταση της διαδικασίας λήψης αγοραστικής απόφασης εξαρτάται από: ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΜΕΙΞΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Όταν η αγορά είναι σημαντική η ανάμειξη αυξάνεται….. ΕΚΤΕΤΑΜΈΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΗ-ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΑΜΕΙΞΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΧΑΜΗΛΗΣ ΑΝΑΜΕΙΞΗΣ ΓΝΩΣΗ ΣΤΑΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΔΡΑΣΗ ΓΝΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΔΡΑΣΗ ΣΤΑΣΗ
Συμπεριφορά Καταναλωτή ΠΛΗΡΕΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Μίγμα Μάρκετινγκ Διαδικασία αγοραστικής απόφασης καταναλωτή Περιβαλλοντικέςεπιρροές Ψυχολογικές επιρροές Περιστασιακές επιρροές